امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 آذر 1393 - 08:34

اتحادجنوب: مدیر مسئول هفته نامه پیغام و عضو ائتلاف اصلاح طلبان، در ادامه نوشته های معترضانه خود نسبت به استاندار دولت تدبیر و امید در بوشهر، بار دیگر قلم فرسائی نموده است و این بار استقبال مردم شبانکاره از دکتر سالاری را بهانه ای برای حمله به وی قرار داده است. وی با ذکر مقدمه ای بی ربط، آورده است: «ظاهراً استاندار بوشهر به تأسی از سفرهای استانی...

نگاه خوفناک روزنامه نگار ائتلاف به یک استقبال مردمی

بهمن صالحی
آقای رضا معتمد، مدیر مسئول هفته نامه پیغام و عضو ائتلاف اصلاح طلبان، در ادامه نوشته های معترضانه خود نسبت به استاندار دولت تدبیر و امید در بوشهر، بار دیگر قلم فرسائی نموده است و این بار استقبال مردم شبانکاره از دکتر سالاری را بهانه ای برای حمله به وی قرار داده است. وی با ذکر مقدمه ای بی ربط، آورده است: «ظاهراً استاندار بوشهر به تأسی از سفرهای استانی رئیس جمهور پیشین و فعلی ایران، سفرهای شهرستانی خود را آغاز کرده و در ادامه این سفرها پنج شنبه گذشته به زادگاه خود، شبانکاره رفته و در آن جا با استقبال «خودجوش!» مردم و مسئولان محلی نیز مواجه شده است.»
از روزنامه نگاری که باید اوضاع استان را بدقت زیر نظر داشته و به نمایندگی از افکار عمومی، صدای مردم باشد بعید است که بدون شناخت و ناآگاهانه از مسال توسعه ای استان اینگونه سخن بگوید. برخلاف گفته های آقای معتمد، با اندکی جستجو در اینترنت متوجه خواهیم شد که استاندار بوشهر سفرهای شهرستانی خود را تازه شروع ننموده بلکه ایشان مدتی پس از انتصاب در آذر ماه سال گذشته، سفرهای شهرستانی خود را برای دیدار با مردم و بررسی مشکلات شهرستان ها آغاز نمودند و تا قبل از پایان سال نیز پرونده آن سفرها در اختیار شورای برنامه ریزی استان و شهرستان برای توزیع اعتبارات قرار گرفتند. بنابراین عجیب است که روزنامه نگار ائتلاف، بعد از گذشت یکسال از آغاز آن سفرها، تازه کشف نموده باشد که استاندار سفرهای شهرستانی خود را آغاز کرده است!
اما بی اطلاعی آقای معتمد از روند توسعه استان بوشهر باعث شده است که ایشان سفر دکتر سالاری را به شبانکاره نخستین سفر شهرستانی استاندار بداند. اما از آنچه در همایش هم اندیشی بخش شبانکاره بیان شد، اصل جریان اینطور است که استاندار بوشهر پس از اتمام سفرهای شهرستانی خود در اسفند ماه سال گذشته، به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش های غیر مرکزی شهرستان های استان، تصمیم به برگزاری همایش های هم اندیشی توسعه بخش ها گرفتند. به همین منظور طرحی از طرف مسئولان مربوطه در استانداری تهیه گردید که مقرر شد تا استاندار به همراه مدیران کل موضوعی، با حضور در بخش های شهرستان های استان بوشهر از نزدیک با نخبگان و نمایندگان آن بخش ها دیدار و گفتگو و طرح های عمرانی و توسعه ای بخش را مورد بررسی قرار دهند. مباحث و مطالبات آن جلسات هم اندیشی بعد از جلسه توسط تیمی از کارشناسان استانداری دسته بندی و در اختیار مدیران دستگاههای اجرائی قرار می گیرد که آنان موظف به پاسخگویی پیگیری های خود ظرف یک ماه به استانداری هستند.
