امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 02 اسفند 1393 - 19:08

" قدرت مظاهري "

نادران، ابتكار، ريزگردها و باقي قضايا!

اتحادجنوب:خبري كه ديروز يكباره بر روي سايت ها  نشست و سريعا هم به خبري سوخته تبديل شد ، بحث مخالفت بهارستان نشينان با تخصيص بودجه شصت ميلياردي براي مبارزه با ريزگردها بود . بنابه متن اين خبر ، آقاي تابش پيشنهاد گنجاندن چنين بودجه اي را در بودجه سالانه سازمان محيط زيست مطرح مي كند كه آقاي نادران و ديگر نادران هاي بهارستان با اين توجيه مسخره كه شايد از اين بودجه استفاده سياسي شود ، با اين پيشنهاد مخالفت مي كنند !  كاري به آقاي نادران و همفكران دلواپسش كه اهميت ذرات اورانيوم سانتريفيوژها برايشان بسيار بيشتر از ذرات سمي ، آلوده ، مخرب و كشنده اي است كه اين روزها ما ، والدين كهنسال و بچه هاي تازه سال مان را تهديد مي كنند ، ندارم . قصدي هم ندارم كه يادآورشان شوم بر روي همين صندلي هاي نرم و خوش نشين ، روزانه چقدر رانت هاي سياسي دريافت مي كنند . اصلا و ابدا هم نمي خواهم متذكرشان شوم كه روزانه چه مقدار از بودجه هاي مملكت را براي سياست بازي هاي پوچ و كج و كوله شان ـ كه عالمان سياست به عنوان مضحكه و موضوعي كميك به آنها مي نگرند ـ هزينه مي كنند . آقاي نادران و همه نادران هايي كه اين روزها هر چيزي را از پشت عينك دايي جان ناپلئوني شان نگريسته و زندگي و معاش مردم به اندازه ساپورت پوشي چند دخترك نوجوان هم برايشان اهميت ندارد ، اين را خوب بدانند كه تا هميشه عمرشان بر بالاي بام بهارستان نخواهند نشست . نادران ها بايد به اين نكته خوب توجه كنند كه نردباني را كه از آن بالا رفته اند ، سال هاي سال است كه فراموش كرده و نگاهي هم به آن نينداخته اند . نگاه نادران ها طي همه اين سال ها به آسماني بوده است كه خدايي غضبناك با چهره اي برافروخته بر زمينيان خيره شده و در پي انتقام از آنهاست . از همين رو نتوانسته اند كمي سرشان را رو به پايين خم كنند و مردمي را راببينند كه بسان نردباني محكم ، آنها را به همين بام رسانيده اند . طي همه اين سال ها كه نادران ها فقط و فقط درگير پرونده هاي مفاسدشان بودند ، ذره اي نگاه شان را به نردباني نينداختند كه ببينند موريانه ها از پايه هاي آن شروع به جويدن كرده و در حال بالا آمدن اند و اگر موفق به نابودي پايه ها شوند ، بهارستان نشينان بايد خودشان را از بام بر زمين پرت كنند و نيز نمي دانند كه به قول مولانا :
  " نردبان خــــلق این ما و منی سـت   ...   عاقبت زین نــــردبان افتـــادنی ست
 هر که بالاتر رود ابلــه تــــــرســـت ...  کاستخوان او بتــــــر خواهد شکـست "
نادران هاي بهارستان ، ساليان دراز است كه چشم هاشان را بر منشاء توليد ثروت اين مُلك بسته و هيچ گاه نخواستند اعتراف كنند كه ايران ـ بدون جنوب ـ بسان گاو شيرده اي است كه پستان هايش را بريده اند و گاو شيرده بي پستان چه عقوبتي بجز ملاقات با قصاب خواهد داشت !
