امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 دي 1393 - 09:14
گزارش اتحاد جنوب از وضعیت فرهنگیان خارگ:

اتحاد جنوب: تفاوت زیاد بین شرایط خدمتی فرهنگیان شاغل در جزایر با فرهنگیان شاغل در مناطق خشک، وجود دارد ولی عدم توجه به این تفاوت‌ها و سختی‌ها سبب ابراز گلایه های شدید فرهنگیان شاغل در جزیره خارک شده است.به گزارش اتحاد جنوب؛ فرهنگیان مناطقی که به خشکی متصل هستند به راحتی مایحتاج مادی و معنوی خود را فراهم...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: تفاوت زیاد بین شرایط خدمتی فرهنگیان شاغل در جزایر با فرهنگیان شاغل در مناطق خشک، وجود دارد ولی عدم توجه به این تفاوت‌ها و سختی‌ها سبب ابراز گلایه های شدید فرهنگیان شاغل در جزیره خارک شده است.

به گزارش اتحاد جنوب؛ فرهنگیان مناطقی که به خشکی متصل هستند به راحتی مایحتاج مادی و معنوی خود را فراهم می کنند و برای رفت و آمد هم هیچ مشکلی ندارند؛ حال آنکه فرهنگیان حاضر در جزیره، گاهی حتی امکان حضور در مراسم ختم عزیزانشان به دلیل سختی شرایط رفت و آمد به جزیره را نمی یابند.

همچنین ایاب و ذهاب به جزیره هزینه مضاعفی را برای فرهنگیان این مناطق نسبت به فرهنگیان سایر مناطق متحمل می‌شود.

گرانی اجناس و مایحتاج زندگی همچون خوراک و پوشاک به دلیل اضافه شدن هزینه‌های حمل و نقل دریایی به قیمت آنها، تفاوتی مهم در هزینه و مخارج فرهنگی جزیره نسبت به فرهنگی مناطق خشک است.

برابری حقوق معلمان خارک با دیگر شهرها بی عدالتی است

یکی از فرهنگیان شاغل در جزیره خارک با ابراز ناراحتی از وضعیت حقوقی خود و همکارانش که هیچ تفاوتی با سایر فرهنگیان ندارد، در گفتگو با خبرنگار اتحاد جنوب اظهار داشت: در گذشته به فرهنگیان شاغل در جزیره خارگ، مبالغی تحت عنوان «بدی آب و هوا» و «مناطق کمتر توسعه یافته» تعلق می گرفت که مدتی است وزارت آموزش و پرورش آن را از فیش حقوقی ما حذف کرده و این کار بی عدالتی است.

عدنان حاجیان بریچی که از سال 1376 تا کنون در آموزش و پرورش خدمت می کند، گفت: از سال 1389 تا امروز، در جزیره خارک و با شرایط سختی، روزگار می گذراند و از اینکه حقوقش با فرهنگیانی که در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان و شهرکرد با آن همه امکانات زندگی می کنند هیچ تفاوتی ندارد، ناراحت است.

وی افزود: همسرم نیز از سال 1384 تا کنون در جزیره خارک خدمت می کند و تا سال 1388 مبلغی به عنوان «حق بدی آب و هوا» به حقوقش  که معادل 30درصد حقوق وی بود افزوده می شد ولی امروز این مبلغ به حقوق هیچ یک از ما اضافه نمی شود.

شرایط سخت و متفاوت فرهنگیان جزیره خارک

این فرهنگی شاغل در جزیره خارک با بیان اینکه تردد به جزیره خیلی سخت است، تصریح کرد: نبودن نمایندگی تعویض دفترچه، عدم وجود ثبت اسناد رسمی، پلیس 10+، پست بانک و دفاترپیشخوان دولتی، اداره فک پلاک و اداراتی از این قبیل، همگی عوامل تفاوت هزینه فرهنگی جزیره و فرهنگی مناطق خشکی است که همه این امکانات را در شهر خود دارند و نیاز نیست برای هر یک از این موارد هزینه های رفت و آمد از جزیره به خارج از آن را متحمل شوند.

عدنان حاجیان بریچی افزود: جزیره خارک از نبود پزشکان متخصص رنج می برد و متاسفانه به دلیل عدم واریز سهم دولت، فاکتورهای مخارج پزشکی در گرو بیمه مانده و واریز نشده است در صورتی که فرهنگیان سایر مناطق به راحتی با مراجعه به پزشکان طرف قرارداد از پیگیری فاکتور راحت هستند و همچون فرهنگیان جزیره از نظر امنیت درمانی در مضیقه نیستند.

