امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 03 آبان 1393 - 20:20
در تریبون آزاد صمیمانه و پرحرارت جوانان و استاندار بوشهر:

استاندار بوشهر: هر روز و هر شب به فکر بیکاری جوانان هستم و تنها لحظاتی که متاثر می شوم وقتی ات که کسی برای شغلی به من مراجعه می کند و نمی توانم برایش کار کنم./اهالی هنر و موسیقی کار خود را کنند ما هم وظیفه خود را انجام می دهیم. قرار نیست حتما موسیقی از عمارت استانداری به گوش خیابان برسد...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: صبح روز پنجشنبه، نخستین گردهمایی "جوانان پویا، سرمایه های اجتماعی" با حضور پرشور جوانان فعال مدنی و اجتماعی سراسر استان، استاندار بوشهر و تعدادی از مدیران کل استان، در اردوگاه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.
به گزارش اتحاد جنوب؛ در بخش تریبون آزاد این گردهمایی، نمایندگان جوانان 10 شهرستان استان، ضمن تشکر و تقدیر از برپایی چنین همایشی و درخواست تدوام این گونه دیدارها و برنامه ها، صمیمانه، بی پرده و شفاف، به بیان خواسته ها، دیدگاه ها و انتقادات خود پرداختند و سپس دکتر مصطفی سالاری به آنان پاسخ داد.
بخش اول گزارش نخستین گردهمایی "جوانان پویا، سرمایه های اجتماعی" روز پنجشنبه در این پایگاه خبری منتشر شد و در این گزارش، خلاصه ای از تریبون آزاد و پرسش و پاسخ جوانان و استاندار بوشهر را می خوانید:


محمد آقایان حسینی، نماینده شهرستان دشتستان:
حوزه اندیشه و احساس در فرهنگ جامعه تغییر ایجاد می کند. معتقدم دولت در حوزه هنر و ادب به خوبی ظاهر شده اما هنوز در حوزه اندیشه به خوبی ورود نکرده است. لذا باید برای تغییر و تحول در فرهنگ جامعه، فعالیت های مدنی از دانشگاه ها و آموزش و پرورش آغاز شود.
علی رغم تلاش های صورت گرفته در شهرستان دشتستان اما فضای لازم در دانشگاه های این شهرستان به ویژه دانشگاه آزاد، برای فعالیت های مدنی مهیا نیست و حتی از نصب تراکت پذیرش عضو در سازمان های مردم نهاد در این دانشگاه ها، جلوگیری می شود.
تلاش استاندار تا کنون خوب بوده و هر چه از وی خواسته ایم اتفاق افتاده است لذا از وی می خواهیم همکاری لازم به منظور بهتر شدن فضا برای فعالیت های مدنی را صورت دهند.

خانم خلیلی، نماینده شهرستان تنگستان:
حجم وسیعی از دختران و زنان تنگستان، علیرغم داشتن مدارک تحصیلی عالیه، از داشتن شغل محرومند. پیشنهاد می شود، بانک اطلاعاتی از زنان بخش دلوار تشکیل و همچنین موسسه ای برای زنان نخبه و فرهیخته تاسیس گردد، از دختران و زنان فرهنگی استفاده شود و در راستای توانمندی زنان خانه دار در حوزه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی، مشاوره های اجتماعی و ایجاد سالن های ورزشی، اقدامات لازم صورت گیرد.

طوبی شیرکانی، نماینده شهرستان دشتی
سازمان های دولتی و غیردولتی، نسبت به بهتر شدن فضای اوقات فراغت و نشاط اجتماعی جوانان اهتمام ورزند.
از طریق در اختیار گذاشتن تسهیلات کم بهره برای جوانان به خصوص جوانان تحصلیکرده، از جوانان فعال حوزه های ورزش، هنر و ادب، حمایت شود.
دولت تدبیر و امید و استاندار بوشهر، نگاه خوبی به سهم زنان در پست های اجتماعی داشته اند و ضمن تقدیر، نیاز است به سهم زنان در مناصب اجتماعی بیش از پیش اهمیت داده شود.
نسبت به جوانان نخبه دانشگاهی و غیردانشگاهی، تقدیر و نگاه ویژه شود ضمن اینکه جوانان و زنان روستایی نیز فراموش نشوند و با راه اندازی تعاونی ها و تولیدی ها از استعدادها و خلاقیت های این قشر حمایت و استفاده شود.

