امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1393 - 12:49

اتحادجنوب: چهارمین کنگره سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران امروز برگزار شد و قدرت الله رحیمی رئیس انجمن اسلامی معلمان بوشهر با کسب آرا لازم به عنوان عضو شورای مرکزی این انجمن انتخاب شد.

اتحادجنوب: چهارمین کنگره ی سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران با حضور نمایندگان انجمن اسلامی سراسر کشور و شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی در محل خانه ی معلم تهران آغاز شد.

به گزارش اتحادجنوب به نقل از روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری(ع) مراسم چهارمین کنگره ی سراسری انجمن اسلامی معلمان ایران رأس ساعت مقرر با قرائت قرآن رسماً شروع شد.

در ابتدای این مراسم پیام آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی توسط حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی؛ مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس دفتر بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرائت شد.

متن پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انجمن اسلامی معلمان ایران به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
اختصاص واژه‌ی فرهنگیان به معلمان در کشور ما، ریشه در یک باور قدیمی و شاید یک اعتقاد دینی دارد که اگر چه فرهنگ، مفهومی عام از گفتار، رفتار و کردار مردم یک جامعه را شامل می‌شود و در بایدها و نبایدهای مکارم و رذایل اخلاقی نهفته است و متولیان فراوانی دارد، اما بن‌مایه و اساس فرهنگ هر جامعه‌ای را دانش‌آموزان جوانی شکل می‌دهند که در آینده‌ پس از گذراندن مدارج عالی، علمی در دانشگاه و حوزه، مدیران و مسؤولین جامعه می‌شوند که برای همه‌ ی آموزه‌های دینی و علمی از معلمان درس می‌گیرند.

تسمیه ی معلمان به فرهنگیان، برخاسته از حُسن انتخاب و مصداق روشن ارتباط معنایی و محتوایی این اسم و مسمّاست.

معلمانی که به خاطر حضور از نخستین روزهای آغاز نهضت روحانیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، گواهی می‌دهم مشعل مبارزه را با هدایت بزرگانی چون آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و شهید دکتر باهنر و شهید دکتر رجایی، در مدارس زنده می‌داشتند و با تأسیس انجمن‌های اسلامی، هم باعث نشر تعالیم اسلام و تشیّع در جامعه‌ی وسیع معلمان و دانش‌آموزان می‌شدند و هم از پیشروی تفکرات کمونیستی و لیبرالیستی در ضمیر پاک و روشن و اندیشه‌ ی جوانان و نوجوانان جلوگیری می‌کردند.

این قشر عزیز و خدوم پس از پیروزی انقلاب نیز در همه‌ی مراحل و گردنه‌های سخت، تثبیت و تداوم، مخصوصاً 8سال دفاع مقدس به تمام معنا، معلمان مکتب عشق، ایثار، فداکاری و علم بوده‌اند.

خدای بزرگ را شکر می‌کنیم که این قشر عزیز و زحمتکش علیرغم ناملایمات معیشتی، هیچ‌وقت در تفکرات علمی و سیاسی خویش راکد نبوده‌اند و برای پرهیز از مُرداب و در آرزوی دریا شدن، همیشه جاری بوده‌اند و فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی معلمان کشور یکی از نمونه‌های آن است.

تلفیق تفکرات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی افراد و گروه‌های کوچک و ترکیب آن در کانون انجمن‌های اسلامی، یعنی تضارب آرای گوناگون در « یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ» و انتخاب بهترین‌ها بر اساس خرد جمعی در«فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ » است که بشارت خداوندی به بندگان خاص خویش در «فَبَشِّرْ عِبَادِ» می‌باشد.

با تشکر از همه‌ ی زحماتی که معلمان عزیز در 35سال گذشته برای تعمیق تفکرات امام راحل در جهت استقرار یک نظام سیاسی، آن هم با ساختار تعالیم و مبانی مکتب اهل بیت کشیده‌اند، امیدوارم مباحث و موضوعات کنگره‌ی سالانه‌ ی کانون انجمن‌های اسلامی فرهنگیان کشور، برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش فرهنگ تحزّب مفید باشد که وقتی این دو، در جامعه‌ ای نهادینه شوند، مردم سالاری دینی در بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد. اکبر هاشمی رفسنجانی/رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»

http://ups.night-skin.com/up-93-10/42226-2.jpg

سپس پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی توسط نجفقلی حبیبی قرائت شد.