وی ادامه داد: هوای شرجی و مسموم جزیره به دلیل وجود شعله های نفتی و استنشاق بوی صنایع شیمیایی، دیگر تفاوت فرهنگیان جزیره خارگ با سایر فرهنگیان است که در دوران بازنشستگی، فرهنگی را ملزم به هزینه کرد برای سلامتی خود می کند.

 تاثیر دوشغله بودن معلمان خارک در آینده دانش آموزان

حاجیان بریچی بیان داشت: در حال حاضر تمامی معلمان جزیره خارک دارای شغل دوم بوده و یا برای تامین هزینه های زندگی خانواده شان مجبور به مسافرکشی هستند که این امر شأن و منزلت معلمان این منطقه را خدشه دار کرده است و مسلما، آسیب ناشی از دغدغه‌های دوشغله بودن معلمان در آینده دانش آموزان، خود را نشان خواهد داد.

این معلم جزیره خارک با اشاره به اینکه حداقل هزینه هر بار رفت و آمد یک خانواده سه نفره از جزیره به شهر بوشهر، 800هزار ریال است، اضافه کرد: موارد ذکر شده تنها بخش هایی از تفاوت های میان فرهنگیان حاضر در جزیره خارک با فرهنگیان سایر مناطق است.

اعتراض به یک ماده و تبصره

حاجیان بریچی خاطرنشان کرد: ماده 68 خدمات کشوری، برای مناطق کمتر توسعه یافته مانند جزیره خارک، لیراوی گناوه و روستاهای عسلویه، 25درصد حق شغل و شاغل را لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه در بند دیگری از این قانون، برای مناطق بد آب و هوا هم 25درصد حق شغل در نظر گرفته شده است، افزود: این دو ماده، تبصره ای دارد که سقف پرداخت حق شغل و شاغل را روی هم رفته 25درصد اعلام کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برای معلمان خارک 10درصد بدی آب و هوا و 15درصد مناطق کمتر توسعه یافته در فیش حقوقی شان در نظر گرفته شده است در حالی که معلمی که در شهرکرد خدمت می کند 25درصد بدی آب و هوا را دریافت می کند.

این فرهنگی تصریح کرد: وقتی فرقی میان فرهنگی که در شهرکرد با آن همه امکانات زندگی می کند و 25درصد بدی آب و هوا را به صورت کامل دریافت می کند با فرهنگی خارک که هم در شرایط بد آب و هوا و هم کمتر توسعه یافته زندگی می کند و برای هر دو مورد روی هم رفته همان 25درصد به حقوقش اضافه می شود، وجود ندارد، این عین بی عدالتی است.

تفاوت احکام شاغلان آموزش و پرورش و کارمندان نظام هماهنگ کشوری

عدنان حاجیان به تفاوت احکام شاغلان آموزش و پرورش و کارمندانی که در جزیره خارک طبق نظام هماهنگ کشوری حقوق می گیرند هم اشاره کرد و افزود: کارمندان برخی از این ادارات، 23، 25، 38 و 40درصد بدی آب و هوا دریافت می کنند حال آنکه فرهنگیان این منطقه تنها 10درصد بدی آب و هوا به پرداختی شان افزوده می شود.

شکوائیه ای که بیش از 2سال بی جواب مانده است

وی گفت: تعدادی از فرهنگیان جزیره خارک این موضوع را طی شکوائیه ای در سال 1390 به دیوان عدالت اداری کشور ارسال کرده اند اما تا امروز هیچ جوابی برای آن دریافت نکرده اند.

این فرهنگی شاغل در جزیره خارک به نمایندگی از سایر همکارانش از مسئولین خواست، عدالت برقرار شده، حقوق آنان رعایت شود و همچون سال های قبل از 1388، بندهای «بدی آب و هوا» و «مناطق کمتر توسعه یافته» به طور کامل در حقوق دریافتی ایشان منظور شود.

پرداخت حق جزیره معلمان خارک پیگیری می شود

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار اتحاد جنوب گفت: تا قبل از سال 1388، طبق قانون، به معلمان مدارس جزایر کشور، مبلغی در قالب «حق جزیره» و همچنین مبلغی نیز تحت عنوان «محرومیت از تسهیلات» به طور ویژه و اضافه بر حقوق آنان پرداخت می شد.