خانم یوسفی، نماینده شهرستان گناوه:
نیروهای فعال اجتماعی در همه جای استان متحد و منسجم شوند.
از پتانسیل های استان در همه ابعاد خصوصا از جوانان استفاذه هرچه بیشتر صورت گیرد.
توسعه زیرساخت های شمال استان همزمان و متوازن با جنوب استان باشد.
جهت شکوفایی استعدادهای ناب منطقه ای، برنامه ریزی شود.
به منظور توانمندی هنرمندان و به خصوص جوانان فعال در حوزه های هنر و موسیقی اقدامات لازم انجام شود.

 

رسول بازگیر، نماینده شهرستان کنگان:
سیراف با 700 سال قدمت، یکی از قدیمی ترین بنادر استان است که با وجود قرارگرفتن در قلب صنعت استان اما، فرهنگ این بندر دچار فراموشی شده، مسئولین در احیای فرهنگ از دست رفته آن اهتمام ورزند.
سهمیه و رشته های مورد نیاز جوانان در دانشگاه های استان ایجاد شود.
به امور جوان به خصوص مساله ازدواج، اشتغال و مسکن آنان از طرق حمایت های مادی و معنوی و استفاده از ظرفیت خیرین و مردم رسیدگی بیشتری شود.
از صنعتی که آلودگی را برای استان به همراه داشته، برای افزایش روحیه شادابی در بین جوانان، استفاده و اعتباراتی از این صنعت برای حمایت از تیم های ورزشی در نظر گرفته شود.

دکتر کارگر، نماینده شهرستان جم:
توسعه روح مشارکت و کارِ گروهی و زندگی جمعی باید اولین هدف استان بوشهر باشد که برای آن یک راهکار وجود دارد؛ طراحی یک نرم افزار برای مشارکت آنلاین در فضای مجازی که هم جوانان و فعالان اجتماعی و هم بازنشستگان که گاها به فراموشی سپرده می شوند بتوانند در آن حضور و مشارکت و تبادل نظر داشته باشند.
توسعه کارآیی مدنی، دومین هدف استان باشد؛ استان بوشهر، شخصیت های فرهنگی و علمی بسیاری دارد که باید فضا، فرصت و بها به آنان داده شود تا شکوفا شوند.
توسعه آداب خردورزی سومین هدف استان باشد؛ در تمامی شهرستان ها، بنیاد نخبگان تاسیس شود.
هدف چهارم استان، تم فرهنگی باشد؛ یک تقومی فرهنگی برای استان داشته باشیم و متناسب با هر روز، سازمان ها و دستگاه های اجرایی مختلف، متولی عملکرد فرهنگی شوند.

آقای فاطمی، نماینده دیلم:
در ده سال گذشته سعی شده صدای اصلاحات و اعتدال شنیده نشود و امروز لازم است دولت بنا به خواست مردم، تعریف صحیحی از مشی اعتدال و اصلاحات در جامعه ارائه دهد.
در مناسبت های آئینی، دینی و مذهبی و فعالیت های هنری به جوانان، بهای بیشتری داده شود؛ رکود فعالیت های هنری که در چند سال گذشته بوجود آمده همچنان وجود دارد.
از سازمان های مردم نهاد حمایت بیشتری شود تا دقت و هزینه کافی در راستای فعالیت های اجتماعی و هنری داشته باشند.

