امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 خرداد 1394 - 08:56
مهندس حسین عباسی؛ شهردار آبپخش در گفت و گو با اتحادخبر:

اتحادخبر: آبان ماه سال 1392 بود که حسین عباسی با کسب سه رای موافق شورای شهر از بین پنج رای توانست بر کرسی شهرداری آبپخش تکیه زند و عنوان جوانترین شهردار استان بوشهر را کسب نماید.بیشترعباسی را با کارهای عمرانی و خصوصن نهضت آسفالت می شناسند و این شهردار جوان علی رغم وجود برخی حاشیه ها، توانسته در کار خود موفق گردد به گونه ای که......

مهدیه امیری:

اشاره: آبان ماه سال 1392 بود که حسین عباسی با کسب سه رای موافق شورای شهر از بین پنج رای توانست بر کرسی شهرداری آبپخش تکیه زند و عنوان جوانترین شهردار استان بوشهر را کسب نماید.بیشترعباسی را با کارهای عمرانی و خصوصن نهضت آسفالت می شناسند و این شهردار جوان علی رغم وجود برخی حاشیه ها، توانسته در کار خود موفق گردد به گونه ای که وی توانست، یکی از ده شهردار برتر کشور شود. عباسی در گفت و گو با اتحادجنوب از اهداف و آرزوها و مشکلات خود در حوزه ی شهری و اجرایی می گوید:



اتحادجنوب: شما قبل از اینکه به عنوان شهردار انتخاب شوید یکی از اعضای شورای شهر آبپخش و سخنگوی آن شورا بودید؛ چه اتفاقی افتاد که از سخنگویی شورا به شهردار آبپخش تبدیل شدید؟ .

حسین عباسی: برای انتخاب شهردار، دوستان در شورا پیشنهاداتی به من دادند و من نیز بعد از بررسی، کنکاش و مشاوره های زیاد این توانایی را در خودم دیدم که این مسئولیت را بپذیرم.


اتحادجنوب: یکی از اعضای شورای آبپخش در ابتدای انتخاب شما به عنوان شهردار، یک سری اعتراضاتی کرده بود و انتخاب شما به عنوان شهردار را غیرقانونی عنوان کرد. در این زمینه بیشتر توضیح بدید.
حسین عباسی: من معتقدم که مبنای قانون باید دولت باشد و مجری قانون نیز دولت هست. اگر انتخاب من غیرقانونی بود باید دولت این مساله را تشخیص میداد و یقینن دولت تدبیر و امید نیز فکر نمی کنم اگر مساله ای خلاف قانون باشد، چشم خود را در این زمینه ببندد. من بیشتر مشکلاتی که در انتخاب شهردار پیش رویم بوده را ناشی از نوعی نگرش های سیاسی می دانمو معتقدم که در اجرا،سیاسی کاری و دخالت دادن نگرش و دیدگاه محلی از اعراب ندارد و تاخیری که در صدور حکم بنده صورت گرفت نیز به علت فشارهای جانبی بود و کلیه ی کسانی که برایم کارشکنی نموده اند و به نوعی با اعتبار من بازی کرده اند را می بخشم و همه را به خدا واگذار می کنم. به طور کلی یک نوع بازی و کارشکنی هایی بود که خدا خود، آگاه و ناظر بر تمامی کارها می باشد.


اتحادجنوب: یکی از مواردی که در خصوص غیرقانونی بودن شما به عنوان شهردار زیاد بر روی آن بحث شد، نداشتن پنج سال سابقه ی اجرایی بود و شما نیز این سابقه را نداشتید.....
حسین عباسی: ببینید یک جوان باید از جایی شروع کند و من نیز می توانستم پنج سال سابقه را از جایی بدست بیاورم ولی بنا به هر دلایلی در دولت قبل نتوانستم وارد کارهای مدیریتی شوم. در صورتی که اعتقاد دارم واقعن هر دولتی که می خواهد کار کند باید به دور از نگاه های
سیاسی و جناحی باشد و تنها شایسته سالاری را لحاظ کند. دیدگاه ها و دلایلی که آوردم به این دلیل بود که بالاخره دولت قبل به هر دلیلی من را نخواست، من باید از کجا شروع می کردم و سابقه بدست می آوردم؟تنها بر اساس سابقه کاری که در پارس جنوبی داشتم طرح ها و رزومه ام را ارایه دادم و بر این مبنا من را به عنوان شهردار انتخاب کردند.


