کد خبر: 46472 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 تير 1394 - 08:18
با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یوشهر در دشتستان افتتاح شد:
نخستین اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی زندانیان استان بوشهر +تصاویر

اتحادخبر: نخستین اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استان بوشهر روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یوشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهر برازجان به بهره یرداری رسید. فتح الله حقیقی در این  آیین افتتاح با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران...

اتحادخبر: نخستین اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استان بوشهر روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یوشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در شهر برازجان به بهره یرداری رسید.

 
فتح الله حقیقی در این  آیین افتتاح با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) گفت: پیشگیری و فرهنگ سازی درزمینه مبارزه با مواد مخدر نخستین، اصولی ترین و مهمترین گام است.

وی اضافه کرد: مردم باید با پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر آشنا شوند و آن را به اطرافیان منتقل کنند.

حقیقی ادامه داد: مواد مخدر از سوی سازمان ملل متحد یکی از تهدیدهای مهم بشریت و جرم سازمان یافته شناخته شده است.

وی بیان کرد: این افیون علاوه بر پیامدهای اجتماعی و اخلاقی چرخش مالی چهارهزار و500 میلیارد دلاری در دنیا دارد و سالانه 500 تن در کشور ایران مصرف و روزانه جان هشت نفر را می گیرد.

حقیقی، همچنین تنزل سن ابتلا به مواد مخدر به 21 سال و ابتلای روزانه 70 نفر را نیز از بحران های این حوزه در کشور خواند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: مدعییان شعار تکریم بشریت از جمله امریکا کاری در این ارتباط انجام نداده است.

وی گفت: آمریکا به دو یهانه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به افغانستان حمله کرد اما پس از حضورش در این کشور درصد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و شیمیایی بشدت بالا رفت، رتبه مصرف شیشه از پنج به دو رسید و اراضی قابل کشت این مواد 35 برابر شد. است.

حقیقی افزود: راه اصولی برای مبارزه با مواد مخدرعزم ملی براساس واقعیت ها با هماهنگی و تفاهم است.

وی بیان کرد: دراین زمینه تنها ورود دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی کافی نیست بلکه رکن اول خانواده ها و پس از آن تشکل های مردمی، فرهنگی و مذهبی است.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی اظهار داشت: همه باید با الگوبرداری از شهید بهشتی در راستای اعتلای نظام اسلامی گام برداریم.

علی جمادی با اشاره به امنیت مطلوب در استان بوشهر افزود: با تعامل مثبت و سازنده بین دستگاه‌های امنیتی و قضایی و مسئولان استان، کارها به خوبی جلو رفته و شاهد امنیت پایداری در استان بوشهر هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت دستگاه قضایی پیشگیری از جرم است خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش را در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرم انجام می‌دهیم و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: بحث اصلاح و تربیت از مهم‌ترین مباحث در زندان است و زندان‌ها باید در تربیت دوباره زندانیان و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به جامعه اهتمام ورزند.

جمادی تصریح کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین است و از ابتدای اسلام در 1400 سال پیش بحث اصلاح و تربیت افراد گناهکار را داشته‌ایم و باید این موضوع تقویت شود.

وی یادآور شد: برخی از زندانیان در حرفه‌های خاصی استعداد و توانمندی دارند و باید با برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کارآموزی شاهد شکوفایی استعدادهای آنها باشیم تا بعد از بازگشت از زندان به جامعه بتوانند تاثیرگذار باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: بحث حرفه‌آموزی و ارائه آموزش‌های تخصصی به زندانیان امر مهمی است که اداره کل زندان‌های استان مورد توجه قرار داده است.

جمادی گفت: مدیرکل زندان‌های استان در امور عمرانی و در توسعه فضاها و افزایش بهره‌برداری از فضاهای موجود اهتمام خاصی دارد و این مسئله موجبات موفقیت مجموعه زندان‌های استان شده است.
 
مدیرکل زندانهای استان بوشهر دراین آیین گفت: سیاست سازمان زندانها اجرای عدالت، مجازات، اصلاح و تربیت زندانیان است که دراین ارتباط یکی از برنامه ها و ضرورت های اولیه، تفکیک و طبقه بندی زندانیان و جداسازی جرائم مواد مخدر است.

حمیدرضا حیدری افزود: علاوه بر کمبود ظرفیت زندانهای این استان، آسیب های اجتماعی ناشی از نگهداری مجرمان مربوط به مواد مخدر با دیگر زندانیان است که باعث شده تا احداث اردوگاهی جداگانه در دستور کار قرار گیرد.

حیدری گفت: اردوگاه برازجان به عنوان نخستین مرکز حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان در استان بوشهر مجهز به کارگاه آموزشی صنایع دستی،  اراضی کشاورزی، مجتمع پرورش دام و طیور، باغ نخیلات و مزرعه کشت صیفی است.
 
شایان ذکر است  اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی زندانیان استان بوشهر در دو هزار و 723 متر مربع و گنجایش 300 تخت با اعتبار 14میلیارد ریال از منابع داخلی احداث شده است/ب.








 

پورتال فرمانداری دشتستان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/46472