نمي خواهم از حزب ، جناح و ديدگاهي خاص در كشور حمايت كنم . هجوم ريزگردها و طوفان هاي گرد و خاكي كه نفس هامان را به بند آورده و چشمان مان را به سياهي مي برد ، نه با هياهوي بهارستانيان درمان مي شود و نه با هلي كوپتر سواري خانم ابتكار ! اگر از همان ده سال پيش كه ايشان بر مركب قدرت سوار بودند و در تريبون هايشان داد مي زدند كه مبارزه با ريزگردها به زمان نياز دارد ، برنامه جامعي براي درمان اين درد آغاز كرده بودند ، امروز كمترين اثرش اين بود كه براي دفع دائم آن ، به گام هاي كوچك تري احتياج داشتيم و نياز نبود كه سركار خانم لذت هلي كوپتر سواري در منشاء غبارها را با عكاسي از زمين هاي خشكيده و سَبَخ زده تلف كند .
شايد نادران ها و ابتكارها بيش از آن چيزي كه در ذهن و مخيله ماست ، همديگر و افكار و اذهان همديگر را بشناسند . شايد با ديدن اشاره اي از همديگر ، به كنه ذات و تفكر هم پي ببرند . شايد نيك بدانند كه ريال ريال بودجه مملكت با چه دستاني و در چه جيب هايي سرازير مي شود . با همه اين توصيفات ، مردم جنوب نبايد هزينه مال اندوزي و رقابت شخصي و جناحي عده اي را بپردازند كه خوب همديگر را مي شناسند . براي ما اهالي جنوب كه با وجود منابع سترگ نفت و گاز و شريان هاي حجيمي كه مثل كمربند به دور سرزمين مان پيچيده اند ، هنوز كه هنوز است ، داس به دست به سراغ نخلستان هايمان مي رويم و با نجابتي وصف ناشدني اندكي از اين نعمت بزرگ را نيز از خورندگانش درخواست نمي كنيم ، تاسف بار است كه بشنويم نادران يا نادران هاي مجلس ، دزدي هاي هزار هزار ميلياردي همفكران شان از منابع خدادادي سرزمين ما را نمي بينند اما ثمن بخثي ـ درمقابل ميزان اختلاس ها ـ را كه قرار است به مقابله با ريزگردها و آوردن آرامش براي اهالي جنوب هزينه شود ، با چنين پررويي وصف ناپذيري رد مي كنند .
براي اهالي جنوب فرقي نمي كند كه منابع نفت و گازي كه دودش به چشم هاي پيران و كودكان شان مي رود ، چه اتوبان هايي را براي رفاه و زود رسيدن اهالي پايتخت به شمال خواهد ساخت . برايشان فرقي ندارد كه بدانند چه پنت هاوس هاي تريلياردي يي براي اهالي سياست يا وابستگان آنان تدارك خواهد ديد . براي جنوبي ها چندان تفاوتي نمي كند كه بدانند محصول اين دودهاي سياه و كشنده ، چه رانت هاي چرب و چيلي اي را نصيب اهالي سياست  مي كند . براي آدم هاي جنوب اين نكته مهم است كه به آنها و شعورشان توهين نشود . اين نكته برايشان اهميت دارد كه با آنان بسان كساني كه چيزي از مناسبات روز دنيا نمي دانند ، برخورد نشود . اين كه آقاي نادران و نادران هاي ديگر بهارستان با اين توجيه كه بودجه سازمان محيط زيست به آنها داده شده و چنين مبلغي ، اضاف بر آن بودجه است ، فقط و فقط براي خودشان توجيه پذير و منطقي است . چنين موضوعي براي جنوب و اهالي اش كه نسل اندر نسل با آلودگي و دود و دم نفت و گاز دمخورند ، چيزي شبيه فحش به شمار مي آيد .
بار ديگر هم مي گويم ، روي سخن من با نادران و نادران هاي مجلس نيست . آنها نه درد جنوب را مي فهمند و نه به اندازه سر سوزني دغدغه آدم هاي جنوب برايشان حائز اهميت است . صحبت من با نمايندگان جنوب كشور است كه باز هم مثل هميشه در صندلي هاي راحتي بهارستان شان به خواب نوشين فرو رفته اند و هنگام نطق نادران و نادران ها به كشيدن خميازه مشغول اند . نمايندگان خوش خواب و خواب آلودي كه همين دوسال پيش براي مبارزه با آلودگي هواي تهران ، يكباره از خواب پريدند و با اكثريت آراء به اين طرح راي مثبت دادند !