اتحادجنوب: شما شهرداری آبپخش را با یک میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتید. به چه صورت این میزان بدهی را پرداخت کردید؟ در خصوص تخصیص اعتبارات نیز توضیحاتی بدهیید.
حسین عباسی: بگذارید صادقانه و شفاف صحبت کنم. من شهرداری را علاوه بر بدهی فوق در حالی تحویل گرفتم که حقوق پنج ماه پرسنل نیز پرداخت نشده بود. من اولویت خود را بر تقویت امرار و معاش پرسنل گذاشتم و تصمیم گرفتم حقوق ها را به روز کنم. برای
این مساله دوندگی های بسیار زیادی کردم چون از محل پروژه های عمرانی و تسهیلات استانی، حقوق پرسنل رانمی شود پرداخت کرد. من از روز اول با پرسنل عهدی بستم که خالصانه کار کنیم و ملاک تکریم ارباب رجوع هست. من به آنها قول دادم اگر اصول چهار گانه ای را که با آنها در میان گذاشته ام، رعایت کنند من نیز خالصانه از آنها حمایت می کنم. چون این اراده را در پرسنل شهرداری دیدم، از تمام وجودم مایه
گذاشتم تا بتوانم وضعیت آنها را بهبود ببخشم. با پی گیری های زیادی که در تهران انجام دادم، توانستم با رای زنی های فراوان بحث حقوق پرسنل را درست کنم و به جرات می توانم بگویم که تنها شهرداری هستیم که اول هرماه حقوق و اضافه کار پرسنل پرداخت می شود. در خصوص بحث تخصیص اعتبارات، باید یک شفاف سازی شود. چون شهرداری جایی هست که در آن بی اخلاقی های زیاد و حتا تهمت و افترا در آن فوق العاده فراوان است. اعتبار استانی شهرداری آبپخش سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و چهارصد و بیست میلیون بوده است. از این میزان حدود چهارصدو پنجاه میلیون آن مطالبات پیمانکار بوده است. یعنی اعتبارات استانی ما نهصد و پنجاه میلیون بوده است. با پی گیری هایی که جناب دکتر سالاری؛ استاندار محترم در استان و همچنین دکتر زارع؛ فرماندار دشتستان انجام دادند، در بخش ارزش افزوده یک میلیارد و دویست هزار تومان به شهرداری ما افزوده شد. یعنی در کل سال نودو سه، دو میلیارد و صد میلیون کل اعتباری بوده که باید برای آن پروژه ها را تعریف می کردیم. ما پارسال معادل سه میلیارد آسفالت انجام دادیم. بخشی از اعتبارات ارزش افزوده نیز صرف حقوق می شود. صادقانه بگویم نزدیک به دوسوم ارزش افزوده را صرف پرداخت حقوق کرده ام. با این منوال ما پروژه های زیادی را در سطح شهر آبپخش انجام داده ایم. به طور خلاصه ما سال گذشته تنها سه میلیارد آسفالت داشته ایم این در حالی است که کل اعتباری که به شهرداری آبپخش اختصاص داده شده هم از محل استانی و هم از محل پیگیری های استان و ارزش افزوده دومیلیارد و صد میلیون بوده که از این مقدار نهصد و نود میلیون آن اعتبارات استانی بوده است. در حوزه ی مبلمان شهری حدود چهارصد و پنجاه میلیون هزینه کرده ایم. وسایل شهربازی، دویست سطل زباله،
دویست عدد پایه چراغ پارکینگ، تکمیل فاز اول بلوار غدیر، تکمیل خیابان امام خمینی، میدان شهید رضایی، بلوار وحدت، پیاده رو سازی بلوار انقلاب و.... را انجام داده ایم. حالا شما یک قیاس مع الفارق کنید حدود یک میلیارد و سیصد میلیون پول داشته باشید و حدود پنج میلیارد کار انجام بدهید. امسال نیز همه ی شهروندان شاهد پروژه هستند. من این شعار را داده ام که سال نودو چهار شهر آبپخش کارگاه عمرانی شود. علاوه بر این ما پارسال از پی گیری هایی که در تهران داشته ایم موفق شدیم که دو عدد کمپرسی و یک لودر را به صورت