علی مراد کرمی اظهار داشت: مبلغی که تحت عنوان «محرومیت از تسهیلات» به معلمان جزیره پرداخت می شد، 200درصد حقوق آنان و «حق جزیره» نیز تقریبا، معادل 30درصد حقوق معلمان جزایر بود که در فیش حقوقی آنان منظور می‌شد.

وی با بیان اینکه در سال 88 و در دولت دهم، با اجرای لایحه خدمات کشوری، حقوق تمامی معلمان در سراسر نقاط کشور همسان سازی شد، اذعان داشت: در این طرح، «حق جزیره» و «محرومیت از تسهیلات» نیز از فیش حقوقی معلمان جزایر حذف شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ خبرنگار اتحاد جنوب مبنی بر اینکه معلمان جزیره خارک این موضوع را بی عدالتی می دانند و معتقدند باید فرقی میان حقوق معلمان جزایر با معلمان سایر نقاط کشور باشد، گفت: ما هم به این امر که اضافه پرداختی به معلمان جزیره خارک باید به عنوان یک عامل تشویق کننده در فیش حقوقی آنان لحاظ شود، اذعان داریم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کرمی، برقرار شدن مجدد «حق جزیره» در فیش حقوقی معلمان جزایر را منوط به تصویب این موضوع در هیات دولت و سپس موافقت مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در اجرای طرح لایحه خدمات کشوری، برخی مزایا حذف شد و برخی مزایای دیگر به حقوق معلمان اضافه شد، احتمال لحاظ شدن دوباره «حق جزیره» توسط دولت، کم است.

برای معلمان خارک انگیزه ایجاد شود

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر، اظهار داشت: در جلسه اخیر مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان با مسئول بودجه و مسئول امور اداری وزارت آموزش و پرورش در شهرستان عسلویه، این موضوع را مطرح کردیم و مسئولان امر نیز قول مساعد برای پیگیری آن دادند.

علی مراد کرمی افزود: مشاور دبیر شورای مناطق آزاد کشور نیز در جلسه فوق، قول برقراری تسهیلاتی برای کمک به معلمان عسلویه و خارک را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مبلغی تحت عنوان «محرومیت از تسهیلات» به معلمان خارگ پرداخت می شود که به معلمان شهرهایی مثل برازجان، تنگستان و سایر شهرهای استان پرداخت نمی شود، ادامه داد: میزان این اضافه حقوق بالا نیست و نمی تواند به عنوان یک انگیزه اثرگذار برای حضور معلمان در جزیره به شمار آید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان، پرداخت مجدد حق جزیره معلمان خارک به عنوان یکی از اجزای کارگروه رفاهی فرهنگیان، پیگیری می شود.

