کد خبر: 37845 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 12 آذر 1393 - 08:20
هشدار درباره زندگی مجردی دختران ایرانی
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: رشد زندگی مجردی دختران، نگران‌کننده است.

اتحاد جنوب: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: رشد زندگی مجردی دختران، نگران‌کننده است.

فهیمه فرهمند پور در دهمین جلسه شورای اداری استانداری در سالن شماره یک استانداری مازندران با اشاره به اینکه وضعیت بانوان در همه دنیا متفاوت است، اظهارداشت: وضعیت زنان با ارتقاء و بهبود شرایط اقتصادی جامعه متفاوت است و  تعیین وضعیت، جایگاه و اهتمام زنان در جامعه امکانات و بودجه نیست بلکه دیدگاه زنان بخود و مردان به جایگاه آنهاست.

این مسئول با بیان اینکه باید برای رسیدن به یک همگرایی تلاش کنیم، افزود: نگاه به زن در جامعه و پرداختن به آن موجب قوت، عزت و امنیت جامعه و خانواده می شود و توجه به زنان در جامعه یک تاکتیک است یا یک استراتژی، این نگاه مهم است.

وی متولی آموزش زنان و مردان را آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مسئله زنان در جامعه مسئله زنان نیست بلکه برای همه مخاطبان جامعه است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: سلامت، آموزش، امنیت و قوت روان زنان برای جامعه هزینه نیست بلکه سرمایه آن است.

فرهمند پور تاکید کرد: خطای استراتژیک در بسیاری از برنامه ریزی های مسئولین وجود دارد که بسیاری از مسائل زنان و خانواده با آن مواجه هستند و ناشی از بی توجهی به حوزه های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸ درصد مخاطبین دوره های آموزشی و مهارت های زندگی مردان هستند، اظهارداشت: چطور انتظار دارید که خانواده بدلیل توجه بیشتر به مردان در جامعه تحکیم پیدا کند.

این مسئول به بحث حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: تمام  نصایح و بحث ها در این خصوص مختص دختران و زنان است که این درست نیست و بسیاری از مسائل زنان و خانواده باید با یک نگاه جدید مورد توجه قرار گیرد و در برنامه ریزی مسئولین لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ ازدواج کاهش و نرخ طلاق  افزایش در جامعه افزایش یافته است، اظهارداشت: متوسط سن پسران و دختران افزایش و متوسط سن زنان و مردان کاهش یافته است.

فرهمند پور در خصوص اشتغال و تحصیل زنان اذعان داشت: در جریان خروج دانشجویان و فرار مغزها از کشور در سال های قبل مردان ولی متاسفانه در حال حاضر دختران برای تحصیل و اشتغال به کشورهای دیگر عزیمت می کنند.

مشاور وزیر کشور در مورد اعتیاد گفت: متاسفانه حدود ۱۰ درصد معتادان جامعه را زنان تشکیل می دهند و متوسط سن آنها ۲۷ سال است و الگوی آنها مواد مخدر صنعتی است.

فرهمند پور بیان کرد: در کشورهای دیگر در بحث اعتیاد دختران مجرد اما در ایران متاهلین گرفتار هستند.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌های شایع زنان، قابل درمان‌ترین سرطان‌های حوزه زنان هستند، ادامه داد: چون دیر بیماری شناخته می‌شود هزینه درمان افزایش یافته است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه باید در جهت ادبیات و نگاه مشترک به حوزه زنان و خانواده تلاش شود، گفت: با توجه به جایگاه زنان در افکار عمومی، موقعیت ها و ابعاد اجتماعی در کشورهای مختلف فراز و فرودهایی وجود دارد، مسائل زنان و خانواده در جامعه بسیار نگران کننده است./ب1

خبرگزاری مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/37845