کد خبر: 34913 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 مهر 1393 - 11:55
جوابیه مشاور شهردار به ادعاهای سخنگوی شورای شهر برازجان

اتحاد جنوب: در پی انتشار متن یادداشت سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در این پایگاه خبری؛ آقای هادی متوسلی جوابیه ای را به دفتر این نشریه ارسال نمودند. در این جوابیه آمده است: در ابتدای تشکیل شورای چهارم تا به حال تمایلی نداشتم وارد منازعات و دیالوگهای بی حاصل رسانه ای شوم زیرا با کمال تأسف به جای اینکه فضا و عرصه ای سازنده و روبه جلو جهت تضارب آراء و...

اتحاد جنوب: در پی انتشار متن یادداشت سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در این پایگاه خبری؛ آقای هادی متوسلی جوابیه ای را به دفتر این نشریه ارسال نمودند. در این جوابیه آمده است:

 

احتراماً‌ با عرض سلام و ادب خدمت مردم عزیز و نجیب برازجان در پاسخ به متن سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در مورخ 13 شهریور که به روی سایت هفته نامه اتحادجنوب قرار گرفت بر خود لازم دیدم با رعایت حفظ شئونات اخلاقی و انسانی مطالبی را تقدیم عزیزان نمایم.
در ابتدای تشکیل شورای چهارم تا به حال تمایلی نداشتم وارد منازعات و دیالوگهای بی حاصل رسانه ای شوم زیرا با کمال تأسف به جای اینکه فضا و عرصه ای سازنده و روبه جلو جهت تضارب آراء و نقد سازنده باشد تا به ارتقاء سطح کیفی شاخص مدیریت و تصمیم گیری و تصمیم سازی بهینه در شهرداری بیانجامد. آوردگاهی جهت تسویه حساب های شخصی و بگو مگوهای غیرضروری و توأم با گناه است که حاصل آن برای شهرمان جز عقب افتادگی و برای خودمان هم جز رواج کینه و تفرقه  و ضخیم شدن حجابهای نفسانی و دوری از همدیگر حاصلی ندارد.
آقای قایدی مقاله شما را تحت عنوان (ای شورا عطایت به لقایت) با دقت تمام مطالعه نمودم از اینکه نسنجیده و بدور از واقعیت کتابت فرمودی متأسفم ابتدا لازم است دیدگاه خود را در قضیه ی بحث برانگیز اعتلاف 4 و 5 توضیح دهم امیدوارم که مفید واقع گردد.
اینک در کلیه نظام های سیاسی و غیرسیاسی که به نوعی آراء مستقیم مردم یا نمایندگان محترم آنها ملاک تصمیم گیری نهایی است این یک اصل پذیرفته شده است که در آن نظام ها ملاک و فصل الخطاب رأی اکثریت می باشد که این قائده تنظیم کننده روابط سیاسی و اجتماعی است و در شرع مقدس اسلام نیز تا آنجائیکه به مردم واگذار شده بر این اصل مترقی صحّه گذاشته شده. اما اختلاف آراء به لحاظ تکّثر دیدگاه ها در همه عرصه ها وجود دارد و در میان اعضای محترم شورا نیز موجود می باشد.
  ریشه این اختلاف بستگی به تفسیری دارد که هر یک از اعضاء محترم شورا نسبت به منافع، مصالح، مدیریت ها و سایر اهداف مرتبط با مجموعه تحت نظرشان دارند و کاملاً طبیعی است که اعضای محترم شورا نسبت به مسائل مطرح شده در شورا دیدگاه واحدی نداشته باشند و هریک از اعضاء از زاویه دید خود به مسائل نظر داشته باشند. نخبگان و فعالان عرصه سیاسی اجتماعی و مردم عزیز به این ساز و کارهای قانونی اعتراف و تمکین دارند. البته دوستان محترم ائتلاف 4 نفره هم با تحرّکات فعّالی که تا شب انتخابات هیئت رئیسه سال دوم داشته و با درخواست حضوری آقای اسماعیلی به نمایندگی از جمع 4 نفره در محل کار آقای ترک زاده تمام تلاش خود را بکار گرفته تا آقای ترک زاده به ائتلاف 4 نفره بپیوندد و ایشان را رئیس و آقای گرمسیری را نیز نائب رئیس نمایند و کمیسیون های مهم را بین خودشان تقسیم کنند.
