امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1394 - 08:41
اختصاصی اتحادجنوب/ نگرخواهی اتحادجنوب در خصوص وضعیت شوراهای استان بوشهر؛

اتحادخبر:  حکایت مارهفت سر را در افسانه های قدیمی شنیده اید؟ یاتصویری درکتب وکتیبه های باستان دیده اید؟ برای پیکره ی یک مار؛ وجود یک سر وکله ،کفایت می کند. ناچاراً اگرمبدل به هفت سرگردید، سر و گردن ها در هم پیچیده وکور می شوند که فرجام کار می شود همان آش شور ویابی نمک دوتا آشپز. حال حکایت شهر بی در وپیکر مظلوم برازجان است...

اتحادخبر- سیده هدیه بیت سیاح: شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای مشارکت مردم در مدیریت جامعه تشکیل شد.
به گزارش اتحادجنوب؛ تشکیل شوراها فرصتی بود تا مردم با انتخاب نمایندگانی، نظرات و خواسته های خود را در سازندگی هر چه بهتر شهر و روستای خود اعمال کنند.
پس از مشروطه و تصویب قانون اساسی، فکر زندگی شورایی به شکلی جدی در ایران به فعلیت رسید.
 به عبارت دیگر یکی از دستاوردهای بسیار حائز اهمیت، نهضت مشروطه خواهی جدا از به رسمیت شناختن تفکیک قوا، تقسیم قدرت سیاسی و اداری کشور بین حکومت مرکزی و حکومت های محلی بود.
در همین راستا بود که در نهایت در 17 اسفند سال 1377 اولین دوره انتخابات سراسری شوراهای اسلامی کشور با استقبال چشمگیر مردم در بیش از 40000 حوزه انتخاباتی برگزار گردید و نهایتاً حدود 200 هزار نفر از منتخبین مردم جهت اداره امور شهرها و روستاهای کشور به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یا روستا برگزیده شدند.
 شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری آغاز گردید و امروز شاهد فعالیت گسترده این نهاد مردمی در کل کشور هستیم.
اما این نهادهای مردمی تا چه حد در اهداف خود موفق بوده اند و تا چه اندازه خواسته های مردم را برآورده کرده اند.
اما پس از گذشت چندین سال از فعالیت این نهادهای مردمی در سطح کشور و به ویژه استان بوشهر، شاهد مسائلی هستیم که نه تنها موجبات نارضایتی مردم بلکه برخی از مسئولین را هم فراهم آورده است.
از امام جمعه گرفته تا نماینده مجلس و استاندار بوشهر همگی از وجود شرایط موجود در برخی از شوراهای استان گلایه مند بودند.
شوراهایی که به منظور بهتر شدن عملکرد مدیریت شهر و روستا شکل گرفت تا با همکاری شهرداری، در راستای مدیریت هرچه بهتر این جوامع کوشا باشند اما متأسفانه عدم هماهنگی در برخی از شوراهای شهری در استان با شهردارانشان به حدی رسید که دو شهردار این استان به فاصله کمتر از یک هفته استعفا می دهند، یک شهردار دیگر استضیاح می شود و اختلاف بر سر انتخاب شهردار چهارم، موجب فروپاشی یک شورای تنگ ارم می گردد.
این مسائل موجب شد تا دو شهر بزرگ استان بوشهر با سرپرستی اداره گردند و اختلاف بر سر انتخاب توریستی ترین شهر این استان یعنی گناوه، عاملی شد تا در آخرین مهلت انتخاب شهردار، گزینه خود را معرفی کنند، گزینه ای که هنوز بر سر انتخاب آن هم اختلافاتی وجود دارد.
اما ریشه این مسائل را باید در کجا پیدا کرد؟ چرا متأسفانه علارغم حضور گسترده مردم در انتخابات شوراها و تلاش آنان در سازندگی شهرشان، گاه شاهد چنین مسائل تأسف باری می شویم؟ مسائلی که شاید انگیزه مردم را برای شرکت انتخابات بعدی کمرنگتر کند.
اتحادجنوب در خصوص چرایی این موضوع، نگرخواهی از برخی صاحب نظران در امورات شهری انجام داده است که در زیر به آن اشاره شده است:

فریده فهیمی
 حکایت مارهفت سر را در افسانه های قدیمی شنیده اید؟ یاتصویری درکتب وکتیبه های باستان دیده اید؟
برای پیکره ی یک مار؛ وجود یک سر وکله ،کفایت می کند. ناچاراً اگرمبدل به هفت سرگردید، سر و گردن ها در هم پیچیده وکور می شوند که فرجام کار می شود همان آش شور ویابی نمک دوتا آشپز. حال حکایت شهر بی در وپیکر مظلوم برازجان است که شهردار ندارد از مرحمت وعنایت ویژه ی شورای شهرش. واین مهم ، پیامد شوم تصمیم مغرضانه ومزورانه ی برخی از اعضای شورای شهر برازجان است که در بدو فعالیت خود ؛ تنها وظیفه ی خود را تعویض شهردار حکیم وتوانمند برازجان دیدند ، کما اینکه از پس همین تنها وظیفه خویش نیزبرنیامدند.