آقای مظفری، نماینده دیلم:
پس از انتخابات ریاست جمهوری که حضور پررنگ جوانان در شور و نشاط آن تاثیر بسزایی داشت، به عمده مسائل جوانان توجهی نشد؛ عمده مشکلات جوانان، اشتغال است که بی شغل بودن یک جوان او را به سمت جرم ها و بزه های اجتماعی همچون اعتیاد، دزدی و طلاق سوق می دهد. مسئولین نباید بگذارند جوانان به سمت چنینی معضلاتی بروند سپس به فکر چاره برای بیرون کشیدن جوان از معضلات بیافتند.
دیلم، سه شرکت نفت دارد که هزاران نفر در آن ها شاغلند، استخدامی های این شرکت ها چگونه و کی انجام می شود که جوانان دیلمی از آن بی اطلاعند؟ بجای بازنشستگان این شرکت ها چه افرادی استخدام می شوند که سهم اشتغال جوانان بومی و تحصیلکرده دیلمی به آنان اختصاص می بابد؟ چرا ساز و کار قانونی برای استخدام ها وجود ندارد؟
برای کشاورزی دیلم چه کاری صورت گرفته است؟ وقتی جوانانی به جهاد کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات پرورش میگو اقدام می کنند و میزان سود 25درصدی که باید در ازای دریافت تسهیلات بپردازند را می شنوند ناامید شده و عطای این شغل را به لقایش می بخشند زیرا هیچ جوانی نمی تواند سالیانه 200 میلیون تومان بابت سود به بانک ها بپردازد.
جوان دیلمی برای تجارت گمرکی با قوانین دست و پا گیر و زمان بر و مشکلات عدیده گمرکی روبروست و برای این شغل هم نمی تواند اقدام کند.
از استاندار محترم عاجزانه تقاضا دارم بحث استخدام جوانان را درست کنند.

موسی درویشی، نماینده شهرستان دیر:
نماینده شهرستان دیر، مطلب مورد نظر خود را به صورت یک داستان کمیک در محضر استاندار و سایر مسئولین ارائه کرد.
وی در بخشی از این داستان به این که ممکن است وقتی جوانی نامه ای به مسئولی می نویسد و تقاضایی از وی می کند، آن مسئول پس از خواندن نامه آن را مچاله کرده و در سطل آشغال بیاندازد اشاره کرد.
درویشی در بخش دیگری از داستان کمیک خود، یک پیشنهاد 20 بندی به استاندار داد و دکتر سالاری را به ورزش کردن و روزنامه خواندن در اوقات فراغت دعوت کرد؛ او به سالاری گفت: مدیران بی انگیزه، قیچی های بال استاندار هستند و از استاندار خواست انگیزه جوانان فعال را دریابد.
اقتصاد سالم یعنی آوردن دریا به سفره های مردم؛ تا کی باید مردم، از نفت بخورند؟
آقای استاندار هر شب که می خوابید به فکر و یاد جوانان بیکار باشید.
به مشکلات ورزشکاران، صیادان، معلمان، هنرمندان، تجار و ... رسیدگی شود.
بگذارید صدای موسیقی از عمارت استانداری به گوش هیاهوی خیابان برسد.

دکتر منور زاده، نماینده شهرستان بوشهر:
حمایت از جوانان استان می تواند برگ زرینی در سند افتخارات خدمت هر مدیری باشد.
جوانان و فارغ التحصیلان این استان بی کارند؛ استخدام در نیروگاه اتمی و عسلویه حق مردم این استان است.
به زنان بی سرپرست و کسانی که تحت نظر بهزیستی هستند، نگاه ویژه ای شود.
توسعه صنعت توریسم استان کاملا غیرفعال است و فعال شدن این صنعت در استان به شدت مورد نیاز است.
کف سود وام های بانکی 24درصد است و یک جوان چگونه می تواند چنین سودهایی را پرداخت کند؟
استان بوشهر با داشتن رتبه نخست در نخیلات، اما از نبود یک شرکت فرآوری خوب، رنج می برد و سالیانه نخلداران زیادی از این جهت دچار ضرر و زیان می شوند.
آمار طلاق در استان فاجعه است که بیکاری و اعتیاد، عوامل اصلی آن هستند.
تنها زمانیکه کشورهای عربی، نام جعلی خلیج عربی را برای خلیج تا ابد فارس به کار می برند، نسبت به آن واکنش نشان می دهیم اما هر روز شاهد ورود فاضلاب از ورودی های مختلف به این خلیج نیلگون هستیم.
سرگرمی جوانان بوشهر، قلیان کشیدن در کنار ساحل دریاست!
مسئولین به قانون پایبند باشند؛ آنچه که در دولت قبل از آن ایراد گرفته می شد، در این دولت نباید شاهد بروزش باشیم.
انتخابات مجلس آینده را دریابید؛ تعطیلی نشست ها در دانشگاه ها باعث می شود انتخابات پرشوری در پیش نباشد.
استاندار بوشهر، حلقه مشاورین خود را گسترده تر کند و در حوزه های مختلف، جوانان فعال را به عنوان مشاور خود برگزیند.

