کد خبر: 35387 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 مهر 1393 - 08:41
زمین‌های روستایی بوشکان جزء اراضی ملی است

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان گفت: زمین‌های روستایی بخش بوشکان جزء اراضی ملی هستند.

اتحادجنوب: رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان گفت: زمین‌های روستایی بخش بوشکان جزء اراضی ملی هستند.

به گزارش «اتحادجنوب»؛ ابوالقاسم محمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این شهرستان دارای اراضی طبیعی ارزشمند و مهمی است و اداره منابع طبیعی در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی شهرستان اهتمام خاصی دارد.

وی افزود: توسعه جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی در دستور کار این مدیریت قرار دارد که امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 543 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان بوشهر در این شهرستان وجود که 413 هزار هکتار آن مراتع درجه سه و چهار و در سایر عرصه‌ها نیز جنگل‌کاری شده است.

محمدی تصریح کرد: درختان کنار، کهور و آکاسیا در جنگل‌های این شهرستان کاشت شده و امیدواریم شاهد بهبود وضعیت جنگل‌ها باشیم.

رئیس منابع طبیعی دشتستان در ارتباط با سنددار کردن منازل روستایی در بخش بوشکان نیز بیان داشت: به دلیل اینکه منازل روستایی این بخش از سال 1365 به بعد ساخته شده، زمین‌های روستایی جزء اراضی ملی قرار دارد.

محمدی گفت: طبق ماده 4 قانون ساماندهی مسکن روستایی باید ابتدا از اراضی ملی به استان اصلاح و سپس شروع به سنددار کردن منازل روستایی کنیم.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان یادآور شد: بحث فرهنگ‌سازی و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی یکی از کارهای اولویت‌دار است که در حالی پیگیری و اجرای آن هستیم.

محمدی از اهدای زمین به جوانان در روستاهای بخش بوشکان خبر داد و افزود: تعدادی قطعه زمین به بنیاد مسکن برای واگذاری مسکن به جوانان واگذار کرده‌ایم که به محض اتمام آن به جوانان روستایی در بخش بوشکان می‌دهیم./ج

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/35387