امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 27 دي 1393 - 08:46

اتحادجنوب: شورای اداری شهرستان عسلویه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده کاروان تدبیر و امید برگزار شد.

اتحادجنوب: شورای اداری شهرستان عسلویه به ریاست معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده کاروان تدبیر و امید در جریان سفر استانی دکتر روحانی به استان بوشهر برگزار شد.


به گزارش اتحادجنوب به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان؛ معاون رییس جمهور با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی به مردم و مسئولین شهرستان عسلویه اظهار داشت: ریاست جمهور با وجود پیشرفت هایی که در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی حاصل می شود، نسبت به مردمانی که در شهرهای نخل تقی و عسلویه زندگی می کنند نگران هستند و در دیدار مردمی بوشهر مشخصاً از عسلویه نام بردند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دولت یازدهم از زمان شکل گیری با مسائل و مشکلاتی روبرو بوده یادآور شد: دولت تمام سعی و تلاش خودش را بر این گذاشته که معضلات کلان کشور مثل بحث تورم، مشکلات حاد اقتصادی، همینطور مسائلی که در سطح بین المللی داشتیم مانند مسئله تحریم ها را حل کند و خوشبختانه دستاوردهای خوبی در همین یکسال و نیم که دولت یازدهم داشته است و می توانیم آن را به خوبی حس کنیم.

معصومه ابتکار


رییس جمهور بارها بر حفاظت از محیط زیست تاکید و توسعه را با رعایت مسائل محیط زیستی می خواهیم

ابتکار با تاکید بر اینکه یکی از تفاوتهای دولت یازدهم با دولتهای قبلی توجه به مسائل محیط زیستی است گفت: نکته حائز اهمیت این است که در عین حالی که این دولت اهداف اقتصادی بلندی را دنبال میکند و چاره ای برای ایجاد اشتغال در تک تک شهرها و روستا ها ندارد و جای جای کشور ما موضوع اشتغال مسئله حیاتی و کلید است و در حالی که بر روی پروژه های اقتصادی سرمایه گذاری میکند، مسائل و موضوعات محیط زیست از ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفت و آقای دکتر روحانی با برنامه محیط زیست آمدند و دولت را تشکیل دادند و آن برنامه سرلوحه کار دولت قرار گرفت و در اولین جلسه هیات دولت به موضوع مهم "معضل دریاچه ارومیه" پرداخته شد.

وی اضافه کرد: از آن روز تاکنون دولت جهت گیری های خیلی جدی را در مسائل مربوط به محیط زیست موضوع آلودگی هوا، مسأله گرد و غبار، بحران تالاب های کشور، مسائل مربوط به حفاظت تنوع زیستی کشور، بحران هایی مثل آب که کشور را دچار تنگناها کرده و کمبود بارندگی در برخی نقاط کشور از موضوعاتی بوده که در دستور کار دولت بوده و آقای رییس جمهور بارها بر حفاظت از محیط زیست تاکید داشته و گفته اند که توسعه را با رعایت مسائل محیط زیستی می خواهیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان نمود: حتماً باید معاهدات محیط زیست را در همه مراحل و فرایندهای مربوط به توسعه لحاظ بکنیم و این مسئله هم در سطح ملی و هم درسطح کلان در بخش های مختلف توسعه ای، مثل راه، ساختمان،صنعت و مثل نفت و هم در سطح منطقه ای و محلی باید دیده بشود.

دلیلی وجود ندارد که بخواهیم مشکلات و کاستی ها را انکار کنیم

 معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: فضای نوینی در دولت یازدهم برای حضور سازمان های مردم نهاد و غیردولتی بوجود آمده و صدای منتقدین خودش رو می شنود؛ وقتی دولت اراده اش بر این است که انتقادات و مشکلات را بپذیرد و شناسایی کند و برای حل آنها با کمک خود مردم و با همت همه بخش ها و دستگاه هایی که در این موضوع دخیل هستند راه حل های منطقی و صحیحی را برای توسعه پایدار پیدا کند دلیلی وجود ندارد که بخواهیم مشکلات و کاستی ها را انکار کنیم و انتقادات را نپذیریم.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه موضوعات محیط زیست بسیار جامع بوده و بلند مدت نتیجه میدهند، ما در همین دوره کوتاه در بعضی زمینه ها دستاوردهای قابل قبولی داشتیم.

ابتکار در ادامه این نشست گفت: استان بوشهر، استان انرژی کشور هست و طرح های بزرگ انرژی در گذشته و در آینده باز در این منطقه به اجرا گذاشته خواهد شد و در عین حال مسائل محیط زیست و توجه به مسائل محیط ریست به طور ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است؛ در بخشهای مختلف وزارت نفت و مجموعه ها و شرکت های تابعه برنامه های مدیریت محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده و به طور جدی نسبت به این ملاحضات پاییندی دارند و این خوشبختانه رویکردی بوده که ما در این چند ماه گذشته در دولت یازدهم مشاهده کرده که این بسیار امیدبخش است.