شمس سپهریان، نماینده شهرستان عسلویه:
وی با گلایه از اینکه به عنوان آخرین نماینده جوانان شهرستان ها، به وی وقت داده شده، گفت: باز هم عسلویه آخرین بود.
جوانان عسلویه پژمرده و افسرده اند زیرا درد کشیده اند؛ اساسی ترین و انسانی ترین حق جوانان عسلویه به آنان داده نشده است، جوان عسلویه ای حق خود در اشتغال را نگرفته است.
وقتی جوان تحصیلکرده ای در آزمون کتبی استخدام در عسلویه پذیرفته می شود، او را در مصاحبه به خاطر مذهبش رد می کنند؛ سوال از مذهب جوانان عسلویه برای صاحب شغل شدن، باعث ایجاد تفرقه می شود.
چرا جوانان بومی عسلویه نباید در ادارات این شهرستان استخدام شوند؟ ما از مسئولین استان ممنونیم که با راه اندازی بیمارستان عسلویه از کشته شدن زنان باردار شهرمان در مسیر بیمارستانهای شهرهای اطراف جلوگیری کرده اند اما چرا برای این بیمارستان، آزمون استخدام اختصاصی بومی های شهرستان و یا شهرهای اطراف عسلویه در نظر گرفته نمی شود؟

 

پاسخ سالاری به موارد مطروحه توسط نمایندگان شهرستان ها:
(بخش هایی از سخنان استاندار بوشهر در این گردهمایی، پیش از این در خبرها آمده است و در این گزارش تنها به انتشار پاسخ دکتر سالاری به صحبت های نمایندگان شهرستان ها پرداخته می شود.)
برای امر اشتغال، موانع فراوانی وجود دارد که در همه دنیا این گونه است و مختص ایران و یا استان بوشهر نیست؛ این مسئله یکی از دغدغه های اصلی رئیس جمهور محترم و همه همکاران وی در سطوح مختلف است اما با یک دستور و یا یک شبه قابل حل نیست. اشتغال نتیجه توسعه است و اگر زمینه ارتقاء تولید و سرمایه گذاری را فراهم کنیم، می توان به اشتغال جوانان امیدوار بود. مشکل اشتغال جوانان با استخدام دولتی حل نمی شود و برعکس، استخدام بی رویه دولتی، به اشتغال ضربه می زند زیرا فربه شدن دولت، چابکی را از آن می گیرد و سبب ضربه به دولت و جامعه می شود. امیدواریم با فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان به ویژه از طریق تجارت با کشور قطر و بندر آزاد بوشهر مشکل اشتغال جوانان استان حل شود.
صنعت نفت در شمال استان و وجود پارس شمالی و جنوبی، زمینه اشتغال خوبی در استان بوشهر ایجاد کرده اما چون جوانان این استان، آموزش فنی لازم را ندارند از حضور در این فرصت های شغلی بی بهره مانده اند. مقصر تربیت نکردن نیروهای انسانی فنی، مسئولان هستند که متناسب با فرصت ها، جوانان را آموزش نداده اند. در حال حاضر فنی و حرفه ای استان در حال آموزش نیروهای مورد نیاز در صنعت است. با رئیس سازمان انرژی اتمی کشور نیز قرارداد همکاری با فنی و حرفه ای استان منعقد شده و مراحل آن در حال نهایی شدن این همکاری است.


سود تسهیلات بانکی و بخشی از قوانین آن به مقررات ملی مربوط می شود. اگر سود وام جهاد کشاورزی 25درصد است، وام بانک کشاورزی و یا صندوق توسعه ملی 15درصد است؛ برای کارهای کوچک هم صندوق مهر تسهیلات با سود 4درصد پرداخت می کند و این گونه نیست که همه تسهیلات، سود بالای 25درصد داشته باشند. کتابچه راهنمای دریافت تسهیلات برای کارهای مختلف توسط معاونت برنامه ریزی استانداری بوشهر آماده شده و به زودی در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.


