امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 17 آبان 1393 - 17:28
سالاری در آیئن معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مطرح کرد:

اتحاد جنوب: دلایل متمایز بودن جهاد کشاورزی با سایر ادارات/ اقدامات انجام شده برای افزایش تولید پرورش میگو/مردم را در حراست از اراضی ملی دخیل کنید/ ماجرای انتخاب رئیس جدید جهاد کشاورزی از زبان استاندار بوشهر/روزی ماندگار برای سالاری/ بومی بودن منوچهری به دو دلیل/ تقدیر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان: منوچهری را بومی می دانم/ بالاترین افتخار ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر گفت:کار در مجموعه جهاد کشاورزی نسبت به سایر ادارات متمایز است زیرا با زندگی مردم ارتباط تنگاتنگ دارد و نقش به سزایی در زندگی آنان دارد.
دلایل متمایز بودن جهاد کشاورزی نسبت به سایر ادارات
به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه معیشت خیلی از تولید کنندگان از قبل این کار تامین می شود افزود: کار در حوزه کشاورزی نقش موثری در سلامت مردم نیز دارد ضمن اینکه تولیدات کشاورزی حاصل کار و برنامه ریزی مجموعه جهاد کشاورزی است.


وی اظهار داشت: استانداری و سایر دستگاه های استان به اهمیت کار جهاد کشاورزی واقف هستند و امیدواریم با جدیت پرسنل این مجموعه، شاهد تحول در بخش کشاورزی، تولید ، معیشت و تغذیه مردم باشیم.

سالاری تاکید کرد: در بخش زارعت و باغداری باید برنامه ها و طرح های جهاد کشاورزی در استان نسبت به سال های گذشته بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 

نیاز به اصلاح الگوی کشت
وی با اشاره به نیاز به اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی استان بوشهر، گفت: به منظور بهبود کشت محصولات کشاورزی استان برنامه و طرح های نوینی در نظر گرفته شده که باید مبتنی بر تقسیم وظایف و کارکردها به مرحله اجرا درآید.
استاندار بوشهر به نقش پر اهمیت کشاورزان در برنامه ریزی های جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید کشاورزان استان در برنامه ریزی و پیاده کردن طرح های کشاورزی نقش داشته باشند
مصطفی سالاری گفت: اصلاح الگوی آب سیستم های جدید و آبیاری نوین تحت فشار با حمایت وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده که عملیات آن در استان آغاز شده است.
 

اقدامات انجام شده برای افزایش تولید پرورش میگو
دکتر سالاری با اشاره به اینکه استان بوشهر دو سوم میگوی پرورشی کشور را تولید می کند، اظهار داشت: این استان ظرفیتی دو برابر آمار فعلی پرورش میگو را دارد و باید زیرساخت های لازم جهت افزایش تولید فراهم شود.

وی تصریح کرد: به منظور حل مشکل برق سایت های پرورش میگو استان امسال پست فوق توزیع برق در محل شهرک صنعتی بوشهر نصب و در سال آینده شبکه آن راه اندازی خواهد شد، که مشکلات بسیاری از سایت های پرورش میگو را برطرف می کند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در مجتمع های جدیدی که برای توسعه پرورش میگو در استان  احداث شده از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت پرورش ماهی نیز حمایت می کنیم، ضمن اینکه تولید خوراک میگو و فرآوری و بسته بندی میگو نیز در همان مکان انجام خواهد شد.
سالاری افزود: در راستای مرتفع سازی اعتراضات صیادان به دلیل صید غیرمجاز و ترال، باید تدابیر جدی با همکاری خود صیادان و نیروهای انتظامی و ارگان های مربوطه اتخاذ شود تا با کاهش ذخاتر دریایی مواجه نشویم.
 

