امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 21 آبان 1393 - 18:19
خبر خوب اقتصادی استاندار بوشهر در آئین معارفه معاون سیاسی امنیتی استانداری

اتحاد جنوب: فتح الله حقیقی به سمت معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر معارفه شد... آخرین خبرها از وضعیت اعتبارات عمرانی استان از زبان دکتر سالاری.../ حقیقی: استان بوشهر از لحاظ مشارکت های سیاسی و اجتماعی در سطح کشور زبانزد است/می کوشم شرمنده مردم بوشهر نشوم و چند نکته از زبان معاون جدید استاندار بوشهر...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر تجارب مهم حقیقی را نقطه قوتی برای استان بوشهر دانست و افزود: ایشان خصایص مثبتی دارند که ما را امیدوار می کنند که با عملکرد خوب خود فضای مودت را در استان ارتقاء داده و فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مدنی و عمرانی با نشاطی براستان حاکم شود.


به گزارش اتحادجنوب؛ مصطفی سالاری عصر امروز در نهمین نشست شورای اداری استان بوشهر که به منظور معارفه معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری بوشهر برگزار شد از اعتبارات فعالیت های عمرانی استان اظهار رضایت نمود و گفت: جذب اعتبارات عمرانی استان به نسبت سال های گذشته و به ویژه در مقایسه با پارسال وضعیت خوبی دارد.


وی افزود: شرایط مناسب آب و هوایی فعلی استان نیز مناسب ترین شرایط کار و اجرای پروژه های عمرانی را فراهم کرده است و لذا باید فعالیت های عمرانی طبق برنامه زمان بندی شده و با نظارت دفاتر فنی استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های نظارتی مربوطه اجرا شود.

 

اعتبارات پروژه هایی که از زمانبندی عقب بمانند به دیگر پروژه ها تخصیص می یابد


مدیر ارشد استان اظهار داشت: طبق ضمانت اجرایی که پیش از این در نظر گرفته شده، از سه هفته آینده رصد فعالیت دستگاه ها آغاز می شود و دستگاه ها و شهرستان هایی که از زمان بندی عقب بیافتند اعتبارات پروژه شان به پروژه های دیگری از همان شهرستان و یا سایر شهرستان ها اختصاص خواهد یافت.


دکتر سالاری در خصوص اعتبارات عمرانی استان گفت: اعتبارات مصوب شده امسال استان مبلغ 460 میلیارد تومان می باشد که تا کنون 57درصد آن تخصیص شده و به محض نقدینگی به دستگاه های مربوطه واریز می شود تا برای اجرای پروژه ها دچار مشکل تامین اعتبار نباشند.


وی با اشاره به درآمد های استانی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سهم دهیاری ها و شهرداری های استان  افزود: مبلغ این اعتبار در سال گذشته 130 میلیارد تومان بود که این مبلغ تا ماه گذشته با 33درصد افزایش به 160 میلیارد تومان رسیده و امیدواریم تا پایان سال به میزان دو برابر نسبت به پارسال افزایش یابد.


استاندار بوشهر اعتبارات تخصیصی استان از محل سفر رهبری به عسلویه را تا امروز 110 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: هرچند این اعتبارات بیشتر به پروژه های شهرهای جنوبی استان اختصاص داشت اما مسئولین امر را متقاعد کردیم که از این اعتبارات برای اجرای پروژه های مرکز استان نیز بهره ببریم.

 

پرداخت بخشی از اعتبارات به پیمانکاران طلبکار
سالاری با بیان اینکه وضعیت تخصیص اعتبارات امسال استان خوب است گفت: اما بخشی از این اعتبارات را به ناچار به پرداخت مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران تخصیص داده ایم زیرا برخی از آنها وضعیت بغرنجی داشتند و حتی برخی از آنها به دلیل بدهی، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بودند.