توسعه استان را از همه جای استان شروع کردیم؛ منطقه ویژه شمال استان یک فرصت بی نظیر برای حمل و نقل دریایی و زمینی در کنار صنعت نفت است  که "کیمیاشهر" را با مشارکت شركت پتروشيمي، صندوق بازنشستگي نفت، ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و شستا در آن راه اندازی خواهیم کرد که می تواند صدها پروژه را در کنار خود راه اندازی کند.


در حوزه سدسازی، پروژه های زیادی داریم که تامین اعتبار آنان کار آسانی نیست و به محض تامین اعتبار، سرعت پیشرفت آنان زیادتر خواهد شد.


در حوزه گردشگری بدون تامین زیرساخت ها، به نتیجه نهایی نمی رسیم. گردشگر، به جایی می رود که امکانات وجود داشته باشد، وقتی در استان یک هتل 4 ستاره و یا حتی 3 ستاره خوب نداریم چطور می توان توریست را جذب کرد؟ از شورای شهر خواسته ام با سرمایه گذاران همکاری بهتری داشته باشند تا زیرساخت ها شکل بگیرد و بتوان از آن برای حضور تعداد گردشگران بیشتری استفاده کرد.


برای سرمایه گذاری به بهبود وضعیت زیرساخت های حمل و نقل، خدماتی و بهداشتی نیاز است و  در این راستا توانسته ایم در حالیکه اعتبارات عمرانی سایر استانها با 20درصد کاهش روبرو بوده اعتبارات عمرانی استان بوشهر را با 20 درصد افزایش جذب کنیم. همچنین از محل اعتبارات سفر رهبری به استان، امسال، تنها سالی است که توانسته ایم با جذب 110 میلیارد تومان، بیشترین میزان اعتبار از این محل را دریافت کنیم.

 

خطاب به نماینده جم که پیشنهاد تاسیس سامانه مشارکت جوانان در فضای مجازی را طرح کرد: دکتر کارگر مسئول پیگیری این سامانه در مقیاس استانی با مشارکت و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری شود؛ پیام ها و انتقادات جوانان از طریق همین سامانه و با همین شور و حرارتی که امروز در این همایش مطرح شد برای من ارسال شود و هر مطلبی که حرارت آن بیشتر است با رنگ قرمز مشخص شود تا حرارت آن را در فضای مجازی که فرصت دیدار حضوری با شما ندارم دریافت کنم.

 

تاسیس بنیاد نخبگان و یا کانون توسعه در همه شهرستان ها از برنامه های من است و باید با محوریت 10 مشاور جوان فرمانداران و با همکاری جوانان فعال شهرستان ها پیگری و راه اندازی شود و جوانان راهکارهای خود را از این طریق به مسئولین ارائه دهند.

 

تم فرهنگی نیز با محوریت سمن ها و با همکاری مشاوران جوان فرمانداری ها پیگیری شود. سمن ها از دولتی ها بخواهند که کار فرهنگی انجام دهند زیرا اگر دولت محور این کار شود ممکن است ملاحظات اداری مانع از انجام برخی فشارها شود اما سازمان های مردم نهاد برای این کار می توانند بهتر عمل کنند.

 

در حد امکان، زمینه را برای تسهیلات گمرکی با مسئولیت خودم فراهم می کنم؛ کما اینکه برای گمرک دیلم برای نخستین بار مجوز خودرو گرفته ام؛ در بهمن ماه نیز چند ورود جدی به بحث گمرک با مسئولیت خودم داشتم هرچند با وجود این اقدامات باز هم قوانین گمرک باعث شده که این امر بی مشکل نباشد. از دولت خواسته ام برای روستاهای مرزی ساحلی، در پهنه مشخصی، معافیت مالیاتی گمرک در نظر بگیرند تا رغبت حضور سرمایه گذاران، فراهم شود.

 

در حوزه صیادی به علت صیدهای غیرمجاز صیادان، ذخایر دریایی مان آسیب دیده است و باید با تدبیر صیادان و آبزی پروری، این مشکل برطرف شود؛ تا یکسال دیگر، حوزه های پرورش میگوی استان 2 برابر خواهد شد.

 

خطاب به نماینده دیر که با بیان یک داستان کمیک، مطالب خود را مطرح کرد: تا کنون هر نامه ای دریافت کرده ام شخصا آنها را مطالعه کرده ام و هیچگاه هیچ نامه ای را مچاله نکرده ام.