مردم را در حراست از اراضی ملی دخیل کنید
استاندار بوشهر حراست از اراضی ملی را بسیار مهم دانست و گفت: باید شیوه های سنتی مقابله با تعرض به منابع ملی کنار گذاشته شود.
سالاری افزود: اراضی ملی به زعم ما محرمانه هستند ولی آنهایی که نباید بدانند از آنها خبر دارند و این محرمانگی تا کنون نتوانسته جلوی زمین خواری ها را بگیرد.
وی با بیان اینکه وضعیت اراضی ملی را مستند تر و مستدل تر در جاهایی که باید، ارائه دهید، ادامه داد: استان بوشهر تنها استانی است که از همه سطح استان نقشه یک هزارم و از سطوح کوهستانی استان، نقشه یک دوهزارم دارد که می توان در برابر زمین خواری ها از آن استفاده کرد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: مردم نسبت به اراضی ملی حساسیت بالایی دارند و اگر مردم را در مواقع لازم درگیر مبارزه با زمین خواری کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه کشاورزی استان در یک سال گذشته کمک های خوبی به کشاورزان استان داشته، افزود: بر اساس اولویت بندی در سطح شهرستانها صندوق توسعه کشاورزی راه اندازی خواهد شد.

استاندار بوشهر یادآور شد: در راستای صادرات محصولات کشاورزی مذاکرات خوبی با کشورهای خلیج فارس مثل کویت و قطر شده است که امیدواریم محقق شود.


ماجرای انتخاب رئیس جدید جهاد کشاورزی از زبان استاندار بوشهر

سالاری با اشاره به اینکه گزینه های متعددی برای ریاست جهاد کشاورزی استان بوشهر مد نظر وزارتخانه بود گفت: بعضی از آنان خودشان انصراف دادند و برخی نیز به دلایلی کنار گذاشته شدند.
وی با بیان اینکه خود دکتر منفرد نیز نهایتا خواستار تعیین تکلیف وضعیتش شد افزود: اختیار معرفی مدیر جدید با وزارت خانه متبوع بود و استانداری تنها گزینه مورد نظرش را به آنان پیشنهاد داد.
مدیر ارشد استان بوشهر ادامه داد: چند نفر را مامور شناسایی یک مدیر توانمند، فنی و مفید از بدنه جهاد کشاورزی استان کردیم و حدودا سه ماه پیش وقتی منوچهری به من پیشنهاد شد طی یک دیدار با وی و طرح سوالاتی پیرامون حوزه کشاورزی وی را محک زدم.

 

روزی ماندگار برای سالاری

سالاری افزود: پس از آن حدودا دو ماه پیش وقتی از هر لحاظ منوچهری مورد تایید قرار گرفت به وی پیشنهاد این پست را دادم که وی با بیان این که به نظرم می توانید فرد بهتری نسبت به من را معرفی کنید، باعث شد آن روز برای من یک روز ماندگار شود.

وی اضافه کرد: منوچهری در آن روز با اخلاقی حسنه با این موضوع برخورد کرد و حتی یک کلمه منفی و انتقادی از هیچ یک از مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی استان به زبان نیاورد و نهایتا بعد از یک هفته متقاعد به خدمت در این سمت شد.

 

بومی بودن منوچهری به دو دلیل

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه منوچهری 33 سال به صورت پیوسته در استان بوده و همچنین داماد بوشهری ها نیز می باشد تصریح کرد: در اکثر نقاط جهان یکی از این دو فاکتور، برای بومی محسوب شدن یک فرد کفایت می کند، ضمن اینکه این شخص بیش از دو برابر نسبت به خود من به استان بوشهر خدمت کرده است.

 

حملات آفندی به گزینه های ریاست جهاد کشاورزی!

سالاری اعلام حمایت قاطع از منوچهری نمود و در پاسخ به گلایه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه مورد مشورت برای انتخاب مدیر جدید این سازمان قرار نگرفته است گفت: برای انتخاب منوچهری از بدنه سازمان مشورت گرفتیم اما محرمانه کردن این موضوع به دلیل حملات بعضا آفندی به گزینه های پیشنهادی قبلی و به اصطلاح شهید کردن نیروهای استان برای این سمت بود.

