امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 خرداد 1394 - 20:54
شهردار وحدتیه خبر داد:

اتحاد خبر: شهردار وحدتیه از احقاق حق 335میلیارد ریالی مردم وحدتیه در زمینه دریافت عوارض آلایندگی چاه‌های نفت نرگسی این شهر پس از ۴ سال پیگیری خبر داد./استفاده از همفکری نخبگان وحدتیه/۶۳۳ قرارداد تملک توسط شهرداری وصول شد/تجهیز ماشین آلات شهرداری/افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات شهرداری/لزوم جلوگیری از اقدام غیرقانونی در درمانگاه وحدتیه...

اتحاد خبر: شهردار وحدتیه از احقاق حق 335میلیارد ریالی مردم وحدتیه در زمینه دریافت عوارض آلایندگی چاه‌های نفت نرگسی این شهر پس از ۴ سال پیگیری خبر داد.

به گزارش اتحاد خبر، حمید صفایی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: این نشست خبری را در این روز برگزار کردیم زیرا با آزادسازی حق مردم وحدتیه از مجموعه نفت، مناسبت داشت.

وی ادامه داد: پرونده اخذ عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی از سال ۱۳۹۰ و از طریق امور مالیاتی وحدتیه و سپس سعدآباد به جریان افتاد و علی‌رغم پیگیری‌های زیاد از سوی مسئولان شهر وحدتیه و شهرستان دشتستان با مجموعه نفت گچساران، نتیجه دلخواه حاصل نشد.

شهردار وحدتیه افزود: با پیگیری این پرونده از طریق مراجع ذی‌صلاح قضایی و با وجود صدور رای در کمیسیون های اول و بدوی به نفع شهرداری وحدتیه اما باز هم وزارت نفت به تعهد خود در پرداخت عوارض آلایندگی عمل نکرد و نشست های متعدد برگزار شده با مسئولان شرکت نفت گچساران و مدیرعامل مناطق نفت خیز از سوی مسئولان شهر و نماینده دشتستان در مجلس منتج به نتیجه نشد.

استفاده از همفکری نخبگان وحدتیه

صفایی بیان داشت: سرانجام با پیگیری این پرونده از طریق کمیسیونی مرکب از وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نفت و صدور رای قطعی توسط کمیسیون ۲۵۱ به نفع شهرداری وحدتیه و با پیگیری مستقیم تلفنی و حضوری دکتر سالاری استاندار بوشهر، وزارت نفت مجبور به پرداخت حق مردم وحدتیه از عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی شد.

وی با بیان اینکه مبلغ این عوارض آلایندگی، ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سالهای ۸۶ تا ۹۰ در نظر گرفته شده است اظهار داشت: هم اکنون مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از این عوارض به حساب شهرداری وحدتیه واریز شده است.

شهردار وحدتیه گفت: مابقی طلب شهرداری از عوارض آلایندگی تا شهریور ماه سال جاری پرداخت می‌شود که با همفکری نخبگان وحدتیه برای عمران و آبادانی و توسعه فرهنگی شهر هزینه خواهد شد.

حمید صفایی با اشاره به بافت قدیمی و کم عرض بودن معابر شهر وحدتیه بیان داشت: اساس کار شهرداری را طویل کردن معابر شهر بر مبنای تحقق اهداف طرح هادی قرار دادیم که در این راستا، تملک دارایی های قابل توجهی در شهر صورت گرفته است.

۶۳۳ قرارداد تملک توسط شهرداری وصول شد

وی ادامه داد: در طول ۴سال گذشته، ۶۳۳ قرارداد تملک توسط شهرداری وصول شد که ۸۸ هزار و ۸۲۳ متر عرصه و ۲ هزار ۸۲۳متر اعیانی را شامل می‌شود و ماحصل آن، بازگشایی بیش از ۱۰ خیابان و میدان اصلی در شهر وحدتیه بوده است.

شهردار وحدتیه تصریح کرد: تا پایان امسال با تملک دارایی هایی که صورت خواهد گرفت، بیش از ۹۵ درصد از خیابان های اصلی شهر بر اساس طرح هادی اجرا خواهد شد.

صفایی از آسفالت بیش از ۹۰ هزار متر کوچه و معابر، ۲۰هزار متر موزائیک فرش و کاشت هشت هزار اصله نهال در زمان مدیریت وی تا کنون در سطح شهر وحدتیه خبر داد و بیان داشت: ساختمان شهرداری وحدتیه با هزار و ۴۵۰متر زیر بنا در دو طبقه و ساختمان آتشنشانی نیز در این مدت بنا شده اند.

