امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1393 - 18:29
استاندار بوشهر در جدیدترین یادداشت فیسبوکی رهاورد سفر رئیس جمهور را تشریح کرد؛

اتحاد جنوب: دقایقی پیش، جدیدترین یادداشت دکتر مصطفی سالاری در صفحه منتسب به وی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر و رهاورد سفر رئیس جمهور به استان، توسط استاندار بوشهر تشریح شد... در پاسخ به اين همه عظمت و بزرگواري و حمايت مردم شريف استان از فرزندان خود در بدنه دولت سجده شكر به جاي مي­ آورم. استان بوشهر شكوه گذشته­ ات را باز پس مي­گيريم و تو را مي­ سازيم آبادتر از گذشته.

اتحاد جنوب: دقایقی پیش، جدیدترین یادداشت دکتر مصطفی سالاری در صفحه منتسب به وی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر و رهاورد سفر رئیس جمهور به استان، توسط استاندار بوشهر تشریح شد.

به گزارش اتحاد جنوب؛ یادداشت دکتر سالاری، عینا در ادامه می آید:


بسمه تعالی

سلام. از همه کسانی که آمدند تا همدلی، همراهی، حمایت و امیدواری خود به فرداي روشن را به نمایش بگذارند سپاسگزارم. کسانی که از سر اشتياق در دیدار عمومی با رئیس­ جمهور محترم حضور یافتند و به­ خصوص جمعيتي معادل آن که به­ لحاظ محدودیت ظرفیت ورزشگاه، امکان دیدار حضوری آنان با دکتر روحانی فراهم نشد.

همین­طور از همه کسانی که در برگزاری باشکوه مراسم کمک کردند سپاسگزارم ، چه زيبا بود اين نشاط و شادابي و حضور پير و جوان و همه كساني كه دوستدار مملكت و استانند. هرکس به طریقی و فقط می­دانم همه، یاری گرمان بودند. این عظمت توأم با نظم و آرامش، نشانگر بلوغ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم عزیزمان بود.

عنایت رئیس ­جمهور محترم به استان هم استثنایی بود و فراتر از انتظار. علاوه بر موافقت با منطقه آزاد، برای استان تصميماتي گرفتند:

اعتبارات از محل رديف­هاي متمركز بودجه:

619 میلیارد تومان (نخست 603 ميليارد تومان اعلام شد ولي براي اطمينان از تكميل آنها، بر اساس ابلاغيه سازمان مديريت و برنامه ­ريزي كشور به 619 ميليارد تومان افزايش يافت) از ردیف­ های بودجه ملی 93، 94 و 95 که رئیس­ جمهور محترم اعلام فرمودند، شامل خروجی جدید بوشهر (160 میلیارد تومان)، فاضلاب شهرهای ساحلی (170 میلیارد تومان)، بزرگراه برازجان –  گناوه - ديلم (100 ميليارد تومان)، بزرگراه دالکی – کنارتخته (60 ميليارد تومان)، بزرگراه عسلويه- بزباز- بندو (63 ميليارد تومان)، پروژه دانشگاه خلیج­ فارس (5/16 ميليارد تومان)، دانشكده كشاورزي برازجان (10 ميليارد تومان) و مجتمع فرهنگی هنری عسلویه (10 ميليارد تومان)، پارک علم و فناوری خلیج­ فارس (5/12 ميليارد تومان) و تکمیل استادیوم 15000 نفری (12 ميليارد تومان)، جمعاً 619 ميليارد تومان.

اعتبارات از منابع داخلي نفت:

حدود 515 ميليارد تومان از منابع داخلي وزارت نفت: 5 پروژه را هم رئیس ­جمهور محترم به عنوان پروژه­ هاي وزارت نفت در ورزشگاه به مردم اعلام نمودند که علاوه بر آن 619 میلیارد است. این پروژه­ ها شامل تکمیل بزرگراه دیر – بوشهر، جاده گوره در قالب عنوان اهرم – دیلم، آبخیزداری جم، کنارگذر (کمربندی) کنگان و آبرسانی جم که 2 مورد جدید و 3 مورد تکمیل پروژه­ هایی است که چندسالی است کاملاً متوقف شده اند، مجموعاً حدود 515 میلیارد تومان.

60 ميليارد تومان، سه پروژه الحاقي:

60 ميليارد تومان براي سه پروژه الحاقي: 3 پروژه دیگر هم جزو تصمیمات بود. سد خائیز، انتقال مالکیت و لایروبی بندر لاور و احداث اورژانس هسته ­ای بوشهر جمعاً با برآورد اولیه 60 میلیارد تومان.

