کد خبر: 45599 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 خرداد 1394 - 07:20
1.2 میلیون نخل آبپخش شناسنامه‌دار شدند

اتحادخبر: معاون شرکت آب منطقه‌ای آب استان بوشهر گفت: 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل آبپخش شناسنامه‌دار شدند.

اتحادخبر: معاون شرکت آب منطقه‌ای آب استان بوشهر گفت: 1 میلیون و 200 هزار اصله نخل آبپخش شناسنامه‌دار شدند.

به گزارش اتحادخبر؛ حسین باشی‌زادگان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تامین آب نخیلات در منطقه آبپخش از مسایل مهم در دشتستان است و برای بهبود این وضعیت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

وی افزود: بحث شمارش نخیلات از مسایل مهمی بود که برای تعیین تکلیف وضعیت و نحوه آبرسانی به نخیلات مورد توجه قرار داشته است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای آب استان بوشهر از اتمام شمارش نخیلات شبکه آب پخش خبر داد و خاطرنشان کرد: شمارش نخیلات شبکه آبپخش از بهمن ماه سال 1393 آغاز و هم‌اکنون به اتمام رسیده و شاهد شناسنامه‌دار شدن تمام نخیلات منطقه هستیم.

وی هدف از این سرشماری را شناسایی نخیلات فاقد سهم آب از یک تا بالای 30 سال برشمرد و تصریح کرد: تهیه بانک جامع اطلاعاتی از مجموع نخیلات و نیز ارائه آمار دقیق از تعداد نخیلات تحت پوشش کانال اصلی درجه یک و 2 و کانال‌های فرعی 3 و 4 نیز از دیگر اهداف شمارش نخیلات است.

باشی‌زادگان با اشاره به محدودیت ذخایر آبی استان بر جلوگیری از هرگونه کشت به ویژه نخل تاکید کرد و گفت: در سرشماری نخیلات شبکه آبپخش، درختان فاقد سهم آب از یک سال تا بالای 30 سال زیر پوشش شبکه آبیاری قرار خواهد گرفت، اما نخیلات زیر یک سال، بدون مجوز و فاقد سهم آب خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار داشت: شمارش نخیلات شبکه آبپخش و تحت پوشش در آوردن نخیلات جدید از خواسته‌های دیرین کشاورزان بوده که در سرشماری جدید با فعال کردن 4 اکیپ کارشناسی در منطقه مجهز به GPS کل نخیلات شبکه آبپخش با حضور نماینده باغداران، صاحب باغ و کارشناسان شرکت بهره‎برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر شمارش شده و تعداد نخیلات تحت پوشش کانال‌های آبیاری از یک تا بالای 30 سال شناسایی شده است./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/45599