امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 آبان 1393 - 20:27
خواسته های دانش آموزان از استاندار بوشهر چه بود؟

استاندار بوشهر گفت: به مدیران آموزش و پرورش استان تاکید جدی می کنم نقش دانش آموزان را در مدارس جدی بگیرند و مشارکت آنان فقط خاص شرکت در انتخابات دانش آموزی نباشد. به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در همایش"اندیشه پویان تدبیرو امید" با حضور نوجوانان فعال مدنی و منتخبان شوراهای دانش آموزی بوشهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حسین فهمیده ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر گفت: به مدیران آموزش و پرورش استان تاکید جدی می کنم نقش دانش آموزان را در مدارس جدی بگیرند و مشارکت آنان فقط خاص شرکت در انتخابات دانش آموزی نباشد.


به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در همایش"اندیشه پویان تدبیرو امید" با حضور نوجوانان فعال مدنی و منتخبان شوراهای دانش آموزی بوشهر ضمن تسلیت سالروز شهادت حسین فهمیده افزود: مدیران مدارس با شوراهای دانش آموزی جلسات منظم برگزار کرده، سخنان آنان را بشنوند و آنان را در امورات مدرسه مشارکت دهند تا خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان استان افزایش یابد.
وی تاکید کرد: هر کدام از نظرات دانش آموزان قابل انجام است توسط مدیران مدارس و آموزش و پرورش، عملی شود و هر کدام که انجام شدنی نیست، دلیل عدم انجامش طی مذاکره ای به دانش آموزان توضیح داده شود.

 

انتخابات شوراهای دانش آموزی را رصد می کردم

استاندار بوشهر با بیان اینکه دانش آموزان باید به طور واقعی در مدارس مشارکت داشته باشند، ادامه داد: انتخابات شوراهای دانش آموزی را پیگیری و رصد می کردم؛ پوسترهای تبلیغاتی، قول و وعده ها، ژست ها و بلندپروازی های دانش آموزان را دیدم  و با دیدن این فضای شادابی به وجد آمدم.
دکتر سالاری اظهار کرد: از سخنان شیوا، شفاف، شجاعانه و پرمحتوای دانش آموزان که در این جلسه بیان کردند تشکر می کنم و خوشحالم که امروز در جمع چنین دانش آموزان فهمیده ای بعنوان نمایندگان سایر دانش آموزان استان و خانواده های شان هستم.
وی سرمایه گذاری در امر تعلیم و تربیت را پربارترین و ضروری ترین سرمایه گذاری خواند و گفت: توجه به همه ابعاد مربوط به دانش آموزان ضروری است.
نماینده عالی دولت در استان بوشهر بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسه، تمرکز بر روی مسایل و مشکلات دانش آموزان بود که مایل بودم از زبان خودشان بشنوم و اگر امروز فقط جنبه های مثبت مدارس بیان می شد، جلسه، دست آوردی نداشت.

 

تاکید رئیس جمهور بر توجه به نوجوانان و جوانان

مصطفی سالاری با اشاره به تصمیمات و سیاست های ابلاغی رئیس جمهور در رابطه با توجه ویژه جوانان و نوجوانان اظهار کرد: قصد ما نگاه ویژه به جوانان است و امیدواریم آنچه شایسته شماست رسیدگی کنیم.
وی بیان کرد: دوره نوجوانی دوره حساسی است که شخصیت انسان شکل می گیرد و نوجوان در این سن، مسیر زندگی خود را از طریق، چگونگی درس خواندن، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب دوستان و نوع فعالیت اجتماعی، فرهنگ و ورزشی ترسیم می کند لذا تاکید می کنم مسیر زندگی تان را با دقت انتخاب نمایید.
استاندار بوشهر تصریح کرد: شما دانش آموزان نه تنها آینده سازان مملکت هستید بلکه همین الان هم در جامعه تاثیر گذارید و امروز که به خوبی مسائل تان را طرح کردید و حتما آنان را پیگیری نیز خواهید کرد نشان تاثیرگذاری فعلی شماست.

 

ابراز خرسندی استاندار از افق دید دانش آموزان

سالاری با ابراز رضایت و خرسندی از دید و افق ملی و استانی دانش آموزان بوشهر گفت: اینکه مسایل عمومی دوستان و جامعه دانش آموزان را به مسایل فردی ترجیح دادید یعنی افق دید شما بلند است و امیدوارم با اولویت بندی برنامه ها و دیدگاه هایتان را پیگیری کنید.
وی خطاب به شوراهای دانش آموزی بوشهر بیان داشت: با هم و با سایر دانش آموزان، مدیران مدارس و جامعه روحیه تعامل و مشارکت داشته باشد و نظرات تان را با استدلال بیان کنید اما اگر نظرتان در اقلیت بود به رای اکثریت احترام بگذارید.

 

تمامیت خواه نباشید

استاندار بوشهر ادامه داد: با حضور در گروه و مشارکت در جمع، تمرین دموکراسی کنید و در هیچ صنف و جمعی تمامیت خاه نباشد بلکه صلح طلبانه و صلح جویانه گام برداشته و آن را به جامعه نیز تعمیم دهید.