مي خواهم بگويم از همين الآن براي پايين آمدن از نردباني كه از آن بالا رفته ايد ، به دنبال وسيله اي ديگر باشيد . پاهاتان را هم نمد بپيچيد كه كسي بازگشت تان را متوجه نشود . كه اگر بشوند ، يقه هاي سفيدتان از دست شان در امان نخواهد بود .
پدرم كه نخلستان كوچكي دارد ، هر سال حوالي عيد نوروز نهال يا نهال هايي را به اين باغ كوچك اضافه مي كند و هميشه خدا هم زير لب به خواندن اين شعر سهراب مشغول است : "جاي مردان سياست بنشانيد درخت ، تا هوا تازه شود"
عيد نوروز نزديك است  و بايد براي كاشت نهال هاي تازه به كمك پيرمرد بروم . هرچه باشد ، او چندين پيراهن بيشتر از من پاره كرده و تفاوت درخت و سياست را بيش از من و نسل من مي داند . /م



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/12/18 - 06:53
0
0
درود بر مظاهر راستی وصداقت که نیش رابر خویش رجحان داده بر چپ وراست تازیدن گرفته وپهلوان خداست زیراک نه چیزی می خواد ونه چیزی دارد از دست بدهد
1393/12/10 - 17:38
0
0
مثل همیشه عالی بود قدرت جان
1393/12/03 - 20:21
0
0
خیلی عالی بود فقط امیدوارم مسئولین مربوطه را کمی به فکر برده و اینکه اخرتی هم هست/ج
1393/12/03 - 20:15
0
0
Dorod bar gheiratet marde garma o aftab o darya
1393/12/03 - 17:28
0
0
با سپاس از نگارش اين يادداشت بسيار دردناك و پر تامل.قدرت خان از اينكه با قلم شيوا و رسايت درد اين مردم را رسانه اي كرده اي سپاسگزاريم و از مسئولين شهر و استان ميخواهيم ذره اي شجاعت داشته باشند و از نماينده مدافع حقوق بشري مان ميخواهم براي يكبار كاري ماندگار كند و اين مشكل مردم را در قالب همين يادداشت در صحن مجلس قرائت كند.
1393/12/03 - 15:38
0
0
بسپاریم بر سر مزارمان تاریخ ننویسند،تا آیندگان ندانند که باچه کسانی همدوره بودیم.
با تشکر و درود بر قلم شما !/ج
1393/12/03 - 09:23
0
0
مردم جنوب باید بخواهند وبا هم متحد شوند تا پایتخت نشینان و امثال انها نتوانند به انها ظلم کنند.متن خوبی بود ./ب
1393/12/03 - 08:10
0
0
واقعا که متاسفم برای نمایندگان جنوب کشور در بهارستان و آقایان و خانمهای نادریان/ب
1393/12/02 - 22:40
0
0
سلام خدمت مظاهری عزیز. سپاس از مطلب به جای تو. تو را به قرآن سوال من را یکی پاسخ دهد، هنگام افاضات جناب نادران نمایندگان عزیز ما کجا بودند؟ جناب جمیری، جناب موسوی، جناب احمدی شما که پر زورید و زورتان به علی مطهری رسید، کاش.... به نادران میدادید. /ب
1393/12/02 - 22:18
0
0
خیلی مردی عزیز. آفرین بر تو که همیشه طرفدار مردمی آقای مظاهری.با هم درخت نخل خواهیم کاشت تا بوی کثیف سیاست رنگ سبز و صاف دل این مردم را پاک نکند.
1393/12/02 - 22:13
0
0
درود بر شجاعت و غیرتت.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 5 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...