وی ادامه داد: از آنجا که سازندگی و عمران و آبادی نباید باعث تضییع حقوق افراد شود و همچنین به دلیل اینکه عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران باعث می شد تا عملا شغل آنها و برخی از کسانی که با آنان همکاری داشتند تعطیل شود، بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شد تا برای سال آینده به وضعیت توازن در این زمینه برسیم و میزان بدهی به پیمانکاران برای سال آینده به 100 میلیارد تومان برسد.

 

تمرکز بر اتمام پروژه های بالای 70درصد پیشرفت
نماینده عالی دولت در استان بوشهر اضافه کرد: با همه این تفاسیر اما بر روی اتمام پروژه های بالای 70درصد پیشرفت نیز تمرکز داشته ایم که آنان را به پایان برسانیم و برای جذب اعتبارات تلاش خوبی صورت گرفت تا پروژه ها زودتر به بهره برداری برسند.

 

خبر خوب اقتصادی برای استان بوشهر

مصطفی سالاری به نکته ای خوب و مثبت برای استان نیز اشاره کرد و افزایش سهم اعتبارات استانهای نفت خیز از محل اعتبارات نفت و گاز از 2 به 3 درصد توسط مجلس شورای اسلامی را نقطه قوتی برای استان های نفت خیز از جمله بوشهر برشمرد و گفت: لازم است از این فرصت نیز به منظور توسعه استان بهره لازم گرفته شود.

 

گلایه استاندار از برخی دستگاه ها در جذب ناموفق اعتبارات ملی
وی با تاکید بر اینکه لازم است دستگاه های اجرایی تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی بیشتر کنند و با گلایه از برخی دستگاه ها به ویژه دستگاه های عمرانی، گفت: این دستگاه ها تا کنون از محل وجوه متمرکز ملی تنها 20 تا 30 میلیارد جذب کرده اند در صورتی که این رقم باید 200 تا 300 میلیارد تومان باشد.
استاندار بوشهر افزود: ظرف مدت 2 هفته آینده از طریق معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر، وجوه دریافتی هر دستگاه از اعتبارات ملی مورد ارزیابی قرار می گیرد لذا باید شاهد تلاش مضاعف مدیران در جذب اعتباراتی بیش از آنچه پیش بینی کرده ایم باشیم.

 

مدیران دستگاه های اجرایی به شهرستان ها سفر کنند
دکتر سالاری بر سفر مدیران دستگاه های اجرایی به شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: مدیران باید با هماهنگی فرمانداران هر هفته به یک شهرستان سفر نموده و ضمن تعریف زمان بندی و بررسی برنامه های خود، در آخر سفر نیز طی نشستی با فرماندار آن شهرستان، به ارزیابی و تبادل نظر بپردازند.
وی خطاب به مدیران دستگاه ها افزود: در این سفرها، با مخاطبان خود و مردمی که صنف خدمت گیرنده شما هستند نیز دیدار داشته باشید و نظرات و صحبت های آنان را شنیده و در برنامه های خود لحاظ نمائید.

 

دستگاه ها، بدهی خود به ادارات آب و برق و گاز را بپردازند
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی ادارات شان اقدام نمایند زیرا با این پول، قرار است خدمات بهتر و گسترده تری به مردم روستاها و شهرهای استان ارائه شود که اگر دستگاه ها در پرداخت بدهی های خود به ادارات آب، برق و گاز اقدامی نکنند آنان را با کمبود اعتبارات داخلی مواجه می کنند.

 

تجارب مهم حقیقی، نقطه قوتی برای استان بوشهر است
سالاری در بخش دیگری از سخنانش ضمن خوش آمدگویی و تبریک به فتح الله حقیقی، معاون ساوه ای سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود اظهار داشت: با توجه به تجارب مدیریتی ارزنده وی انتظار می رود با همکاری همه گروهای سیاسی، اجتماعی، فعالان مدنی و دستگاه های مختلف استان، آرامش موجود در استان را تقویت نموده و فضای مطلوب برای شرایط کار کردن در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را مهیا کنند.