 

پاسخ سالاری به برخی از درخواست های دانش آموزان:

سالاری با اشاره به مسایلی که دانش آموزان بیان کردند و نیاز به تخصیص اعتبار داشت، گفت: موارد خواسته شده را با اولویت بندی تخصیص اعتبار خواهیم کرد و سعی می کنیم به جای چندین آزمایشگاه ناقص با مواد فاسد، در چند مدرسه، یک آزمایشگاه مجهز و استاندارد را به صورت مرکزی در هر شهرستان راه اندازی کنیم که دانش آموزان بتوانند به نحو مطلوبی از آن استفاده نمایند.
وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان دانش آموزان اظهار کرد: حمایت از شورای دانش آموزی از حیث تجهیزاتی همچون در اختیار گذاشتن رایانه در دستور کار استانداری و آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
استاندار بوشهر، خواسته دانش آموزان مبنی بر اجرای عدالت در توزیع امکانات و هوشمندسازی مدارس را خواسته درستی ارزیابی کرد و ابراز داشت: سعی مسئولان بر عدالت در توزیع امکانات است اما شرایط مالی اجازه نمی دهد همه مدارس به صورت همزمان و یکجا هوشمندسازی شوند.
دکتر مصطفی سالاری، افزایش سهم قبولی دانش آموزان استان در دانشگاه ها را ملزوم همت و تلاش دانش آموزان در درس خواندن دانست و گفت: ما نیز کمک می کنیم شرایط و امکانات بهتری در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا شاهد قبولی آنان در دانشگاه های برتر کشور باشیم و در این خصوص تا کنون جلسات متعددی با مدیران آموزش و پرورش استان داشته ایم.
وی با بیان اینکه خبر موفقیت دانش آموزان استان، در المپیاد ها، آزمون های علمی و اختراعات و کنکور سراسری برای ما غرور آفرین است افزود: درخواست اصلی من ز شما درس خواندن است که بتوانید آینده خود، استان و مملکت را متحول کنید.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه جامعه ای که قشر فرهیخته آن کم تعداد باشد پیشرفت نمی کند از دانش آموزان خواست کار خود را به خوبی انجام دهند ولو اینکه مسئولان به خوبی کارشان را انجام ندهند، هرچند تلاش همه مسئولان استان این است که شرایطی برای دانش آموزان فراهم کنند که مایه سربلندی خود، خانواده و جامعه باشند.

 

نوحه خوانی دانش آموزان:

در ابتدای این همایش، قرائت قرآن و نوحه خوانی برای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسن (ع) توسط دو نفر از دانش آموزان انجام شد.

 

خواسته های دانش آموزان از استاندار بوشهردر بخش تریبون آزاد:

سپس در بخش تریبون آزاد، 9 نفر از نمایندگان دانش آموزان بوشهری مسائل و خواسته های خود را در حضور استاندار و تعدادی از مدیران استان بیان کردند که مهم ترین آنها به شرح ذیل است:
درخواست تجهیز مدارس به سیستم های سرمایشی، آزمایشگاه ها و کتابخانه های استاندارد، فراهم کردن کتب و امکانات لازم در مدارس برای استفاده در کنکور، برطرف کردن سوء مدیریت ها در آموزش و پرورش، برطرف کردن کمبود دبیر در برخی مدارس شهرستان ها، کمک مالی به سازمان غیردولتی سازمان دانش آموزی، وجود مشاوران مجرب در مدارس، بهره مندی دانش آموزان از خدمات شهری به صورت نیم بها، تدوین برنامه های جذاب رقابتی علمی فرهنگی مهارتی جمعی، تشکیل مجمع شورای دانش آموزی، تامین اعتبار برای تکمیل سالن های ورزشی مدارس، توسعه دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی استان، افزایش کانون های پژوهشی علمی و فرهنگی در سح استان، تشکیل ستاد کنکور به ریاست استاندار، توجه به همه مدارس و نه فقط مدارس خاص.

 

عکس سلفی دانش آموزان با دکتر سالاری

در حاشیه این همایش، دانش آموزان در فضایی صمیمانه با استاندار عکس های یادگاری و سلفی گرفتند و برخی نیز، مسائل مورد نظرشان را به صورت خصوصی با وی در میان گذاشتند.

 

تقدیر دانش آموزان از دکتر سالاری

شایان ذکر است، برگزاری چنین همایشی از سوی بالاترین مقام استان و دیدار دانش آموزان با استاندار بوشهر برای نخستین بار صورت گرفت که دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش بارها در سخنان شان این حرکت استاندار را مایه دلگرمی و نشاط و شایسته تقدیر دانستند.

 

تصاویر سید حسن محمدی، عکاس استانداری بوشهر از این همایش را می بینید:
































 

فضای صمیمی در حاشیه همایش نوجوانان فعال مدنی:

 

















حاشیه‌ها و سینه زنی نوجوانان در همایش نوجوانان فعال مدنی و شوراهای دانش آموزی:

 



















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/08/11 - 22:58
0
0
استاندار جوانان شغل میخواهند.سواره خبراز پیاده نمداره
1393/08/08 - 18:14
0
0
من ثابت می کنم اینا نمایشی و حروف والی هستند و تنها خوبیشان برای دولت نمایشی بودن و جنبه اماری ان می باشد
در برازجان در خصوص موتورسیکلت و ورود ان به مدارس تصمیم گیری می کنن خداوکیلی سوال کنید ایا نماینده دانش اموزان و اولیاء در این تصمیم گیر اصلا دعوت شده بودن (تا این نمایندگان بگن بیش از چهل درصد جمعیت این شهر در شهرکها هستن که فاقد وسایل ایاب و ذهاب عمومی است و کوچه ها خاکی هستن و ماشینها در انجا کم تردد می کنن و هزینه ایاب و ذهاب هر دانش اموز بیش از هفتاد هزارتومان م یباشد ) بله دوستان با خود رو راست باشیم
1393/08/08 - 01:34
0
0
عجب عکس هایی . این عکاس جدید محمدی که اومده واقعا عکساش عالیه . دم سالاری گرم با آوردن چنین نیروهایی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...