امروز: دوشنبه 30 ارديبهشت 1398
    طراحی سایت خبری
تاريخ انتشار: 29 مهر 1393 - 19:42
اختصاصی اتحادجنوب:

اتحادجنوب: همایش استانی حافظ و زمانه ما بعدازظهر سه شنبه 29 مهر ماه با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از فرهنگیان، دانشگاهیان و علاقمندان به عرصه شعر و ادب، با همکاری انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر، انجمن کنشگران مدنی برازجان و انجمن شهروندان پویای دشتستان در محل کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد. رئیس انجمن دوستداران حافظ کشور در...

اتحادجنوب- سیده هدیه بیت سیاح: همایش استانی حافظ و زمانه ما بعدازظهر سه شنبه 29 مهر ماه با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از فرهنگیان، دانشگاهیان و علاقمندان به عرصه شعر و ادب، با همکاری انجمن دوستداران حافظ استان بوشهر، انجمن کنشگران مدنی برازجان و انجمن شهروندان پویای دشتستان در محل کانون امام خمینی(ره) شهر برازجان برگزار شد.
رئیس انجمن دوستداران حافظ کشور در این همایش ضمن مقایسه حافظ با سایر شعرا گفت: هیچ شعری به اندازه اشعار حافظ، درد ما را بیان نمی کند چرا که در تمام لحظات رنج و ظلمت، مردم را به امید دعوت می کند و در تمامی لحظاتی که ناملایمات زندگی کام ما را تلخ می کند، حافظ امید آفرینی می کند.
منصور پایمرد اظهار داشت: شعر حافظ سخت ترین لحظات و اندیشه های بشری را به خوبی به تصویر می کشد تا جایی که جامی برخی از اشعار حافظ را در حد اعجاز می خواند.


وی ادامه داد: ادبیات حافظ اگر به شکل نثر هم درآید، باز هم قالب شعری خود را حفظ می کند که این یکی از ویژگی های خاص اشعار حافظ است.
پایمرد افزود: اقبال مردم به حافظ از آنجایی نشأت می گیرد که در هیچ شعری همچون اشعار حافظ، حرف دلشان را نشنیده اند.
سیاوش جعفری رئیس دانشگاه پیام نور برازجان نیز در این مراسم با بیان اشعار حافظ راز ماندگاری  این شاعر برجسته را مدارا، اهل زندگی بودن و پرداختن به دردهای اجتماعی بیان کرد و گفت: حافظ در دیوان خود بر علیه بسیاری از معضلات جامعه می پردازد و برخلاف برخی از شعرا که دنیا را پست می خوانند، حافظ این دنیا را بسیار جدی و زمینه ای جهت رشد و تعالی افراد می داند.


محمد آقایان حسینی دبیر همایش حافظ و زمانه ما نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور حافظ دوستان از راه اندازی انجمن دوستداران حافظ دشتستان خبر داد.
گفتنی است در این همایش تعدادی از شعرای دشتستانی از جمله محمد غلامی اشعاری را در وصف حافظ خواندند و در پایان از تعدادی از فعالان شعر و فرهنگ و مسئولین اجرایی این همایش تقدیر شد./ب






