وی تجارب مهم حقیقی را نقطه قوتی برای استان بوشهر دانست و افزود: ایشان خصایص مثبتی دارند که ما را امیدوار می کنند که با عملکرد خوب خود فضای مودت را در استان ارتقاء داده و فضای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مدنی و عمرانی با نشاطی براستان حاکم شود.

 

سالاری: دکترموسوی، مورد اعتماد و مرد لحظات اضطراری است
استاندار بوشهر، دکتر اسماعیل موسوی را مرد لحظات اضطرای خواند و تصریح کرد: موسوی کسی است که خصلتا امین و مورد اعتماد است و این خصلت ویژه و برجسته قابل اعتماد بودن دکتر موسوی باعث شده که همه از آن به نیکی یاد کنند.


سالاری ضمن تقدیر از زحمات دکتر موسوی در مدت 2 ماه سرپرستی معاونت سیاسی امنیتی استانداری و همچنین زحمات پرآور معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری، از دکتر موسوی خواست با معاون جدید همکاری لازم را در جهت پیشبرد اهداف استان داشته باشد.

 

دکتر موسوی: تلاش کردم مسئولیتم را به خوبی انجام دهم

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر در این آئین گفت: 2 ماه پیش که به دستور دکتر سالاری مسئولیت سرپرستی معاونت سیاسی امنیتی استانداری را برعهده گرفتم از خدا خواستم که در این مدت اندک بتوانم مسئولیتم را به خوبی انجام دهم و با گرفتن راهنمایی از استاندار بوشهر و بقیه همکاران، تلاش کردم سهم خود را در خدمت به استانم ادای تکلیف کنم.


دکتر اسماعیل موسوی ضمن خیرمقدم و تبریک به حقیقی، برای وی آرزوی موفقت نمود و تعامل و همکاری همه را ضامن موفقیت وی دانست.

 

حقیقی: هیچ استانی، امتیازات استان بوشهر را ندارد

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در استانی با امتیازات ویژه در عرصه ملی و بین المللی به من داده است.
فتح الله حقیق گفت: هرچند استان بوشهر از لحاظ مساحت و جمعیت، مقام بالایی در کشور ندارد اما ویژگی های این استان در هیچ استان دیگری از کشور وجود ندارد.

بوشهر، مردمی بسیار نجیب و فهیم دارد

وی افزود: در استانی هستیم که قلب و پایتخت اقتصاد ایران است و مردمی بسیار نجیب و فهیم دارد که در همه عرصه های انقلاب حاضر بوده اند و شهدایی همچون رئیسعلی دلواری، ماهینی، و گنجی و جانبازان، ایثارگران و آزادگان بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.


مردم بوشهر در مشارکت های سیاسی و اجتماعی در کشور زبانزد هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: مردم بوشهر در مشارکت های سیاسی و اجتماعی در کشور زبانزد هستند تا آنجا که  میزان مشارکت مردم در انتخاب ریاست جمهوری سال گذشته در سطح ملی 70درصد بود ولی این میزان در سطح استان بوشهر قریب به 84درصد بود.


فتح اله حقیقی با بیان اینکه اکثر مردم استان بوشهر باسواد هستند گفت: روحانیون این استان بعضا از مفاخر کشور هستند.


حقیقی از حسن نظر وزیر کشو، معاونین وی و استاندار بوشهر برای سپردن این مسئولیت به وی تشکر کرد و بیان داشت: در استان بوشهر کارهای خوبی انجام شده اما نیاز به انجام کارهای بسیاری نیز وجود دارد که باید با تعامل و همدلی یکدیگر صورت پذیرد.


وی با تقدیر از زحمات معاونین پیشین بخصوص دکتر موسوی در این سمت، ابراز داشت: قصد دارم از تجربه، طرح و برنامه های مدیران سابق استفاده کنم.

