امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1394 - 12:04

اتحاد جنوب: تيم ملي ايران با گل هاي جواد نکونام و وحيد اميري با دو گل حريف پرمهره خود شيلي را شکست داد.

اتحاد جنوب: تيم ملي ايران با گل هاي جواد نکونام و وحيد اميري با دو گل حريف پرمهره خود شيلي را شکست داد.

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی ایران در حالی در این بازی دوستانه به مصاف شیلی می رود که پس از رقابت های جام ملت های آسیا در هیچ دیداری حاضر نشده است، این یکی از دو بازی دوستانه تیم ملی در این روزهاست که از آن به عنوان آخرین بازی هایی که کارلوس کی روش روی نیمکت ایران می نشیند، یاد می شود. باید ببینیم بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی که تغییر چندانی نسبت به بازیکنان حاضر در جام ملت های آسیا نداشته اند، احتمالا با همان سیستم، چه نتیجه ای را در مقابل یکی از پدیده های جام جهانی خواهند گرفت.

بازی دوستانه – ورزشگاه "ان وی آرنا" شهر سانکتپولتن اتریش
داور: مانوئل شوتنگروبر کمک ها: ریچارد هوبلر، آندریاس هیدنریک
اخطار: جواد نکونام و آندرانیک تیموریان از ایران


تیم ملی ایران:
علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی(69 امید ابراهیمی)، رضا قوچان نژاد( 73 کریم انصاری فرد)
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی شیلی:
کلودیو براوو، انزو روکو(62 مدل)، ادواروو وارگاس، مارک گونزالز(62 گوتیرز)، خوان کرنخو، ماتیاس فرناندس، رودریگو میلار(63 پیزارو)، گنزالو خارا، فابیان اوریانا(46 الکسیس سانچز)، خوسه پدرو فوئنسالیدا(62 ایسلا) و اریک پولگار(46 آرانگویز)
سرمربی: خورخه سامپائولی


شرح گل:
1 – 0 (ایران) : باز هم استفاده از ضربات ایستگاهی در تیم ایران تحت رهبری کی روش جواب داد و کرنر ارسالی از جناح چپ که توسط آندرانیک تیموریان ارسال شد، با فرصت طلبی جواد نکونام و حضور به موقع وی در محوطه شش قدم شیلی همراه شد و ضربه بغل پای وی گل اول را برای ایران رقم زد. این گل در دقیقه 21 به ثمر رسید.

2 – 0 (ایران) : ضد حمله سریع ایران، با پاس سریع شجاعی ادامه پیدا کرد و گوچی که با حرکت سریع در عمق دفاع شیلی رخنه کرد و با پاسی عرضی در محوطه جریمه شیلی، امیری را صاحب توپ کرد و ضربه وحید امیری، گل دوم را برای ایران به ارمغان می آورد. این گل در دقیقه 50 به ثمر رسید.


