امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 بهمن 1393 - 19:21
رئیس جمهور در جمع مردم اصفهان:

اتحادجنوب:رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم اصفهان خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: شما که بمب اتم ساختید، آیا توانستید برای اسرائیل غاصب و غرب امنیت درست کنید؛ ما نیازی به بمب اتم نداریم.حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه در جریان سیزدهمین سفر استانی خود وارد اصفهان شد و در جمع مردم این شهر در میدان امام(ره) سخنرانی کرد....

اتحادجنوب:رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم اصفهان خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: شما که بمب اتم ساختید، آیا توانستید برای اسرائیل غاصب و غرب امنیت درست کنید؛ ما نیازی به بمب اتم نداریم.

به گزارش  اتحادجنوب به نقل مهر، حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه در جریان سیزدهمین سفر استانی خود وارد اصفهان شد و در جمع مردم این شهر در میدان امام(ره) سخنرانی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به شهدای استان اصفهان در جریان انقلاب و دفاع مقدس و همچنین با اشاره به بزرگان و علمای معاصر و تاریخی این شهر اظهار داشت: اینجا اصفهان و نصف جهان است و اگر اصفهان نصف جهان نباشد، نصف جان ایران است و ما همه به آثار، شهدا و بزرگان اصفهان افتخار می کنیم و بعد از ۳۶ سال امروز آماده تر از هر روز از خط امام(ره)، رهبری و تشیع دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: مردم ایران و خطه اصفهان در طول ۳۶ سال معضلات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند و امروز دولت با رهنمودهای رهبری و با حمایت های مردم همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

روحانی با بیان اینکه به ما می گویند ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، گفت: شما که بمب اتم ساختید چه کاری کردید؟ شما به اسرائیل غاصب که بمب اتم دادید، چه کاری توانستید انجام دهید؟ آیا توانستید برای خود امنیت درست کنید؟ و آیا توانستید برای اسرائیل و برای آمریکای خودتان و برای غرب امنیت بسازید؟

رئیس جمهور تاکید کرد: ما نیاز به بمب اتم نداریم؛ چراکه ملت بزرگ و فداکاری داریم.

وی با بیان اینکه ما ملت و جوانانی داریم که با همه فشارها و تحریم ها، ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب کرد، اظهار داشت: ما به دانشمندان فضایی، هسته ای و دانشمندان خود در عرصه بیوتکنولوژی و نانو افتخار می کنیم و بدانید ملت ما راه پیشرفت و توسعه را با وحدت ادامه می دهند.

روحانی در ادامه با کنایه به شعار اوباما در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شما نتوانستید همه مردم خود را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهید با وجود آنکه شعار آن را سر می دادید، اما ملت ایران و دولت، تمام مردم را زیر پوشش بیمه درمانی قرار داده است.

رئیس جمهور کشورمان گفت: شما نتوانستید در آمریکا مساله درمان را حل و فصل کنید، اما دولت یازدهم کاری کرد که از ۳۸ درصدی که مردم برای درمان پرداخت می کردند، امروز به حدود ۴ درصد پرداخت می کنند و این به معنای آن است که ملت از تحریم و تهدید نمی ترسد و راه توسعه کشور را ادامه می دهد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های استان اصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و یکی از نخست وزیران کشورهای مهم اسلامی به من می‌گفت من به همه دنیا سفر کرده‌ام، اما هیچ کجای دنیا، اصفهان و میدان امام(ره) شما نمی‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اصفهان به عنوان نماد تمدن اسلامی و نماد حکومت یکپارچه ایران در اینجا ساخته شد گفت: اصفهان امروز به عنوان قطب صنعتی، کشاورزی، فناوری نوین، دانشگاه، حوزه علمیه بزرگان و اندیشمندان از دو چیز در رنج است؛ یکی کمبود آب و برخی روزها از هوای ناسالم.

وی افزود: اگر این دو مسئله را حل کنیم این مردم می دانند که چگونه در قلب ایران و مرکز مواصلاتی ایران اصفهان را در چشم جهانیان به نمایش بگذارد.

روحانی با اشاره به مسئله آب اصفهان و با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل استان به شمار می رود تاکید کرد: می دانید که در دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شد و در این شورا مدیریت یکپارچه حوزه آبریزها در سراسر کشور به تصویب رسید و پس از اجرای این مصوبات و بعد از یک و نیم سال که کشت و کاری نبود در آبان ماه امسال کشت پاییزه آغاز شد.

