امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 تير 1394 - 08:01

اتحادخبر: آتش نشانان استان بوشهر می گویند: با توجه به حادثه خیزی و وقوع چندین آتش سوزی دراین استان، وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته برای بالا بردن سرعت عمل آتش نشانان و نیروهای امدادی و نجات جان و مال شهروندان امری ضروری است.

اتحادخبر: آتش نشانان استان بوشهر می گویند: با توجه به حادثه خیزی و وقوع چندین آتش سوزی دراین استان، وجود تجهیزات مدرن و پیشرفته برای بالا بردن سرعت عمل آتش نشانان و نیروهای امدادی و نجات جان و مال شهروندان امری ضروری است.

 
 به گزارش اتحادخبر؛ استان بوشهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، طبیعی، صنعتی، وجود دریا، رودخانه و کانال های آبیاری، کوهستان، صنایع عظیم نفت و گاز، جنگل ها و نخلستانهای پهناور، گرما و بادهای سوزان همواره احتمال وقوع حوادثی چون آتش سوزی، سیل، غرق شدگی، زلزله و حوادث ترافیکی دارد که تجهیز آتش نشانی ها و سازمان های امداد و نجات این استان را ضرورت می بخشد.
 
http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379993.jpg


مسوول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برازجان و بازرس آتش نشانی های استان بوشهر گفت: سازمان های آتش نشانی در دو رده ایمنی، پیشگیری و عملیاتی، اجرایی فعالیت می کنند.

بهروز ابوالفتحی اضافه کرد: شاخه های امداد و نجات آتش نشانی بسیار وسیع است که کمبود امکانات و تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروها، توسعه ایستگاه های آتش نشانی درسطح شهرها به لحاظ توسعه شهرنشینی و آپارتمان نشینی و ایجاد برج های چندین طبقه ای که امداد رسانی را با مشکل روبرو می کنند، برای این سازمان مشکل ساز شده است.

ابوالفتحی افزود: عملیات آتش نشانی و امداد چاه، نقاط مرتفع شهری و جاده ای، کوهستان و نقاط صنعتی و کارگاهی نیازمند امکانات لازم است.

http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379984.jpg

مسوول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برازجان و بازرس آتش نشانی های استان بوشهر اضافه کرد: امروز بیشتر ساخت وسازها در شهرهای استان بوشهر به صورت عمودی و درارتفاع است و دراستان بوشهر هیچ بالابری وجود ندارد که دراین مواقع به مردم استان بوشهر خدمت رسانی کند.

وی درباره آتش سوزی بیان کرد: برای همه شهرهای استان بوشهر نیاز مبرم به بالابر هیدرولیک است که در مواقع آتش در ارتفاع با خروج سریع آب نسبت به اطفای حریق عمل شود.

ابوالفتحی اظهارکرد: با توجه به شمار زیاد غرق شدگی دراستان بوشهر بویژه رودخانه های دشتستان و حوادث جاده ای نیاز به خودروهای سبک با توانایی سرعت بالا و قابلیت حرکت در دشت ها برای سازمان های امداد نجات ضروری است.

مسئول آتش نشانی شهر کنگان گفت: آتش نشانی این شهر مشکل کمبود نیرو دارد طوری که هر شیفتی تنها دو نفر خدمه و یک راننده در سازمان حضور دارد و در صورت بروز حادثه و اعزام این سه نفر نیروی دیگری آماده باش نداریم.

رمضان حیدری افزود: موارد اتفاقات این شهر شامل آتش سوزی های خانگی و لنج، غرق شدگی و حوادث جاده ای است که در برخی موارد کمبود امکانات مانع امدادرسانی سریع نیروها می شود.

رییس آتش نشانی بندر دیر گفت: دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور باید بیش از این به آن توجه شود و در زمینه امکانات مقابله با بحران نباید مشکلی داشته باشد.

یوسف رنجبر با اشاره به حادثه آتش سوزی روز گذشته دراسلکه این بندر بیان کرد: اتفاقات این چنینی هر چند سالی رخ می دهد که خسارات زیادی به مردم منطقه وارد می کند دریکی از این موارد چند سال پیش یکی از نیروهای امدادی ما جان خود را از دست داد.

http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379998.jpg

وی اضافه کرد: درحادثه روز گذشته 17 فروند لنج با خسارت میلیاردی در آتش سوخت که گرمای هوا و وزش باد شدید در کنار کمبود امکانات در شدت آتش سوزی موثر شد.

رنجبر گفت: این بندر بزرگ صیادی بیشترین مشکل آن در حوزه دریا، اسلکه و شیلات است که باید در حوزه امکانات خودرویی، راننده و نیروی امدادی تجهیز شود.

وی ضمن تشکر از فرماندار دیر و آتش نشانی های شهرهای مجاور در اطفای حریق، امداد و آتش نشانی هوایی را نیاز ضروری استان بوشهر بویژه برای حوادث بندری و اسکله ای برشمرد.

علی کشتکار یکی از آتش نشانان شهر بوشهر گفت: تجهیزات فردی بویژه اکسیژن و تکمیل کادر آتش نشانی از نیازهای فوری آتش نشانی بوشهر است.