یارانه ای از وزارت کشور تهیه کنیم و همچنین یک سری وسایل دیگر. یعنی آورده ای که از وزارت کشور برای شهرداری بوده حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بود. سال مالی کشور تا پایان تیرماه هست و هنوز اعتبارات سال نودو چهار مشخص نشده است. ولی با این منوال ما از محل درآمدهای شهرداری و بقیه موارد حدود شش میلیارد کار تعریف کرده ایم که این میزان را در هفته دولت افتتاح می کنیم. چهار چمن مصنوعی، چهار پارک محله ای، پنجاه هزار متر مربع آسفالت، تکمیل بلوار غدیر و پیاده رو سازی های پنج معابر اصلی شهر. همچنین برنامه داریم که در دهه ی فجر، چند پروژه ی اصلی شهر را که باعث تغییر در مبلمان شهری می شود را انجام دهم که شامل زیرسازی و آسفالت خیابان معلم به مساحت 13000 همراه با تملک کامل و جابجایی شبکه برق با برآورد یک میلیارد تومان، تکمیل بلوار امام خمینی همراه با تملک کامل و جابجایی شبکه با برآورد هفتصد میلیون تومان هزینه، انجام زیرسازی و آسفالت بیش از 50000 مترمربع از معابر شهر با هزینه تکمیل دومیلیارد تومان، پیاده رو سازی بلوار وحدت به مساحت 10000 مترمربع را برآورد هزینه 450 میلیون تومان و همچنین پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت شامل تکمیل بلوار غدیر با برآورد هزینه یک میلیارد تومان، ایجاد 4زمین چمن مصنوعی با برآورد هزینه یک میلیارد تومان، انجام عملیات زیرسازی و آسفالت 50000مترمربع از معابر شهری با برآورد هزینه دومیلیارد تومان، افتتاح دو پارک محله ناصرخسرو و انتهای خیابان شهید دشتی )دانشگاه( با برآورد هزینه 300 میلیون تومان، تکمیل پیاده رو خیابان شهدا به مساحت 2500 متر مربع با براورد هزینه 100 میلیون تومان، تکمیل فاز اول پیاده روسازی بلوار امام به مساحت 2500 مترمربع و برآورد هزینه 100 میلیون و هم همچنین تکمیل فاز اول پیاده رو سازی بلوار انقلاب با مساحت 5000 متر مربع و براورد هزینه 250 میلیون تومان می باشد را افتتاح کنیم. در کل برای انجام این پروژه ها حدود ده میلیارد پول نیازمند هستیم. من این قول را می دهم که با هر روشی که باشد این پروژه ها را بدون تحمیل بدهی به شهرداری انجام بدهم. این نکته را باید اضاف کنم که تمامی پروژه هایی که نام آوردم شروع به کار کرده اند. حالا شهروندان خود قیاس کنند که شهرداری که ده میلیارد پروژه تعریف کرده چگونه مبلغ مازاد را که حدود چهار میلیارد می باشد را پرداخت کرده که بدهکار هم نشده. علاوه بر این بحث حقوق پرسنل و بیمه ها و خرید ماشین آلات و.... همه ی این موارد را در کنار هم بگذارید و من همه ی این موارد را رجوع می دهم به وجدان عمومی و انصاف شهروندان..... آیا در چنین شرایطی، دوستانی که تهمت می زنند به آخرت اعتقاد دارند؟ این اخلاق را قبول دارند؟ خدا را قبول دارند؟ من روز اول در شهرداری اعلام کردم که نگرش سیاسی دارم ولی گفتم شهرداری جای سیاسی بازی نیست. از روز اول که شهردار شدم به گرایش های سیاسی افراد کاری نداشتم و اعتقادم به این است که در اجرا سیاسی بازی محلی از اعراب ندارد.


