امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 28 اسفند 1393 - 15:05

اتحادجنوب: سال 1393 نیز مثل همه سال های دیگر شاهد حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین مهمی بودیم که ذیلا به برخی از آنها اشاره می شود: سال برخورد با اختلاس ها / فساد معاون اول دولت پاک! / حاج ادریس / هشتصدمین شماره اتحاد جنوب/ روزنامه بامداد جنوب/ سفر رییس جمهور به استان/ سالروز تولد اتحاد جنوب/ تندیس شهید غضنفرالسلطنه/ انتخابات مجلس آینده....

خوب و بدهای سال؛ و آنچه بر اتحادجنوب در سال 93 گذشت

اکبر صابری:*

ابا فرا رسیدن رویش دوباره بهار و نوروزی دیگر؛ دفتر عمر ما نیز ورقی دیگر خورد تا برگی افزوده شود و سالی از مقدّر عمر کاسته شود.
سال 1393 نیز رفته رفته رو به پایان است و چرخ روزگار در آستانه چرخیدن بر پاشنه سالی جدید است.  ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت عید نوروز؛ امیدوارم سال پیش رو سالی توام با موفقیت، سلامت و سعادت و  برآورده شدن آرزوهای خوبتان باشد.
 سال 1393 نیز مثل همه سال های دیگر شاهد حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین مهمی بودیم که ذیلا به برخی از آنها اشاره می شود:


سال برخورد با اختلاس ها
در سال 1393 برخوردهای نسبتاً خوبی با فسادهای مالی و اختلاس های بزرگ در کشور صورت گرفت که به نظر می رسد این مهم در پی تاکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفته و حاصل تعامل دولت تدبیر و دستگاه قضایی کشور است.
پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی که رو شد، برای مدت‌ها تیتر یک رسانه‌ها بود و بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران نام گرفت. اما بعد از آن و تنها در فاصله یکی دو سال پرونده‌هایی از فساد نظام اداری و مالی در کشور مطرح شد که فساد بزرگ تاریخ ایران در مقابل اعداد آن بسیار کوچک بود. فسادهایی که از باب " هر دم از اين باغ بري ميرسد؛ تازه تر از تازه تري ميرسد " مردم هر روز که از خواب بلند می شوند منتظر شنیدن خبری جدید از تراژدی تلخ اختلاس و فساد اداری و مالی هستند.
مهمترین خطر این اختلاس ها و فسادها، بی اعتمادی مردم است. اعتمادی که سرمایه نظام و حکومت است و چنانچه  این فضای بی اعتمادی جبران نشود خسران بزرگ متوجه حاکمیت خواهد شد که الحمدالله برخوردهای اخیر بویژه با معاون اول رییس جمهور دولت قبل بارقه امیدی در دل های مردم ایجاد کرده و در بازگشت اعتماد آنها موثر بوده است.
پرونده ۹ هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی ، خروج 66 هزار میلیارد تومان پول نفت از کشور، فساد 12 هزار میلیاردی و... و.... از جمله دیگر پرونده های بزرگ فساد و اختلاس بودند که باب رسیدگی به آنها در سال 93 باز شده است.

فساد معاون اول دولت پاک!
آخر سال 88 بود که رئیس قوه قضاییه خبر از کشف و دستگیری یک باند مفاسد اقتصادی داد که در آن تا زمان اعلام خبر ۱۱نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌ بودند.
در اوایل سال ۸۹ خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه متهمان پرونده فساد کشف شده از ۱۱نفر به ۵۴ نفر رسیده است و اکثریت آنها بازداشت و در مرحله بازجویی و تحقیقات قرار دارند. تا آن زمان نه خبری از رحیمی بود و نه نامی از وی در پرونده اختلاس بیمه ایران شنیده می‌شد. تا اینکه الیاس نادران دست به افشاگری زد و در اواسط فروردین ماه سال ۸۹ در جلسه‌علنی‌مجلس گفت: «آقای رحیمی رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرد و اکنون تقریباً همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده‌اند، الا معاون اول فعلی رئیس‌جمهور.»
احمدی نژاد کابینه و بخصوص محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی را خط قرمز خود خواند و اجازه نداد دستگاه قضایی طبق روال معمول به این پرونده رسیدگی کند. در ‌نهایت بعد از پنج سال پرونده اختلاس از بیمه ایران به سرانجام رسید و یار مورد اعتماد احمدی‌نژاد که با حکم وی رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز شده بود!!! به بیش از پنج سال زندان و قریب به چهار میلیارد جریمه محکوم شد. پیش‌تر و در دادگاه کیفری استان تهران، رحیمی به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که در حکم نهایی دیوان عالی کشور، این محکومیت به پنج سال و ۹۱ روز تقلیل و این رأی اخیراً به اجرا گذاشته شده و رحیمی راهی اوین شده است.
از آنجا که بیشتر اختلاس های چند هزار میلیاردی توسط عوامل نزدیک به دولت احمدی نژاد که مورد حمایت اصولگراها بوده صورت گرفته، آنها باید مسئولیت این همه ناپاکی را بپذیرند.