وی اضافه کرد: احداث پارک شهربازی با مساحت هزار و ۴۰۰متر، توسعه مبلمان شهری و تجهیز پارک تفریحی پارس با هزا و ۱۸ متر فضای بازی مسقف برای کودکان و نوجوانان، نصب تلویزیون ۲۰۰ اینچ در سطح شهر، ۱۲۰۰ متر روشنایی و ساخت بوستان ها و احداث میدان امام حسین با نصب المان ۱۷متری در پنج ضلع از جمله سایر اقدامات مهم انجام شده در طول مدت ۴سال گذشته بوده است.

تجهیز ماشین آلات شهرداری

شهردار وحدتیه بیان کرد: در راستای تجهیز ماشین آلات شهرداری، خرید ۲ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه ویتارا،یک دستگاه ماشین پرس زباله، یک دستگاه ماشین آتشنشانی و ۲کامیون کمپرسی تا کنون انجام شده و یک دستگاه گریدر نیز به زودی خریداری خواهد شد.

حمید صفایی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر وحدتیه وضعیت جالبی ندارد که پس از جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، در این زمینه رشد قابل توجهی خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: احداث پارک بهاران با ۱۰ تا ۱۵ هزار متر مساحت، در ورودی شهر وحدتیه تا هفته دولت امسال کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار وحدتیه تصریح کرد: در حال حاضر ۶۶ کیلومتر لوله آب فرسوده در این شهر وجود دارد که ۳۰ کیلومتر آن فرسوده است که در حال رایزنی و پیگیر با اداره آب، برای حل این معضل هستیم.

افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات شهرداری

صفایی با تاکید بر اینکه آسفالت کوچه ها و معابر یکی از مهم ترین اهداف مدنظر این شهرداری است اضافه کرد: برای جلوگیری از دوباره کاریها و هزینه های اضافه، با شرکت های آب، برق، مخابرات و گاز در حال رایزنی هستیم تا ابتدا انشعابات خود را در کوچه ها انجام دهند و سپس شهرداری نسبت به آسفالت کوچه ها اقدام کند.

وی از افزایش بودجه این شهرداری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری نسبت به سال ۹۰ حدود ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

شهردار وحدتیه تاکید کرد: با استفاده از نظرات نخبگان و بزرگان شهر، بودجه های این شهرداری را برای توسعه شهر هزینه خواهیم کرد و تا دو سال آینده چهره متفاوتی از شهر وحدتیه خواهیم دید ضمن اینکه تلاش می شود از محل مبالغ اخذ شده عوارض آلایندگی چاه های نفت نرگسی درآمد پایدار برای شهرداری ایجاد شود.

ورودی وحدتیه، معضل جدی این شهر
رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه نیز در این نشست گفت: شهر وحدتیه در شمال شرقی استان با جمعیت 15 هزار نفری قرار گرفته و دارای پتانسیل خوبی در زمینه کشاورزی، نیروی انسانی متخصص و منابع نفت و گاز است .
کرامت الله کشاورز بیان داشت: هزار هکتار از زمین های محدوده این شهر به کشت جو، گندم و صیفی جات اختصاص یافته است که انتظار می رود مسئولان استان بوشهر حق آبه ای نیز از سد شهید رئیسعلی دلواری برای آبیاری این زمین ها تعریف کنند .
وی ادامه داد: شهر وحدتیه دارای 550 هزار اصله نخل است که سالانه 150 هزار تن خرما تولید می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه ، توسعه رشد و بالندگی یک شهر را ناشی از تعامل بین شورا ، شهردار، مسئولان و مردم دانست و تاکید کرد: این همدلی و تعامل در بین مسئولان شهر و مردم به خوبی دیده می شود.
کشاورز، معضل جدی شهر وحدتیه  را راه ورودی این شهر اعلام و تصریح کرد: این مسیر توانایی حمل و نقل 15 سال پیش را داشته است در حالی که با  افزایش وسعت این شهر و ترانزیتی شدن آن به سمت گناوه شاهد تصادف های فراوانی در این محور هستیم.
وی ادامه داد: انتظار می رود طرح تعریض و دو طرفه کردن آن در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد هر چند که مکاتباتی نیز انجام شده اما تاکنون منجر به نتیجه نشده است .
لزوم جلوگیری از اقدام غیرقانونی در درمانگاه وحدتیه
رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن کانال های آب در مسیر ورودی و خروجی شهر وحدتیه شاهد تصادفات فراوانی به علت کمبود شدید روشنایی در این مسیر هستیم خواستار توجه جدی مسئولان استان نسبت به خواسته به حق مردم وحدتیه برای حل این مشکل شد.

 

کرامت الله کشاورز تصریح کرد: پزشکان خانواده این شهر فقط از ساعت 7:30 لغایت 12:30 و 16:30 لغایت 19:30 اقدام به ویزیت و پذیرش بیماران می کنند و در ساعاتی غیر از این، پرستاران، بیماران را ویزیت می کنند که این کار غیرقانونی است و ممکن است در آینده، آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد لذا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان باید از تکرار این روند پیشگیری کنند.

