کد خبر: 46982 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 15 تير 1394 - 12:14
زیباکلام: بودجه صداوسیما از جیب مردم تامین می‌شود اما حقیقت را به مردم نمی‌گوید

اتحاد خبر: صادق زبیا‌کلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی رویکرد رسانه ملی را در جهت تضعیف مذاکرات توصیف کرده و گفت متاسفانه این رسانه به تریبون گروه‌های تندرو تبدیل شده است.

اتحاد خبر:صادق زیباکلام  استاد علوم سیاسی به ارزیابی عملکرد رسانه ملی در مورد انعکاس اخبار مذاکرات پرداخته و به «آفتاب» گفت‌: «متاسفانه تلویزیون نه منعکس کننده منافع ملی بلکه منعکس‌کننده عقاید جناح خاص یعنی همان تندروهاست؛ با کمال تاسف تلویزیون مدت‌هاست دارای جهت‌گیری‌های سیاسی مشخصی است و در جهت بسط و اشاعه دیدگاه‌های گروه‌های تندرو گام برمی‌دارد.»
زیباکلام به نتایج اخذ این رویکرد در جامعه پرداخته و گفت‌: «حاصل این رویکرد غلط این است که مردم برای کسب اخبار روز و شنیدن تفاسیر گوناگون به رسانه‌های بیگانه پناه می‌برند. در واقع اگر بخواهم صریح صحبت کنم رسانه‌های دیگر نان سیاست‌زدگی و ایدئولوژیک بودن تلویزیون داخلی ما را خورده و مخاطبان ایرانی را ازآن‌خود کرده‌اند. مردم حس کرده‌اند که اگرچه بی بی سی همه حقیقت را نمی‌گوید لااقل بخشی از حقیقت را که به مخاطب ارائه کرده با دروغ نمی‌آمیزد در مقابل رسانه ملی که از هزینه آن از جیب مردم تامین شده هم همه حقیقت را نمی‌گوید و هم آن چه را که می‌گوید با دروغ در می‌آمیزد. ناگفته نماند اگرچه این رسانه مدیران خوب هم کم ندارد ولی بسیاری از این افراد برای تقویت جایگاه خود نمی‌توانند اجازه پخش برنامه‌های مستقل را صادر کنند.»
زیباکلام گفت‌: «تندروها برای اشاعه دیدگاه‌های خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند‌. روزی شهدای جنگ تحمیلی که متعلق به هفتاد میلیون ایرانی هستند را از آن خود می‌کنند و روزی ائمه شیعه را متعلق به خود می‌دانند.»
وی این رویکرد را نوعی منفعت‌طلبی خوانده و تاکید کرد‌: «نکته جالب این است که تندروها اگرچه معتقد هستند که ذوب در ولایت هستند اما به محض اینکه پای منافع خود در میان باشد از رهبری نظام هزینه می‌کنند که مذاکرات هسته‌ای این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد‌. با اینکه رهبر نظام بارها از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده‌اند، در جهت تضعیف مذاکرات و بی‌اهمیت جلوه دادن آن گام بر می‌دارند که نتیجه این رفتارها بی‌اعتمادی هر روز مردم به تلویزیون پر‌هزینه ایران است‌. مردم اگر هم تلویزیون ببینند سریال و برنامه‌های سرگرمی را نگاه می‌کنند و اخبار جدی را از رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند و این در حقیقت نوعی شکست قاطع رسانه‌ای محسوب می‌شود.»/ب1
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/46982