حاج ادریس
تیر ماه امسال بود که دو متهم اصلی پرونده میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی دستگیرشدند تا بوشهر نیز در پرونده های فساد مالی جایش خالی نباشد. در اين پرونده ۸۰۰۰ نفر مالباخته وجود دارد که رسیدگي به شکايت ها در حال انجام است.
 از متهم ردیف اول 5 هزار و 413 نفر شاکی هستند که میزان طلب آنها بالغ بر 167 میلیارد و 588 میلیون است. از متهم دوم پرونده نیز 2 هزار و 79 نفر شاکی هستند که میزان طلب آنها بالغ بر 88 میلیارد و 145 میلیون تومان است. مجموعا در این دو پرونده بالغ بر 250 میلیارد و 733 میلیون تومان از متهمان اعلام ضرر و زیان کرده اند؛ این در حالی است که گفته می شود تنها مبلغ ۳۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان وجوه نقدي از هر دو متهم رديف اول پرونده به دست آمده است. البته مقدار قابل توجهی نیز اموال و املاک غیر نقدی نیز متهمان دارند که دستگاه قضایی در حال انجام تشریفات قانونی برای فروش و پرداخت وجه آن به مالباختگان می باشد. با این حال بعید است این دارایی ها مطالبات مالباختگان را جبران کند.

هشتصدمین شماره اتحاد جنوب
اتحاد جنوب 5 مرداد 1393 به ایستگاه 800 رسید. به همین مناسبت در روز خبرنگار (مرداد 1393) از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان نشریه ای که بیشترین شماره منتشره در طول تاریخ استان داشته است مورد تقدیر قرار گرفت.
هشتصدمین شماره بهانه ای شد تا جشنی کم نظیر و باشکوه با سخنرانی دکتر مصطفی کواکبیان مدیر مسئول روزنامه مردمسالاری و رییس وقت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور  برگزار گردد. این جشن تاریخی مورد استقبال گسترده علاقمندان به اتحاد جنوب از سراسر استان قرار گرفت؛ به طوری که بسیاری از افراد موفق به حضور ایستاده در سالن نیز نشدند.


داوری بین اللمللی زاهدی
مردادماه 1393 محمد حسین زاهدی فر در هفته اول لیگ برتر اولین قضاوت خود در بالاترین سطح داوری فوتبال کشور را تجربه کرد. او در آبان ماه امسال به افتخار بالاتری نیز دست پیدا کرد و به لیست داوران بین المللی ایران اضافه شد.

روزنامه بامداد جنوب:
اواسط سال 93 "بامداد جنوب"  به عنوان اولین روزنامه استان بوشهر مجوز گرفت. اواسط دی ماه نیز اولین شماره این نشریه منتشر شد. تاکنون که نزدیک به شصت شماره از این روزنامه منتشر شده است، کاری وزین، درخور توجه و قابل تقدیر ارایه شده است. پشتوانه مالی خوب، کادر نسبتاً حرفه ای و پشتکار مدیر مسئول و سردبیر و تحریریه بامداد از نقاط قوت این روزنامه است.
برای دوستان خوبم آقایان سید مالک حسینی و کریم جعفری مدیر مسئول و سردبیر بامداد جنوب آرزوی توفیق روزافزون دارم.