با برنامه زمان بندی ارائه شده ان شاء الله  مردم منطقه عسلویه بتوانند از محیط زیست سالم بهره مند بشوند

وی افزود: با توجه به معضلات محیط زیستی مختلفی که در منطقه وجود دارد سازمان حفاظت محیط زیست مشخصاً برنامه های مدیریت محیط زیست را از تمام واحدهای منطقه خواسته و اجرای ضوابط محیط زیست رو به طور جدی ما اعمال نموده و برنامه های زمان بندی خواسته ایم که خوشبختانه برنامه ها حاکی از این است که حرکت مثبت و رو به جلو بوده و برای رفع آلودگی ها مخصوصاً در زمینه آلودگی هوا و فلر اقدامات خوبی صورت گرفته اگرچه هنوز کافی نیست و مشکلات هنوز مرتفع نشده است و اظهار امیدواری کرد با برنامه زمان بندی ارائه شده و با تلاش بیشتر ان شاء الله این معضلات بویژه معضل آلودگی هوا برطرف و مردم منطقه عسلویه بتوانند از محیط زیست سالم بهره مند بشوند.

واحدهای پالایشگاهی مکلفند برنامه مدیریت محیط زیستی را با رعایت همه استانداردها اجرا کنند

معصومه ابتکار ضمن تشکر از همراهی مردم و مسئولین و پیشنهادات نمایندگان سازمان های مردم نهاد اظهار امیدواری کرد که با تشریک مساعی و همکاری همگان مشکلات محیط زیستی این طرح بزرگ ملی که برای کشور، مردم استان بوشهر و برای منطقه عسلویه برکاتی دارد مرتفع بشود و تمام واحدهای پالایشگاهی مکلفند برنامه مدیریت محیط زیستی را با رعایت همه استانداردهای سختگیرانه ای که ما داریم و امروز بخش مهمی از کارشان در قالب مسئولیت اجتماعی تعریف میشود اجرا نموده و رعایت این استانداردها کاملا اجباری است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: امیدواریم با رویکرد خوب وزیر محترم نفت جناب اقای زنگنه و جدیتی که در مجموعه دولت وجود دارد ان شاء اله شاهد بهبود وضعیت و رفع مشکلات و معضلات این منطقه با همت همه مسئولین باشیم و مردم از شرایط بهتری برای زندگی و کار و فعالیت بهره مند بشوند.

تاکید مدیرعامل منطقه ویژه پارس بر توجه به مسایل زیست محیطی

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست بر آمادگی مشارکت دادن مردم، شوراها و سمن های فعال در برنامه های وزارت نفت برای مسائل زیست محیطی تاکید کرد.

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 3


مهدی یوسفی در این دیدار نکته متمایز کننده رویکرد برخورد صنعت نفت با مشکلات پیرامونی این صنعت در کشور را پذیرفتن وجود مشکل به جای پاک کردن مسئله دانست که باعث به وجود آمدن حمیت برای رفع این مشکلات شده است .

یوسفی با اشاره به طرح جامع مطالعات اجتماعی که با همراهی مشاور اجتماعی وزیر نفت در منطقه در حال تدوین است، اجرای این طرح را از جمله اقدامات اساسی برای کاهش مشکلات منطقه برشمرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس واگذاری امور کاریابی منطقه ویژه پارس به یک جوان بومی عسلویه را نشان دنده عزم سازمان برای کاهش مشکلات اشتغال در سطح منطقه دانست.

یوسفی با اشاره به راه اندازی دفتر مطالعات اجتماعی در منطقه ویژه پارس این اقدام را در جهت سهولت ارتباط مردم بومی با مجموعه صنعت نفت بر شمرد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به کاهش 50 درصدی آلودگی فلرینگ فازهای 9و 10 پارس جنوبی این اقدام را در مدت زمان کوتاه 4 ماه نشانگر توجه ویژه صنعت نفت در جهت رفع آلودگی دانست.

یوسفی همچنین  افتتاح انبار مکانیزه گوگرد در دهه فجر امسال را از دیگر برنامه های پیش روی صنعت نفت در جهت کاهش آلودگی صنعتی در منطقه خواند.

گفتنی است معصومه ابتکار پیش از این نشست از فاز 12 پارس جنوبی بازدید کرد./ب

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 1

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 3

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 4

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 5

بازدید دکتر ابتکار از علسویه

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 10

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 8

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 7

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 11

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 16

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 1

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 14

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 13

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 12

بازدید دکتر ابتکار از منطقه ویژه پارس و عسلویه 15



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 9 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...