اتحادجنوب: کسری بودجه ها را شما چگونه جبران می کنید؟
حسین عباسی: واقعیت این است که بنده از روزی که شهردار شدم، حداقل دو هفته ای یک بار در تهران بودم. اعتقاد دارم، مدیر شهرداری باید بیش از اینکه به میز چسبیده باشد باید در حال تلاش باشد. شهرداری باید از کوچک ترین روزنه ها و منافذ برای جذب اعتبار استفاده کند. شفاف بگویم که کسر بودجه را از طریق پی گیری ها در تهران جبران می کنم و افتخار هم می کنم که خدا این پتانسیل را به من داده با ارتباطاتی که داشته ام این کسر بودجه را تامین کنم.


اتحادجنوب: یعنی در حال حاضر برای پروژه هایی که مطرح کردید، کمبود اعتباری ندارید؟
حسین عباسی: بر اساس پیش بینی هایی که داشته ام، اگر اعتبارات تحویل داده شود برای دهه ی فجر کمبود اعتباری ندارم. ما در سال گذشته تنها شهرداری بودیم که موفق شدیم سهمیه ی قیرمان را خودمان تهیه کنیم. سال گذشته از طریق وزارت کشور حدود چهارصد تن قیر تهیه کردم. در صورتی که قیرها یارانه ای بوده و شهرداری ها بدون وجود نقدینگی مجبور شدند کار را با پیمانکار تقسیم کنند ولی شهرداری ما با وجود اینکه سختی کشید به این خودکفایی رسیده بود که قیر شهرداری آبپخش در مخزن ذخیره ی کارخانه آسفالت جمع شود و صرف عمران و آبادانی در خود شهر شود.


اتحادجنوب: برای جذب اعتبارات از بخش های خصوصی نیز استفاده کرده اید؟
حسین عباسی: واقعیت این است که برای بخش خصوصی من اعتقاد دارم هنوز شرایط خاص برای آن مشخص نشده که بتواند وارد بازارکار شود و بخش خصوصی ما در سال های گذشته مظلوم واقع شد. من اعتقاد دارم که بخش خصوصی کم کم دارد خود را از سایه ی دولت خارج می کند و به نوعی استقلال و هویت خود را مشخص می کند. برای بخش خصوصی رای زنی های جدی صورت داده ایم. در بخش پسماند مذاکرات جدی با بخش خصوصی داشته ایم ولی هنوز آن ریسک و جسارت را در بخش خصوصی ندیده ایم که وارد کار شود و سرمایه گذاری کند. امیدواریم امسال با توجه به شرایطی که در پیش رو هست، عرصه برای بخش خصوصی بازتر شود.


اتحادجنوب: بیشترین فعالیت شما در شهرداری در خصوص آسفالت بوده. این همه توجه و علاقه به آسفالت دلیل خاصی دارد؟
حسین عباسی: من اعتقاد دارم که شهرداری باید به زیرساخت ها توجه نماید. یکی از اصولی ترین و بدیهی ترین زیرساخت هایی که در تمام شهرهای استان بوشهر وجود دارد، وضعیت عبور و مرور و معابر می باشد. وقتی در شهرهای بزرگ استان مثلن در بوشهر 500 کوچه خاکی و در برازجان 800 کوچه خاکی وجود دارد و به عنوان یک مشکل است، خب بدیهی است که در شهر آبپخش باید این مساله گسترده تر باشد. من روزی که شهردار شدم یک قول به شهروندان دادم و اینکه نهضت آسفالت را در شهر راه بیندازم و اعتقاد و آرزویم این است که یک کوچه ی خاکی در شهر نبینم و دوست دارم با تلاش این مهم را به انجام برسانم. شهرداری آبپخش در سال گذشته سه میلیارد تومان آسفالت
انجام داده که از این میزان تنها 280 میلیون تومان آن از اعتبارات استانی بوده ومابقی به طور کامل از محل داخلی شهرداری بوده است. امسال نیز سی و سه کوچه را در لیست گذاشته ایم که حدود صدهزار متر مربع می شود و چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.شما می دانید نهایت اعتباری که برای شهرداری آبپخش با رای زنی های فراوان در نظر گرفته شده یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون بوده که از این میزان حدود چهارصد میلیون آن مطالبات پیمانکار، مربوط به سال های گذشته بوده است. ما امسال چهارمیلیارد آسفالت تعریف کردیم که از این میزان تنها سیصد میلیون آن طبق چیزی که در کمیته برنامه ریزی تعریف کرده اند، اعتبار استانی دارد. یعنی سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان آن را من شهردار از محل درآمدهای داخلی خودم باید انجام بدهم. این قول را به شهروندان می دهیم که تمامی تمهیدات را اندیشیده ایم و تمام شرایط برای صدو ده هزار مترمربع آسفالت در شهر باشیم.


