امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 26 شهريور 1393 - 10:35

«مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد». می‌خواهند از هفته آینده با ۴۰۰۰ هزار نیرو به خیابان‌ها بیایند. بیایند به کف خیابان برای ایثار. خودشان می‌گویند ما ایثار می‌کنیم. هدفشان امر به معروف و نهی از منکر است. یعنی هدف اصلی ماموریت خود را الزام به دستورات دینی می‌دانند و بس. شاید برای همین هست که خیلی‌ها از آمدن آنها به اسم دین و ایدئولوی ترس دارند و خیلی‌ها سکوت معنادار می‌کنند و از اظهارنظر در این‌باره ابا دارند.

اتحادجنوب: می‌گویند اولین بار نیست که اینها به این اسم وارد خیابان می‌شوند. شاید خیلی از ماموریت‌های آنها هم در نهایت به بیراهه رفته باشد. به اسم دین و تعبد، به سینما‌ها ریختند و بنرهای فیلم‌ها را پایین کشیدند. خیلی از سخنرانی‌ها را به هم زدند و به خیلی از مقامات سیاسی کشور اهانت کردند، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا ناطق؛ سخنرانی لاریجانی در قم یا سید حسن خمینی در تریبون نماز جمعه از حملات آنها در امان نبوده‌اند. اما امروز حرکت آنها کمتر موافقانی در کشور دارد و بیشتر مخالف ورود نیرو به هر اسم به خیابانها آن هم بدون مجوز قانونی، هستند. دولت هم شعارش التزام به قانون اساسی است و در این مورد بسیار پایبند. این را حقوقدان‌ها می‌گویند. نعمت احمدی، حقوقدان بارها گفته «بزرگتر مشخصه دولت یازدهم قانون‌مداری آن است.»
به گزارش اتحادجنوب به نقل از آفتاب؛ حجت الاسلام محسن درایتی، مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات، می گوید «ریشه این حرکت‌ها در افراطی‌گری‌های اوایل انقلاب است که گاه و بیگاه رهبر انقلاب به آن تذکر می‌دادند.» اما بعدها این حرکت‌ها ادامه پیدا کرد و در دولت اصلاحات به شکل افراطی سروکله افراطیان در هر کاری پیدا  شد. دامنه حرکت اینها از برهم زدن میتینگ‌ها تا ترور مغز متفکر اصلاحات ادامه داشت؛ بی‌هیچ ترس و ابایی.
آن زمان همه جا سر و کله نیروهای خودسر پیدا بود. در انواع و اقسام تجمعات سیاسی مجوزدار. مردمی که به خاتمی رای داده بودند، طعم حضور تهدیدآمیز نیروهای خودسر و گاهی  طعم مشت و لگد آنها را می‌چشیدند و به گفته رییس دولت هر ۹ روز در کشور یک بحران به‌وجود می‌آمد. از وزیر تا مردم عادی همه درگیر تبعات بحران بودند. اما در دوران احمدی‌نژاد، نیروهای خودسر پیشرفت بیشتری کردند و کارشان بالا گرفت، این بار سازماندهی شدند و از لحاظ مالی قدرت گرفتند. آنها دیگر به لغو کنسرت‌های مجوزدار شهرهایی مثل مشهد راضی نبودند. سخنرانی نوه امام را هم به هم می‌زدند. حتی وقتی که با احمدی‌نژاد هم چپ افتادند، سخنرانی رئیس‌جمهورشان را نیز خراب کردند. صابونشان به تن ناطق نوری هم خورد؛ ناطقی که روزگاری برای پیروزی‌اش همین نیروها در انتخابات ریاست‌جمهوری، چه کارها که نکردند. به در خانه هاشمی رفسنجانی هم رفتند و هاشمی و خانواده‌اش را به دشنام‌هایی میهمان کردند، تا اینکه او کاسه صبرش لبریز شد و اعتراض کرد! آخر سر به سراغ علی لاریجانی هم رفتند و حرم حضرت معصومه (س) را با غوغاکده‌‌ی سیاسی خود اشتباه گرفتند.
حالا همه می‌ترسند؛ اگرچه این نیروها هشت سال کم و بیش در لاک خود فرو رفته بودند و جز به سخنرانی سید حسن خمینی، آیت‌الله هاشمی و ناطق نوری شاید یکبار به علی لاریجانی اهانت کردند و در نهایت با پیگیری جدی مجلس روبرو شد. اما منصور حقیقت‌پور این دو فعالیت را از یک جنس نمی‌داند. می‌گوید اهانت به سران اول مملکت با تذکر به مردم بدحجاب و بی‌حجاب خیلی متفاوت است. «مگر برای نماز خواندن نیاز به مجوز قانون داریم که برای امر به معروف نیاز به مجوز داشته باشیم.» او می‌گوید «دولتی که تعبیرش از گشت ارشاد دیوارکشی در خیابان‌هاست نمی‌تواند کار امربه معروف و نهی از منکر را انجام دهد.»
 شاید اصولگرایان معتقد هستند که می‌توان در خیابان امر به معروف و نهی از منکر کرد و این کار نیازی به مجوز قانونی ندارند. آنها به بیان خوش و زبان آرام اشاره می‌کنند و از تکلیف دینی می‌گویند. محسن کوهکن به «آفتاب» می‌گوید «اگر نیروی انصار و حزب‌الله آموزش ببینند که برای رضای خدا به مردم تذکر بدهند خیلی هم خوب است. ما نمی‌توانیم برای تذکر دادن به خانم بدحجاب منتظر نیروهای با مجوز باشیم.» اما حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارزاین تذکر را «به تعبیر رهبری نظام در حد تذکر دادن و رد شدن نه برخورد» می‌داند و می‌گوید «برای برخورد نیاز به مجوز قانونی وجود دارد.» اما دولت می‌خواهد جلوی خودسری نیروها را بگیرد چه به اسم انصارحزب الله و چه به اسم نیروها خودسر؛ فرقی ندارد. می‌گویند قانون حرف اول و آخر را می‌زند؛  قانونی که برگرفته از متن اسلام و قوانین مدرن در جامعه ایران اسلامی است.
مردم اما روزهای سخت التهاب را به چشم دیده‌اند و از تکرار آن روزها وحشت دارند اما انصار حزب الله به کار خود باور دارند. آنها در مورد علت اطمينانشان از تاثيرگذاري تذكراتشان توضيحي نمي‌دهند اما اعتقادات مخصوص به خودشان را دارند. آوردن چهار هزار نيرو به سطح خيابان‌ها براي مبارزه با بدحجابي را «ايثار» خودشان مي‌دانند تا نشان دهند نسبت به آنچه در جامعه رخ مي‌دهد بي‌تفاوت نيستند. آنها براي وزارت كشور هم پاسخ دارند. از تلاششان براي اقناع وزير كشور كه اصلي‌ترين متولي حجاب در كشور شناخته مي‌شود خبر مي‌دهند. چهار هزار نيروي انصار حزب‌الله كمتر از يك هفته ديگر براي مبارزه با بدحجابي به خيابان‌ها مي‌آيد. گشت‌هاي موتوري كه دبيركل انصار حزب‌الله مي‌گويد سرعت اقداماتشان از «لاك‌پشت» هم كندتر خواهد بود. حالا جامعه نگران تکرار روزهای سخت گذشته است./ب