کرمی افزود: طرح های پیشنهادی در کارگروه رفاهیات فرهنگیان به ویژه فرهنگیان شهرستان های دیلم، عسلویه و جزیره خارک به دولت ارائه می شود تا با اجرای آنان با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1398/08/23 - 12:47
0
1
اقای عدنان حاجیان بریچی الان که در سال 1398-1399 هستیم دبیر کار و فناوری من است ایشان بسیار دبیر خیلی خوبی هستند
1394/07/24 - 20:38
0
1
ای کاش یکی هم پیدا می شد از نیروهای قراردادی و پیمانکاری در جزیره خارک سخن میگفت از منازل شرکتی که خالی وبدون سکنه مانده اند ونیروها اجاره منزل هنگفتی میدهند
1393/10/19 - 08:49
0
0
باسلام وسپاس بخاطر پیگیری شما عزیزان
1393/10/12 - 10:14
0
0
با سلام . احسنت اقای حاجیان با خواندن این مطلب اشک در چشمانم جمع شد . انشا الله با همکاری مسؤلین و پایگاه خبری اتحاد جنوب تمام این مطالب به عرض جناب اقای رییس جمهور رسانیده شود
1393/10/12 - 07:25
0
0
سلام با تشکر از پایگاه خبری اتحادجنوب در خصوص درج نظرات فرهنگیان محترم در آستانه ی تشریف فرمایی ریاست محترم جمهور و هیات همراه که در اواخر دی ماه صورت می پذیرد استدعا دارم ریاست جمهور دعوت میزبانی فرهنگیان جزیره خارگ را پذیرفته تشریف فرما شود تا از نزدیک با سختی ها و مشقت زندگی یک فرهنگی در جزیره خارگ آشنا شود یک فرهنگی بایدمانند تمام کارکنان زحمت کش سایر ارگان ها و شرکت نفت وظایف خود را انجام دهد ولی هنگام تردد و ایاب ذهاب به جزیره علی الخصوص جهت ماموریت های شغلی کرسی ایی در پرواز های نفت نداشته باشد. باید پس از صله رحم و تجدید دیدار با مادر و پدر و دیگر ارحام به جزیره برگردد(که سفارش دین است ) و سر کلاس درس بچه های شرکت نفت حاضر شود ولی بوکینک نداشته باشد و تلاش خفت بار تهیه بلیط کشتی را متحمل شود و نهایتا بلیط گیرش نیامده و از کشتی وابماند و منتظر روزهای بعدی باشد و نتواند سر کلاس درس دانش آموزان حاضر شو . باید مثل تمام کارمندان شرکت نفت دود صنایع شیمیایی و شعله های نفتی را استنشاق کند ولی حق و حقوق و سختی کارش را دریافت نکند تا برای بیماریهای ناشی از آن هزینه کند . باید مثل تمام کارمندان شرکت نفت مایحتاج زندگی همچون پوشاک و خوراک خود را به علت اضافه شدن هزینه حمل و نقل دریایی گرانتر از قیمت روی جلد بخرد ولی اندازه فرهنگیان سایر استان های مشمول رفا ، حقوق بگیرد مانند تمام انسانها مریض شود ولی به دلیل عدم واریز سهم دولت بیمه سربی (طلایی ) فاکتورهایش در نمایندگی های بیمه خاک بخورند یا به تب راضی شود. در هوای شرجی و گرم جزیره مانند دیگر کارمندان کار کند ولی فقط ده درصد حق شغل و شاغل بدی آب و هوابگبرید . در جزیره مانند کارمندان شرکت نفت طول سال تحصیلی کار کند ولی نه حق جزیره دریافت کند نه بتواند به دلیل شرایط کارش مثل شرکت نفتی ها چهارده چهارده باشد . در مناطق مرزی کار کند ولی خبری از حق نوار مرزی در حکمش نباشدو در آخر مثل همه کارمندان شرکت نفت تویی این دنیا کار کند ولی برخلاف آنها در آن دنیا اجرش را بگیرد می گویند اجر ومزد کارگر راقبل از خشک شدن عرقش بدهید فرهنگیان بعد از پوسیدن گوشت و استخوان باید به مزدشان برسند باید سر سفره و زندگی فرهنگیان خارگ حاضر شوید تا از نزدیک ببینید فرهنگیان مثل هیچ یک از کارکنان دولت غذا نمی خورند مثل هیچ کس نفس نمی کشند ومثل هیچ کس لباس نمی پوشند متواضع اند و از یک کیلومتری مشخص معلمند و مثل هیچ کس نیستند ولی باید بچه های همه کس را درس دهند باید الگو باشند باید شان و منزلتشان بالا باشد ولی حقوق دریافتی یشان اجازه ندهد لذا دو شغله می شوند یعنی باید معلم باشند ولی لوله کشند باید معلم باشند ولی بقالند باید معلم باشند ولی یدکی فروشند باید معلم باشند ولی بنگاه دارند باید معلم باشند ولی خیاط ند باید معلم باشند ولی راننده اند بايد. ....ولی .......