سفر رییس جمهور به استان
سه شنبه 23 دی 1393  استان بوشهر میزبان دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان بود. در این سفر بنده مسئولیت ستاد استقبال مردمی از رییس جمهور را بر عهده داشتم و از جمله مسایلی که در خلال این سفر دنبال می کردم اتحاد اصلاح طلبان و حامیان دولت بود که به لطف خدا به نسبت بسیار زیادی محقق شد. 
به زعم بسیاری از کارشناسان هم استانی استقبال از روحانی در طول 35 سال گذشته بوشهر فقط یک نظیرداشته است و آن نیز سفر دهه هفتاد مقام معظم رهبری به بوشهر بوده است.
مسئولان نهاد ریاست جمهوری نیز اذعان کردند در طول 12 سفر استانی رییس جمهور روحانی، استقبال و حضور مردم بوشهر بهترین بوده است. البته این استقبال بی نظیر معنا و دلایل خاصی داشت که کارشناسان و اهل قلم طی چند هفته پس از سفر مفصل به آن پرداخته اند و اینجانب نیز اشاراتی داشته ام.
به تعبیر دکتر سالاری استاندار بوشهر ؛ در این سفر «عنایت رئیس ¬جمهور محترم به استان استثنایی بود و فراتر از انتظار».

اتحاد جنوب:
26 اسفندماه سالروز تولد اتحاد جنوب است. این ویژه نامه اولین شماره سال هفدهم اتحاد جنوب است.
در سال 1393 نیز مثل سال های گذشته اتحاد جنوب با حمایت علاقمندان و همراهانش بصورت هفتگی ولی مرتب و منظم تقدیم دستان پر مهر مخاطبانش گردید.
در ابتدای این سال (1393) درخواستی برای تغییر وضعیت اتحاد جنوب از هفته نامه به روزنامه دادم که نیمه سال در هیات نظارت بر مطبوعات کشور مطرح و موافقت نشد. البته اگر موافقت هم میشد راستش شرایط مالی انتشار روزنامه را نداشتم.
البته همزمان درخواست تغییر گستره انتشار اتحاد جنوب از استان بوشهر به منطقه ای شامل چند استان جنوب کشور را دادم که با آن موافقت شد.
در این سال همچنین سایت خبری اتحاد جنوب از هیات نظارت بر مطبوعات کشور مجوز رسمی فعالیت دریافت کرد. این پایگاه خبری تحلیلی؛ در واقع روزنامه ای الکترونیکی است که جبران به روز نبودن هفته نامه را تا حدود زیادی می کند و مخاطبان اتحاد هر صبح جدیدترین و مهمترین اخبار استان و حتی کشور را از سایت اتحاد جنوب دریافت می کنند. سایت اتحاد جنوب اکنون یکی از سه سایت برتر و پرمخاطب استان بوشهر است.
امسال الهی شکر بخاطر مطالب هفته نامه احضار و تذکر نداشتیم ولی چند احضار و تذکر و یکی دوتا شبه تعهد برای برخی مطالب سیاسی سایت داشتیم.!
در پایان این بخش، لازم میدانم از تحریریه، نویسندگان، خبرنگاران، پرسنل دفتر نشریه، امور مالی، عوامل توزیع، نمایندگی های نشریه در استان، روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان و مخاطبان عزیز نشریه، برای همراهی با اتحاد جنوب صمیمانه سپاسگزاری نمایم.