در واقع با این تحرک و بازی قائده فوق را قبول دارند ولی چون نتیجه نمی گیرند و از آقای ترک زاده ناامید می شوند قائده را بهم می زنند و تلاش می کنند با غوغا سالاری و اتّهام زنی و نشر اکاذیب از طریق ابزار رسانه که متأسفانه علی رغم رسالت مقدّسی که همانا رعایت اصول بی طرفی است اقدام به تحریک اذهان عمومی می نمایند. و با اقدامی هماهنگ با تحریم نمودن انتخابات هیئت رئیسه شورا سعی در کامل نمودن پروسه خود دارند.
برادران ائتلاف 4 نفره با طراحی و اجرای این سناریو قصد برهم زدن این معادله را دارند و اعلام انزجارشان ازاصل ائتلاف به لحاظ این است که ائتلاف 4 نفره خودشان در اقلّیت قرار گرفته است.
برادران محترم، تمسّک به چنین حربه هایی ناثواب، غیرقانونی و مردود است و منافع و مصالح جمع شما و عموم جامعه را تأمین نمی کند بیائید با تمکین به این سازوکار کاملاً طبیعی که ذکر آن شد کلیه فعالیت های سیاسی اجتماعی خود را از این فضای آلوده برهانید و آرامش را به شورا برگردانید و با تغییر رویکرد صحیح و عاقلانه و در یک تعامل سازنده و تأثیر گذار با نهایت دقت و بدور از غوغا سالاری و با نظارت کامل عیوب و اشتباهات احتمالی مجموعه ائتلاف رقیب را متذکر و اصلاح و به حداقل برسانید. آقای قائدی استنادتان به قانون فیزیک صحیح می باشد اما نتیجه ی آن را مصادره به مطلوب می گیرید. اشاره به منویات مقام معظم رهبری کردید و خود را نگران تضییع موازین شرعی و قانونی و متعهد به قسمی که یاد کرده اید می دانید یادآوری می کنم که دغدغه و نگرانی ائتلاف گروه 5 نفره نسبت به قانون اساسی و منویات رهبری و شهر و مصالح مردم اگر از شما بیشتر نباشد کمتر نیست.
مضافاً اینکه در این جمع کسانی هستند که در دفاع مقدس با ایثار و جان فشانی از نظام جمهوری اسلامی و سرافرازی ما و شما دفاع کردند و عملاً میزان تعهد و وفاداری خود را بدون هیچ چشم داشتی ثابت نمودند.
جناب قائدی به قول خودت خود را به غایت غمگین و مغموم و خیلی نگران منافع مردم معرفی نموده ای و این در حالی است که در جمعی قرار داشتی که برخلاف خواست و مطالبه مردمی و اذعان بزرگان شهر محل آرامستان را علیرغم مکان های مناسب و متعدد در اطراف شهر به جایی هدایت می کنی که علاوه بر هرز سرمایه ای هنگفت ( خرید دو هکتار زمین نامرغوب به مبلغ حدود 700 میلیون تومان بابت جاده ارتباطی به محل آرامستان و هزینه میلیاردی تسطیح و آماده سازی تپه ها و دره ها در آینده) باعث ناراحتی و زحمت فراوان برای عموم مردم می باشد. سؤال افکار عمومی و بنده از شما این است که چرا در مقابل این امر بسیار مهم که به اعتقاد بنده سناریو ناراحت کننده محل بیمارستان شهید گنجی را در اذهان مردم عزیز تداعی می کند برآشفته نشدید و بیانیه صادر نکردید و عطای شورا را به لقایش ترجیح ندادید و از قدرت و نفوذ معجزه آسای دوستان رسانه ای ات استفاده نکردی؟ بنده هم معتقدم همانند شما که مردم ما خیلی فهیم و نکته سنج می باشند و افراد را فارغ از شعار و در بوته عمل می آزمایند و قضاوت می کنند. بله اگر مردم واقعیات را بدانند آنوقت نوع و جنس دغدغه ها و نگرانی های شما بر همه هویدا می گردد.
 من نمی خواهم راجع تک تک بندهای ذکر شده و بی پایه بودن آنها توضیح دهم. زیرا باعث اطاله کلام می شود و پرداختن به آن را که همه خلاف واقع است به وقت و زمان دیگری موکول می نمایم. اما شما در مورد اینجانب در بند 5 متن خود اشاره کرده اید که لازم می بینم از خود دفاع نمایم و قضاوت را به شهروندان عزیز واگذار نمایم. اشاره کرده اید رفیق گرمابه و گلستان اگر منظورتان صمیمیت است بنده افتخار دارم که سی و اندی سال است که ما با هم ارتباط دوستی داریم و ایشان را سالهای متمادی است که به پاکی و سلامت نفس و متعهد به مردم می شناسم و اما از شکست های متوالی اینجانب سخن گفته اید. 
