امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1393 - 10:24
یک سال مدیریت آموزش و پرورش دشتستان در بوته نقد اهالی فرهنگ(1)

اتحادجنوب ـ فریده فهیمی:   مدیریت آموزش وپرورش دشتستان با اتکاء به صلاحیت های فنی وحرفه ای خود، شانه به شانه ی آخرین فنون مدرن گام بر می دارد ومدام در پی اصلاحات است نیک می داند که اصلاحات را از کجا  شروع نماید ازچه مسیری ادامه دهد و در کدام نقطه متوقف گردد. مستمرا در پی شکوفایی استعداد های فرهنگیان ودانش آموزان تلاش می کند وتغییرات ...

احیاء آموزش وپرورش دشتستان

به مناسبت 29 بهمن ماه، سالروز انتصاب آقای سید حسن لواسانی به سمت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، اتحاد جنوب  با طرح سوالاتی، نظر  فرهنگیان، صاحب نظران و اهل قلم را درخصوص عملکرد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان جویا شده است. سوالات مطرح شده به شرح زیر می باشد:
1-عملکرد سید حسن لواسانی در طول یک سال مدیریتش بر آموزش و پرورش را چگونه ارزیابی می کنید؟
2-نقاط ضعف و قوت مدیریت ایشان از نظر شما چه می باشد؟
3-چه پیشنهادی برای ادامه مدیریت ایشان دارید؟
.............................................................
آنچه دانسته ای به کار در آر / پس دگر علم جوی از پی کار
کار بی علم باروبر ندهد/ تخم بی مغز بس ثمر ندهد (سنایی غزنوی)
      در این مقال، بحث در خصوص مدیریت توانمند آموزش وپرورش دشتستان است که همواره حداکثر تلاش خود را صرف اندیشه در روابط مؤثر انسانی می نماید وفاکتورهای مهمی چون تعامل گروهی، مشارکت و ارتباطات اثر گذار بر میزان بهره وری وکارآیی بیش از پیش از حداقل امکانات موجود را سرلوحه اقدامات و اهداف خود می داند. الحمدلله به توان بی نهایت که عمرمان کفاف داد که به چشم خود شاهد تغییر و تحولاتی مفید در بنای رنجور وفرسوده ی آموزش وپرورش شهرستان دشتستان باشیم. خدای را هزاران هزار مرتبه شکر که به مرحمت دولت تدبیر وامید، سیدی از سلاله ی پیامبر (ص)، مدیریت قطب تعلیم وتربیت دشتستان کبیر را عهده دار گردید که با اتکاء به توانمندی، خرد وتخصص خود؛ دُمل های چرکین پیکره ی آموزش وپرورش شهرستان دشتستان را تشخیص داده ونسخه ی استعلاجش را باهمت کارشناسان حکیم وفهیم خود، پیچیده وبهبود وسلامتش را ممکن ومیّسر نموده است. یکسال از مدیریت سید حسن لواسانی می گذرد ودر این بازه ی زمانی محدود، تغییرات وتحولات شگرفی صورت گرفته است هرچند ممکن است در نظر برخی منتقدان اندک باشد ولو، « آب دریا را اگر نتوان کشید/ هم به قدر عافیت باید چشید »: تغییر وجابجایی برخی کارشناسان، کارمندان مدیریت آموزش وپرورش دشتستان، [اگرچه طبیعی است به مذاق برخی خوش نیاید] بازتاب مثبت نشاط بخشی در سیر مسیر شکوفایی واعتلای آموزش وپرورش دشتستان داشته است. به یاری خدای متعال ؛ نظاره گر تأثیر شایسته ی این تغییر وتحولات کارشناسی شده وغیر اتوبوسی شایسته سالار خردگرا هستیم وخواهیم بود. زمینه ی مساعد رشد وبالش نگرشها ودانش افزایی فرهنگیان فراهم است زیرا مدیریت، فرهنگ سازمانی، فرهنگ ملی وفرهنگ جهانی تعلیم وتربیت را به خوبی می شناسد وبرای رسیدن به حد والای توسعه ی فرهنگی دانش بنیاد، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود وبه تمامی زوایای حیطه مقدس تعلیمی تربیتی خود نگاه سیستمی وشبکه ای داشته وکارکنان خود را به کاربرد طیف های گوناگون دانش تخصصی، ترغیب وتشویق می کند وحتی الامکان به نیازهای انسانی کارکنان توجه داشته وبه ارزش والای انسانی ارج می نهد. فراهم نمودن سرویس ایاب و ذهاب فرهنگیان منطقه ی ارم و بوشکان و نهایت دقت در سازماندهی نیروهای انسانی آموزشی، گواه این امر مهم می باشد.