1393/10/11 - 21:03
0
0
ای که دستت میرسد کاری بکن.
1393/10/11 - 20:06
0
0
با سلام
با تشکر از اتحاد جنوب
ما خیلی وقتا خیلی چیزا رو میفهمیم اما حاضر نیستیم این فهمیدنهامون رو کمی بلندتر ادا کنیم شاید کسایی که خودشون رو بخواب زدن
بیدار شن و واضحتر ببینن چیزایی رو که برای دیدنشان نیاز به زدن عینک ته استکانی نیست. متشکرم اقای حاجیان . امیدوارم که بانی خیر باشید...
1393/10/11 - 19:33
0
0
با سلام وخسته نباشید به فرهنگیان محترم و زحمتکش جزیره خارگ .چرا در جزیره خارگ باید کارمند شرکت نفت از تمام مزایای نفت استفاده کند ولی یه معلم که برای بچه های انها تمام سختی ها و مشکلات جزیره را به جان می کشد حداقل مزایا را شامل نشود امیدوارم این همه مشکلات فرهنگیان به گوش مسولین برسد و فرجی شود
1393/10/11 - 18:00
0
0
با عرض سلام خدمت علی آقا و برادران زحمتکش شرکت نفت
بخاطر سوء تفاهم پیش آمده عذر خواهی می کنم .
بنده قصد توهین و بی احترامی به هیچ یک از کارگران و زحمتکشان شرکت نفت را نداشته و ندارم . حضرتعالی مستحضرید که پرداخت حقوق بر اساس مدرک تحصیلی افراد متغیر است .
نگفتم کارگران شرکت نفت بی سوادند .
گفتم مقایسه کنید حقوق یک کارگر بیسواد ( از لحاظ نداشتن مدرک تحصیلی ) با فوق لیسانس آموزش و پرورش
1393/10/11 - 16:18
0
0
سلام
سپاس بیکران از زحمات شما آقای حاجیان امیدوارم گوش شنوایی باشد و پیگیری را ببینیم
1393/10/11 - 14:24
0
0
به پیغمبر قسم خودشون میدونن معلما در فقر و بدبختی زندگی میکنن فقر بهترین راه سرکوب یک قشر متفکر است
1393/10/11 - 14:15
0
0
آقای فوق لیسانس از امیرکبیر ، اگر فرهنگی بودی درد میفهمیدی به امید اینکه تحصیل کرده هایمان قدر معلمانشان را بفهمند
1393/10/11 - 13:18
0
0
با سلام و تشکر از اتحادیه جنوب من یک نیروی پیمانی از شرکت نفت جزیره خارگ هستم قبلا ارزوی معلم شدن داشتم والی الان که معلمهای جزیره را میبینم که با چه خفت و حقوقی دارند زندگی می کنند از نرسیدن به ارزویم خوشحالم و امیدوارم هرچه زودتر به مشکلات فرهنگیان جزیره خارگ رسیدگی شود
جانا سخن از درد دل ما می گویی . در تمام کشورهای پیشرفته حقوق فرهنگیان چند برابد دیگر مشاغل است مثلا در استرالیا یک معلم 18.5 میلیون تومان حقوق می گیرد معلم از احترامات خاص برخوردار است . و البته انتظارات زیادی هم از معلم دارند چرا که او تربیت کننده و تعلیم دهنده انسانها است متاسفانه در کشور ما بودجه های فرهنگی حتی یک نهاد نظامی هم از آموزش و پرورش بیشتر است .
1393/10/11 - 08:02
0
0
سلام علی آقا فوق لیسانس از دانشگاه امیر کبیر برو با دقت جملات آن فرهنگی دلسوخته از بی عدالتی ها را مجددا بخوان ایشان به هیچ یک از پرسنل شرکت نفت نه بی سواد و نه باسواد توهین نکرد و در جملات کامنت او کارمندان شرکت نفت جمع بسته نشده اند فقط از باب قیاس حقوق نیروی دون پایه از نظر سلسل مراتب اداری را که بی سواد است و کارمند ررسمی نفت است را با دریافتی ناچیز فرهنگی در حال بازنشسته و احیانا فوق لیسانس مقایسه کرده است و عین جمله بکار رفته ایشان در متن کامنت " نیروی کم سواد یا حتی بیسواد شرکت نفت" است اگر به جای کلمه " نیروی" از کلمه "نیروهای"استفاده می شود که متضمن تصور جمع بستن بود آنگاه جنابعالی حق گلایه داشتید خلاصه هیچ یک ازففرهنگیان فرهیخته جزیره خارگ قصد جسارت به هیچ یک از دیگر کارمندان خدوم شرکت ها و ارگانهای دیگر را ندارد لطفا با دقت کامنت ها را مطالعه فرمایید تا جایی برای سوء تفاهم باقی نماند جمله آخر را از بابت شوخی و طنز می گویم امیدوارم خاطر مکرمتان را مکدر ننماید :در متن کامنت تان خوب عرض کردید:ماحصل تلاش و زحمت ماست اگر رافت دل همین معلمان دلسوز نبود شما با این ضعف درک دستور وزبان فارسی به این مدارج نمی رسیدید ان شا اله مار در آستین پرورش نداده باشیم