متن پیام سید محمد خاتمی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود خداوند بر معلمان شهیدی که پیشتاز عرصه ی انقلاب و جهاد و دفاع از ایمان و شرف ملت و عزت سرزمینشان بودند.

در انقلاب ما؛ معلم و البته استاد و دانشجو و دانش آموز و مربی، نقش مهمی  داشتند و از یاد نبریم که در رأس انقلاب ما معلمی بزرگ و عارف و فقیه و سیاستمداری برجسته قرار داشت و در ساحت اداره ی انقلاب و کشور نیز معلمانی بزرگ و نامدار نقش مهمی داشته و دارند و جا دارد که اینک از دو معلم فرزانه؛ رییس جمهور شهید رجایی عزیز و نخست وزیر با فرهنگ و مجاهد شهید دکتر باهنر گرامی یاد کنیم و اضافه می کنم که انجمن اسلامی معلمان که یکی از با سابقه ترین نهادهای مدنی است؛ با یاد و نام این شهیدان متبرک است.

انجمن اسلامی معلمان در همه ی فراز و نشیب ها حضور داشته است و مشکلات؛ او را از انجام وظایفی که برعهده دارد بازنداشته است و امروز هم به یاری خداوند از تشکل های کارآمد و آبرومندی است که در عین پایبندی به اصالت های انقلاب و وفاداری به جمهوری اسلامی و دفاع از آگاهی و آزادی و اخلاق و عدالت و مدافع جدی مردمسالاری سازگار با دین، حق و حرمت مردم است که صاحبان اصلی انقلاب و کشورند، پاس می دارد و خواستار فضای باز و آزاد و مدافع مشارکت فراگیر مردم درعرصه ی سرنوشت است.

خداوند منان را سپاس گزاریم که همایش سراسری این تشکل متعهد و مردمی با حضور جمع مبارکی از معلمان و مربیان برگزار می شود، باشد که حاصل کار عزیزان، زمینه ی مشارکت بهتر و بیش تر همه ی گروه ها و جریان ها را در ساحت دفاع از ارزش ها به خصوص حقوق اساسی ملت و عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را فرهم آورد. ان شاء الله! سید محمد خاتمی»

بنا بر این گزارش، در ادامه ی این جلسه، داوود محمدی؛ رییس شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران به ارایه ی گزارشی از لزوم تأسیس انجمن گفت و به معرفی پایه گزاران انجمن اسلامی معلمان پرداخت.

در ادامه نیز وزیر آموزش و پرورش ضمن سلام و درود به بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین ۳۵ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار فرهنگی٬ گفت: سلام و درود می‌فرستم به ویژه به بنیانگذار فرهنگ و ادب٬ شهیدان باهنر و رجایی. خوشحال هستم از این که در آستانه ی سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی در جمع همکاران عزیزم؛ اعضای محترم انجمن اسلامی معلمان هستم و خوش حالم از این که این توفیق برای من حاصل شد که به زیارت شما عزیزان بیایم.

علی اصغر فانی با بیان این که چهره‌های ارزشمندی را در این همایش مشاهده می کنم گفت: صمیمانه به همه ی عزیزانی که قبول زحمت کردند و در این جمع حضور پیدا کردند، خیر مقذم عرض می کنم.

 فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش در دولت یازدهم اعتقادش بر این است که تشکل‌ها نه تنها تهدیدی برای آموزش و پرورش نیستند بلکه فرصتی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و انجمن اسلامی معلمان به دلیل قدمت و اصالت از جمله تشکل‌های ارزشمندی است که می‌تواند هم در حوزه ی سیاسی اجتماعی کشور و هم در حوزه ی تعلیم و تربیت راهگشا و هادی وزارت آموزش و پرورش باشد.