شرح بازی:
این بازی در شرایطی آغاز شد که به احتمال بسیار قوی، جزء آخرین بازی های خواهد بود که دوربین های تلویزیونی علاقه فراوانی به نشان دادن نیمکت تیم ملی ایران داشتند، کارلوس کی روش، با جایگزینی مجدد، بیک زاده و منتظری و با تکیه بر خط دفاعی جواب پس داده خود، مشخص کرد که در ادامه بازی های گذشته تیم ملی ایران، با تدبیر دفاعی و البته با تکیه بر سیستم حمله از جلو و در دقایقی از بازی با استفاده از ضد حملات قصد زمین گیر کردن شیلی را دارد و در در طرف مقابل نیز، سامپائولی که یکی از مربیان محبوب و ویژه در جام جهانی اخیر بود، با میدان ندادن به برخی از ستاره های خود، تصویر شرایط آسان تری از این بازی را می کرد.
بعد از شروع بازی و میدان داری شلیایی ها، تیم ایران با تمرکز و ادامه همان سیستم یکسال اخیر و استفاده موثر از ضربات ایستگاهی توانست به گل اول بازی دست پیدا کند، تا پایان این نیمه، حملات دو تیم به مرور و کمابیش روی دروازه یکدیگر صورت می گرفت. البته باید عنوان کرد که فرصت های بازیکنان شیلی خطرناک تر از ایرانی ها بود که از آن جمله می توان به ضربه سر مهاجم این تیم در دقیقه 43 اشاره کرد که با عکس العمل دیدنی حقیقی دفع شد.
اما در نیمه دوم، سامپائولی نشان داد که قصد باختن در این بازی را ندارد، وی به مرور از تمامی مهره های مطرح خود به جزء آتور ویدال استفاده کرد تا بتواند به نتیجه ای بهتر از باختن در برابر ایران برسد، حتی در این میان از پیزارویی که عنوان می شد برای این بازی مصدوم است نیز استفاده کرد. البته در این نیمه با حرکات فوق العاده فرناندز و تحرک سانچز، شیلی فرصت هایی را به دست آورد اما در استفاده از آنها ناکام بود.
علیرغم هیجان زیاد سامپائولی، کی روش در آرامشی عجیب که کمتر از وی سراغ داریم بازی را دنبال می کرد و تمام نگاهش به ادامه استمرار بازیکنان تیم ملی در استفاده از سیستم های موجود در تیم بود، تا اینکه در دقیقه 50 بازی ایران توانست برای بار دوم دروازه براوو را باز کند. پس از این گل و با ادامه تعویض های تیم شیلی، فشار بر روی دروازه ایران زیاد شد، کارلوس کی روش نیز با خارج کردن شجاعی و وارد کردن امید ابراهیمی از تلاش و تدبیر برای حفظ این نتیجه خبر می داد، در طرف مقابل بازیکنان شیلی با پرسینگ شدید خود، پانزده دقیقه پایانی را برای ایران تبدیل به جهنم کرده بودند اما هوشیاری مدافعان و دروازه بان ایران، موقعیت های پی در پی آنها از ناکار کرد تا تیم ملی در یکی مانده به آخرین بازی تحت رهبری کارلوس کی روش، به یک پیروزی بزرگ و البته جالب در مقابل تیم رده پانزدهم جدول رده بندی فیفا برسد.

دیدار دوم دوستانه ایران در روز یازدهم فروردین در مقابل تیم ملی سوئد خواهد بود که به احتمال بسیار قوی، آخرین حضور کی روش، روی نیمکت تیم ملی خواهد بود و با انتخاب مربی بعدی، باز هم دوربین های تلویزیونی، به نشان نیمکت ایران علاقه ای دارند یاخیر.