سلام مشکلات فرهنگیان در استانهای دیگر هم به نوعی دیگر ، وجود دارد مثلا در اصفهان امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل بیشتر است . اما هیچ کس به فکر سلامتی دانش آموزان نیست و خبری از تعطیلی مدارس نیست. البته فراموش نکنید امسال سال مقاومت اقتصادی است و باید در هزینه ها صرفه جویی کنیم ما هم که به قول آقای محبی مصرف کننده هستیم و بار اقتصادی سنگینی بر دوش دولت امید وتدبیر!!! البته تحریم ها را هم فراموش نکنید .
1393/10/10 - 23:59
0
0
با سلام و سپاس از لطف و حمایت شما.
امیدوارم که بزودی شاهد حمایت مسؤلین باشیم.
1393/10/10 - 23:43
0
0
با تشکر از آقای حاجیان نیروی متخصص و متعهد در جزیره خارگ و معلم دلسوز واقعا از پیگیری حقوق فرهنگیان تشکر میکنم از شما و سایر دست اندرکارانک تهیه کننده این مقاله. ما عدالت میخواهیم مگه ما از همین هوای آلوده تنفس نمیکنیم مگه ما از این محدودیت امکانات رنج نمیبریم مگه ما سختی های رفت و آمد و خار شدن در جلوی چشم همسر و فرزندانمان تحمل نمیکنیم چرا سایر ارگانها برای این همه مشکلات حق و حقوق قایل می شوند و مشکلاتشان رسیدگی میکنند اما همیشه در محدودیت و محرومیت هستیم /ب
1393/10/10 - 23:25
0
0
اقای بنام فرهنگی عزیز
شما در مقابل پرسنل شرکت نفت قرار نگرفته اید.شرکت نفت نیروهایش بی سواد و کم سواد نیستند و اگر هم هست که اینطور نیست ماحصل تلاش و زحمت شماست برادر.شما فرهنگی هستید و وظیفه ات نشان دادن راه درست و صداقت به کودکان این سرزمین است نه تهمت و بی سواد نمودن عده ای برای رسیدن به حقی که ممکن است باشد و یا خیر.ایا حمل و نقل پرسنل بجز با هواپیما امکان پذیر است .ادرس پلاژ که می فرمائید کجاست .مگر این ده کوره پلاژ هم دارد.کشتی که بقول شما نیروهای بی سواد شرکت نفت انرا اجاره کرده و با 1/8 هزینه شما را جابجا می کنند و منزل سازمانی از نفت هم گرفته و با کارت بومی پرواز هم می کنید و محدودیت ندارید.مدارک و مستندات هم هست.بهتر است در الفبای گفتگو شرط انصاف و ادب را رعایت فرمائید.البته فرهنگیان همه می دانند قشری با فرهنگ بوده و در جامعه قابل تقدیر و تحسین و در هر خانواده ایرانی حداقل یک فرهنگی هم وجود دارد.
کارمند شرکت نفت خارگ(فوق لیسانس از دانشگاه دولتی امیر کبیر )
1393/10/10 - 22:25
0
0
من همسرم فرهنگی است واقعا دریافتی خانم بعد از 22 سال سابقه تدریس ابتدایی تازه به مرز یک میلیون رسیده است آیا این شان و منزلت یک فرهنگی است
1393/10/10 - 21:15
0
0
با سلام و تشکر از اتحاد جنوب و تهیه کنندگان این گزارش واقعا حرف دل ما فرهنگیان رو زده خدا کنه گوش شنوایی هم پیدا بشه و به درد اون ها برسه.
1393/10/10 - 20:09
0
0
سلام من فرهنگی نیستم اما واقعا با تمام وجود مشکلات فرهنگیان جزیره خارگ را شاهدم دیده ام که فرهنگیان به خاطر یک سفر به بوشهر و سایر شهرها در فرودگاه چقدر التماس میکنند
1393/10/10 - 19:55
0
0
با تشکر از خبرگزاری اتحاد جنوب و جناب آقای حاجیان که مشکلات و معضلات فرهنگیان این جزیره را به ظور شفاف بیان نمودند .