 وی افزود: ما هر از چند گاهی در جمع دوستان به خدمت ایشان می رسیم و از تذکر‌ات و راهنمایی های آن ها برخوردار می شویم. من از فرصت استفاده می کنم و به دو سه نکته در آموزش و پرورش اشاره می کنم و البته به تحلیل این موضوع در جمع شورای انجمن مرکزی خواهیم پرداخت زیرا در اینجا فرصتی باقی نیست آموزش و پرورش سال‌هاست از این که در تخصیص اعتبارات و بودجه در لفظ در اولویت قرار می‌گیرد اما در عمل، قرار نمی‌گیرد. آموزش و پرورش همیشه از کمبود اعتبارات و تخصیص‌ها رنج برده و شاید هم به دلیل این است که منابع محدود است و آن طوری که باید و شاید در اولویت‌های کشور قرار نگرفته است. همه ی وزرای آموزش و پرورش که در این جمع من آقای اکرمی و آقای حاجی را نیز می‌بینم می‌دانم که همیشه آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه هزینه‌ای تلقی می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: ما در جمع خودمان اعتقاد داریم که آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه‌گذاری است٬ برای این که نسل اینده ی کشور را و سرمایه ی‌ انسانی آینده ی کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد اما سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وقتی تابل اعتبارات را چاپ می‌کند باز هزینه آموزش و پرورش جزو اعتبارات هزینه ای تلقی می‌شود و عملا هم همین طور است. به همین دلیل همیشه آموزش و پرورش با کسری مواجه بوده است.

 وی اذعان داشت: با توجه به اینکه ۳۶ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد این توفیق را داشته‌ام که دوره‌های مختلف کم و بیش در خدمت آموزش و پرورش بوده ام می‌گویم که آموزش و پرورش چاره‌ای جز اتخاذ دو تصمیم ندارد؛ یکی این که منابع خود را افزایش دهد و دوم این که منابع خود را بهره‌ور کند.

 وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما باید بتوانیم از منابع خودمان بهتر استفاده کنیم و گام‌های خوبی را هم ما در این یک سال و نیم کار برداشته‌ایم. امروز آموزش و پرورش بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز دارد و نسبت به اوج دانش اموزی زمانی که قریب به ۱۹ میلیون دانش‌آموز داشت باز هم به دو سوم کاهش پیدا کرده است.

 فانی ادامه داد: امکانات، منابع، فضا‌ها و تجهیزات ما بیش از یک و نیم برابر شده است این دو گزاره را با هم ترکیب کنیم به یک نتیجه می‌رسیم و این که امروز استراتژی آ‌موزش و پرورش باید کیفیت بخشی باشد. یک زمانی به طور مثال سال ۷3 یا ۷4 ما به دنبال این بودیم دانش آموز بیرون مدرسه نماند٬ یعنی می‌گفتیم هر کسی که مراجعه کرد را ثبت‌نام کنید. برای همین ما مدارس سه شیفت، چهار شیفت و حتی شش شیفت داشتیم٬ ولی امروز الحمد لله این مشکل را نداریم بنابراین جا دارد امروز روی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کار کنیم و لازمه ی ارتقا بخشی به کیفیت آموزش و پرورش در اختیار داشتن منابع و برنامه‌های لازم و مدیریت صحیح بر منابع است و ما در این یک سال و نیم شاهد هستیم که دولت علیرغم همه محدودیت‌های مالی که داشته در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۲6درصد بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده شده است و این در حالی است که افزایش بودجه کشور ۱۱درصد بوده است.

 فانی اظهار کرد: در سال ۹۴ نسبت به ۹۳با افزایش ۲۳درصد بودجه آموزش و پرورش مواجهیم که میانگین کل دولت حدود ۱۲ الی13درصد است. البته تبصره‌ها و منابع بیشتری از این رقم بودجه سال ۹۴با پیگیری‌های که در مجلس صورت گرفته در حال تصویب است به طور مثال دیروز در کمیسیون تلفیق موردی تصویب شد که اگر در صحن علنی نیز تصویب شود منابع خوبی را به آموزش و پرورش کشور تزریق می کند.

 وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی برنامه ی ششم توسعه، اجرای سند تحول را قرار دادیم یعنی سند تحول را مبنای برنامه ی ششم توسعه قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم سند تحول را در طول برنامه ی ششم توسعه و حتی زود‌تر به جایی برسانیم.