      مدیریت آموزش وپرورش دشتستان با اتکاء به صلاحیت های فنی وحرفه ای خود، شانه به شانه ی آخرین فنون مدرن گام بر می دارد ومدام در پی اصلاحات است نیک می داند که اصلاحات را از کجا  شروع نماید ازچه مسیری ادامه دهد و در کدام نقطه متوقف گردد. مستمرا در پی شکوفایی استعداد های فرهنگیان ودانش آموزان تلاش می کند وتغییرات در مدریت مدارس مقطع متوسطه ی دوم وعنایت ویژه به برونداد آموزش وپرورش، مدعی این ادعا می باشد و برای روشن ماندن موتور متحرکه ی سازمانش؛ همواره خود انگیخته وپرانگیزه عمل می کند وکارکنان را نیز از فواید این جنبش خودجوش بهره مند می سازد.
 پیش قدم؛ خودآغازگر؛ خودپیش برنده، خودارزشیاب وخودناظر است. تشکیل خانه ریاضی وتأسیس مرکز نانو، و افتتاح دانشگاه فرهنگیان، خود شاهد شفاف این ادعای به حق می باشد. این اقدامات سترگ، برتارک تاریخ تعلیم وتربیت شهرستان دشتستان، جاودان خواهد ماند وخواهد درخشید.
    نظارت مستمر ومجدانه ی کارشناسان سه مقطع برروند فعالیت های اجرایی آموزش وپرورش، نقش به سزایی درکیفیت بخشی اقدامات آموزشی پرورشی مدیران، معلمان ودانش آموزان داشته است.
     تأسیس خانه ی ریاضی دشتستان، بارقه ی امیدی است که در اعتلاء سطح کیفی آموزش ریاضی فرزندان مان دخیل بوده وتوانمندی وقدرت ریاضی دانان  دشتستانی را به استحضار همه ی هم استانی ها، هموطنان وحتی فراتر ازآن جهانیان خواهند رساند؛ آرزوی توفیق  تیم اعزامی ریاضی به کشور هلند را از درگاه ایزد منان مسئلت داریم.
    فعالیت های پژوهش سرای متقین که از ابتدای تأسیس اش تا قبل از مدیریت فعلی، ازاهداف اصلی ایجاد خود فاصله گرفته بود اکنون با اقتدار کامل، و با اتکال به خدمات ارزنده ی کارکنان متخصص اش، به جنب وجوش زاید الوصفی اشتغال دارد وعهده دار فعالیت های علمی بیشماری است. کانون های فرهنگی هنری، ورزشی دیگر نیز هم قطار پژوهشسرای متقین [ البته نه با سرعت پژوهشسرای متقین]، مشغول به فعالیت اند. جلسات هفتگی وماهانه ی پیشکسوتان تاریخ وادب دشتستان در پژوهشسرا وعضویت بزرگواران اندیشمند در کتابخانه ی پژوهشسرا نیز مبین اقدامات نوین مدیریت جدید آموزش وپرورش دشتستان است زیرا سالهای متمادی است که فرهنگیان فرهنگ دوست پیش کسوت برازجانی، طالب ایجاد چنین پاتوقی بودند وحسرت عدم وجود چنین مکانی را به دل داشتند که اکنون با شور وشعف خاصی در این جلسات حضور بهم می رسانند وخرسند از تبادل افکار اندیشه ی خود هستند. اختصاص دادن ساعاتی از فعالیت استخر در طول هفته برای آقایان فرهنگی به ایجاد شور ونشاط وسلامت فرهنگیان افزوده است.
    درصد بالای قبولی داوطلبان کنکور 93 نیز افتخاری دیگر ازافتخارات آموزش وپرورش است که گوی سبقت را از داوطلبان کنکوری دیگر مناطق آموزشی استان بوشهر ربوده اند. همچنین افتتاح دانشگاه فرهنگیان در برازجان، اقدامی بسیار نیکوست که جهت تأمین رفاه حال جویندگان علم تأسیس شده است. چندین سال متمادی است که ساختمان وسیع مورد نظر، بلااستفاده مانده است .
   کارخوب وبا کیفیت، تصادفی نیست اراده ی مصمم وتلاش صادقانه و اجرای ماهرانه را می طلبد که کار خوب را ثمر دهد اشخاصی که پیگیرهستند برای هدف خود سماجت می کنند و به بار نشستن زحمات خود اطمینان دارند. کار مدیریتی در هر سطحی، از دشوارترین کارهای انسانیست که با داشتن ویژگی های خاص خود از جمله دانایی وتوانایی نیاز دارد و فقط مستلزم مدرک تحصیلی مدیریتی وتجارب شخصی نیست باید قدرت وشهامت درک وتمیزاستعدادهای افراد را داشته باشد، دوراندیش وآینده نگر باشد علم آگاهی و تسلط در انجام امور محوله را به نحواحسن داشته باشد لذا به کارگماردن افراد جوان ونخبه درپست های مدیریتی  مقاطع متفاوت تحصیلی خصوصا متوسطه دوم و اول، از دوراندیشی واعتماد برحق مدیریت آموزش وپرورش دشتستان است که به جرأت می توان از آنها به تغییر طللایی تعبیر نمود.  شهامت لازم برای پایبندی ومقید بودن به هدف والا، سختی طی طریق را نیازمند است که می بایست متحمل انواع ناملایمتی ها وکارشکنی ها وسنگ اندازی شد. موضع گیری مدیران ومسئولان اسبق وپیروانشان که طبیعی وقابل پیش بینی می نماید نیز چاشنی این موانع سرعت گیر پیشرفت ها وچشم اندازهاست. بیم و واهمه ی ظهور وحضور این موانع معترض دلواپس، نباید فرصت عملی شدن نیات ومقاصد را مهیا نماید. قال الصادق (ع) : « عمل کننده ی بدون بینش مانند سیر کننده ی در مسیرغیر صحیح است که افزودن بر فرصت برای چنین فردی، جز فاصله گرفتن از حق [مطلوب] را حاصل نمی کند.»