اتحادجنوب: کل اعتباراتی را که در اینجا از آن صحبت کردید در خصوص کارهای عمرانی بود.... برای فعالیت های فرهنگی چه میزان اعتبار کرده اید؟
حسین عباسی: از محل استانی و اعتبارات ما نمی توانیم برای کارهای فرهنگی و ورزشی هزینه کنیم ولی با قاطعیت می گویم که شهرداری آبپخش در سالی که گذشت، یک تنه با تمامی هیات های فرهنگی، هنری، ورزشی همکاری داشته و آنها را مورد حمایت های مالی قرار داده است. حدود پنجاه میلیون در بخش فرهنگی، ورزشی، هنری و هیات ها هزینه کرده ایم. ما یک تنه هم بار ورزش را کشیده ایم و هم هنر. در اینجا جا دارد که از همکاری و حمایت های آقای رضایی؛ ریاست محترم شورا و آقای بحرانی؛ مسئول کمیسیون فرهنگی-ورزشی شورا نیز تشکر ویژه نمایم.


اتحادجنوب: جدای از ورزشکاران و هنرمندان، اقشار دیگری مانند زنان، سالمندان و کودکان نیز در جامعه حضور دارند که آسیب پذیرتر از بقیه اقشار نیز هستند. برای این قشر چه کرده اید؟
حسین عباسی: واقعیت این است که برای اقشار آسیب پذیر حمایت های هدفمندی انجام نداده ام. در این زمینه قبول دارم که باید به طور جدی ورود کنم.
اتحادحنوب: از لحاظ فضای شهری، آبپخش بسیار یکنواخت می باشد و به ظاهر تنها یک خیابان دارد، برای این مساله فکری کرده اید؟
حسین عباسی: سه طرح برای از بین بردن این یکنواختی در نظر گرفته شده است. خیابان انقلاب را داریم تملک می کنیم و حدود پانزده هزار متر مربع اندازه ی این خیابان هست و موازی با خیابان اصلی می باشد که تا دهه ی فجر افتتاح می گردد. بلوار غدیر را تا میدان سرباز گسترش می دهیم و کلیه ی ورودی های شهر تعویض خواهد شد.


اتحادجنوب: چه اتفاقی افتاد که شما به عنوان یکی از ده شهردار برتر کشور انتخاب شدید؟
حسین عباسی: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یک معیارهایی دارند و با توجه به آیتم هایی که خودشان می سنجند،به طور مثال انجام پروژه های عمرانی، توجه به زیرساخت ها و.... من را جز ده شهردار برتر کشور انتخاب کردند.


اتحادجنوب: انتخاب شما به عنوان یکی از ده گزینه برای شما بردی هم داشته؟ به طور مثال اعتبارات خاص یا هر چیز دیگر؟
حسین عباسی: من فارغ از هر چیزی اینکه اسم آبپخش به عنوان یکی از شهرهای شهرستان دشتستان و جز یکیاز شهرهای استان بوشهر در مراسمی عنوان شود، برایم از هر مساله ای حایز اهمیت تر می باشد اما به طور خاص این را بگویم که شهرداری آبپخش یک برند و جایگاه خاصی در وزارت کشور دارد.