دقایق حساس:
دقیقه 29 – باز هم ضربه ایستگاهی برای ایران خلق موقعیت کرد اما ضربه سر سیدجلال حسینی توسط براوو مهار شد.
دقیقه 33 – مسعود شجاعی پس از دریبل چند مدافع شیلی فرصت خوبی را ایجاد کرد اما تعلل وی باعث از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه 38 – سهل انگاری مدافعان ایران روی توپ ارسالی از جناح راست، موقعیت خطرناکی را برای شیلی به وجود آورد که ضربه روی پای مهاجم شیلی با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 43 – توپ ارسالی از جناح راست شیلی در محوطه جریمه ایران فرستاده شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی شیلی را که از روی خط شش قدم زده شد را علیرضا حقیقی با یک واکنش فوق العاده دفع کرد.
دقیقه 46 – حمله سریع تیم ملی ایران با پاس عرضی گوچی همراه شد و شجاعی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه شجاعی از کنار دروازه شیلی به بیرون رفت.
دقیقه 58 – ماتیاس فرناندز، پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد که شوت محکم وی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 60 – پاس استثنایی سانچز، که مدافعان ایران را در آفسایدگیری دچار اشتباه کرد، به فوئنزالیدا رسید و ضربه وی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 64 – باز هم آندو تیموریان ضربه ایستگاهی کات دار و زیبایی را به درون محوطه جریمه شیلی فرستاد که تعلل بازیکنان ایران باعث از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه 72 – باز هم فرناندز دروازه ایران را تهدید کرد، وی اینبار ضربه ایستگاهی خطرناکی را به سمت دروازه ایران شوت زد که این فرصت با عکس العمل حقیقی و دفع مدافعان ایران از دست شیلی پرید.
دقیقه 76 – پاس ایسلا در محوطه جریمه ایران به سانچیز رسید و ضربه زیبا و خطرناک وی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 81 – حملات پیاپی بازیکنان تیم شیلی چند موقعیت نصفه نیمه را روی دروازه ایران به وجود آورد تا در این دقیقه که سانتر ارسالی بازکن تیم شیلی، روی دروازه ایران ایجاد موقعیت خطرناکی کرد و این فرصت با دخالت حقیقی برای تیم شیلی نتیجه ای در بر نداشت.
دقیقه 93 – توپ سرگردانی در محوطه جریمه ایران، موقعیت را نصیب بازیکنان شیلی می کند اما ضربه نهایی با هوشیاری مدافعان ایران به کرنر رفت.


حواشی:

*قبل از آغاز بازی، یک دقیقه سکوت به احترام دو خبرنگار ایرانی اعلام شد و حاضرین در ورزشگاه به ایشان اداس احترام کردند.
*هواداران ایرانی قابل توجهی برای این بازی در ورزشگاه حضور یافتند و در تمام نیمه اول به تشویق تیم ملی پرداختند. میزان این تشویق ها آنقدر زیاد بود که از شبکه های تلویزیونی نیز صدای هواداران ایرانی شنیده می شد.

بهترین بازیکن :
اشکان دژاگه، بدون شک در پخته ترین دوران بازی های ملی خود قرار دارد، وی در ادامه درخشش خود در مسابقات جام ملت های آسیا، در این بازی نیز از تمام تجربه خود بهره برد تا در خدمت تیم، موثرترین بازی ممکن را از خود ارائه دهد. اشکان با توپگیری های به موقع، حضور موثر در دفاع و حمله، حفظ توپ و البته پاس های ارزشمند خود، بازهم برای تیم ملی ایران مهره کارآمد و بی بدیلی بود.
البته در کنار دژاگه، می توان از علیرضا حقیقی، که چند موقعیت خوب  را از تیم شیلی گرفت، وحید امیری که باز هم در پست چپ نفوذی ایستاد و این بار بازی موثری از خود نشان داد و البته اولین گل ملی خود را به ثمر رساند و آندو تیموریان که بدون شک بهترین ارسال ها را از روی ضربات ایستگاهی برای ایران انجام می دهد و در این بازی به خوبی توچ های وسط میدان تیم شلیل را خراب می کرد، نام برد.
در تیم شیلی نیز، بدون شک، ماتیاس فرناندز، صاحب تمام توپ های پشت محوطه ایران، بهترین بازیکن این تیم بود که تمام تلاش خود را برای باز کردن دروازه ایران کرد. البته در نیمه دوم و جنب و جوش و خلق موقعیت های سانچز باعث می شود نام او را نیز در بین بازیکنان خوب این بازی قرار دهیم.


اتفاق ویژه:
شاید بتوان ویژه ترین اتفاق این بازی را در نتیجه آن جستجو کرد، جایی که تیم چهل و دوم آخرین جدول رده بندی فیفا، توانست تیم رده پانزدهم همین جدول و یکی از شگفتی سازان جام جهانی را با نتیجه قاطع دو بر صفر شکست دهد. شکست تیم پر مهره شیلی در این بازی اتفاقی بود که شاید خیلی ها آن را پیش بینی نمی کردند./ح

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 10 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 14 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...