   مدیریت آموزش وپرورش دشتستان، برای رفع تنگناها، چالشها ومحدویت ها، خلأها ونارسایی ها؛ بی وقفه می کوشد وفرصت ها وتهدید ها را به خوبی می شناسد. تدابیر پیشگیرانه وتصحیح کننده را به خوبی تنظیم، تدوین واعمال می نماید از جمله منع اجباری تردد دانش آموزان با موتورسیکلت توسط مدیریت آموزش وپرورش [البته با همکاری وهمراهی والدین ودیگر ارگان ها] لذا ایجاد فرصت های شغلی واستخدام نیرو وافزایش دریافتی  وحق الزحمه، در محدوده ی اختیارات وزارت خانه ای ایست نه مدیریت منطقه ای. چشم انداز مشارکتی خردمدارانه وایجاد موازنه ی معقول بین استعدادها وانتظارات و قابلیت ها، امکانات موجود از وظایف مدیریت منطقه ای آموزش وپرورش است که به نحواحسن از پس این مهم بر آمده است. احیاء مجدد درمانگاه فرهنگیان که مجوز فعالیت آن لغو گردیده بود وجانمایی جدید فروشگاه تعاونی فرهنگیان وشروع به کار آن در ایام الله مبارک دهه ی فجر، نیز از اقدامات برجسته ی مدیریت آموزش وپرورش دشتستان می باشد که در خور ستایش است. تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز با جذب اولیه ی پانصد میلیون تومان؛ اختصاص هزینه ی ساخت یک سالن اجتماعات در دبستان سعدی و پیگیری ساخت کلینیک توانبخشی در کنار مرکز درمانگاه فرهنگیان برای دانش آموزان نیازمند با هزینه ی اولیه ی دویست میلیون تومان از اقدامات شایسته ی مدیریت آموزش وپرورش دشتستان است که نباید از نظر دور نگاه داشت.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/12/10 - 11:52
0
0
ضعف آقای لواسانی این است که محافظه کارانه اقدام می کند !!! شاید هم محدودیت داشته باشد : اما بهر حال یک رئیس باید قاطعیت داشته باشد و از کار کردن در رضای خدا دلهره نداشته باشد./ب
1393/12/06 - 16:01
0
0
فرهنگی ها واقعا افراد زحمت کشی و قابل احترامی هستند و درود بر مسئولینی که قدر زحمت های این قشر رو می دونن همچون آقای لواسانی./ب
1393/12/05 - 12:45
0
0
درود بر لواسانی وهمه ی پرسنل خدوم آموزش وپرورش .
متشکرم از همکار محترم ؛ خانم نویسنده ای این مقاله ./ج
1393/12/05 - 12:43
0
0
ممنون از نگارنده این مقاله ی شیوا ورسا /ج
1393/12/04 - 23:02
0
0
يكي از كارهاي مهم جناب آقاي لواساني در دوره مديريت ايشان جلوگيري از ريخت و پاشهاي فراواني بود كه در آموزش و پرورش دشتستان صورت مي گرفت شايد ابلاغهاي زيادي به عناوين مختلف زده شده بود كه لغو گرديد و جلوي هدر رفت خيلي از بودجه آموزش و پرورش گرفت شد /ج
1393/12/04 - 21:40
0
0
من یک بازنشسته آموزش و پروش ازتوجه و اهمیتی که جناب لواسانی به بازنشستگان دراین یکسال گذشته داشته سپاسگزارم
،ایشان از کانون بازنشستگان درحد امکانات حمایت و پشتیبانی کرده اینجانب ازطرف خودم کمال سپاسگزاری را از ایشان دارم /ج
1393/12/04 - 20:21
0
0
درود . تلاشهای مدیران آموزش پرورش و معلمان و مربیان زحمت کش ستودنی است ولی به باور من مهم ترین تحول در سیستم آموزشی بایست در زمینه خروج از شیوه حفظی و گرایش تدریجی و همواره به سمت پژوهشی و فعال شدن دانش آموزان در روند یادگیری و نیز خروج از کتاب درسی محوری و ..... باشد . ضمنا مقاله شایسته خانم فهیمی در عنوان کاشکی دایناسورت بودم را از اتفاق چندی پیش در سایت اتحاد جنوب خواندم ،. لذت بردم و استفاده بسیار ، بویژه تمثیل کلاه قرمزی و دایناسور . /ج
1393/12/04 - 19:09
0
0
الحق آقای لواسانی عزیز یکی از فعالترین مدیران ادارات شهرستان ومجموعه آموزش پرورش هستند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: عزیز حدود 5 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...