 

فرصت ها استان بوشهر بسیار بیشتر از موانع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با مطالعه موقعیت و وضعیت کنونی استان دریافتم که فرصت ها نسبت به موانع در این استان بسیار زیاد است که باید نسبت به انجام آنها و در راستای تحقق قول و وعده های رئیس جمهور به مردم تلاش شود.


حقیقی دنیای مدیریتی امروز را عجین شده با ارتباطات و فن آوری پیچیده دانست و تاکید کرد: هر مدیری که فضای فن آوری گسترده کنونی بر کارش حاکم نباشد نمی تواند به موفقیت لازم برسد.
وی با اشاره به اینکه 12 سال پیش سهم استفاده از انرژی در دنیا 38 درصد بود و اکنون این رقم با وجود افزایش جمعیت به 28 درصد کاهش یافته است، این مهم را به روی آوردن دنیا به فن آوری های پیچیده و به تبع آن مدیریت های سیاسی و امنیتی  متناسب با این فضا، نسبت داد.

 

اگر کارها زمان بندی و اولویت بندی نشود دچار افت می شویم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: باید برای کارهای خود برنامه زمانبندی و اولویت بندی شده داشته باشیم وگرنه دچار روزمرگی و آفت خواهیم شد که مفهوم همه این حرف ها ترسیم نقشه راه عملیاتی است تا بتوان از طریق آن، وضعیت مطلوب استان را ترسیم و راه رسیدن به آن را عملیاتی کرد.

 

معتقد به تشکیل اتاق فکر عملیاتی هستم

حقیقی ادامه داد: معتقد به تشکیل اتاق فکر عملیاتی و هماهنگی و وفاق بین مدیران استان هستم و از همه ائمه جماعات، احزاب سیاسی، تشکل های صنفی و تخصصی، فرهیختگان، نخبگان، جوانان که فرصت های ذی قیمت استان بوشهر محسوب می شوند و از حضور ارزشمند بانوان در ترسیم نقشه راه عملیاتی کمک خواهم گرفت تا در زمان خداحافظی با مردم بوشهر، شرمنده آنان نباشم.


وی اظهار داشت: برنامه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای استان دارم که امیدوارم شاهد بروز و ظهور عملیاتی آن در آینده باشیم.

 

چند نکته از زبان معاون جدید استاندار:

معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر خطاب به مدیران به ذکر چند نکته پرداخت:
ـ از موازی کاری پرهیز کنید.
ـ وحدت مدیران تحت هر شرایطی حفظ شود.
ـ نظم و انضباط بر استان حاکم باشد که این مهم از طریق حرکت بر مدار قانون امکان پذیر است.
ـ برقراری امنیت اجتماعی با بضاعت و توان نیروهای نظامی و انتظامی استان افزایش یابد و در ادارات و اجتماع نظم حاکم باشد تا مردم احساس امنیت کنند.

 

برخی شاخص های استان، نیاز به رشد دارند

فتح اله حقیقی تصریح کرد: در برخی موارد، استان بوشهر دارای شاخص های خوبی است اما در برخی شاخص ها باید رشد یابد و همه برای رسیدن به درجه مطلوب در تمامی شاخص ها باید تلاش و همکاری کنند تا شرمنده مردم استان بوشهر نشوم.

 

در این آئین مدیرانی که اخیرا در سمت های خود منصوب شده اند، به اعضای شورای اداری استان معرفی شدند.

 

در پایان این آئین نیز از زحمات دکتر اسماعیل موسوی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر و پرآور، معاون اسبق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ـ که البته در جلسه حضور نداشت ـ، تقدیر و حقیقی به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر معارفه شد.

تصاویر حسن محمدی، عکاس استانداری بوشهر از نهمین جلسه شورای اداری استان و آئین معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر را می بینید./س




































 





































 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 2 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...