شهید غضنفرالسلطنه :
اتحاد جنوب در ویژه نامه نوروز خود هر سال به معرفی یکی از مشاهیر و مفاخر دشتستانی می پردازد. استاد منوچهر آتشی، مهندس احمد دالکی، استاد علیمراد فراشبندی، استاد حبیب ا... نگهبان، سید محمدرضا مساوات برازجانی و دکتر سید محمد مهدی جعفری طی شش سال گذشته معرفی و به تفصیل سوابق و خدمات آن ها برای مخاطبان گران قدر نشریه، مورد اشاره و نقد و بررسی قرار گرفت.
برای انتخاب شخصیتی که پرونده امسال ویژه نامه به ایشان اختصاص یابد نام 7 نفر از مشاهیر و مفاخر فوت شده دشتستان در هیات تحریریه اتحاد جنوب مطرح شد. (طبق روال شش سال گذشته یک سال در میان به مشاهیر و مفاخر فوت شده و زنده پرداخته می شود و امسال نوبت فوت شدگان بود.)  پس از رای گیری با عنایت به شایستگی ها، مبارزات و خدمات  میرزا محمدخان برازجانی، اکثریت قاطعِ تحریریه، ایشان را برگزیدند.
«میرزا محمدخان برازجانی« ملقب به «غضنفرالسلطنه» از سرداران خطه جنوب در مبارزه با استعمار انگلیس است.
او از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود و در زمینه ی شعر و شاعری از ذوق و قریحه سرشاری بهره مند بود. وی در همان دوران جوانی از آموزش فنون رزمی و نظامی نیز برخوردار شد به طوری که حتی دشمنان و مخالفان وی به شهامت و دلیری، به نبوغ جنگی و قدرت روحی و قوت قلب و تهور خارق العاده وی اذعان نموده اند. او بعدها ضابط برازجان شد و سالها بر برازجان حکومت کرد. او به دلیل خصوصیات اخلاقی نیکو، از موقعیت اجتماعی ممتازی برخوردار بود و در شهر برازجان و مناطق همجوار دارای  احترام خاصی بود.
غضنفرالسلطنه در امور دینی و مذهبی نیز تقید دقیقی به ادای نمازهای یومیه و مستحبی و پرداختن به تعقیبات آن به طور مشروح و مفصل و قرائت ادعیه و اذکار و اوراد و قرآن کریم و رعایت اوقات شرعی نمازهای واجب و روزه داشت.
علیرغم همه این خصوصیات اخلاقی، موقعیت اجتماعی ممتاز و سابقه درخشان مبارزه با استعمار، غضنفرالسلطنه طی سالهای گذشته همواره مورد کینه عده ای ناآگاه و بغض عده ای مغرض قرار داشت؛ تا آنجا که نصب تندیس این سردار سرفراز  سالها محل مناقشه و اعتراض اقلیتی صاحب نفوذ قرار گرفت...
نگارنده البته در پی تایید مطلق شخصیت غضنفرالسلطنه نیست؛ که هر انسان غیر معصومی حتی حاکمان و مراجع دینی معصوم نیستند و چه بسا اشتباهاتی در دوره حکومت خود داشته اند ولی آنچه با تحقیق و تدبر در زندگی این سردار مبارز دستگیر شخص من شده این است که معدل شخصیت غضنفرالسلطنه بسیار قابل احترام و حسنات و خدمات و مبارزات ایشان غیر قابل انکار است.

تندیس غضنفرالسلطنه:
ساخت و نصب تندیس سردار مبارزه با استعمار انگلیس، میرزا محمدخان برازجانی (غضنفرالسلطنه) حکایتی تاسف بار دارد. درخواست های مردمی برای ساخت تندیس این سردار مبارز از سال 1369 در برازجان مطرح شد. تا اینکه سال 1387 تندیس ساخته شد ولی به دلیل فشار گروه فشار که معمولا اقلیتی ده درصدی بیش نیستند اجازه نصب نیافت. سه بار محل نصب آن جابجا شد ولی مردم صبوری کردند تا اینکه در دولت تدبیر و امید شورای تامین استان مجوز نصب تندیس را صادر کرد و بالاخره 23 بهمن ماه 93 نصب شد. حکایت آنچه بر این تندیس گذشت را در پرونده ویژه شهید غضنفرالسلطنه مطالعه فرمایید.
فرصت را غنیمت شمرده، نکته ای را در خصوص نام میدانی که تندیس میرزا محمدخان در آن نصب شده به مسئولین محترم یادآور میشوم. شش سال تندیس ساخته شده غضنفرالسلطنه اجازه نصب نیافت ولی بالاخره نصب شد چون خواست مردم این بود.
میدانی که تندیس غضنفرالسلطنه در آن نصب شده است را مردم، میدان میرزا محمد خان برازجانی یا میدان غضنفرالسلطنه می دانند و می نامند. اینکه چه تابلویی بر سر این میدان نصب شود مهم نیست. تجربه لجاجت بر سر نصب تندیس کافی است. بر سر نام میدان لجاجت نکنید که باز هم مطالبه تاریخی مردم نام میدان را غضنفرالسلطنه ثبت خواهد کرد.
اینکه تابلوی میدان را شهدای خلیج فارس بزنید و مردم میدان را غضنفرالسلطنه بدانند و بنامند بی حرمتی به شهدای عزیز خلیج فارس است. عامل این بی حرمتی کسانی هستند که همیشه اصرار دارند سازی خلاف خواست مردم کوک کنند. ضمن اینکه مسئولین شهر قول داده اند به زودی یکی از میدان های ورودی از سمت شیراز یا بوشهر را بنام شهدای گران قدر خلیج فارس نامگذاری نمایند، اصرار به اینکه میدانی که تندیس غضنفرالسطنه در آن نصب شده، شهدای خلیج فارس نامیده شود کار پسندیده ای نیست. به عنوان کسی که همرزم بسیاری از شهدای عزیز بوده است خواهش میکنم نام شهدا را مقابل خواست مردم قرار ندهید که خود شهدای عزیز به این کار راضی نیستند.