مشکل کمبود رفاه و آسایش برای فرهنگیان جای خود دارد . بزرگترین مشکل جامعه فرهنگی این است که بعضی از نمایندگان مجلس آموزش و پرورش را وزارتخانه ای مصرفی می دانند .
آن چیزی که ما با آن دست به گریبانیم بی ارزش کردن شخصیت فرهنگی است . فعلا اعتبار فرهنگی فقط برای ضامن شدن است .
ما در جزیره خارگ در مقابل پرسنل شرکت نفت قرار داریم . نیروی کم سواد یا حتی بی سواد شرکت نفت بیش از 4000000 تومان در ماه درآمد دارد بغیر از مزایای دیگر شامل استفاده رایگان از پرواز - کشتی - پلاژ . در صورتی که فوق لیسانس آموزش و پرورش با 30 سال سابقه کار به 2000000 تومان هم نمی رسد .
1393/10/10 - 19:47
0
0
خدا رحمت کند. بندگانی را که. تلاششان برای. احقاق حق بندگانی. است. که. یاوری ندارند صدای. معلم خارگی. را هیچکس نشنید امروز هم. شاید نشموند اما گفتنش خوب است تا بهانه ای برای. مسئولین. بی توجه نباشد
1393/10/10 - 19:39
0
0
ممنون آقای محبی
1393/10/10 - 19:35
0
0
از حسن نظر همکاران و دوستان کمال تشکر را دارم این حقیر جز وظیفه ای که سید الشهدا بردوشم گذاشته تا ندای هیات من الذله اش را زنده نگاه دارم هیچ نکردم اگر برخی از مسئولین به اندازه قطره به معتقدات اسلامیشان در عمل پایبند باشند نفاق و خود رای و خودخواهی را با خدمت به خلق تعویض نکنند و با ریاکار نماز اول وقت را با خدمت به مردم جابجا نکنند جوانان ما آنگاه می توانند آنها را باور داشته باشند و نه به صورتی که اکنون جوانان از باور داشتن گذشته اند بلکه اعتقادی به آنها ندارند
پاسخ: انتشار این نظر به منزله تایید یا رد آن نیست.
1393/10/10 - 19:05
0
0
تا کی باید تو بدبختی و فقر زندگی کنیم اگر میدانستم روزی بخاطر معلمی جلوی خانوادم کم میارم هیچ و قت معلم نمیشدم
1393/10/10 - 19:03
0
0
با تشکر از اتحاد جنوب و سرکار خانم سهراب پور
1393/10/10 - 18:58
0
0
به نام یگانه دادگر
با تشکر از اتحاد جنوب و پیگیری های سرکار خانم سهراب پور
امروزه بزرگترین آفتی که در حال ریشه کردن فرهنگ،فرهنگی و انگیزه در آموزش و پرور ش است وضعیت معیشت فرهنگیان است و این روند تا آنجا پیش رفته است که امرار معاش فرهنگی بدون شغل دوم غیر ممکن شده است.
سرکارخانم سهراب پور ،از دردهایمان در جزیره به همین بسنده میکنم که اگر خانواده ای ۴ نفره بخواهد باکشتی به بوشهر رفت و آمد کند تنها هزینه ی کشتی آن ۸۰ هزار تومان می شود و از مسیر گناوه ۱۲۰ هزار تومان می شود! اینجا درد فراوان است ، دردهای که علاج دارند اما معالج دلسوز نیست. فرهنگیان قشر مظلوم و فقیر جامعه به شمار می آید قشری که کابوسش هنگامی آغاز می شود که بازنشسته می شود در این هنگام است که فرزندانش به سن دانشگاه رسیده اند و هزینه دانشگاه نیز به بدبختی هایش اضافه می شود اینجاست که فرهنگی بعد از ۳۰سال حالا باید با پاداش بازنشستگی ماشینی تهیه کرده و مسافر کشی کند آیا پایان شغل انبیا باید اینگونه باشد
چرا از بقیه ی کشورهای پیشرفته درس نمی گیریم چرا نمی خواهیم قبول کنیم تمام پیشرفت هایشان بخاطر اهمیت دادن به فرهنگ و فرهنگی است به قول آقای باقر زاده معاون وزیر، در فرانسه در وسایل نقلیه ی عمومی معلمان صندلی های مخصوص به خود را دارند وحتی اگر تعداد مسافران زیاد باشد کسی به خود اجازه نمی دهد از صندلی فرهنگیان استفاده کند. خلاصه بگویم تا زمانی که حکومت به فرهنگیان به چشم مصرف کننده می نگرد اگر هزاران نظام آموزشی در کشور جابجا شوند کیفیت هیچ تغییری نمی کند غافل از اینکه ما مولد نیروی انسانی هستیم این دیدگاه مقامات بی حرمتی به همه ی معلمانی است که پلکان صعود آنها بوده اند...در پایان از تلاشهای مخلصانه ی همکارانمان در آموزش و پرورش جهت رفع مشکلات تشکر میکنم