بعید است آقای معتمد تا کنون عکس های این هم اندیشی های بخش های استان را که چندین ماه است در حال برگزاری است در سایت ها ندیده باشد و عجیب تر که روزنامه نگار ائتلاف از وجود چنین طرحی بی اطلاع باشد و همایش هم اندیشی شبانکاره را که شاید دوازدهمین این جلسات باشد به عنوان اولین سفر شهرستانی استاندار بوشهر تلقی نماید!
آقای معتمد در ادامه نوشته های پراکنده خود، ادعا نموده است «برخی شواهد نشان می دهد که این استقبال به هیچ وجه استقبالی خودجوش نبوده است.» و در ادامه نتیجه گرفته که استقبال چند هزار نفری مردم زادگاه استاندار، از دکتر سالاری، مردمی نبوده و بسیج دولتی بوده است. شواهد و دلایل آقای معتمد برای این ادعای خود اینگونه است: «انواع پوسترهای رنگی از پیش آماده شده و انواع بنرها و پلاکاردها و ردیف نمودن تعدادی طفل معصوم پوستر به دست، همه و همه از برنامه ای کاملا از پیش طراحی شده خبر می دهد.»
دلایل این ادعا اینقدر پیش پا افتاده است که نشان می دهد، آقای معتمد اول تصمیم خود را برای مخالفت با استاندار گرفته و سپس بدنبال شواهد گشته است.
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در مورد قضاوت خطاب به مالک، معیارهائی می فرمایند، از جمله اینکه در شناخت مطالب به تحقیقی اندک رضایت ندهند و بر اشتباهاتشان پافشاری نکنند و پس از آگاهی به حق برگردند و در یافتن دلیل، از همه بیشتر اصرار داشته باشند.
ای کاش آقای معتمد برای قضاوت در مورد استقبال مردم شبانکاره از استاندار، به این معیارها پای بند بودند و نه اینکه اول قضاوت نموده و با اصرار بر آن، سعی در تراشیدن شواهد می نمودند.
همه می دانیم که امروز به مدد کامپیوتر و کانون های تبلیغی و چاپخانه ها، چاپ چند بنر و طراحی یک عکس اینقدر ساده شده که به وفور در مراسم های عروسی و حج و زیارت و فاتحه، آنها را در هر کوی و کوچه می بینیم. یعنی آقای معتمد فکر می کنند که این گونه ابزارهای تبلیغی هنوز به دشتستان نرسیده است؟ که فقط دولت می تواند پوستر رنگی و انواع بنر و پلاکارد چاپ کند و انحصار آن فقط در اختیار دولت است! اتفاقا مردم دشتستان به دلیل رقابت سخت انتخابات مجلس، بیشتر از سایر شهرستان ها با این وسایل تبلیغی آشنا هستند و از آقای معتمد که دشتستانی و در جریان این رقابت ها و تبلیغات است، این حرفها بعید است.
آقای معتمد در ادامه کشف دلایل دولتی بودن استقبال از استاندار دولت تدبیر در بوشهر نوشته است: «علاوه بر این، چهره های استقبال کنندگان حتی زنان و کودکانی که عکس ها و پوسترهای آقای استاندار را در دست دارند، منعکس کننده هیچ شادی و هیجانی نیست. شادی و هیجانی که لازمه حرکات خودجوش است.»
جالب است که آقای معتمد در چهره شناسی نیز خبره شده و علم چهره شناسی را نیز برای توجیه ادعای خود به کمک گرفته است. یعنی ایشان انتظار داشتند که مردم در ماه محرم و صفر در استقبال از یک مقام اجرائی، حرکات موزون از خود نشان دهند و یا با نی انبان و دف و ساز و نقاره به استقبال بیایند؟! این دیگر از آن حرفهای است که نشان از کم لطفی روزنامه نگار ائتلاف دارد. همزمان با این سفر ، دکتر روحانی ریس جمهور محبوب نیز به گلستان سفر نمودند. آیا در عکس ها و فیلم های منتشر شاهد قهقهه زدن و بشکن زدن مردم گلستان بودیم؟!