 

کار برای مردم از ورزش و مطالعه روزنامه برایم واجب تر است و اگر بتوانم برای مردم خوب کار کنم ارزشمند تر از مطالعه روزنامه است.

 

یک نفره نمی توان همه کارها را انجام داد؛ دولت بدون همراهی مردم نمی تواند کار اساسی انجام دهد.

 

هر روز و هر شب به فکر بیکاری جوانان هستم و تنها لحظاتی که متاثر می شوم وقتی است که کسی برای شغلی به من مراجعه می کند و نمی توانم برایش کاری کنم.

 

اهالی هنر و موسیقی کار خود را کنند ما هم وظیفه خود را انجام می دهیم. قرار نیست حتما موسیقی از عمارت استانداری به گوش خیابان برسد؛ هنرمندان در چارچوب قانون به ارائه هنر و موسیقی بپردازند ما هم از آنان کما فی السابق حمایت خواهیم کرد.
 

 

یک تذکر برادرانه به جوانان دارم: از ذکر نام افراد در مکان عمومی و در زمان انتقاد بپرهیزید و حرمت و آبروی افراد را حفظ کنید. هر کس اگر حتی یک روز با من همکاری کرده است، من مسئولیت کارش را می پذیرم و اگر نقیصه ای در کارش هست من پاسخگوی عملکردش هستم. از همه همکارانم خواسته ام به بهترین وجه رضایت مردم را کسب کنند. اگر سلیقه کسی را نمی پسندیم نباید در عموم از کسی نام ببریم. (این تذکر استاندار به دو نفر از نمایندگان شهرستان ها بود که برای طرح انتقاد از دو مسئول، نام ایشان را ذکر کردند.)

 

بنا نداریم به همه کسانی که در دولت قبل کار کرده اند بگوییم در این دولت کار نکنید. از بعضی ازمدیرانی که دلسوزانه و با موفقیت کار کرده اند استفاده خواهم کرد زیرا قرار نیست تندرو باشیم. چرا فضا را برای کسانی که علاقه مند به خدمتند و با این دولت همخوانی دارند تنگ کنیم؟
هیچ گاه با هتک حرمت و بی احترامی کسی را برکنار نمی کنم و هرجا نیاز به تغییر باشد انجام میدهم و هرجا یک مدیر، بهترین است و در چارچوب نظام می تواند کار کند باید همه به او کمک کنند تا بماند و به کارش ادامه دهد.

 

برای تصویب منطقه آزاد بوشهر در دولت، با همه وزرای عضو شورای مناطق آزاد به صورت جداگانه دیدار داشتم و با برنامه ریزی مدون و محکم توانستیم ظرف مدت 3 ماه تصویب دولت را بگیریم. جوانان در خصوص منطقه آزاد بوشهر با نظرات کارشناسی به مسئولین کمک کنند؛ با مطالعه مزایا و معایب سایر مناطق آزاد کشور و انتقال تحلیل های کارشناسی به ما، در توسعه استان سهیم باشید.

10سال از عمرم را با مردم عسلویه گذرانده ام و نزدیک ترین پیوندها را با مردم این شهرستان دارم؛ در هنگام سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان و نیز قبل از آن دو مورد را برای مردم عسلویه از وی خواسته ام: یکی اینکه ظرفیت 30 نفره استخدامی باقیمانده در بیمارستان عسلویه به صورت آزمون اختصاصی بومی های این شهرستان باشد که قول مساعد دادند و دیگری اینکه مدیر اداره کار عسلویه از اهالی این شهرستان  ولو به صورت مامور از ادارات دیگر باشد که متاسفانه چون این وزارتخانه به هیچ عنوان از دیگر وزارتخانه ها نیروی مامور نمی گیرد این امکان میسر نشد.
عسلویه پایتخت انرژی ایران و باعث افتخار بوشهر و کشور است؛ محدودیت هایی در عسلویه وجود دارد که وظیفه داریم در کنار سایر مناطق استان برای توسعه این شهرستان و رفع مشکلات جوانان آن گام برداریم. جوان عسلویه افسرده و ناامید نیست، اگر ناامید بود در این همایش حضور نمی یافت و انتقادات و خواسته هایش را مطرح نمی کرد زیرا حتما به امید حل شدن مشکلات، آنان را با مسئولین در میان می گذارد.
کار اصلی توسعه، را جوانان با نقد کردن، با همت و تلاش، با افسرده و خسته نشدن و با ارائه راهکار انجام می دهند؛ سرحال باشید و به عنوان یک مانع به مشکلات بنگرید و از آنان عبور کنید.

