کد خبر: 44845 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1394 - 09:47
دانشگاه‌ها تیپ بندی می‌شوند

اتحاد خبر: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح تیپ بندی دانشگاه ها منحصر به تهران نیست و در غالب یک پروژه بزرگ و جامع تحت بررسی است.

اتحاد خبر: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح تیپ بندی دانشگاه ها منحصر به تهران نیست و در غالب یک پروژه بزرگ و جامع تحت بررسی است.

مجتبی شریعتی نیاسر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در آخرین جلسه روسای دانشگاه های بزرگ تهران آیا تصمیمی بر سطح بندی دانشگاه های گرفته شده است، گفت:  دانشگاه های گروه یک یا دانشگاه های مطرح در این جلسه حضور داشتند و در مورد مباحث مختلف تبادل نظرهایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: این موضوع بیشتر با این هدف مورد بحث قرار گرفت که در راستای برنامه پنجم زمینه نقش آفرینی دانشگاه های برتر فراهم شود.

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص تیپ بندی دانشگاه های تهران و کشور گفت: طرح تیپ بندی دانشگاه ها تنها منحصر به تهران نیست و در غالب یک پروژه بزرگ و جامع تحت بررسی است.

شریعتی افزود: در راستای افزایش آزادی عمل و اختیارات دانشگاه ها بخشنامه هایی شامل واگذاری پذیرش دانشجوی دکترا از سال ۱۳۹۵، برنامه ریزی آموزشی با هدف بازنگری و تدوین دروس و آئین نامه آموزشی برای پاسخگویی به دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی تا به امروز به این دانشگاه ها ابلاغ شده است و قرار است بخشنامه های دیگری با هدف افزایش اختیارات و آزادی عمل بیشتر دانشگاه های بزرگ از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شود./ب1

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/44845