 فانی گفت: امروز آموزش و پرورش دو چالش اصلی هم دارد: یکی بحث معیشت معلمین و دوم فضاهای آموزشی است در بخش معیشت معلمین همه ما معتقدیم و پیگیر هم هستیم که معلمین فقط آن چه که دریافت می‌کنند٬ همانی است که پس از کسورات در حکمشان آمده است در حالی که سایر کارکنان دولت تحت عنوان اضافه‌کاری، رفاهی، حق مسکن و مسایل دیگر،  دریافتی‌هایی دارند که معلمین ندارند و معلمین همیشه خودشان را با دیگران مقایسه می کنند و تبعیض را نمی توانند تحمل کنند که یکی از چالش‌های بسیار بزرگ است. چالش بعدی را فضاهای آموزشی اعلام می‌کنم امروز یک سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد نیست یعنی اگر زلزله‌ای در روز بیاید ممکن است فاجعه‌ای بزرگ را در از بین رفتن دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشکل مدارس ما فقط بحث گرمایشی نیست که بعضا مطرح می‌شود٬ یک‌سوم مدارس ما در مقابل زلزله مقاوم نیست و نیاز به یک حرکت جهادی در امر مدرسه‌سازی است در عین حال که باید بگویم بعد از انقلاب میانگین روزانه هفت و نیم کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مدارس خیر ساز مشغول به تحصیل هستند  که این البته غیر از فضاهایی است که خود آموزش و پرورش ساخته است، اما این کافی نیست.

 وی ادامه داد: ما دو تجربه را در آموزش و پرورش داریم؛ یکی زمان شهید رجایی که یک روز پول نفت به ساخت مدرسه اختصاص پیدا کرد و تحولی در مدرسه‌سازی ایجاد شد و دوم زمان آخر دوره آقای خاتمی بود که باز در مجلس به تصویب رسید و ۴میلیارد دلار به ساخت مدارس اختصاص پیدا کرد که رقم قابل توجهی بود که بخش عمده ای از مقاوم سازی و تخریب و بازسازی را ما از همین بودجه دنبال کردیم.

 فانی اذعان داشت: امیدواریم تا بتوانیم این چالش‌ فضاهای آموزشی را به یک باره حل کنیم وگرنه این بودجه های افزایش‌های سنواتی که طی سال‌ها در بودجه‌ها می‌‌آید فقط صرف تعمیر و بازسازی و ساخت و سازهای متعارف می‌شود و برای حرکت‌های اساسی و ریشه‌ای کافی نیست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: خوشحال می‌شویم که دوستان انجمن اسلامی معلمان همانند قبل و با شدت بیشتری نسبت به ارایه ی پیشنهاد‌ها، نقد بر آموزش و پرورش و هدایت این وزارتخانه به ما کمک کنند و ما هم در خدمت شما هستیم تا از ارشاد‌ها و راهنمایی‌های شما در حوزه ی تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

http://ups.night-skin.com/up-93-10/42227.jpg

http://ups.night-skin.com/up-93-10/42228.jpg

در ادامه ی این جلسه نجفقلی حبیبی، سید کاظم اکرمی و حسین مظفری نژاد به ایراد سخن پرداختند و پیام حزب اراده ی ملت ایران و بیانیه ی کانون صنفی معلمان ایران نیز قرائت شد و نمایندگان انجمن اسلامی معلمان سراسر کشور در سه کمیته ی سیاسی، تشکیلات و آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بنا بر این گزارش؛ به استناد مواد 6-7-9-11-12و13 اساسنامه ی انجمن اسلامی معلمان ایران و بر اساس آیین نامه ی اجرای مصوبه ی شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران به تاریخ شنبه 92/11/26 جلسه ی انتخابات شورای مرکزی با اطلاع قبلی و کتبی به اعضای واجد شرایط و ضمن رعایت مفاد آیین نامه ی اجرایی فوق الذکر و با حضور ناظر اعزامی از طرف وزارت کشور و هیأت رئیسه و اعضای کنگره از ساعت14 برگزار شد.

http://ups.night-skin.com/up-93-10/2015-01-29-14-53-38-1.jpg

پس از اطمینان از حصول حد نصاب دو سوم حضور واجدین شرایط در جلسه، کیومرث جعفری منش به عنوان رئیس، سید هادی عظیمی و محسن صادقیان منش  به عنوان اعضای هیأت رئیسه تعیین شدند.