 

تقدیر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان: منوچهری را بومی می دانم

هاشمی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان در ابتدای این همایش گفت: از وزیر کشاورزی و دکتر سالاری بابت انتصاب شایسته مهندس منوچهری سپاسگزارم.
وی با اشاره به برخی صحبت ها که گفته می شود منوچهری غیربومی است اظهار داشت: وی را بومی می دانم زیرا سال ها در این استان زحمت کشیده و داماد بوشهری ها ست.
هاشمی، منوچهری را کاربلد و زحمت کشیده دانست و گفت: منوچهری ایثار کرده که در چنین زمانی مدیریت جهاد را پذیرفته است.
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن گلایه از این که کسی برای این انتصاب با وی مشورت نکرده گفت: اما مطمینم منوچهری با مشورت کردن و جدیت، موفق خواهد بود.
وی گفت: اندکی انتصاب مدیر جهاد با تاخیر همراه بود و امیدواریم دولت تدبیر و دکتر سالاری، کمبود توجه ها به جهاد در دولت های سابق را جبران کند زیرا گستره این سازمان بسیار زیاد است و از بر و بحر تا طیور و دام و کشاورزی را در بر دارد.

 

بالاترین افتخار رئیس سابق جهاد کشاورزی استان بوشهر

دکترمنفرد، رئیس سابق جهاد کشاورزی استان بوشهر در این مراسم بیان کرد: بالاترین افتخارم در مدت حضورم در سمت ریاست جهاد کشاورزی استان، ارتقای سطح و توان علمی همکارانم از مدت حضورم تا کنون است.
وی ادامه داد: مدیون سالاری هستم که یکسال اجازه داد در دولت تدبیر هم خدمت کنم و اکنون نیز اجازه خدمت در سمت ریاست واحد تحقیقات آموزشی جهاد کشاورزی را به من داده است.
منفرد اظهار داشت: با تلاش استاندار بیش از 4 میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله جذب شد ضمن اینکه اجرای اصلاح آبیاری نخیلات در استان شروع شده و با علاقمندی و پیگیری استاندار مطمینم که با موفقیت به نتیجه می رسد.
رئیس سابق جهاد کشاورزی استان بوشهر، با اشاره به عملکرد خود در این مدت گفت: در مدت حضورم، کشت گوجه فرنگی خارج از فصل استان در کشور رتبه اول شد و تولیر خرما به 165هزار تن رسید.
وی آمار تولیدات دامی در این مدت را135هزار تن اعلام کرد و گفت: تعداد مرغداریهای استان نیز به 192 واحد رسید.
منفرد تمامی کمبودها و نقیصه های سازمان در مدت حضور وی را متوجه خود دانست و از تلاش همکارانش و همه دستگاه هایی که با وی همکاری کرده اند تشکر نمود.

 

در پایان این آیین که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، استاندار بوشهر و جمع کثیری از پرسنل جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات شش ساله نوذر منفرد، محمد تقی منوچهری به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد.

 

گفتنی است به دلیل همزمانی سخنرانی محمد تقی منوچهری با وقت اذان، وی گفت: در جلسه دیگری با حضور کارشناسان، برنامه های خود را به آنان ارائه خواهم داد./س

 

تصاویر سید خلف هاشمی، عکاس استانداری بوشهر از این آئین را می بینید:

















 






کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/08/20 - 21:08
0
0
اقا جان ممکنه بگید جهاد کشاورزی چه نقشی در تولید خرمای استان داشته است- اقای رییس ادرس اصلاح شیوه ابیاری ذر نخلستانها را بفرمایید کجاست تا بریم نگاه کنیم -ما که مظمئن هستیم هیچ جا شروع نشده است؟
1393/08/18 - 07:17
0
0
بله بايد غبطه خورد از اينكه بزرگواري مثل مهندس مهاجري كه سوابق علمي و تحقيقاتي واجرايي خوبي داشت واز همه مهمتربومي استان بودند توسط عده ای..... شدند، هرچند در دولت تدبير واميد انتظار بيشتر ازاينها ميرود./ج
1393/08/17 - 21:07
0
0
جلسه معرفی وزیره بابا مدیر جهاد منتصب شد/ج
1393/08/17 - 21:06
0
0
فکرکردم رییس جمهور شده .../ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 10 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...