خوب است که از این پس، روانشناسان بر اساس نظر آقای معتمد، چهره شناسی را نیز به نشانه شناسی استقبال های مردمی اضافه نمایند.
آقای معتمد به راحتی از استدلال منطقی در ادعای خود، ناتوان مانده و مقدماتش آشکارا هرج و مرج در استدلال را برایش بوجود آورده و موجه و معقول بودن گذار از مقدمات به نتیجه را غیر عقلانی نموده  است.
ای کاش آقای معتمد به جای ذکر شواهد سطحی خود همانند چاپ پوستر و یا چهره شناسی، به شواهد محکم استقبال های دولتی که در هشت سال دولت احمدی نژاد به کرات مشاهده کردیم، دست یافته و اشاره می کردند.
- آیا برای استقبال از دکتر سالاری در شبانکاره، مدارس تعطیل و دانش آموزان به مراسم گسیل داشته شدند؟
- آیا برای استقبال از دکتر سالاری در شبانکاره، ادارت دولتی تعطیل و کارمندان به مراسم آورده شدند؟
- آیا برای استقبال از دکتر سالاری در شبانکاره، ماشین های دولتی از روستاهای شهرستان به طور سازمان یافته، هواداران دولت را به شبانکاره آوردند؟
- آیا برای استقبال از دکتر سالاری در شبانکاره، دولت با توزیع پول و یا سیب زمینی بین مردم، آنها را به استقبال آورد؟
آیا...
خود آقای معتمد و دوستان ایشان نیز که بعد از استقبال مردمی از دکتر سالاری در شبانکاره، برای یافتن سرنخ هائی پیگیر موضوع شدند، به خوبی می دانند که هیچکدام از این اتفاقات برای به صحنه کشاندن مردم اتفاق نیفتاده است. خوب است که شبانکاره در چند کیلومتری ما قرار دارد و مردم آن زنده و سرحال مشغول زندگی هستند و این اتهام بزرگ به آنها زده می شود!
در بعدازظهر پنجشنبه ای که مدارس و ادارات تعطیل بودند، و بدون هزینه دولتی و وسایل نقیله ادارات، مردم شبانکاره به استقبال مردی آمدند که در آنجا متولد شده، با همه کمبودها رشد کرده، با همه سختی ها درس خوانده، در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به آن عشق می ورزند، پیشرفت کرده و در دولتی که به آن امید دارند، به استانداری بوشهر رسیده است.
 اینگونه است که به راحتی می بینیم که آقای معتمد که در نوشته خود سعی نموده از مقدمات مشهور برای اثبات مدعا استفاده نماید و به قول فقها قیاس جدلی بنماید، در دام تخیلات خود گرفتار آمده و استدلال خود را بر اساس قیاس ناشی از تخیل بنا نهاده و باز به قول فقها، قیاس شعر نموده و در دام مغالطه گرفتار آمده است.
نوشته آقای معتمد، ما را به یاد سبک گروتسک در هنر می اندازد، آنجا که حقیقت را تحریف کرده و آنرا از شکل می اندازد تا محتوای آنرا هیولاگونه ساخته، به آن برجستگی داده و به نمایش بگذارد. عجیب و غریب است چون به گونه ای غافلگیر کننده توسط نویسنده، از آنچه که یک استقبال مردمی و عادی است، می گذرد و در حین خنده دار بودن، وحشتناک است چرا که می توان همه اتفاقات مثبت را ، ناشایست جلوه دهد. افکت های منفی در همه نوشته موج می زند و شواهد نازل باعث سطحی شدن نوشته می شود. مفاهیمی چون زشتی، غول آسایی، خیال گونه و نفرت انگیز را می توان در گروتسک مشاهده نمود. وارونه‌سازی و بیگانه‌سازی نیز هست، چون به تحریف حقیقت می‌نشیند و تحریف‌ می‌کند چون می‌خواهد فرم‌ها و معیارها را از استحکام بیندازد و به این ترتیب دست به آفرینش هیولایی غریب و وحشت‌آور می‌زند که در عین حال مسخره است. یک استقبال مردمی از یک استاندار دولت محبوب، در زادگاهش، در کشوری که قرن هاست استقبال های مردمی در فرهنگش نهادینه شده، چنان غول آسا جلوه می کند که گویی اتفاقی خوفناک برای نخستین بار بوقوع می پیوندد!