ابتدا از اظهارات شما که کاملاً عاری از واقعیت است متعجّب شدم. آقای قائدی شما تا کنون یک بار هم با من هم سخن نشده اید و زیبنده شما نبود که سخنگو و بازیچه ی دیگری قرار بگیرید، بازیچه ی کسی که تمام مشکلات و اختلافات 4 و 5 ریشه در خودخواهی و خود شیفتگی های ایشان دارد که امیدوارم با تأمّل و تفکر خود را اصلاح نماید به عرض می رسانم اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های اقتصادی اینجانب موفق بوده و بنده سالهاست با سفر و مبادله تجاری با کشورهای شرق آسیا به امر صادرات و واردات و ترخیص کالا اشتغال دارم و لیست ورود محموله هایم به گمرکات بوشهر، خرمشهر، بندرعباس مؤید این ادعا می باشد. مردم عزیز و بزرگوار؛ با طرح چند سوال که مطرح می نمایم قضاوت را به عهده شما عزیزان می گذارم.
حال به فرض این که فردی در زمینه اقتصادی اشتباه محاسبه یا شکستی داشته باشد، آیا این فرد دیگر طبق نظر آقای قائدی نمی تواند رو به جلو حرکت نماید؟ پس تجربه در این مسئله چه جایگاهی دارد؟
شما کدام یک از فعّالان این عرصه را سراغ دارید که اشتباه و شکست در زمینه کاری نداشته و این اشتباه مقدمه و نردبان پیروزی های بزرگ برایش نشده باشد؟ آیا این است دغدغه ای که خواب شما را آشفته کرده؟
چگونه شما مشاوری را که هیچگونه هزینه مالی برای شهرداری ندارد و قصد کمک به توسعه شهر و شهرداری دارد و با عنایت به اینکه فقط مشاوره می دهد و تا زمانیکه طرح کارشناسی نشده اجرا نمی گردد، دیگر این کمال تنگ نظری و بی انصافی است که آن را در قالب دغدغه ها و منویات رهبری و...  از آن یاد کنید. متأسفانه تنظیم کنندگان این متن علی رغم ادعایی که دارند اگر قدری احتیاط می کردند با اتهامات خلاف واقع و کذب، آبروی مسلمان را که طبق آموزه های مذهبی و دینی حرمتش از خانه خدا بالاتر است وجه المصالح مطامع دنیوی خود قرار نمی دادند؟
آقای قائدی بنده به صراحت خدمتتان عرض می کنم بعنوان عضو کوچکی از علاقمندان به توسعه و پیشرفت شهرستان خداوند بزرگ را شاهد می گیرم که به هیچ چیز غیر از مصالح و منافع شهرمان نیندیشیده ام و هیچ کس به شما این حق را نداد که دایره خدمت رسانی به این مردم بزرگ و مظلوم را در انحصار خود و دوستان خود بدانید.
در بین اظهاراتتان اشاره کردید که بعضی ها بوسیله اهرم فشار به شهردار، تحمیل شده اند، مزید اطلاع جنابعالی بنده در ملاقاتی که قبل از جلسه معارفه توسط شهردار محترم داشته ام ایشان را سوگند دادم با عنایت به دیدگاه های بنده در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری اگر خودتان (شهردار) حضور ما را فارغ از هرگونه سفارش، کمک به مجموعه شهرداری میدانید بسم الله و در غیر اینصورت هیچ توقّع و درخواستی نیست که ایشان فرمودند خیر و شما باید در کنار ما باشید.
آقای قائدی بنده هم اطلاعات مستندی از دوستان و نزدیکان گرمابه و گلستانهای شما که در مصدر امور شهرداری بوده اند دارم؛ چرا عدم پیگیری فاکتورهای ارائه شده پس از 2 سال خواب شما را آشفته نگردانید و شما را غمگین نساخت اما آقای قائدی آبروی افراد برای ما خط قرمز می باشد که قطعاً اگر بر ملا شود خوشایند شما نیست.
در پایان هم توصیه ای به برادران هفته نامه اتحاد جنوب داشته باشم که متأسفانه شما با حمایت جانب دارانه از یک طرف دعوا و ایجاد بستر مناسب رسانه ای از اعتلاف 4 نفره آنها را در تداوم اشتباهشان یاری می رسانید و این با رسالت حرفه ای شما در تضاد می باشد. امیدوارم که با تأمل و دقت بیشتر در چارچوب وظایف حرفه ای تان عمل نمائید. /ج

والسلام علیکم و رحمه اله و برکاته

هادی متوسلی
مشاور اقتصادی شهردار برازجان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/34913