کد خبر: 35982 ، سرويس: نگارخانه
تاريخ انتشار: 29 مهر 1393 - 18:42
اختصاصی اتحادجنوب:
برگزاری همایش استانی حافظ و زمانه ما در برازجان/ تصاویر

اتحادجنوب: همایش استانی حافظ و زمانه ما بعدازظهر سه شنبه 29 مهر ماه با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از فرهنگیان، دانشگاهیان و علاقمندان به عرصه شعر و ادب، با همکاری انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر، انجمن کنشگران مدنی برازجان و انجمن شهروندان پویای دشتستان در محل کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد. رئیس انجمن دوستداران حافظ کشور در...

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: همایش استانی حافظ و زمانه ما بعدازظهر سه شنبه 29 مهر ماه با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از فرهنگیان، دانشگاهیان و علاقمندان به عرصه شعر و ادب، با همکاری انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر، انجمن کنشگران مدنی برازجان و انجمن شهروندان پویای دشتستان در محل کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد.
رئیس انجمن دوستداران حافظ کشور در این همایش ضمن مقایسه حافظ با سایر شعرا گفت: هیچ شعری به اندازه اشعار حافظ، درد ما را بیان نمی کند چرا که در تمام لحظات رنج و ظلمت، مردم را به امید دعوت می کند و در تمامی لحظاتی که ناملایمات زندگی کام ما را تلخ می کند، حافظ امید آفرینی می کند.
منصور پایمرد اظهار داشت: شعر حافظ سخت ترین لحظات و اندیشه های بشری را به خوبی به تصویر می کشد تا جایی که جامی برخی از اشعار حافظ را در حد اعجاز می خواند.


وی ادامه داد: ادبیات حافظ اگر به شکل نثر هم درآید، باز هم قالب شعری خود را حفظ می کند که این یکی از ویژگی های خاص اشعار حافظ است.
پایمرد افزود: اقبال مردم به حافظ از آنجایی نشأت می گیرد که در هیچ شعری همچون اشعار حافظ، حرف دلشان را نشنیده اند.
سیاوش جعفری رئیس دانشگاه پیام نور برازجان نیز در این مراسم با بیان اشعار حافظ راز ماندگاری  این شاعر برجسته را مدارا، اهل زندگی بودن و پرداختن به دردهای اجتماعی بیان کرد و گفت: حافظ در دیوان خود بر علیه بسیاری از معضلات جامعه می پردازد و برخلاف برخی از شعرا که دنیا را پست می خوانند، حافظ این دنیا را بسیار جدی و زمینه ای جهت رشد و تعالی افراد می داند.


محمد آقایان حسینی دبیر همایش حافظ و زمانه ما نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور حافظ دوستان از راه اندازی انجمن دوستداران حافظ دشتستان خبر داد.
گفتنی است در این همایش تعدادی از شعرای دشتستانی از جمله محمد غلامی اشعاری را در وصف حافظ خواندند و در پایان از تعدادی از فعالان شعر و فرهنگ و مسئولین اجرایی این همایش تقدیر شد./ب




















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/35982