انتخابات مجلس آینده
به علت طولانی شدن این یادداشت، امکان پرداختن به بحث مهم انتخابات مجلس آینده نیست. ولی به دلیل اهمیت موضوع، اتحاد جنوب یکی از پرونده های ویژه نامه نوروزی اش را به این مهم اختصاص داده که توصیه میکنم مخاطبان عزیز این بخش را ملاحظه نموده و دیدگاه ها و مقالات ارزشمند خود در این خصوص را برای چاپ در سال آینده به دفتر اتحاد جنوب تحویل یا ارسال نمایند.

 

* مدیر مسئول و سردبیر اتحاد جنوب



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1394/01/12 - 18:50
0
0
سلام جناب صابری در مطالبتان بسیار دور از حقیقت یافتم که امیدوارم به قول دوستی فکر پل برگشتی هم باشید. دوم سال 93 در اخرین روزان هم از سر تدبیر و امید اجتماع مردم را بخاطر حداقل نعمت که در هر شهری یافت میشود و آن هم اب بود دیدیم البته حضور شما هم دیدیم عکس شما را در فضاهای مجازی دیدیم که با دوستانتان بر حال مردم چطور به جای گریه شما خندان بودید و با دوستان عکس یادگاری میگرفتید! برادر دینی عزراییل خوب وبد را میبرد دیدی که برد پس فکر اندوخته باش برای اخرت نه اندوخته دنیوی که فانی است.
پاسخ: برادر یا خواهر دانشجو؛
شما ارزش حضور و همراهی مدیر مسئول اتحاد جنوب با مردم و انعکاس اعتراض مردم در اتحاد جنوب در کمترین زمان ممکن را هم دیدی؟
ضمن اینکه گرفتن عکس به درخواست شهروندان همشهری بوده و بنظر نمی رسد ایرادی داشته باشد.
1394/01/03 - 18:43
0
0
سال ۹۴ سال کمبود اب برای برازجان است . سالی که نکوست از بهارش پیداست ./ج
1393/12/29 - 07:07
0
0
با عرض سلام و تبریک سال جدید به همه دوستان و کارکنان و مسئولان هفته نامه اتحاد جنوب سالی که گذشت مردم با سختی هایی مواجه بودند که از جمله مشکلات مالی بود و تورم
انشالله در سال 94 منشاء خیر و برکت برای همه دوستان و شما را از خداوند متعال خواستاریم.... هفته نامه اتحاد جنوب در سال 93 پیشرفت خوبی داشته و ما مردم دشتستان راضی و تشکر و قدردانی میکنیم.... انشالله در سال 94. پیشرفت شما چشمگیر باشد و یا مطالب بیشتر و زیادی با تیترهایی جدید و تازه و تغییر در صفحات و خبرهای جدید و سیاسی و ورزشی و اقتصادی و اجتماعی بیشتر و جالب تری داشته باشید..... با تشکر مرتضی کاوه
جناب آقای صابری جانباز محترم بسیار مقاله ارزشمندی بود ، موفق موید باشید
1393/12/28 - 20:02
0
0
سلام حاج اکبر صابری از شما من ناراحت هستم در سخنرانی اصلاح طلبان شفاف صحبت نکردی و توقع دارم از شما به عنوان رسالت رسانه ایی که داری بیشتر شفاف صحبت کنی تا دو پهلو بودن و سال 94 سالی خوب و سرشار از خبرهای خوب
1393/12/28 - 19:06
0
0
بر دلاور مرد خوش فکر وراست قامت جاودانه ی اصلاح طلبی حاج اکبر آقای صابری عزیز درود های متوالی ومستمر می فرستم . دوام توفیقات روزافزون این انسان وارسته را از دادار عالم وآدم به آرزو خواستارم ./ب
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 3 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 5 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 9 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...