امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 بهمن 1393 - 21:43
استاندار بوشهر در نشست هم اندیشی توسعه بخش آبپخش خبر داد:

 اتحاد جنوب: استاندار بوشهر گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی آبپخش تخصیص یافت. به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش آبپخش که با حضور فرماندار دشتستان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان آبپخش برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌های هم اندیشی شنیدن سخنان و نظرات مردم ...

 اتحاد جنوب: استاندار بوشهر گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی آبپخش تخصیص یافت.

به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش آبپخش که با حضور فرماندار دشتستان، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان آبپخش برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست‌های هم اندیشی شنیدن سخنان و نظرات مردم برای اعمال در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های استانی است.

وی افزود: نظرات و پیشنهادات عنوان شده در این نشست‌ها به صورت مستند و به شکل کتابچه‌ای مدون تهیه می‌شود و برای لحاظ در تصمیم‌گیری‌های سال آینده استفاده خواهند شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نام آبپخش تداعی کننده کشاورزی در استان و کشور است، اظهار کرد: شبکه آبیاری نخیلات این بخش یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های آبیاری کشور است که بیش از 70سال پیش راه‌اندازی شده است.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه موضوع شبکه آبیاری نخیلات باید در جلسه‌ای مشترک با حضور کارشناسان و کشاورزان بررسی شود ابراز داشت: از حساسیت بیش از حد در این زمینه پرهیز شود چرا که کمکی به پیشرفت اهداف نخواهد کرد.

وی یادآور شد: زمانی که برای نخستین بار زهکشی در آبپخش شروع شد نیز با مخالفت‌های جدی از سوی برخی نخلداران همراه شد و بعد از تحقق توسعه در این زمینه، همه باغداران، مصر به استفاده از این امکان شدند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: مطمئنا دولت برای مساله‌ای که لطمه به کشاورزان بزند هزینه نخواهد کرد و هزینه‌ها برای کمک به این قشر است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبپخش
دکتر سالاری با بیان اینکه موقعیت ویژه جغرافیایی آبپخش و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی اصلی استان باید مورد استفاده قرار بگیرد افزود: استفاده صحیح از این ظرفیت می‌تواند جذب گردشگران داخلی برای این منطقه را حداقل در هشت ماه از سال به دنبال داشته باشد.

وی گفت: مردم با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در صنوف مختلف می‌توانند به صورت منسجم و متحدتر با دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته باشند و مشکلات و پیشنهادات خود را راحت‌تر به مسئولان انتقال دهند و پاسخ آنان را نیز بهتر دریافت کنند.

استاندار بوشهر اظهار داشت: اعتبارات پیش بینی شده سال گذشته بخش آبپخش 41میلیارد ریال بود که تنها 14میلیارد ریال آن، تخصیص یافت و این در حالی است که اعتبارات پیش بینی شده امسال این بخش 48 میلیارد ریال بوده که تا کنون 33میلیارد آن تخصیص یافته و این رقم تا پایان سال به 40 میلیارد نقدینگی خواهد رسید.

اعتبارات آبپخش 3 برابر شده است
دکتر سالاری ادامه داد: جمعا اعتبارات بخش آبپخش نسبت به پارسال سه برابر شده و در پروژه‌های استانی این بخش نیز به همین نسبت افزایش اعتبار خواهیم داشت.

وی با اشاره به سرانه فضای ورزشی شهرستان دشتستان گفت: امسال برای همه روستاهای بالای هزار نفر جمعیت استان، زمین چمن مصنوعی احداث خواهد شد و در سال آینده  نیز این کار در محلات شهرها بر اساس نرم جمعیتی آنان دنبال می‌شود که محلاتی مانند قلایی و بهرام آباد بخش آبپخش نیز از این امکان برخوردار می‌شوند.

توسعه اماکن ورزشی در شهرها و روستاهای دشتستان
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه امسال و سال آینده احداث هیچ سالن ورزشی را شروع نمی‌کنیم یادآور شد: سالن‌های ورزشی در حال ساختی در استان وجود دارد که باید ابتدا آنها تکمیل شوند.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت سالن ورزشی نیمه تمام در دشتستان وجود دارد اضافه کرد: برای توسعه ورزش، احداث زمین چمن مصنوعی در دستور کار است، زیرا هم هزینه نگهداری آنان نسبت به سالن‌های ورزشی تقریبا صفر است و هم تقریبا کارایی مشابهی دارند.