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/08/04 - 00:22
0
0
با حضور دکتر جعفری و عملیاتی شدن ایده های ایشان چشم به راه تغییر آرام فرهنگی
و ارتقای جایگاه دشتستان بزرگ در سطح استان هستیم.
شخصاٌ به عنوان دبیر ادبیات از تمام دست اندرکاران این همایش فرهنگی صمیمانه سپاس گزاری می نمایم .
توفیق رفیق شفیق موافقشان باد./ب
1393/08/02 - 03:29
0
0
باتشکرازاتحادجنوب بابت اطلاع رسانی به موقع وپوشش خبری مناسب، بسیار جلسه خوبی بود همچنین صحبت های دکترجعفری ریاست دانشگاه که گویا برنامه ریز اصلی هم خود وی بوده خیلی خوب بود، ازایشان همکارانش تشکرمیکنیم.
1393/08/02 - 00:38
0
0
با درود فراوان
با سپاس از همه بزرگوارانی که در جهت حفظ و ارتقای فرهنگ و اقتدار این مرزوبوم تلاش می نمایند
سپاس
سپاس
1393/08/01 - 23:25
0
0
با سپاس بسیار از برگزار کنندگان و دست اندرکاران این همایش به ویژه جناب آقایان حسینی عزیز .
جناب احمد زاده محترم ، من نگفتم برگزار نشود نظر خودم را ارایه دادم !! احترام به بزرگان دشتستان همواره در فعالیت های بنده با مستنداتش موجود است اما می گویم درشعار نمی شود قول اینده را از مسوولان گرفت منتظرعمل هستیم ببینم چه می کنند ... مردم سی سال منتظر هستند ... جناب احمد زاده چرا انجام نداده اند؟؟؟؟؟!!!!!!
1393/08/01 - 17:03
0
0
شد یه مراسمی باشه اقای رجایی داخلش نباشه.
1393/08/01 - 14:02
0
0
جناب رجایی عزیز درود . اینکه می گویید غریبه ها کدام غریبه را می گوئید ؟ . در وادی فرهنگ هیچ کس غریبه نیست . اینک مثلن می گویند دژ برازجان و کاخ زمستانی هخامنشییان و تخت جمشید بخشی از میراث فرهنگی جهانی است یعنی متعلق به همه بشریت است . اگر حافظ در شیراز و ایران از چنان محبوبیتی برخوردار است به این علت است که که حافظ خاص است . آرامگاه سعدی هم در شیراز است اما نه آن محبوبیتی دارد که حافظ . میرزا کوچک خان . ستارخان هم و.... آیا آرمگاه این قهرمانان نیز چون حافظ در جشن ها و روزهای ویژه زیارتگاه عموم است . علت اینکه حافظیه چنان محبوب است شاید یک جریان سنتی باشد . شاید نمونه آن همین شاه زاده ابراهیم خودمان است . چه آن زمان که جاده خاکی بود و با هزار سختی و دردسر و چه حال با این جاده عریض آسفالتی همیشه تفریحگاه و میعادگاه مردم برازجان بوده و فکر نکنم در آینده هم رقیبی داشته باشد. در حالیکه شاید مناطق دیگر هست که از نظر چشم انداز طبیعی زیباتر از شاهزاده ابراهیم باشد . سنت بسیار قدر و توانمند و جاندار است .
1393/07/30 - 17:57
0
0
باسلام
تشکر از برگزار کنندگان مراسم بالاخص جناب دبیر ستاد جناب اقای محمد اقایان حسینی/
اقای رجایی هر چیز به جای خود نیکوست/ با این تفاسیری که شما میگویید باید هیچ کاری و همایشی و میتینگی برگزار نشه /
انشاالله بزودی مراسم با شکوهی نیز درخور شان دلاورمردان و مبارزین این دیار کهن برگزار گردد تا حقی از مبارزین و جوانمردان واقعی در گذر تاریخ ضایع نگردد/
یاعلی
درجواب برازجانی ، من تقدیر از حافظ را بسیار ستودم و نگفتم نباید انجام بگیرد، میرزامحمدخان برازجانی سند مبارزات ایشان در موزه انگلیس است و ایشان هم ملی و جهانی است، همانطور که رییس علی جهانی شد با تبلیغات و فیلم... میراث در دشتستان کی مقبره ساخت!!؟؟ مردم خودشان رفتند سنگ گذاشتند و کامل کردنش و احترامش هم چند ماه دیگر صبر می کنیم ... اما از ماست که برماست تا زمانی که به غریبه ها ارزش وافر می گذاریم و برای خودمان درعمل...!!!
1393/07/30 - 14:04
0
0
جناب رجایی عزیز دوستی و شیفتگی شما به دشتستان قابل ستایش است ولی مرمت و ساخت و آباد کردن آرامگاه بزرگان کار میراث فرهنگی است و سرانجام دیر یا زود انجام شدنی است . همایش حافظ و این نشستهای فرهنگی از هر مورد دیگر مهمتر است . حافظ . سعدی. مولانا . گوته . شکسپیر تنها متعلق به ایران یا آلمان و انگلیس نیستند بلکه آثار این بزرگان از افریقا و ژاپن تا استرالیا و امریکا خوانده می شود و نقد و بررسی می شود وبه هر حال میراث جهانی است . و به ویژه حافظ در ایران با این شهرت و شیفتگانی که دارد هنوز آنچنانکه باید شناخته شده نیست . حافظ تنها زادگاه او شیراز است و همانطور که مولوی زادگاهش بلخ . ولی زیر مجموعه فرهنگ ایرانی اند . ما نباید به شیرازی بودن حافظ تاکید کنیم . بی گمان در شیراز هم بزرگداشتایی در مورد نیما . شاملو .سیمین بهبهانی و دیگر شاعران ایرانی و بلکه جهانی برگزار می شود ./ج