کد خبر: 41249 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 26 بهمن 1393 - 13:15
طنز: سفیدی تو از من، سرطان من از تو!
اتحادجنوب: با توجه به اهمیت سلامت مردم از جانب مسوولین خاصه رسانه ی ملی، طرح ساخت یک برنامه ی ترکیبی به سبک برنامه های جاری صدا و سیما را برایشان ارسال کردیم.

اتحادجنوب: با توجه به اهمیت سلامت مردم از جانب مسوولین خاصه رسانه ی ملی، طرح ساخت یک برنامه ی ترکیبی به سبک برنامه های جاری صدا و سیما را برایشان ارسال کردیم.

عنوان برنامه: خانواده ی زلال آریایی

برنامه با تیتراژ «در به روی هر چه تاریکی است می بندیم، غمها را دور می ریزیم و می خندیم...» شروع می شود. سپس مجری برنامه هرمز شجاعی مهر که طراح لباس برنامه یک یقه اسکی یشمی و کت و شلوار قهوه ای برای او انتخاب کرده، پس از سلام و علیک خدمت بینندگان عزیز می گوید: «تو راه که از خونه به سمت استودیو می اومدم یکی از هموطنان رو دیدم که با لبخندی بر لب نون رو زده بود توی نمک و داشت می خورد. بهش گفتم هموطن، مگه نمی دونی نمک، سم سفیده. اما اون با صمیمیتی که فقط ایرانی ها اون رو دارند یک لقمه نمک تعارف کرد و جوابم رو نداد. برای همین امروز از دکتر منوچهر طحانی فوق تخصص کلیه و بواسیر دعوت کردیم تا از نمک برامون بگند. یک سری به پخش زنده می زنیم، بر می گردیم.

در این قسمت اشتباهی یک ووله ی مستند طور در مورد شکر با صدای بهرام زند پخش می شود:
«گلوکز یا اصطلاحا شکر دارای فرمول شیمیایی C6H12O6 است. در سال 1890 اولین بار یک دانشمند انگلیسی تبار صهیونیستی به همراه چند دانشمند آمریکایی و فرانسوی شکر را دور هم کشف کردند و توسط چند عامل اصلاح طلب و فریب خورده که تحت تاثیر القائات غرب قصد از بین بردن ارزش ها و نژاد آریایی را داشتند، وارد کشور کردند. از عوارض شکر می توان به مشکلات جسمی از قبیل پیری زودرس، به هم خوردن نظم آنزیم ها و هورمون های بدن، مشکلات گوارشی، تمایل شدید به غرب و استکبار، خواندن نطق پیش از دستور اضافه و عبور از خطوط قرمز و درنتیجه کوفتگی ناشی از ضرب و شتم، اشاره کرد.»

سفیدی تو از من، سرطان من از تو


در این لحظه مستند کوتاه تمام می شود و یکهو به استودیو می رویم. شجاعی مهر با لبخند ملیح می گوید: «عذرخواهی می کنم از بینندگان عزیز. قرار بود مستند نمک پخش شه که گویا اشتباهی صورت گرفت. برنامه زندس دیگه» و قارت قارت الکی می خندد. بلافاصله می گوید: «خب اشاره می کنند چند آگهی ببینیم و برگردیم خدمتتون.»

آگهی: پشمک حاج اسدا... بهترین پشمک در کل دنیا. پشمک حاج اسدا... تهیه شده از بهترین شکر. شکر پوست را زیبا کرده و آنزیم ها و هورمون ها را تنظیم کرده طوری که همیشه منظمید. با پشمک حاج اسدا... همیشه جوان بمانید و مشکلات گوارشی را به خاک بسپارید.

در این لحظه شجاعی مهر از مهمان برنامه می خواهد در مورد موضوع برنامه صحبت کند.

«بله ممنون آقای شجاعی مهر که من رو دعوت کردید به برنامه خوبتون. سلام عرض می کنم خدمت تمام ایرانی های عزیز. همونطور که متوجه شدید موضوع برنامه سم سفیده. درواقع به نمک، شکر و هرویین سم سفید گفته می شه و جالبه بدونید نمک از همشون خطرناک تره.
شجاعی مهر: «جدی؟»

دکتر: «بله. حتی از هروئین هم خطرناک تره. واسه همین ما معمولا به بیماران توصیه می کنیم اگه دیگه خیلی دلتون می خواهد که نمک یا شکر رو مصرف کنند به جاش لااقل هرویین بکشند. خود من همیشه یه چند گرم هرویین تو جیبم هست که اگه خودم با خانوادم خواستیم نمک یا شکر بخوریم لااقل هرویین مصرف کنیم.

در این لحظه هرمز شجاعی مهر حرف مهمان برنامه را قطع می کند و می گوید: «بله وقت برنامه کم کم تمومه. ممنون از آقای دکتر. بله. تو راه که داشتم از درب جام جم به سمت استودیو می اومدم یکی از همکاران من رو دید و این شعر زیبا رو خوند که با این شعر از شما بینندگان عزیز خداحافظی می کنم.»

وقتی که پا می ذاره دریا به روی شن ها/ مرغابی ها می شورن پرهاشون رو تو دریا

یاد تو در دل من طوفان به پا می کنه/ تا ساحل زندگی با من شنا می کنه/ب

 

مجله خط خطی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/41249