امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 30 دي 1393 - 18:05
به دلیل عدم هماهنگی با سیاست های دولت؛ فرماندار شیراز برکنار شد

اتحاد جنوب: وی با بیان اینکه هنر ما اين است كه در هر پست و مقامي قرار داريم، نگرش سياسي را در كار دخالت ندهيم، گفت: همه اصولگراها برای ما محترم هستند مگر اینکه مخالف سیاست های دولت رفتار کنند و بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند.این مقام مسئول با تصریح اینکه انتخاب و انتصاب فرماندار زمانبر است بنابراین به دلیل طی کردن روند اداری از ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: مصطفی امیری، فرماندار جوان معزول شیراز که مسئول استان های ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی بود و بهمن ماه گذشته به سمت سرپرستی فرمانداری شیراز منصوب شده بود، ظهر امروز به دلیل آنچه که عدم هماهنگی با سیاست های دولت عنوان شد، از سمتش برکنار گردید.

 

به گزارش اتحاد جنوب؛ امیری در روز 29 خرداد امسال از سوی وزارت کشور حکم خود را دریافت کرد تا  با انگیزه بیشتری، اولین پست مدیریتی خود را تجربه کند. 

 

اما امروز در نشستی که با حضور کدخداپور، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و در غیاب مصطفی امیری برگزار شد، وی جای خود را به علیرضا بیات پور داد.


جوانشیر کدخداپور  در گفتگو با خبرنگار اتحاد جنوب؛ دلیل برکناری امیری را یک ماده قانونی در وزارت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران باید، کارمند رسمی و یا پیمانی دولت باشند که فرماندار معزول شیراز از این شرایط برخوردار نبود.

 

اما پایگاه خبری تحلیلی "شیرازه" که در گستره استان فارس فعالیت دارد، در این زمینه نوشته است:  بی تردید آنچه کدخداپور به عنوان دلیل رسمی عزل امیری، عنوان کرده است، همه ماجرا نیست و از آن جا که خود امیری در مراسم تودیع و معارفه امروز شرکت نکرد می توان دریافت که دلایل دیگری هم برای برکناری او وجود داشته که وی حاضر به حضور در این مراسم نشده است    .

سایت "شیرازه" نوشت: تفاوت در خط مشی امیری با دولت و لغو مجوز اجرای گروه موسیقی «لیان» در شیراز توسط وی از جمله مواردی است که می تواند در برکناری فرماندار شیراز نقش داشته باشد .

 

 

لازم به ذکر است، امیری، فرماندار معزول شیراز، حدودا دو هفته پیش، مانع از اجرای کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» علیرغم داشتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد و برنامه ریزی های انجام شده، در شهر شیراز شده و گفته بود: "در هیچ شرایطی اجازه برگزاری برنامه‌هایی که امنیت و نظم عمومی شیراز را تهدید کند، نمی‌دهیم، زیرا برنامه‌های فرهنگی باید متناسب شأن سومین حرم اهل بیت(ع) باشند."

 

در ادامه سخنان جوانشیر کدخواپور، معاون سیاسی استانداری فارس را به نقل از سایت خبری تحلیلی "شیرازه" می خوانید:

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس: در سیستم‌های اداری جابه جایی طبیعی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس کار در فرمانداری مرکز استان را کاری دشوار و پرکارترین مسئولیت عنوان و اظهار کرد: وقتی در ابتدای انقلاب دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شد، انسان‌های شریف و متعهد و نخبگان، لباس مقدس سپاه را بر تن کردند و با نثار جان خود حافظ انقلاب شدند به گونه‌ای که امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و اکنون نیز همین طور است چراکه اگر دنیا روی قدرت ایران حساب می کند به دلیل جانفشانی‌های سپاه پاسداران است.

جوانشیر کدخداپور در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز با تاکید بر اینکه در سیستم‌های اداری جابه جایی طبیعی است و در همه ادارات این اتفاق می افتد، اظهار کرد: آقای امیری، فرماندار سابق شیراز به دلیل مشکلات شخصی در جلسه حضور ندارد و به دلیل قهر با سیستم نبوده است.

وی با بیان اینکه جابه جایی مدیران خطی، جناحی و سلیقه‌ای نیست، توضیح داد: در سیستم اداری ابلاغ شده که همه تعاریف و انتصابات حول محور قانونی باشد و کارمندان رسمی، قراردادی یا پیمانی مشغول به کارند و مصوبات نیز برای این سه قشر کارمند تصمیم گیری کرده است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: بر اساس مصوبه کار معین که مصوبه جدیدی است، مدیران دستگاه‌های دولتی باید رسمی یا پیمانی باشند و یکی از قوانینی که فراموش شده بود همین قانون بود اما با روی کار آمدن دولت جدید قوانین رسمیت یافتند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که سال گذشته ابلاغ شد مبنی بر اینکه نیروهای وزارت کشور باید حتما دولتی باشند، خاطرنشان کرد: برای اجرای این بخشنامه عده‌ای از مسئولیت خود بر کنار شدند.

کدخداپور با بیان اینکه طبق قانون ادارات دولتی می‌توانند حداکثر 10 درصد سقف کارمندان خود را از دستگاه های دولتی دیگر مامور به خدمت بگیرند و در پست های مدیریتی استفاد کنند، گفت: در بسیاری از ادارات این قانون رعایت نشده بود و با اجرای این قانون بسیاری از افراد به دستگاه‌های خود برگشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به استعلامات وزارت کشور اظهار کرد: براساس مکاتبات وزارت کشور به دلیل ماده های مربوط به قانون خدمات اداری آقای امیری نمی توانستند در این سمت ادامه مسئولیت دهند و محمل قانونی برای ادامه کار ایشان وجود نداشت و حتی در این مدتی که خدمت کرده‌اند، نتوانستیم حقوقی به وی پرداخت کنیم!