مجموع 1294 ميليارد تومان اعتبارات از محل منابع دولتي:

مجموع 3 عنوان فوق، حدوداً به يكهزار و دويست و نود و چهار (1294) میلیارد تومان بودجه دولتي می­رسد که محل تأمین آنها ردیف­ های ملی بودجه، منابع داخلی شرکت ملی نفت و سازمان انرژی اتمی می­باشد.

طرح­هاي سرمايه­ گذاري پتروشيمي:

به اين پروژه­ها مي­ بايست دستاوردهاي جانبي سفر شامل 4 طرح پتروشيمي از جمله: عقد قرارداد اجراي طرح متانول با ظرفيت 1650 هزار تني در سال، پلي اتيلن سنگين با ظرفيت460000 تن در سال، پلي پروپلن با ظرفيت1650000 تن در سال و صنايع پايين دستي پتروشيمي با ظرفيت 2 ميليون تن در سال توسط شركت سرمايه­ گذاري تأمين اجتماعي (شستا) با برآورد بالغ بر 2000 ميليارد تومان و اعلام آمادگي صندوق بازنشستگي نفت براي شروع عمليات اجرايي پتروشيمي دشتستان و پتروشيمي گناوه در سال 94 را اضافه نمود. همچنين، مبلغ 44 ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت از طرف دولت براي تأمين سرمايه ثابت و در گردش واحدهاي توليدي استان مصوب گرديد. همچنين شركت شستا توافق نمود نسبت به احداث شهرك تخصصي گياهان دارويي با زنجيره فرآوري و توليد صنعتي آن اقدام نمايد. در همين خصوص، هفته آتي با گروه­هاي يادشده در استان جلسه تصميم­ گيري خواهيم داشت و اطلاعات دقيق متعاقباً اعلام خواهد شد.

بندر نگين، با 530 ميليارد تومان سرمايه ­گذاري:

علاوه بر 1294 ميليارد تومان بودجه دولتي و اعلام ارسال لايحه منطقه آزاد به مجلس شوراي اسلامي و 4 طرح پتروشيمي و ساير طرح­هاي سرمايه ­گذاري، عمليات اجرايي بندر نگين با 530 ميليارد تومان سرمايه­ گذاري بنياد مستضعفان و ... ، با حضور و دستور رياست محترم جمهوري، آغاز شد. بندر نگين ان شاءالله سه ساله ساخته خواهد شد.چند تصمیم استراتژیک و تحول­زاي ديگر نیز ریاست محترم جمهوری اعلام فرمودند.

* منطقه آزاد

اعلام ارسال لایحه تأسیس منطقه آزاد تجاری – صنعتی استان بوشهر به مجلس شورای اسلامی –مطالبه ­ای دیرین (حداقل 23 ساله)، زمین ه­ای برای تحول، رونق، توسعه صنعتی و بازرگانی و اشتغال چند ده هزار نفری (انشاءالله در پيوند با راه ­آهن و بندر نگين).

* دهكده گردشگري

احداث 2 دهکده گردشگری ساحلی در شهرستان­ های تنگستان و گناوه. البته علاوه بر اين دو پروژه قبلاً بخشي از مراحل اجرايی احداث دهکده گردشگری بندر حماد دیلم و طرح ویژه گردشگری بندر سیراف شروع شده است.

* تفاهم ­نامه آموزش تخصصي و اشتغال در نيروگاه

تفاهم ­نامه سه­ جانبه با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون محترم رئیس­ جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و استانداری بوشهر برای توسعه فضا و تجهیزات آموزش و تأمین مربیان مجرب توسط سازمان انرژی اتمی برای آموزش تخصصی فنی­ و حرفه­ای 8000 نفر به مدت 3 سال برای اشتغال در پروژه­ های جدید نیروگاه اتمی که گواهی­ ها هم مشترکاً توسط نیروگاه و فنی­ و حرفه­ای صادر می­شود.

* تفاهم­ نامه آموزش تخصصي و اشتغال در پروژه­ هاي نفت

تفاهم­ نامه3 جانبه با وزیر محترم تعاون، وزیر محترم نفت و استانداری بوشهر به شرح فوق برای آموزش و اشتغال نیروی استان در پروژه­ های صنعت نفت به­ خصوص پارس جنوبی. دو مورد تفاهم­نامه مورد اشاره، از مهم­ترین تصمیمات است.