 

وی از دکترسالاری استاندار بوشهر ، دکتر زارع فرماندار دشتستان، اعضاء ادواری شورای شهر وحدتیه ، نماینده دشتستان در مجلس، حوزه مالیاتی، مهندس بصری شهردار سابق و مهندس صفایی شهردار کنونی وحدتیه برای پیگیری عوارض آلایندگی به این شهر تقدیر و تشکر کرد.

آسیب 350 هزار اصله نخل و وجود 70 بیمار سرطانی ناشی از آلایندگی نفت در وحدتیه
عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه هم در این نشست گفت:150 هزار اصله نخل خرمای وحدتیه به دلیل تاثیرات منفی آلاینده های این شهر از بین رفته اند و 200 هزار اصله نخل نیز به همین دلیل با کمترین تولید خرما مواجه شده اند.

 

غلامرضا کاووسی اظهار داشت: تاکنون70 نفر از شهروندان وحدتیه به بیماری سرطانی دچار شده اند که ناشی از تاثیرات آلاینده ها بر زندگی مردم بوده لذا عوارض الایندگی پرداخت شده از سوی مجموعه نفت، در برابر این خسارت بسیار ناچیز است.
اشغال نفت نرگسی وحدتیه توسط استان همسایه
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت نفت نرگسی در خاک شهر وحدتیه واقع شده، شرکت نفت گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، این دارایی خدادادی وحدتیه را به اشغال درآورده و از میان 280 نیروی انسانی تنها 20 نفر از جوانان وحدتیه را در مشاغل خدماتی به کار گرفته است.

 

عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه با اشاره به وجود جوانان متخصص و تحصیلکرده بیکار در این شهر از مسئولان ارشد استان بوشهر خواست نسبت به بازنگری در استخدام نیروهای بومی در این شرکت اقدام جدی صورت گیرد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1395/07/13 - 00:39
0
1
سلام تا کی دروغ مردم میدید و می گید که می خواهیم پارک بهاران بزنیم سالن هزارنفری بزنیم تاکی./ج
1394/03/04 - 21:20
0
1
سلام بر مردم شهر وحدتیه. درسته من بقولی بیبرایی هستم ولی این رسمش نبود که بعضی از اعضای شورا برای رأِ آوردن کارت شارژ و روغن و برنج تقسیم کنند. چون کسی که با این کارا رأ بیاره معلومه که چه برنامه هایی در سر داره. مثلأ رئیس شورا که الان شبو روز با شهردار چسپیده و از کارهای عمرانی در سطح شهر ... نداره چرا باید با این همه آرا اول باشه و برای همه هم ثابت شد که دستی تو کار بوده. مردم عزیز مزیری و بی برایی نکنید. چون ما در شهر وحدتیه زندگی میکنیم. وقتی شورای ما مزیری بی برایی میکنه چه انتظاری از بقیه میشه داشت. پرسنل شهرداری که دیگه هیچ. چون هم خونواده ایی شده و هم بخوروبخواب از اولش توش بوده که متأسفانه پیگیری نمیشه./ب1
1394/03/04 - 17:39
0
1
اعضا شورای شهر و بعضی از مسولین شهر: حق مردم بیشتر از ایناست. آقای رئیس شورا تو که میدونی شهردار هم میدونه که چرا مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک و چیزای دیگه رو فقط از اقوام آقای... میخرن؟ چرا پیگیری نمیکنید؟ آها چون به نفعتونه؟ من سراغ دارم که فاکتورها معمولأ دوبله سوبله هست. /ب1
1394/03/04 - 15:39
1
0
تای کی باید شهر 15000نفری وحدتیه زیر مجموعه شهر 8000نفری سعدآبادباشه چرا شورا برای ارتقا وحدتیه به بخش تلاش نمیکنه؟/ب1
1394/03/04 - 10:42
0
1
همچنين ازهمكاري ومساعدت بي دريغ رياست محترم شورا واعضاي پرتلاش شوراي اسلامي نيزسپاسگذاريم/ب
1394/03/04 - 10:33
0
0
سلام.تشكروتقديرفراوان من واهالي شهر ازكوشش مجدانه وبي وقفانه شهردارنمونه وپرتلاش شهروحدتيه كه هميشه براي ارتقاء ارزشهاي فرهنگي وتبرئه شهراز ذهنيات وتوهمات رعب انگيز ،ازهيچ كوششي فروگذارنكردند.وباتلاش اخيرموجبات پيشرفت اقتصادي وتوسعه عمراني ورفاهي شهررادرسرلوحه برنامه هاي خويش قرارخواهندداد انشاءالله" سلامتي وآرامشتان مستدام"!
1394/03/04 - 07:06
0
0
سپاس از تلاش جدیت دلسوزی تخصص جناب صفایی شهردار . همچنین جا دارد از اعضاء محترم شورا و همراهی خوب مردم نیز قدردانی بعمل آید/ب
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 7 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 11 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...