برای ساختن فردای  بهتر وقدرتمند تر برازجان، باید دیروزبرنامه ریزی می شد ودر عصرپرشتاب واستراتژیک کنونی ،امروز نیز دیر است. فردا تصویر آینه ای ، ازگذشته نخواهد بود اگر مقدمات توانایی های لازم را در برابر وقایعی که در سطح شهر وحتی کشور حادث می شود ایجاد نشده باشد؛ چه فرصتهای گرانبهایی  که به میمنت دست روی دست گذاشتن ها واهمال کاری های شورای شهری ها، از بین خواهد رفت.
تابه کی باید ارابه ی خدایان زر وزور برخی از اعضای فرصت طلب شورای شهر در عرصه ی عفیف ونحیف برازجان نجیب ، جولان دهد وسهم ناحق خود را وصول نماید؟
قدر مسلم اینکه زمین خواری ها، شهرک سازی ها ، پول روی پول انباشتها، باندبازی و..... چه هنگامه ای برپا نموده است !
یکی از شهرداران اسبق که پیروان کثیرالجمعیتی نیز الا به ماشاله بهم زده است و پیروانش همچنان فاتحانه واستوار، یکه تازی می کنند، ازاعطای زمین به مداح دفاع مقدس پایتخت نشین نیز فروگذار نشده است که اگر زمانی گره کارش به پایتخت افتاد لطف زمین بخشی اش، گره گشا گردد! به راستی، حق برازجان نجیب بی ادعا این است؟
لذا ما از موکلانی که انتخابشان کردیم به عنوان شورای شهر انتظار داریم گام به گام بر مدار اندیشه ی نجات بخش شهرمان گام بر دارند وبستر لازم جهت ارتقای عمران وآبادی شهرمان را فراهم سازند نه سکوی پرتاب دیگران را مهیا سازند ونهایتا از این آشفته بازار، ذینفع گردند.
با استناد به توانمندی هایی که در موکلان خود سراغ داشتیم؛ هرگز پیش بینی عدم توفیق پروژه های آبادی وتوسعه ی فرهنگ ومدیریت مفید شهر را نمی کردیم.
عدم حضور ووجود شهردار مقتدر، جزء خواسته های برحق مان نبود. دوگانگی شخصیت موکلان مان، هنگام بروز اختلافات، در منش ومنطق ،ادب ایشان، اصلا وابدا در مخیله مان نمی گنجید.
 انتظار داشتیم در کمال آرامش ومتانت، توانایی های واستعداد بالقوه شان را به معرض نمایش بگذارند./ب



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/02/27 - 12:35
0
0
برازجان با قابلیتهای که از بزرگان وگذشتگان خود به ارث برده است نمی توان دردو یا چندجمله جای داد ودرحال حاضر وارثان آن بزرگان برخودشان آفتخارمی کنند که وارثینه این بزرگان هستند ومی خواهند ادامه دهندراه آنان باشند تاآنطورکه شایسته احترام هستند ادای احترام کنند ولی متاسفانه دراین شهری که همه خودشان راصاحب آن حساب می کنند ولی هنوزشهر یتیم وبی سرپرست باقی مانده وهرکس درکرسی نشته خودآهنگ خودش را ساز می کند خبری از مرحم درد این شهر نیست همه ماکه احساس وطن پرستی می کنیم واجب است جهت آبادانی وشکوفایی شهرمان تلاش وخدمت صادقانه داشته باشیم دیگران این شهر تاریخی وباعظمت را برای ما بجا گذاشته اندوما هم باید این عظمت وتاریخ کهن رادرست نهگداری کنیم وبه آیندگانمان تحویل دهیم دبگران کاشتن ما خوردیم ما بکاریم تا دیگران بخورندآنها از خودشان لیاقت وشایستگی نشان دادن با امکانات بسیاربسیار کم چه یادگاری ازخودشان گذاشتن وحالا ما ازخودمان با این امکانات مدرن روز برای آیندگانمان جه خواهیم گذاشت که بعدازما یادگاری بماندشهر خرابه شام برای یادگاری بماند یا یک شهر باعظمت وپیشرفته که درخورلیاقت جوانان این آیندگان عزیز باشد به امید آن روزی که جوانان عزیزازکار وهدیه یادگاری ماراضی باشند
1394/02/27 - 07:20
0
0
عجب حکایت تلخیست حکایت مار هفت سر شهر برازجان.
متاسفیم برای شهر عزیزمان .
.
.
.
.سپاسگزاریم/ب1
1394/02/24 - 11:41
0
0
اینهمه از یک شخص نام نبریم که گویا تنها او منجی شهر است . متخصص و مدیر توانا و با تجربه کم نیست . کسی باشد که با شورا هماهنگ باشد و فردا اختلاف دوباره سرباز نکند .