آقای معتمد بعد از ذکر شواهد! و اثبات! غیر مردمی بودن و دولتی بودن استقبال از استاندار در زادگاه خود، به نصیحت مردم شبانکاره و دیگر مناطق پرداخته و معایب استقبال های دولتی را برشمرده است. جالب اینکه آقای معتمد به عنوان روزنامه نگار سیاسی و اصلاح طلب، در همه سال هائی که دکتر محمود احمدی نژاد، با استقبال های فرمایشی و تعطیلی مدارس و ادارات و لشکر کشی های هواداران با امکانات دولتی به استان ها و از جمله استان بوشهر در رفت و آمد بودند و میلیاردها تومان را از این بابت هزینه کردند، زبان در کام گرفته و قلم در نیام نهاده بود ، اما امروز با بافتن آسمان و  زمین بهم، سعی در وارونه جلوه دادن یک استقبال مردمی از کارگزار ارشد دولت تدبیر و امید در زادگاه خود، دارد و بر اساس آن نصیحت و سفارش می نماید. ای کاش آقای معتمد و همگی ماها به جای یافتن سرنخ های برای اثبات عیب و نقصی از استاندار و مدیرانش، به امیدواری مردمی ایمان بیاوریم که دوست دارند جدا از همه اختلافات سیاسی و جناحی، مملکتشان پیشرفت کند و روی آسایش و رفاه را ببینند و مشکل بیکاری فرزندانشان حل شود و هر روز شاهد بحرانی در کشور نباشند./ج

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/10/04 - 08:25
1
0
نوشته ی قوی و پر محتوایی بود. ممنون از آقای صالحی. آقای معتمد، وظیفه همه ماست از خدمات استاندار محترم دکتر سالاری، که از شخصیت های برجسته بومی است، حمایت کنیم./ب
1393/09/26 - 10:33
0
0
بیاید دور از حاشیه ها استان و شهر خود رو بسازیم . /ب
1393/09/25 - 15:04
0
0
درود میفرستم به آقای صالحی با این متن و کلام زیباشون و به آقای معتمد میگم همه چی رو رعایت کن/ب
1393/09/25 - 10:39
0
0
لطفا سری به سایت های استان فارس بزنید هرگز این خودزنی ها را نمی یابی رفتار وگفتار ما این قدر افراط و تفریط درش می بینی که آن که ارزش است. ناخواسته رنگ ضد ارزش به خود می گیرد .آقای استاندار محترم به اعتبار بوشهری بومی بودن مایه خوشنودی است اینکه ما ایشان را منتسب به نقطه ای از استان بنماییم باعث ناخرسندی دیگر مناطق استان می شود. که این را حتما آقای استاندار نمی پسندد استانمان علیرغم صفات فراوان پسندیده ای که دارد.متاسفانه درخودزنی بی همتاییم والا آقای استاندار خودشان می دانند زادگاهشان کجاست درهنگام تولد در چه بخشی زاده شده اند و درکجا درس خوانده اند. که مجموعه این عرایض بدین معناست که آقای استاندار متعلق به جای جای استان هستند. و قابل مصادره نمی باشند بگذاریم باخاطری آسوده به محرومیت هایمان رسیدگی کنند. آقای استاندار اگر مناطق را یکسان نمی دیدند. دهمین سفر خود را شبانکاره قرار نمی دادند. یقینا" بدلیل شناختشان از استان بی عدالتی و مطالبات مردم هرمنطقه را بسیار بیش از ما قبل خود میدانند. و انشاالله رسیدگی خواهند کرد/ج
1393/09/25 - 09:10
0
1
با سلام
متاسفانه نويسنده محترم به دليل عدم درک درست از نوشته دکتر معتمد مطالبى را به ايشان نسبت داده که در تقابل با نوشته مذکور است؛ مثلا با نقل اين جمله که " استاندار بوشهر... سفرهاى شهرستانى خود را آغاز کرده و در ادامه اين سفرها پنج شنبه گذشته به زادگاه خود، شبانکاره رفته..." نويسنده را به بى اطلاعى و ناآگاهى از سفرهاى استاندار متهم کرده است.