رییس آتش نشانی شهر آبپخش دشتستان گفت: آبپخش به دلیل وجود تخلستان های گسترده بدون راه دسترسی در برخی مواقع بویژه با آغاز فصل گرما دچار آتش سوزی شده که آتش با سرعت بالا به دیگر نقاط سرایت می کند و برای اطفای سریع و بموقع آتش سوزی در این منطقه آتش نشانی این منطقه نیازمند امکانات ویژه است.

http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379994.jpg


رضا رودحله افزود آتش نشانی آبپخش علاوه بر مشکل تجهیزات بزرگ، از امکاناتی چون فوم و کف برای اطفای حریق و حتی یک طناب برای امداد در چاه با مشکل روبرو است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر با موقعیت ویژه صنعتی، اقتصادی و تجاری بندری با 937 کیلومتر مرز دریایی و 11بندر پایتخت انرژی کشور محسوب می شود.

محمد ندومی همه این ظرفیت ها را علاوه بر جنبه مثبت آن تهدیداتی بالقوه برای این استان بر شمرد که می تواند خطرات جدی داشته باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون تدوین طرح جامع خطرپذیری استان بوشهر با اولویت زلزله، سیل و خشکسالی توسط پژوهشکده سوانح کشور در دستور کار است.

ندومی بیان کرد: آتش سوزی، توفان، حوادث دریایی، جاده ای، ریزگردها از جمله دیگر حوادثی است که سالانه شاهد آن هستیم.

http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379987.jpg

وی ادامه داد: صنایع مختلفی درسراسر استان بوشهر از جمله عسلویه، کنگان، جم، دیلم و جزیره خارگ فعال هستند که احتمال بروز حوادث در هر یک از این مراکز وجود دارد.

وی گفت: عوامل حادثه خیز که تهدید کننده جامعه بشری هستند یا طبیعی است و یا قهری که انسان در آن دخیل است و استان بوشهر در هر دو مورد مستعد این گونه حوادث است و گرما و افزایش دما نیز در برخی از حوادث تشدید کننده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: حادثه آتش سوزی های چند وقت اخیر از جمله، ساختمان شهید تندگویان منطقه ویژه پارس، فاز 19 پارس جنوبی، باغ های انارستان، منازل مسکن مهر بوشهر، جنگل های کره بند و بندر عامری دیلم، نخیلات آبپخش و لنج و شناورهای شهرهای بندری نمایان کننده ضرورت تقویت زیرساخت های لازم اطفای حریق در استان بوشهر است.

ندومی با اشاره به پیگیری های استاندار بوشهر دراین ارتباط افزود: از آنجایی که حفظ منابع و سرمایه ها رویکرد مدیریت بحران است تکمیل امکانات و تجهیز آتش نشانی های استان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مدیریت بحران چند سال است که درخواست بالگرد آتش نشان، شب پر، ماشین آلات سنگین، بالابر هیدرولیکی 48 تا 70متری، سرسره های بادی، ماشین های خاص آتش بر و اطفای حریق جنگل کرده که همه نیازمند تامین اعتبار است.

ندومی اضافه کرد: همچنین مدیرت بحران در چند سال اخیر با احداث و تجهیز سه سالن چند منظوره در شهرستان های بوشهر، گناوه و دشتستان و سالن در دست تجهیز کنگان، بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی، برگزاری آموزش های تخصصی 11گانه مدیریت بحران برای نیروها، هبالگرد و اورژانس هوایی هلال احمر و طرح هوشمندسازی جاده های استان اقدامات خوبی انجام داده است.

http://media.irna.ir/1394/13940406/2878382/2878382-4379992.jpg

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری بوشهر پیشتر گفته بود: با توجه به اهمیت موضوع آنش نشانی در سطح استان بوشهر و برای افزایش ظرفیت آتش نشانان متخصص و ماهرو کاردان آزمون استخدامی آتش نشانی در شهرهای بوشهر، برازجان، دیر، سیراف و شنبه در مجموع به ظرفیت 80 نفر برگزار شد.

راستی بیان کرد: براساس برنامه ریزی همه شهرداری های استان در حوزه آتش نشانی بازرسی و کمبودهها مشکلات مربوط به اطفای حریق در بخش آتش نشانی و آسیب شناسی و آموزش به روز خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم سازمان و واحدهای آتش نشانی در استان بوشهر را با امکانات خوب توسعه دهیم.

راستی اضافه کرد: اعتبارات آتش نشانی به صورت موردی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام می شود و بر اساس برنامه ریزی های از پیش اعلام شده برای برخی از شهرها که فاقد ساختمان و ایستگاه های آتش نشانی و برخی امکانات از جمله ست های آتش نشانی است، درنظر بگیریم.

وی گفت: همچنین تعدادی ست های مربوط به امداد و نجات و اطفای حریق به برخی از آتش نشانی های استان بوشهر تحویل شده است.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری بوشهر افزود: از 37 شهرداری این استان 20 شهرداری مشکل خودروی آتش نشانی دارند که با اولویت بندی در حال تحویل ماشین آتش نشانی به شهرداری ها هستیم./ب

 

 

منبع:ایرنا



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...