دکتر مصطفی سالاری  اظهار داشت: توجه به دغدغه‌ها و مشکلات مردم مورد تاکید قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

اولویت تخصیص اعتبارات ما سامان‌دهی به وضعیت آب است
وی با اشاره به وضعیت آب آبپخش بیان داشت: اولویت تخصیص اعتبارات ما سامان‌دهی به وضعیت آب است و حتی در برخی موارد اعتبارات بخش‌ها را جابجا خواهیم کرد تا مشکلات مناطق بحرانی، حل شود.
استاندار بوشهر شرایط زیرساخت شرکت برق در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: البته برخی شبکه‌های توزیع برق استان مانند سایر نقاط کشور، دارای فرسودگی است که تعویض خواهند شد.
دکتر سالاری بر حل معضل سند دار کردن اراضی بخش آبپخش تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع هرچه سریعتر با تشکیل کارگروهی در این راستا نسبت به حل آن اقدام کنند زیرا این مشکل به هیچ وجه موضوع پیچیده‌ای نیست و نیازمند همفکری و همکاری دستگاه‌هاست.

پاسخ سالاری به تلاش‌های شهردار جوان آبپخش
وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای عمران شهری آبپخش نیز تصریح کرد: تلاش‌های ارزشمندی توسط شهردار جوان آبپخش انجام شده و اعتباری به مبلغ 3میلیارد ریال نیز به عمران شهری آبپخش اختصاص می‌یابد و در سال آینده نیز مابقی اعتبار درخواست شده در قالب پروژه‌های عمرانی این شهر تخصیص داده خواهد شد.
استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات کشاورزان آبپخش و با اشاره به امحال تسهیلات این قشر گفت: در ارتباط با امحال سه ساله وام کشاورزان به دلیل خشکسالی‌های اخیر اطلاع رسانی به طرق مختلف صورت گیرد تا کشاورزان در جریان استفاده از آن قرار بگیرند.
دکتر سالاری از تخصیص اعتبار هفت میلیارد ریال برای تکمیل هنرستان رازی آبپخش خبر داد و تاکید کرد: این هنرستان برای بهره‌برداری در سال تحصیلی آینده آماده شود.

تفاهم‌نامه آموزش‌های تخصصی اشتغال در استان بوشهر
وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، بیش از 20 هزار نیروی کار استان بوشهر با اولویت اشتغال در فازهای پارس جنوبی و نیروگاه اتمی آموزش خواهند دید که این امر کمک شایانی به حل معضل بیکاری در استان خواهد کرد.
دکتر سالاری با اشاره به تقاضای مردم و مسئولان آبپخش برای استقرار ادارات در این بخش خاطرنشان کرد: دولت بنای گسترده شدن ندارد و همین امر سرعت کار شکل‌گیری برخی ادارات در بخش آبپخش را کاهش داده اما تلاش می‌شود از این به بعد در این زمینه سریع‌تر عمل شود.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی دشتستان
فرماندار دشتستان نیز گفت: توجه به مشکلات و معضلات مردم به ویژه در مناطق محروم و دوردست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.


ارسلان زارع افزود: سرکشی به مناطق مختلف شهرستان و رفع معضلات و دغدغه‌های مردم مورد توجه مدیران استان است و سفر امروز استاندار به دشتستان در همین راستا انجام گرفته است.
فرماندار دشتستان از اختصاص 10 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی دشتستان توسط استاندار بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت آب آشامیدنی دشتستان به ویژه در بخش‌های آبپخش، سعدآباد و مرکزی دشتستان از طریق ایستگاه پمپاژ و خط انتقال از خط کوثر که از مسیر شهرستان گناوه می‌گذرد، انجام خواهد شد.

 ارتقای بخش آبپخش به شهرستان مهم‌ترین دغدغه مردم است
حجت‌الاسلام خداداد رضایی امام جمعه آبپخش نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بخش‌ها در آبپخش اظهار داشت: انتظار داریم این نشست‌ها برکات و خیراتی برای مردم منطقه داشته باشد و معضلات و دغدغه‌ها کمتر شود.
وی با بیان اینکه ارتقای بخش آبپخش به شهرستان مهم‌ترین دغدغه مردم است خاطرنشان کرد: این منطقه جمعیت بسیار بالایی دارد و از تعدادی از مراکز شهرستان‌ها جمعیت و وسعت بیشتری دارد که با تبدیل بخش به شهرستان بسیاری از مشکلات منطقه مرتفع می‌شود.
امام جمعه آبپخش تصریح کرد: مردم این منطقه نباید از امکانات و تجهیزات لازم محروم باشند و باید توجه لازم به این بخش شود.
رضایی با بیان اینکه اداره آب آبپخش از حداقل امکانات نیز محروم است گفت: اداره آب آبپخش حتی یک وسیله نقلیه نیز ندارد و کارگران شرکت باید با وسایل سنتی حفاری کنند.