ضمن سپاس از رعايت امانت در نقل قول بايد گفت اگر ايشان به "در ادامه اين سفرها" هم اشاره نمى کردند کاربرد درست فعل "آغاز کرده" (ماضى نقلى -براى بيان عملى که در گذشته انجام شده و تا حال ادامه دارد-) خود بيانگر اشراف منتقد بر موضوع مورد نظر است.
نکته ديگرى که بصورت مشمئز کننده اى در جامعه ما وجود دارد پرداختن به نيت منتقد و متهم کردن وى به غرض ورزى، حسادت ، سهم خواهي و... است که جاى پرداختن به اصل (درستى يا نادرستى انتقاد) را گرفته است. آسيب چنين نگرشى تنها متوجه منتقد نيست، بلکه فرهنگ انتقادپذيرى را مخدوش مى کند.

به اميد توفيق همه ى خدمتگزاران صديق مهين اسلامى مان./ج
1393/09/24 - 19:43
1
0
سلام
سالاري به زادگاه خودسفر كرده بود بايد بيشتر از اينها استقبال ميكردن ، وبه نظر من بيشتر از ٤ هزار نفر استقبال كردن سايتها زدن ٣ هزار نفر .
اقاي معتمد با اين دست به قلم شدنهاي عصباني و شخصي مورد ...
و از اقاي معتمد بعيد ميديدم كه همچين مطلبي را بنويسد ، /ج
1393/09/24 - 19:08
0
1
خدایی اقای استاندار تا حالا چیکار کرده؟/ج
1393/09/24 - 17:08
1
0
جناب معتمد ما شما را مبشناسیم ازشما بعید که اینچنین قضاوت کنید درود بر سالاری که بفکر توسعه استان میباشد جتاب معتمد شما نیز باید درتوسعه بخشهای استان کمک کنید ونه تضیف واحسنت برصالحی اینچنین نسبت به منطقه خود تعصب دارد/ج
1393/09/24 - 17:06
0
0
درفرهنگ لغت گاه به معنای محل است آقای استاندار تصور نمی رود ابایی داشته باشند که اهل کدام روستا هستند آیا ازاینهمه مراسم مردم زادگاه استاندار سهمی نداشتند که نامشان برده شود وبه خود ببالندآنچه که اتفاق افتادمربوط به همه روستاهای شبانکاره بودنه فقط شهر شبانکاره ویا دهکهنه قبل بنابراین هیچ ضرورتی نداشت زادگاه استاندارشبانکاره معرفی شود ایشان زاده دشتستان به بیانی بوشهری اند/ج
1393/09/24 - 16:31
1
0
نوشته هاي چند ماه اخير آقاي ..... را مطالعه كرده ام. از درگيري اش با حاج اكبر صابري و خانم سهراب پور تا توهين هايش به دكتر سالاري، استاندار بوشهر، همه نشان از غالب شدن كينه و غرض هاي شخصي بر تفكر و منطق را در اين نوشته ها ديدم/ج
1393/09/24 - 15:09
0
0
بنده سوال از نظر دهنده ali دارم.شما که میفرمایید نقد قالب ندارد پس تکلیف هزینه و هرج و مرج احتمالی ناشی از نقدهای غیر علمی ،مغر ضانه و ...چه می شود؟؟بی اخلاقی هایی را که در اثر آن ایجاد میگردد را چه میشود؟؟مگر نه اینکه نقد برای بهتر شدن است؟؟اصلا مگر در اینجا کسی جلوی نقادی را گرفته؟؟مگر شخصی که مورد نقد واقع شده واکنشی نشان داده؟؟یک کسی حرفی زده دیگران هم آمده اند و جواب وی را داده اند.گفته اندبه این دلیل داری بی انصافی میکنی.به آن دلیل داری تندروی میکنی.مگر این خود نقد نیست؟؟خب برادر من این حرف شما هم یعنی اینکه یک کسی یا گروهی هر چه دلش خواست بگویند و دیگران هم چیزی به وی نگویند.در واقع گفته اید بگذارید یک عده هر چه میخواهند بگویند(حتی خدای نکرده توهین کنند)و دیگران آنها را نقد نکنند.بنظر شما این شکل کار کردن پیشرفت و سازندگی میاره؟؟راستی یک توصیه هم بشما دارم.اگر اهل تفکری هیچگاه نگو اندیشه ات چه میزانه چون خودت نمیتوانی قاضی خوبی برای خودت باشی.بگو علاقمندم و تلاش میکنم تفکرم بالا باشد.برای شما آرزوی موفقیت میکنم/ج