* دستور رئيس­ جمهور محترم براي حمايت وزارت نفت و سازمان انرژي اتمي از ورزش استان

رئيس جمهور در مصاحبه مطبوعاتي پايان سفر، در اين خصوص دستور دادند.در سفر وزرای محترم و مقامات ملی به شهرستان­ها هم، پروژه ­هايي نظير شروع عمليات اجرايي سد دالكي تصميم گيري يا شروع شد که به­ لحاظ پرهیز از اطاله كلام، اشاره نمی­کنم.

مي­توانم بگويم سه هفته كار بسيار فشرده شبانه­ روزي، بي­ خوابي و مستندسازي همكارانم در كليه ادارات و ملاقات­ هاي متعدد با وزراء و معاونين رئيس ­جمهور، با اين تصميمات ره­ وردي عالي داشت، با این وجود، بزرگترین دستاورد سفر را نمایش وحدت، همدلی، نبوغ و بلوغ مردم به­ خصوص جوانان عزیز و با شور و شعور استان می­ دانم، جوانانی که همیشه پشتیبان و در کنار ما بوده ­اند.

وظیفه­ ام در قبال مردم عزیز، به ­خصوص جوانان فرهیخته و باانگیزه­ مان، قبلاً نيز به تبع مسئولیتم سنگین بود و با این فضا، سنگین­ تر شد. از همه شما درخواست دارم کمک کنید این انسجام و همدلی بی ­بدیل که در قدم به قدم این 2 روز به نمایش گذاشتید را ادامه بدهیم، تا بتوانیم وظیفه­ مان در قبال مردم را انجام دهیم.

از سه حلقه مثلث طلايي توسعه اساسي استان، دوتاي آن يعني منطقه آزاد و بندر نگين قطعي شد و در مورد حلقه سوم يعني راه­ آهن نيز، همت رئيس­ جمهور محترم جدي است طي سه جلسه نشست با سرمايه­ گذاران، شوراي اداري و كنفرانس خبري بر اهميت اجرايي شدن آن براي اقتصاد ملي تأكيد فرمودند، خوشبختانه مراحل فاينانس خارجي نهايي شده و اگر فاينانس عملياتي نشود، راه ديگري خواهيم رفت. اساسي­ ترين دغدغه باقيمانده ­ام، راه ­آهن است كه مي­تواند تحول عظيمي را در اقتصاد استان و كشور ايجاد نمايد. همواره شکرگزار خداوند و سپاسگزار شما هستم.

در پاسخ به اين همه عظمت و بزرگواري و حمايت مردم شريف استان از فرزندان خود در بدنه دولت سجده شكر به جاي مي­ آورم. استان بوشهر شكوه گذشته­ ات را باز پس مي­گيريم و تو را مي­ سازيم آبادتر از گذشته.