سخنان استاندار بوشهر در این همایش، چندین بار با تشویق های پرشور جوانان استان همراه شد و دکتر سالاری به برخی از جوانان با شوخی و مزاح پاسخ داد.

گفتنی است، در این همایش، که پیمان زنده بودی، سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر اجرای آنرا بر عهده داشت، به هر نماینده، 5 دقیقه زمان برای صحبت داده شد که نمایندگان شهرستان های دیر و بوشهر بیش از 15 دقیقه صحبت کردند، از دیلم دو نفر و هر دو بیش از زمان مقرر، صحبت کردند و نماینده دشتستان، تنها کسی بود که کمتر از زمان داده شده، صحبت کرد.

 

گزارش تصویری سید خلف هاشمی، عکاس استانداری بوشهر از گردهمایی "جوانان پویا، سرمایه های اجتماع" را می بینید:

 































کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/08/09 - 16:28
0
0
جناب استاندار سخن خواهر موسوی درد دل ما هم هست / فکر و دغدغه ی خودتان در مورد اشتغال جوانان را به ما اثبات کنید . خدا شما را محفوظ بدارد
1393/08/06 - 20:02
0
0
جناب استاندار محترم و پر تلاش آقای دکتر سالاری سلام
لا یحب الله الجهر من القول الا من ظلم سوره نساء آیه 148

نمی دانم کامنت های سایت اتحاد جنوب را می خوانی یا نه ولی امیدوارم پیام مرا ببینی .
من یک خواهر کوچک شما هستم که دانشجوی در حال فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد یکی از رشته های علوم پایه هستم .
ما جوانان وقتی میبینیم با شور و شوق درس خوانده ایم و با معدل عالی فارغ التحصیل می شویم ولی دست روی دست گذاشته و خانه نشین می شویم خدائیش دلمان می گیرد و دیگه رغبتی به تشویق و ترغیب دیگر نوجوانان و جوانان این خطه به ادامه تحصیل نداریم .
بیایید علیرغم استخدام ها و بورسیه های بی رویه و خلاف شرع و عرف و عقل دولت گذشته شما همت کنید و همانطور که خودتان فرموده اید برای ما جوانان ایجاد اشتغال کنید
حیف باشد دل دانا که مشوش باشد !!!!
بنده از همت والا و روحیه جوانگرایی حضرتعالی زیاد شنیده ام
امیدوارم خداوند روز به روز به عزت شما بیفزاید وموجبات ارتقای منصبی و معنوی شما را فراهم کند .