1393/10/10 - 18:28
0
0
باسلام اقاي عدنان حاجياني: تقدير وتشكر مي كنم ازپي گيريهاي دلسوزانه جنابعالي، انشاالله عاقبت به خير شويد.
1393/10/10 - 18:10
0
0
سلام . از زحمات دلسوزانه شما همکاری گرامی متشکرم. شاید با پیگیری های شما حق ازدست رفته همکاران فرهنگی داد ه شود.
1393/10/10 - 18:00
0
0
فرهنگی . از پیگیری دلسوزانه شما ممنونم.
1393/10/10 - 17:28
0
0
با سلام و تشکر از جناب آقای گرگی پور و حاجیان سخت کوش
زمانی معلمان برای خارگ اومدن سر و دست می شکستن و حالا با زور و جبر به جزیره می آیند چرا که هیچ تفاوتی از نظر حقوقی با شهر های دیگه ندارن ولی از نظر امکانات و مشکلات بسیار این تفاوت به چشم می آید من هم به نوبه ی خودم از مسئولین خواهش می کنم رسیدگی کنند در غیر این صورت در سال های آینده هیچ معلمی به جزیره خارگ برای خدمت نخواهد آمد و این به ضرر مردم و بچه های این منطقه خواهد بود .
1393/10/10 - 16:10
0
0
بالاخره يكي بيداشد ازحقوق ازدست دفته معلمان خارك بنويسد معلماني كه جند سال است حق جزيره انها با بي عدالتي وعدم اجراي قانون قطع شد اقاي حاجيان عين واقعيت ودرد دل همه معلمان جزيره اي را كفته است كه دنيا را اباد كرده ولي مردمش مشكلات عديده دارند ومعلمش با معلمان شهرهاي متمكن مقايسه مي شوند كدام استاندار ومدير كل اموزش وبرورش به معلمان جزيره استراتزيك خارك توجه مي كند جه قدر شعا ر شنيديم وعمل نديديم اقاي سالاري از شما ودولت تدبير واميد توقع بيشتري داشتيم هنوز هم دير نشده مي توانيد حقوقي را كه از معلمان خارك كرفتند بركردانيد اكر اهل عمل باشيد خارك را با هيج جا مقايسه نكنيد خدا كساني را كه به حق سفارش مي كنند ودر مقابل سختيها بايداري مي كنند دوست دارد از اتحاد جنوب سباسكزارم
1393/10/10 - 16:10
0
0
سلام
با تشکر فراوان از خانم سهراب پور تهیه کننده خبر دعای خیر فرهنگیان خارگ پشت و پناه تان باد یکی دیگر از معضلاتی که مسئولین آموزش و پرورش خارگ با آن در جزیره دست و پنج نرم می کنند و از قلم افتاد تامین نیروی انسانی است متاسفانه به لحاظ عدم وجود انگیزه استقبال فرهنگیان جهت ورود به جزیره در نقل و انتقالات از سال 1388 به این سو بسیار کاسته شده است و تامین معلمین متخصص جهت تدریس در جزیره بسیار سخت شده است متاسفانه همون بسیاری از معلمین جزیره علاوه برتری درس تخصصی خود دو تا سه درس غیر تخصصی را نیز تدریس می کنند و مسئولین آموزش وپرورشی مجبور به بکارگیری و استفاده از بازنشتگان و نیروهای خرید ساعتی شده اند و این موضو تاثیر بسزایی در آینده تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت
1393/10/10 - 15:44
0
0
ابتدا از همه عزیران دست اندر کار پایگاه خبری اتحاد جنوب برای انعکاس خواستهای به حق وضایع شده معلمان خارگ تشکر می کنم واگر به وسیله شما عزیزان حق از دست رفته ای باز گردانده شود جامعه اسلامی در خوو می بیند که هنوز اهل قلم رسالت خود را انجام می دهند وصرفا نویسنده خبر وداستان نیستند و معلمتن جزیره خارک از سما تقاصا دارند موضوع تنگناها مشکلات وسختی های زمدگی در جزیره نفتی خارک را که فقط بوی نفتش معلم را می ازارد بیشتر به گوش مسولان برسانند اگر گوش شنوابی باشد
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...