وی افزود: سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجرا است و دولت با تمام توان آن را دنبال خواهد کرد تا آب شرب ۵ میلیون نفر در این استان قابل اطمینان باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با تلاش وزارت نیرو تا پایان سال ۹۴ سامانه های آب رسانی در همه شهرستان ها تمام می شود گفت: امروز با افتخار در محضر شما اعلام می کنم که حفاری تونل سوم آبرسانی بعد از سال ها پایان یافت. این تونل ۲۳ کیلومتری بعد از ۲۰ سال امروز حفاری اش تمام شد و توسط پمپاژ موقت آب در این تونل آب در این روز در آن جاری خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه ما برای حل مشکلات آب در سراسر کشور باید دست در دست هم بدهیم تاکید کرد: الگوی آبیاری باید تنظیم شود. ما امروز دچار خشکسالی ممتد هستیم و سال های سال است که خشکسالی داریم و احتمال دارد سالیان دراز نیز این خشکسالی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید آب موجود و منابع آبی کشور را مدیریت کنیم و باید الگوی کشت در سراسر کشور را تغییر دهیم از جمله استان اصفهان. با تغییر الگوی کشت و تغییرات در آن می توانیم از این آب برای شرب، صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت برای استفاده آب در صنایع بزرگ گفت: تلاش ما این است که آب تمام صنایع بزرگ را به تدریج از طریق پسآب فاضلاب شهری تامین شود.

وی تاکید کرد: دولت تلاش می کند که آبیاری کشاورزی در سراسر کشور را از طریق بهینه سازی در مصرف آب تامین کند.

روحانی با اشاره به شعارهای مردم استان اصفهان در این سفر اظهار داشت: همه شعارهایی که در اینجا می بینم و آنچه راجع به زاینده رود گفتید حق مسلم شماست و حق مسلم همه ماست. ما کاری خواهیم کرد که با همت شما زاینده رود زنده و زاینده بماند چراکه زاینده رود مظهر تمدن اصفهان نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است.

وی ادامه داد: ما در این دولت درخصوص احیای رودخانه زاینده رود تلاش می کنیم و من از همین جا به وزیر نیرو و استاندار محترم دستور می دهم اگر هم برای زاینده رود آب به اندازه کافی نباشد زاینده رود نباید خشک شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با همه دل و جان و با همه توان تلاش می کنیم تا اصفهان آباد و سرزنده هم از نظر آب، هوا و سایر نیازمندی ها باشد تاکید کرد: ما قصد داریم اصفهان را به نقطه ای برسانیم که همه شما شادمان شوید.

روحانی همچنین از تصمیم دولت درخصوص احداث راه آهن سریع السیر اصفهان- تهران خبر داد و گفت: کار اجرایی این راه آهن آغاز شده است و این راه آهن سریع السیر از اصفهان به قم و تا تهران کشیده خواهد شد.

وی به منابع مالی اجرای طرح راه آهن سریع السیر اصفهان – تهران اشاره کرد و افزود: ما منابع این طرح بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را تامین کرده‌ایم و به حول قوه الهی کار اجرایی این راه آهن شروع می شود و این راه آهن با تکنولوژی که در آن اجرایی خواهد شد یک خط راه آهنی با سرعت ۳۰۰ کیلومتری خواهد بود که به زودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما برای تسهیلات کشاورزی به ویژه کشاورزی گلخانه‌ای اعتبارات لازم را مدنظر قرار داده ایم تاکید کرد: در این زمینه دستورات لازم به بانک مرکزی و بانک های کشور داده شده است که برای صنعت و سرمایه در گردش کشور هزار میلیارد تومان و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های صنعتی و معدنی اختصاص دادیم که تا پایان سال ۹۴، ۳۱ هزار اشتغال و تا پایان سال ۹۵، ۴۰ هزار اشتغال به وجود می آید.

روحانی از تصمیمات دولت جهت بهبود کیفیت هوای اصفهان سخن گفت و تاکید کرد: ما برای این امر تلاش های خود را به کار خواهیم گرفت و می دانید در کلانشهرهای ما بنزن و گوگرد وجود ندارد و هوای شهر اصفهان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، گرچه هنوز ما تا هوای مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۳ ما ۴۰ روز هوای ناسالم در شهرهای بزرگ داشتیم که این نشان می دهد دولت در زمینه محیط زیست و هوای پاک موفقیت دست یافته است.

روحانی در ادامه با اشاره به تصمیمات دولت یازدهم درخصوص گردشگری و آثار تاریخی این شهر گفت: در زمینه سرمایه های بزرگ اصفهان برای گردشگری و آثار ارزشمند استان اصفهان ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته ایم که به زودی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در این سفر ۲۸ پروژه مدنظر داریم که با ۶۵۱ میلیارد تومان که برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: دولت یازدهم به مردم اصفهان اعلام می کند که همه توان خود را برای توسعه این استان به کار خواهد گرفت./م



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/11/18 - 13:50
0
0
سلام اقای رییس جمهور در ایران دیگه ملت وجود ندارد در ایران اسلامی اختلاس گر هر چه بخواهی هست
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/30
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/30
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • معماری شهر آفتاب بوشهر متناسب با نمای بومی اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 5 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 9 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...