اتحادجنوب: رابطه شما با شورای شهر آبپخش چگونه هست؟
حسین عباسی: شفاف عرض می کنم؛ از زمانی که وارد شهرداری شدم، با تمام وجود خدمت کرده و می کنم. وظیفه ی من هست و منتی نیز بر کسی ندارم. از حمایت های قاطعانه ی آقای رضایی؛ ریاست محترم شورا و آقای بحرینی؛ نایب رییس شورا بابت حمایت های زیاد آنها تشکر می کنم و اینکه در سخت ترین لحظات پشت من بوده اند. و همه کسانی را که با افترا و تهمت و همچنین پخش شایعات دور از مواردی که با اخلاق و آبرو و اعتبار مردم بازی می کنند را به خدای بزرگ واگذار می کنم. من سعی می کنم به دور از حواشی و تنها با تکیه بر متن کار اصلی خود را در شهرداری انجام دهم ولی حرف های نگفته ی زیادی دارم و دلیل برخی شایعات و تهمت ها را روزی خواهم گفت. اگر مشکل شهر آبپخش تنها من هستم، حاضر هستم این سمت را صادقانه به دوستان مدعی تحویل دهم. باور کنید مشکل شهر آبپخش تنها حسین عباسی نیست.


اتحادجنوب: درباره آتش سوزی در نخلستان و عدم مهار کردن آن و عدم اجازه برای کاشت نخل نیز توضیحاتی بفرمایید.
حسین عباسی: با توجه به بحران کم آبی و سیاست های دولت، این نتیجه گرفته شده که از کشت جدید نخل جلوگیری شود. در بخش آتش سوزی واقعیت این است که آبپخش یکی از قطب های کشاورزی استان می باشد و با توجه به افزایش نخل ها و آتش سوزی ها، ما اعتقاد داریم که سیستم شهرداری به تنهایی جوابگوی این قسمت نیست و در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده که برای رفع آتش سوزی ها کارهایی انجام شود و ما هم یک ماشین اتش نشانی جدید به سیستم شهرداری اضاف می نماییم.


اتحادجنوب: در زمان شهرداری شما حمایت های رسانه ای و مردمی به چه میزان بوده؟ چه تاثیری بر روند کاری شما داشته است؟
حسین عباسی: بنده رسانه ها را زبان گویا و چشم بینای مردم می دانم. واقعن به آزادی رسانه ها اعتقاددارم و باید رسانه ها آزادانه موارد را منعکس کنند. همیشه مدیون و ممنون رسانه ها بوده و هستم. خوشبختانه دولت جدید رسانه ها را حمایت خاص کرده است. از این بابت رسانه ها همیشه به من لطف داشته اند و اعتقاد دارم هر رسانه ای با هر دیدگاهی باید محترم شمرده شود. اگر رسانه ها من را نقد نکنند امکان دارد دچار استبداد رای شوم. رسانه ها با پوشش صحیح و دقیق اخبار باعث پوشش نقاط قوی بنده و با نقد های خود باعث بیان نقاط ضعف بنده شوند.


اتحادجنوب: از نظر من یکی از سیاست های کاری شما، ارتباط شدید با رسانه ها می باشد. چون هرسایت خبری را که باز می کنیم یک خبر از شما می بینیم. زیاد رسانه ای شده اید.
حسین عباسی: البته رسانه ها به من لطف دارند. من با رسانه و مطبوعات زندگی کرده ام. از اواخر دبستان دنبال مطبوعات بوده ام تا کنون.