موفق و سربلند باشید./س







کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/11/05 - 10:46
0
0
دکتر بهت افتخار میکنیم /ب
1393/11/04 - 14:57
0
0
شما استاندار این دولت هستید باید از دولت تعریف کنید.اما حقیقت را باید از زبان مردم شنید./ج
1393/11/04 - 14:10
0
0
این هم عظمت واحترام مردم به خدمتگذاران خودشان هستند بازهم جای بسیار خرسندی است که یک مسول آگاه و روشنفکر و نماینده ارشد دولت این طور صادقانه با مردم صحبت می کند و صادقانه از عملکرد خود و حضور مهربانی مردم را با خوشرویی و خاکی بودن خود و همجوار بودن در کنار مردم احساس می کند این از مردمی بودن ایشان است که بزرگ شده در خانواده قدیم و دارای مهر و محبت و وفاداری به مردم شریف استان است زحمات ارزشمند ایشان بر هیچکس پوشیده نیست انشاالله این استاندار محبوب و دوست داشتنی با پشتیبان خدای مهربان و مردم عزیز استان بتواند استانی بزرگ و زیبا که لیاقت این ملت غیور استان را داشته باشد بسازد برای تمامی مسئولین دلسوزی که هدفشان خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز است آرزوی سربلندی و موفقیت از خدا برایشان مسلت می نمایم./ج
1393/11/03 - 21:26
0
0
اولا اینهمه استقبال با چند طرح راهسازی که از عهده یه مدیر کل هم برمیاد قابل قیاس نیست ثانیا چند طرح ملی مثل آزاد راه و راه آهن که زمینه تجارت و صادرات را فراهم میکنه تصویب شد؟ ثالثا کلنگ کدام کارخانه ای که زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان بیکار ما را فراهم کند به زمین زده شد که دکتر سالاری اینقدر ذوق زده شده ای کاش مردم و مسئولین استان ما بجای احساساتی شدن وجوگیر شدن حق ما را از مسئولین طلب میکردند نه اینکه خوشحال و سرمست باشن از اینکه کنار رییس جمهور عکس میگیرن و تو کنفرانس خبری شرکت میکنن استان ما در زمینه آموزش بهداشت و پژوهش از خیلی استانها عقب تره دلمون خوشه که پایتخت انرژی ایرانیم و اینهمه جوون تحصیلکرده بیکار داریم به قول یکی از دوستان هر چی بوشهری تو عسلویه کار میکنن یا نگهبانند یا راننده /ج
1393/11/03 - 01:03
0
0
ضمن تشکر از استاندار جوان و پر تلاش استان،از ایشان تقاضا داریم به پاس احترام به مردم فهیم این استان که عظمت حضورشان در استقبال از ریاست جمهور کاملا مشهود بود این هست که مدیران دولت قبل را هرچه زودتر بر کنار کنه چون مردم واقعا دیگه کلافه شده اند./ب
1393/11/02 - 12:56
0
0
دکتر جان ازتلاشهای بی وقفه ی شما در احیای استانمان بینهایت سپاسگزاریم
بی شک نام نیکی از خود به یادگار خواهید گذاشت سلامت وپیروز باشید /ب
1393/11/02 - 12:24
0
0
باعث تاسف است كه در این مملکت همیشه از انسانها به صورت ابزاری استفاده میشود. انسانهای شریفی که زندگی خود را رها کرده و به امیدهایی به استقبال رئیس جمهور کشورشان امدند. جناب استاندار کلاهتان را بالاتر بگذارید. ایا این سفر دستاورد انچنانی برای استان داشت؟؟؟ همیشه انسانهایی هستند که شعار نوکری مردم را میدهند ولی در عمل فقط اولویتشان حفظ پست و مقام خود نزد مافوقشان است و در این راه از هیچ کاری هم دریغ نمیکنند!!!!
1393/11/02 - 11:18
0
0
استاندار محترم اول برو به رئیس جمهور محترم یاد بده که استان بوشهر چند شهرستان داره و فقط شهرستان بوشهر نیست و بزرگترین شهرستان هم بهش یاد اورد بشو تا یاد بگیره لطفا سانسور نکنید
1393/11/02 - 08:07
0
0
استان بوشهر، شكوه گذشته­ ات را باز پس مي­گيريم و تو را مي­ سازيم آبادتر از گذشته،
به درخواست استاندار محبوب مبنی بر انسجام و همدلی، لبیک خواهیم گفت.
1393/11/01 - 22:42
0
0
سالاري به وجودت افتخار ميكنيم
1393/11/01 - 21:53
0
0
سلام دکتر سالاری عزیز. از زحمات شما و بزل عنایت ریاست محترم جمهور کمال تشکر را داریم امید است با انتخاب فردی شایسته به عنوان معاون عمرانی به طرح های مصوب شده شتاب بخشید و استان را به جایگاه واقعی خود برسانید پیروز و سر بلند باشید.
پاسخ: البته، استاندار بوشهر حدودا یکماهی است ، مهندس باستی را به عنوان معاون عمرانی خود منصوب کرده اند.
دکتر سالاری عزیز، با همه وجود، به وجودت افتخار می کنیم و قدردان تلاش های شبانه روزی ات برای استان هستیم.

دکتر سالاری، شکوه حضور مردم در استقبال بی نظیر از رئیس جمهور، نشان از رضایت قلبی مردم از نماینده ارشد دولت و فرزند توانمند استانمان داشت که در عمل ثابت کردند قدر زحماتت را می دانند.

دکتر سالاری عزیز، پایان بخش یادداشتت چنان به دلم نشست که صدها بار آن را با خود زمزمه خواهم کرد و به وجودت افتخار خواهم نمود: "استان بوشهر، شكوه گذشته­ ات را باز پس مي­گيريم و تو را مي­ سازيم آبادتر از گذشته."

سلامت و پیروز باشی جوان برومند هم استانی؛ سالاری عزیز
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • 37 خواص عالی این خوراکی و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/28
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/01/28
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/29
  • بارش باران باعث ورود خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر شد
  • از اصحاب رسانه (رسانه های مجوزدار شهر برازجان) حمایت مالی میشود
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • نماینده دشتستان عازم روسیه شد
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جسد چوپان گمشده در روستای شول گناوه پیدا شد
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق 1 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 4 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 4 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 8 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...