در ادامه داوود محمدی رئیس شورای مرکزی گزارشی از گردش کار این شورا را به اطلاع حضار رساند و پس از آن علیرضا مسرور گزارش شورای نظارت و داوری را ارایه کرد و ضمناً اصلاحیه ی زیر برای اساسنامه به تصویب اکثریت آرای مجمع عمومی رسید.

تبصره ماده 4: جلسات شورای مرکزی توسط رئیس شورا که با رأی اکثریت اعضای شورای مرکزی از میان اعضای شورای مذکور برای مدت 2سال انتخاب می شود، ارائه خواهد شد. رئیس شورا به عنوان دبیر کل، مسؤول اجرای مصوبات شورای مرکزی و اساسنامه و تشکیل کمیته های انجمن و نظارت بر شوراهای هماهنگی و اجرایی استان ها خواهد بود و در غیاب دبیر کل، جلسات شورا توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه اداره می شود.

درماده ی6 اساسنامه، بعد از بند سوم، کلمه ی دبیر کل به عنوان بند چهارم اضافه خواهد شد.

سپس افرادی که کاندیداتوری آن ها مورد تأیید شورای نظارت و داوری قرار گرفته بود هر کدام به مدت حداکثر 2دقیقه مواضع و برنامه های خود را اعلام کردند. سپس رئیس جلسه دستور توزیع  158برگ رأی را به مسؤولین مربوطه صادر کرد و بلافاصله از حاضرین تقاضای اخذ رأی کرد. افراد حاضر، آرای خود را به صندوقی که با حضور کلیه ی اعضاء و توسط هیأت رئیسه چسب و مهر شده بود، ریختند.

در ادامه، رئیس جلسه پس از اطمینان از اخذ آرای حاضرین، پایان رأی گیری را اعلام کرد و با حضور ناظرین و هیأت رئیسه چسب و مهر صندوق آراء باز شد.

http://ups.night-skin.com/up-93-10/2015-01-29-17-15-47-1.jpg

نتیجه ی آرای اخذ شده از 158برگ رأی  شورای مرکزی به ترتیب حائزین اکثریت به شرح زیر اعلام می گردد:

1- سید عبد الرزاق موسوی 125 رأی  2- عزت ا... عباسی 115 رأی  3- عبد الرضا فولادوند 108 رأی 4- علیمحمد مصلحی  105 رأی  5- علی خواجوی 104 رأی 6 - داوود محمدی 101 رأی  7- محمدعلی گندمی 99 رأی   8- حسن خلیل آبادی99رأی  9- مهناز احمدی دستجردی 95 رأی   10- صفر اسلامی 95 رأی   11- سیدحسن الحسین 95 رأی  12- سیدجابر موسوی88  رأی  13- فرروز عطایی 86رأی  14- قدرت الله رحیمی 76 رأی 15- علی کرمپور 71 رأی  16- خطیب اماقلی 70 رأی  17- علیرضا شفیعی مطهر 62 رأی  18- علی  ایاز تندرو 60 رأی  19- امیر عباس سلطانپور 57 رأی  20- بهمن سمیع57 رأی

بدین ترتیب افراد ردیف های 1 الی 15 به عنوان اعضای اصلی و افراد ردیف های 16 الی 20 به عنوان اعضای علی البدل درشورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران انتخاب شدند.

همچنین علیرضا مسرور با 135رأی، قربانعلی سلطانی با 108رأی و غلامعلی اصغریان با 86رأی به عنوان اعضای شورای نظارت و داوری معرفی شدند./ب

http://ups.night-skin.com/up-93-10/2015-01-29-10-21-01-1.jpg

 

http://ups.night-skin.com/up-93-10/IMAG0683.jpg

http://ups.night-skin.com/up-93-10/2015-01-29-11-33-10-1.jpg



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/11/13 - 08:18
0
0
با تبریک به آقای رحیمی دوست گرامی و بسیار ارجمند مان. انشاءاله که با درایت و تلاش ایشان و بقیه عزیزان گره ای از گره های زیاد قشر فرهنگی را باز کنند. بامید موفقیت ایشان /ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 6 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 18 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 18 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 24 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...