اتحادجنوب: حالا بحث بر سر رسانه شد، به فیس بوک اشاره می کنم. شما بیلان کاری خود را در فیس بوک به اشتراک می گذارید. در جامعه ی ما که فیس بوک فیلتر شده هست، دردسری برایتان بوجود نمی آورد؟ در کنار این مساله به فعایت های سیاسی شما نیز اشاره می کنم. شما یک فعال سیاسی هستید. این موارد برای شما دردسری ایجاد نکرده؟
حسین عباسی: همیشه سعی کرده ام در زندگی شفاف و صادقانه، هم صحبت و هم عمل کنم. بنده اگر بگویم نگرش یا فعالیت سیاسی ندارم به مردم دروغ گفته ام. ولی خدا را شاهد می گیرم که هیچ وقت در اجرا سیاسی کاری و سیاسی بازی نداشته ام. بین حریم شخصی و اجتماعی خودم یک مرز قایل هستم. در حریم شخصی یک نگرش و اندیشه دارم ودر محیط اجرا هیچ وقت سیاست کاری نکرده ام و همین موضوع باعث شده که همه ی طیف های فکری آبپخش با من همکاری لازم را داشته باشند. در فیس بوک نیز اعتقاد دارم که ما اگر بتوانیم از رسانه های مجازی سالم و صحیح استفاده کنیم به نوعی متولیان امر نیز شاید قانع شوند که می شود از آزادی رسانه ها در یک چارچوب خاصی با یک خطوط قرمز خاصی استفاده نمود. بنده معتقدم که برای استفاده از فیس بوک نیز یک فرهنگ سازی صورت گیرد و به نوعی این اعتماد متقابل منتقل شود که از فیس بوک تنها می خواهیم استفاده مثبت داشته باشیم. من اعتقاد دارم با حفظ اخلاق و اصول رسانه ای می توان از سایر رسانه ها به طرز صحیح استفاده کرد.


اتحادجنوب: بحث به سیاست کشیده شد، نظرتان درباره سیاست داخلی و خارجی کشور چیست؟ درخصوص انرژی هسته ای اگر به نتایج مثبتی برسیم چه تاثیری می تواند به طور خاص در شهرداری ها داشته باشد؟
حسین عباسی: بنده اعتقاد دارم که ما نمی توانیم منکر تاثیرگذاری تحریم ها در بازار اقتصاد شویم. با وجود اینکه اعتقاد دارم ایرانی و فرزندان ایرانی علیرغم تحریم ها توانسته اند با قدرت و نخبگی که همیشه داشته اند، نگذاشته اند که ما به بیگانگان نیازمند شویم. ولی برای چرخش چرخ توسعه اقتصادی نیاز به یک روابط متقابل با حفظ غرور و منش و هویت ایرانی و اسلامی خویش هستیم. مذاکرات با زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری انجام می شود و ایشان مذاکره کنندگان را فرزندان نظام و انقلاب خوانده اند. انتظار داریم با تدبیر تیم هسته ای مسایل و مشکلاتی که پیش روی مردم می باشد، حل گردد. علی رغم اینکه اعتقاد داریم که اگر تحریم ها حل نشود مردم ایران استقلال و توانایی دارند که خودشان روی پای خودشان بایستند ولی به طور کلی حلمساله ی هسته ای ایران باعث گشایش جدی در توسعه ی اقتصادی می گردد. برای اینکه توسعه اقتصادی بچرخد باید تحریم های ظالمانه لغو گردد. شخصن اعتقاد دارم که اگر تحریم ها لغو شوند نه تنها تاثیر در شهرداری بلکه بر کل زندگی مردم تاثیر مستقیمی دارد و به نوعی حل مسایل هسته ای باعث گشایش اقتصادی در تمامی زمینه ها خصوصن در عرصه ی اجرایی و شهرداری خواهد شد. در مساله ی سیاست داخلی نیز اعتقاد دارم که بنا به ملاحظاتی که بوده این نقد به دولت وارد است که به
سیاست داخلی باید ورود جدی کند. بدلیل محدودیت ها و معذوریت هایی که دولت در سیاست داخلی داشته اند و ترجیح سیاست خارجی بر سیاست داخلی، گشایش جدی در سیاست داخلی صورت نگرفته که البته هواداران دولت با شناخت و درک صحیح از مقتضیات زمانی دولت تدبیر و امید حمایت خود را از دولت هیچ وقت دریغ ننموده اند. اعتقاد دارم در استان ما بواسطه ی ریسک و جسارتی که دکتر سالاری به خرج داده و اعتماد ایشان به نیروهای خوش فکر برخلاف خیلی از استان ها، هواداران دولت توانسته اند با پرپایی چندین همایش زمینه شور و نشاط و امید رافراهم کنند. بطور کلی اعتقاد دارم برخلاف خیلی از استان ها در دولت امید استان بوشهر در بها دادن به نیروهای همراه دولت و ایستادگی در جهت اهداف دولت تدبیر و امیدبانی بوده اند اما باید قبول کنیم که معذوریت های فراوانی پیش روی دولت امید قرار دارد که علی رغم این مشکلات شخصن به استاندار بوشهر نمره ی عالی می دهم.