1394/02/24 - 07:55
0
0
دقیقا همینجوره که خانم نویسنده می فرمایند .ممنونم
1394/02/24 - 07:10
0
0
خانم فهیمی ،متشکریم
1394/02/23 - 07:53
0
0
با سلام سر خودتون در نیارید این شهر بی در و دربازه درست بشو نیست /ج
1394/02/23 - 07:05
0
0
علت تمام بدبختی و عقب ماندگی ما متاسفانه وجود روزنامه ای به نام اتحاد جنوب است. دیواری کوتاه تر از شورا نبود؟
1394/02/22 - 13:17
0
0
خواهربزرگوارم نمیدونم چگونه از شما ومطالب ارزشیتان تشکرکنم حق مطلب را ادا نمودید،ازماست که بر ماست مقام معظم رهبری بارها فرمودند بصیرت بصیرت اما ما در انتخابات شورای شهرسهل انگاری کردیم زمام امورشهر عزیز ومجروح اززخمهای بی عدالتی ،رابه طبیبان سپردیم که.../ج
1394/02/22 - 10:33
0
0
برازجان از گذشته ها ی قدیم همیشه مورد بی مهری وبی عدالتی قرار گرفته واین مشکلات وخرابیهای موجود وبی مهریها متعلق به امروزنیست که ما گله مند هستیم باید تلاش وپیگیری جدی با پشتکار صادقانه داشته باشیم تا بتوانیم به واقیعت برسیم که چرا شهر برازجان پیشرفت نمی کندوهمیشه به سمت عقب بر می گردد روستای بسیار کوچک دیگر شهرها پیشرفت کردن وحتی بعضی از آنها به شهر تبدیل شدند ولی هنوز برازجان همان خرابه شام است ما باید اول خودمان رادرست کنیم وبه یک هدف و نکته متشکر هماهنگ برسیم تاشاید مرحمی باشد بر روی زخمهای این شهر مظلوم همانطور که امام خامنه ای رهبر عزیز انقلاب فرمودند امسال سال همدلی وهم زبانی ملت ودولت است امیدوارم استاندار محترم ونماینده محترم ومسولین محترم شهرستان برازجان باهمدلی وهم زبانی به فکر رونق وشکوفایی این شهر باشندتا آنطور که شایسته مردم عزیز این شهر می باشد برسد به امید ودر انتظار آن روز شکوفاه تا هدیه ای باشد برای فرزندان وآیندگان که با داشتن ما درآینده آفتخارکنند /ج
1394/02/22 - 09:30
0
0
درود بر شما خواسته ی ما ساکنین شهر برازجان اینست که این شورایی که برخواسته از همین قشر مردمند اگر هنوز هم خود را مردمی میدانند ، به خواست و نظر ما احترام گذارند ، اگر بدور از حزب و باند بازی فکر کنیم ، و دقیق بیندیشیم ، فعال ترین شهردار ما که سواد کافی برای آبادسازی در امور عمرانی و شهرسازی داشت جناب مهندس حسین آبادی بودند که ایراد های شهر را بخوبی شناخته و تصحیح نمودند ، لذا ما درخواست داریم ، یا از مهندس حسین آبادی دعوت شود و یا اگر با ایشون در یک حزب نیستند . میخواهند هم حزبی بیارند ، کسی را بیارند که حد اقل اصول آبادی و شهر سازی را در حد جناب مهندس حسین آبادی داشته باشد و بتواند ایده دهد و حتی از مردم نظرسنجی کند و ته کلامم ، سواد شهرسازی داشته باشد/ باتشکر / خطاب به اتحاد جنوب: باسپاس از زحمات شما ، لطفا اگر امکانش هست به اعضای شورا بگویید مردم از شما خواسته اند که اعضای شورای شهرشان ، پاسخ مردم و نظریات مردم در خصوص شهر را بدانند و با مردم آشتی کنند.سپاس./ج
1394/02/22 - 09:27
0
0
درود بر شما خواسته ی ما ساکنین شهر برازجان اینست که این شورایی که برخواسته از همین قشر مردمند اگر هنوز هم خود را مردمی میدانند ، به خواست و نظر ما احترام گذارند ، اگر بدور از حزب و باند بازی فکر کنیم ، و دقیق بیندیشیم ، فعال ترین شهردار ما که سواد کافی برای آبادسازی در امور عمرانی و شهرسازی داشت جناب مهندس حسین آبادی بودند که ایراد های شهر را بخوبی شناخته و تصحیح نمودند ، لذا ما درخواست داریم ، یا از مهندس حسین آبادی دعوت شود و یا اگر با ایشون در یک حزب نیستند . میخواهند هم حزبی بیارند ، کسی را بیارند که حد اقل اصول آبادی و شهر سازی را در حد جناب مهندس حسین آبادی داشته باشد و بتواند ایده دهد و حتی از مردم نظرسنجی کند و ته کلامم ، سواد شهرسازی داشته باشد/ باتشکر / خطاب به اتحاد جنوب: باسپاس از زحمات شما ، لطفا اگر امکانش هست به اعضای شورا بگویید مردم از شما خواسته اند که اعضای شورای شهرشان ، پاسخ مردم و نظریات مردم در خصوص شهر را بدانند و با مردم آشتی کنند.سپاس./ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 12 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...