1393/09/24 - 15:06
1
0
جناب معتمد شما که انروز نبودید چرا حرف سنجیده نمیزنید چرا خودت را دردرگاه خداوند گناه کار میکنید ما جوانان شبانکاره به تمامی دولتمردان خود چه در استان وچه خارج از استان افتخار میکنیم/ج
1393/09/24 - 13:52
0
1
انتقاد حق همه است. اگر مصلحت برخى ها در تعريف و تملق است دليل نمى شود ديگران هم مصلحت انديشى کنند. متاسفانه افرادى که تا ديروز از عدم انتقادپذيرى اصولگرايان انتقاد مى کردند خودشان تحمل کوچکترين انتقادى را ندارند.
اميدوارم چنين نوشته هايى جناب استاندار را به ناکجاآباد نکشاند. /ج
1393/09/24 - 12:16
1
0
كاش دوستان تخريبگر، كه تعدادشون خيلي هم نيست، كمي به فكر توسعه استان بودند. كاش يادشون مي اومد كه حاضر شدن از حسنوند اصولگراي غير بومي حمايت كنن. اما از سالاري بومي و جوان و خوش فكر بخاطر سهم خواهيشون ايقد بهونه گيري ميكنن/ب
1393/09/23 - 09:58
1
0
باسلام
بهتر بود نویسنده مقاله از عنوان روزنامه نگار ...... استفاده میکرد /
و اما اینکه باید در جواب اقای معتمد یک جمله گفت وان اینکه به گفته یه بنده خدایی که همگی معمولن میدانید کیست :.................
خدمت شما که عرض کنم مشکل اقای معتمد موضوع استقبال نیست واقعیت این است که ایشان و گروه ....... از همان ابتدا با استاندار شدن دکتر سالاری مخالف بودند و چون گزینه مورد نظرشان استاندار نشد میخواهند بازی را بهم بزنند وگرنه هر فرد عامی هم میداند که وقتی فردی که مسولیتی همچون استاندار یا وزیر یا ....... داشته باشد در زادگاهش مورد استقبال بیشتری قرار میگیرد تا جاهای دیگر/
یاعلی
1393/09/23 - 09:08
0
0
سلام من به شخصه یک اصلاح طلب هستم، اگرچه فراتر از یک اصلاح طلب فکر و اندیشه میکنم ولی در ایران حامی اصلاحات هستم. روی سخن من تمام کسانی هستند که فکر میکنن نقد قالب دارد یا اینکه نقد باید منصفانه باشد یا اینکه نقد باید دلسوزانه باشد یا هر چیز دیگر، میخوام بگم که نقد نقد است و بست بدون هیچ پسوند و پیشوندی پس اجازه دهید حرف زده شود حتی مغرضانه و حتی با نیت سو.
1393/09/23 - 08:49
1
0
مقاله ای بسیار مستند و جوابی قوی. ای کاش آقای معتمد از روی عصبانیت قلم نزند و به جای آن به فکر کمک به دولت آقای روحانی در استان بوشهر باشد./ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • جسد چوپان گمشده در روستای شول گناوه پیدا شد
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...