وی با تاکید براینکه حذف امیری از سمت فرمانداری شیراز برخورد سلیقه ای و شخصی نبوده است، اعلام کرد: مشاور سیاسی استانداری به وی پیشنهاد داده شده است.

این مقام مسئول با تصریح اینکه خیلی بحث‌ها پشت این قضیه است، دوباره به مشکل قانونی ادامه کار امیری اشاره و اظهار کرد: خدا شاهد است که برکناری امیری از سمت فرمانداری شیراز اصلا جناحی و سیاسی نبوده و مطمئن باشید غیر از گیر قانونی چیز دیگری نیست!

وضعیت 13مدیر دیگر در استان مثل امیری است

وی همچنین هشدار داد که اکنون وضعیت 13مدیر دیگر در استان نیز اینگونه است که اگر قراردادشان پایان یابد، عذر آن‌ها را می‌خواهیم و پس از اتمام قراردادشان دیگر نمی توانیم در خدمتشان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس درعین حال اذعان کرد: هرکس با دولت هماهنگ باشد، در سیستم اداری ما احترامش واجب و جایگاهش محفوظ و ارتقاء پیدا خواهد کرد اما طبیعی است کسانی که با دولت هماهنگ نیستند و ساز خودشان را می‌زنند، نباید توقع داشته باشند که در سیستم دولت به آن‌ها مسئولیت دهند!

کدخداپور با بیان اینکه دولت، دولت اعتدال است و دولت با همه کسانی که درست‌کردار باشند و پایبند به ولایت و خطوط قرمز نظام باشند مشکلی ندارد، گفت: افرادی که برچسب خلاف‌های اقتصادی داشته باشند در دولت جایگاهی ندارد اما افراد با نگرش‌های سیاسی مختلف می توانند در دولت حضور داشته باشند و تعهد و تخصص مطرح است.

همه اصولگراها محترم هستند مگر اینکه بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند

وی با بیان اینکه هنر ما اين است كه در هر پست و مقامي قرار داريم، نگرش سياسي را در كار دخالت ندهيم، گفت: همه اصولگراها برای ما محترم هستند مگر اینکه مخالف سیاست های دولت رفتار کنند و بخواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند.

این مقام مسئول با تصریح اینکه انتخاب و انتصاب فرماندار زمانبر است بنابراین به دلیل طی کردن روند اداری از امروز آقای بیات پور به عنوان سرپرست فرمانداری انتخاب می شود، خطاب به وی اظهار کرد: اگر شخصیت افراد مجموعه توسط مقام مافوق حفظ شود و افراد با تجربه و متخصص به کار گرفته شوند و به کارمندان ارزش و جایگاه داده شود، با شما همکاری خواهند کرد اما اگر احساس کنند، با سازمان بیگانه هستند فقط ظاهر اداری را حفظ خواهند کرد و با جان و دل با شما کار نخواهند کرد.
گفتنی است عليرضا بيات پور فارغ التحصيل مهندسي عمران و مديريت صنعتي از دانشگاه شيراز است و پيش از اين سمت هايي از جمله  معاون فرهنگي بنياد شهيد استان فارس، شهردار زرقان، مدير كل دفتر امور شهري و روستايي استانداري زنجان، مدير كل سازمان اموال تمليكي استان هاي فارس و هرمزگان، مدير كل ثبت احوال  استان فارس، مدير كل توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت احول كشور را تجربه كرده است./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/11/05 - 07:41
0
0
..........................
پاسخ: با عرض سلام و پوزش
مطلب شما قابل انتشار نمیباشد
1393/11/05 - 07:25
0
0
اصول گرا نه!!...................
1393/11/01 - 22:36
0
0
سلام بر مرد بزرگ دشتستان و خطه شبانکاره
1393/11/01 - 17:41
0
0
درود بر مهندس کدخدا پور بزرگ


1393/11/01 - 17:34
0
0
درود بر حاج جوانشیر شیر مرد شبانکاره کبیر
1393/11/01 - 11:51
0
0
اشاعه فرهنگ ابتذال در جامعه و به صرف مجوز ارشاد مجوز شرعی نیست و برکناری فردی متعهد از دولت تدبیر و امید و اعتدال دور از انتظار نمی باشد.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای تایید مفاد آن نمی باشد.
1393/11/01 - 10:41
0
0
واقعا متاسفم برا دولت
تعجب میکنم اقای کدخدابور میگن این برکناری اقای استاندار جناحی نبوده و میگن که
من تعجب میکنم که اینو میگن
)کدخداپور با بیان اینکه دولت، دولت اعتدال است و دولت با همه کسانی که درست‌کردار باشند و پایبند به ولایت و خطوط قرمز نظام باشند مشکلی ندارد)خوب یعنی این که مانع کنسرت تو شهر شیراز شویم شهر اهل بیت تو ایران شدند خط قرمز نظام رو زیر با گذاشتن . میشه بگید خط قرمز نظام از نظر شما چیه/ج
1393/11/01 - 09:39
0
0
احسنت به آقای کدخداپور
18 میلیون نفر از واجدین شرایط رای دان تو این مملکت، به تغییر فضای سیاسی و اجتماعی رای دادن
کسانی که با این تغییرات مخالف هستن باید کنار برن/چ
1393/11/01 - 09:19
0
0
سلام خدمت مهندس کد خدا پور ارزوی سلامتی و تن درستی برای شما دارم و مردم شیراز از مدیریت کدخداپور استفاده لازم را ببرند /ج
1393/10/30 - 22:52
0
0
دمتان گرم . کسیکه با موسیقی مخالف است همان بهتر که برود.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 8 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...