تخصیص 25 میلیارد ریال در سفر استاندار بوشهر به آبپخش
رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز از تخصیص 25 میلیارد ریال در سفر استاندار بوشهر به آبپخش خبر داد.


مصطفی رضایی با تقدیر از حضور استاندار و جمع زیادی از مدیران ارشد استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: حضور بیش از 50 مدیر ارشد استانی و شهرستانی برای بررسی و رفع مشکلات شهر و بخش آبپخش نشانه توجه خاص مسئولان استان به این منطقه است.
وی افزود: مسئولان برای رفع دغدغه‌های مردم هم‌قسم هستند و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی مسئولان شاهد اعتلای وضعیت آبپخش باشیم.
رئیس شورای اسلامی آبپخش خواستار ایجاد شعبه فنی و حرفه ای در آبپخش شد و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های تخصصی رایگان موجبات بهبود وضعیت اشتغال جوانان می‌شود و از مدیران فنی و حرفه‌ای استان انتظار همکاری داریم.
رضایی خواستار ایجاد شهرک صنعتی و احداث سالن اجتماعات در آبپخش شد و تصریح کرد: آبپخش نیازمند سالن اجتماعات برای جلسات و نشست‌هاست و امیدواریم اعتبار این پروژه تخصیص یابد.
وی بر لزوم احداث ساختمان دادگستری و ارتقای دادگاه سیار به دادگاه مستقل تاکید کرد و گفت: دادگاه آبپخش در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه تعطیل است و مردم از خدمات این حوزه محروم هستند که ایجاد دادگاه مستقل راهکار این مسئله است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش از تخصیص 25 میلیارد ریال در سفر استاندار بوشهر به آبپخش خبر داد و افزود: تخصیص 10 میلیارد ریال برای خط پمپاژ آب پوزگاه به آبپخش، تخصیص 8 میلیارد ریال برای تکمیل هنرستان خوارزمی و تخصیص 3 میلیارد ریال اعتبارات عمران شهری و تخصیص 4 میلیارد ریال برای توسعه برقرسانی و همچنین مطالعه آبرسانی از مهم‌ترین مصوبات سفر استاندار به آبپخش است که موجب رضایتمندی مردم از توجه ویژه استاندار به این بخش شده است.

اجرای 200 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در آبپخش

شهردار آبپخش نیز از اجرای 200 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در آبپخش خبر داد.
حسین عباسی با تقدیر از تلاش‌های استاندار در توجه به مناطق محروم اظهار داشت: در یکسال اخیر 70 هزار مترمربع آسفالت در آبپخش انجام داده‌ایم و بیش از 28 میلیارد ریال برای این مهم هزینه شده است.
وی افزود: تجهیز ناوگان موتوری شهرداری و افزایش تعداد ماشین‌آلات سنگین شهرداری از برنامه‌های مهمی است که با تلاش دسته‌جمعی محقق شده است.
شهردار آبپخش خاطرنشان کرد: تکمیل بلوار غدیر با اعتبار 8 میلیارد ریال و تکمیل پروژه پیاده‌روسازی شهر آبپخش از اقدامات در دست اجراست که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی به اهداف مورد نظر برسیم.
عباسی از اجرای 200 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در آبپخش خبر داد و گفت: آبپخش نیازمند 200 هزارمترمربع پیاده‌روسازی است که امیدواریم فاز نخست این پروژه با مساحت 50 هزار مترمربع به زودی اجرایی شود.

نمایندگان اقشار مختلف مردم آبپخش نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند
در این جلسه نمایندگانی از اقشار مختلف بخش، مسائل و مشکلات خود و پیشنهادهایی برای حل موضوعات مختلف را مطرح کردند و در پایان نیز مدیران کل مربوطه مطالب مطروحه را مورد  بحث و بررسی قرار دادند و تصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.
حضور درمحل گلزار شهدای گمنام شهر آبپخش وادای احترام به شهدای والامقام و همچنین دیدار با خانواده شهیدان بحرینی و اخلاقی نیز از دیگر برنامه‌های استانداربوشهر درسفر به آبپخش بود./س









 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/12/05 - 22:11
0
0
نمیدانم این آبپخش چطوری می خواد شهرستان بشه؟؟؟
یه خیابون داره که اونم از طرف اداره ی راه و شهرسازی نظارت و نگهداری میشه .
1393/12/05 - 16:07
0
0
استعداد آبپخش درون ناحیه ای از سر قرار دارد که بهش میگن مغز.
ضمنا تشکر می کنم از مهندس فرخ عباسی بابت دفاع از مردم. بخصوص کشاورزان
1393/12/02 - 18:59
0
0
ابخش چطوری پی یه خیابونی مدعی شهرستان هست ضمنن بخش های سعداباد و شبانکاره استعداد بیشتری دارند/ب
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 13 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...