1393/08/06 - 14:17
0
0
درودبرهمت وغیرت مردانگی وشجاعت جناب دکتر سالاری این مردمحبوب ودوست داشتنی که باگفتاروکردار خود نشان داد که مردم داری ودرقلب مردم بودن ازهرچیز دیگر باارزشتر است برای این مردم باید با جان ودل برایشان کارانجام داد این چنین استاندار همیشه وهمجا درکارش موفق است کسی که برای جوانان این مرز بوم اعتبارو آبرو خودش را گرو می گذارد تا جوانان ومردم دغدغه ای فکری برای مشکلات استان نداشته باشند وما مردم هم باید مانند استاندار محبوب که از وجود خودش مایه می گذارد ماهم باید پتشیبان وکمک رسان مدیران ارشد استان باشیم تا استانمان در رده پیشرفته استانهای کشور قرار بگیرد درود برکسانی که صادقانه ومخلصانه برای این مردم عزیز وفداکار زحمت وتلاش فراوان دارند انشاالله درتمامی مراحل کاروزندگی خدا یارویاورشان باد درود براولین استاندار مردمی ومحبوب استان جناب دکتر سالاری فرزند پاک وباغیرت دشتستان
1393/08/05 - 21:55
0
0
آقای استاندار یه مقدار......... دشتستان را نصیحت کن
ایشون به هیچ صراطی مستقیم نیست /ج
1393/08/05 - 10:43
0
0
جناب دکتر سالاری لیاقت و اصالت شما در این زمینه که بفکر اشتغال جوانان این استان هستی برای همه دوره ای که در سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی و پارس شمالی بودین نمایان و ماندگار هست و خواهد ماند چون زمان شما خیلی از جوانان ما به این منطقه سرازیر شدن که دعای خیر همه آنها و خانواده هایشن بدرقه راه تون خواهد بود چه کسی و چه نماینده ای کاری که شما کردین انجام داد مگه نمی تونستن . نمی خواستن تنها کاری که ما میتونیم انجام دهیم برای شما بزرگوار فقط دعای سربلندی من ا... توفیق /ج
1393/08/04 - 19:27
0
0
نماینده دشتی چرا از بخشدارن جوان و زیر 38سال دفاع نکردی ؟
1393/08/04 - 13:46
0
0
جناب اقای سالاری عزیز استاندار محترم . اخیرا شرکت pmc در حال جذب رشته های شیمی گاز جهت استخدام در فاز 12 میباشد تعدادی از جوانان بومی نیز معرفی نامه دریافت و مصاحبه رانیز طی نموده اند در حالیکه همزمان مسئولان شرکت فوق تعدادی را از مشهد آورده و جایگزین افراد بومی کرده اند. امیدوارم حوزه دغدغه حضرتعالی سبب شود تا از اجحافی که در حال وقوع است جلوگیری نموده و بعنوان مدافع جوانان بومی استان آستین همت بالا زده و دغدغه شبانه روزی خود را عملا با ورود به این موضوع بر همگان ثابت نمایئد. آنچه ما را امیدوارمینماید همت والا و دلسوزی و دفاع حضرتعالیست
1393/08/04 - 11:08
0
0
نماینده دشتستان خسته نباشه!!!!!!!!/ب
1393/08/04 - 10:23
0
0
چرا نماینده جوانان دشتستان اینقدر کوتاه سخن گفتن؟ واقعا حق مطلب رو اصلا نتونستن ادا کنند.
یعنی دشتستان به این بزرگی تنها مشکل جوانانش همین بود؟
همینه که هیچ مسئولی برا دشتستان کاری نمی کنه دیگه....
واقعا متاسفم!
1393/08/04 - 09:39
0
0
بادرود و سپاس از استاندار بومی دولت امید، با احترام به نظرات بزرگان، تنها موضوعی که من ،فعال فرهنگی اجتماعی عذاب می کشم نا دیده گرفتن سهم مردم اصیل برازجان در مدیریت شهری خود است ؛ چه کسی ادامه این ناحقی را در جامعه شهری تحمیل نموده؟؟!! آیا این تحقیر و نا دیده گرفتن حق شهروندی و مدیریت در امور شهری کی به پایان خواهد رسید؟!! چه وقت؟؟ آیا باروی کار آمدن دولت امید نباید به جوانان این شهر بها داده شود؟؟!! منتظر جواب منطقی، مستدل بدون حاشیه از طرف مسوولان ارشد شهرستان و استان و مسئولان ستاد دکتر روحانی هستم. ارادتمندشماعلی اصغررجایی
به استاندار بومی و بااخلاق و جوانمون احسنت میگم که چقدر تذکر برادرانه شون به دلم نشست.آفرین، آفرین و هزاران آفرین.ماشالله.
چند تا از جوانانی که توی این مراسم بودند رو دیدم همه خوشحال و راضی بودند و از اخلاق و منش سالاری تعریف می کردند. بارک اله دارید آقای سالاری.امیدوارم به همین راه و شیوه خوبتون ادامه بدید و هر روز موفق تر و عزیزتر از قبل بشید.
1393/08/04 - 02:14
0
0
باسلام
با تشکر از اقای استاندار که دغدغه جوانان را دارند/
واقعیت این است که رضایت قابل قبولی از اقای استاندار در حوزه جوانان وجود دارد /
ولی در برخی مواقع شعارها بر عملها میچربد که شایسته است در این خصوص نیز تدبیری شود که شعار به حداقل برسد /
هر چند معتقدم برخی مواقع شعار نیز لازم است اما همان حداقل/
یاعلی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 3 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 21 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...