بدلیل محدودیت ها و معذوریت هایی که دولت در سیاست داخلی داشته اند و ترجیح سیاست خارجی بر سیاست داخلی، گشایش جدی در سیاست داخلی صورت نگرفته که البته هواداران دولت با شناخت و درک صحیح از مقتضیات زمانی دولت تدبیر و امید حمایت خود را از دولت هیچ وقت دریغ ننموده اند. اعتقاد دارم در استان ما بواسطه ی ریسک و جسارتی که دکتر سالاری به خرج داده و اعتماد ایشان به نیروهای خوش فکر برخلاف خیلی از استان ها، هواداران دولت توانسته اند با پرپایی چندین همایش زمینه شور و نشاط و امید را فراهم کنند. بطور کلی اعتقاد دارم برخلاف خیلی از استان ها در دولت امید استان بوشهر در بها دادن به نیروهای همراه دولت و ایستادگی در جهت اهداف دولت تدبیر و امید بانی بوده اند اما باید قبول کنیم که معذوریت های فراوانی پیش روی دولت امید قرار دارد که علی رغم این مشکلات شخصن به استاندار بوشهر نمره ی عالی می دهم.

 


اتحادجنوب: صحبت پایانی اگر هست، بفرمایید.
حسین عباسی: تشکر ویژه از پدر و مادر و همسرم می نمایم که من را حمایت کردند. از جناب آقایان رضایی و بحرانی رییس و نایب رییس شورا، جناب دکتر سالاری؛ استاندار محترم بابت پیگیری ویژه در جهت جذب اعتبارات و اعتمادشان به جوانان، جناب دکتر زارع فرماندار محترم دشتستان به خاطر ایجاد فضای آرامش در شهرستان وپی گیری مستمر مسائل عمرانی، مهندس راستی؛ مدیر کل محترم امور شهری و شوراها، مهندس باستی؛ معاونت محترم امور عمرانی استاندار، بخشدار و امام جمعه محترم شهر و نیز از زحمات کلیه پرسنل شریف و زحمتکش شهرداری و از حمایت ها و همراهی مردم شریف و بزرگوار شهر آبپخش تشکر ویژه دارم./ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/03/29 - 00:19
0
0
جای تاسف که اتحاد جنوب تحمل حرف مخالف را ندارد. شما که این همه ادعا دارید . چرا از نمایش کامنت ها می ترسید؟ اگر شما خیلی دنبال بیان واقعیت ها هستید لطفا در خواست کنید خبرنگار شما واقعیت های شهردار آبپخش را درج کند . آیا شما و خبرنگارتان در ابپخش توان و جرات آنکه در ابپخش و در خصوص این شهردار رخ داده را می توانید بنویسد و نمایش دهد؟ آیا شما توان مصاحبه با مخالفین این شهردار در شورا آبپخش را دارید؟ آیا شما تاکنون جرات و توان درج مطالب مخالفین ایشان را داشته اید؟ متاسفانه آنچه ما مشاهده می کنیم اینکه اتحاد مطالب را در راستای حزبی و گروهی و به طرفداری از بعضی اشخاص درج می کند.
1394/03/25 - 11:29
0
0
حسین عباسی هم کوچه هارو آسفالت میکنه هم دهن مخالفاشو/ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تولید 24 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲
  • شفاف‌سازی آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • سود سال 1402 آریا از طریق سجام واریز شد
  • ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا 1 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 3 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 3 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 9 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...