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/06/30 - 09:53
0
0
خدایا کمکمون کن نجاتمون بده
1393/06/30 - 09:48
0
0
اتحاد جنوب واقعا بی عقلی با این تخریب کردنت. برو کمی اصول خبر نویسی یاد بگیر یه بچه دبستانی هم اگه حال داشته باشه و وقت بزاره می تونه به لحاظ اسناد موجود دروغ هات و تهمت هاتو در بیاره ولی متاسفانه شما بخاطر جنگ ادراکی که راه انداختید مغز برازجونی های بیچا رو داغون کردید بابا حد اقل از کواکبیان یاد بگیرید مردم رو مثل خودتون بی عقل فرض نکنید.
1393/06/30 - 08:01
0
0
قاسم، خدا پدر و مادرت و بیامرزه، منم دارم همین و میگم، بدون مجوز نمیشه. چون الان تو دولت وزارت کشور متولی امر رسیدگی به وضعیت حجاب هست. دیگه نباید گروه یا سازمانی موازی کاری بکنن.

البته بازهم میگم موضوع حجاب امری فرهنگی هست و با قشون کشی تو خیابونها نه تنها نتیجه نمیده برعکس وضعیت رو آشفته تر هم میکنه. این و من نمیگم، تجربه سالیان گذشته میگه./ب
1393/06/29 - 21:36
0
0
تعدادی از همین بچه ها به فتنه گران 88 گفتن اشتباه میکنید
1393/06/29 - 21:15
0
0
امربه معروف و نهی از منکر دو واجب دینی هستن که احتیاج به مجوز قانونی نداره مثل این میمونه که بگی برا نماز خوندن باید مجوز بگیری به هر حال دولت که کاری برا بدحجابی نمیکنه باید عده ای که عرق دینی دارن دست به کار شن
1393/06/29 - 19:21
0
0
این گروه 400 نفری بد حجابی را بهانه کرده اند !!! این یک نوع قدرت نمائی علیه دولت یازدهم می باشد : که در واقع نوعی بی قانونی است که باوجود نیرو انتظامی یک گروه خاصی بخواهد چنین اقدامی نماید !!!!/ب
1393/06/29 - 18:56
0
0
بی حجابی قطعا مشکلاتی برای جامعه بوجود می آورد ولی آیا سایر مسایل اجتماعی فعلی که در زمان حیات پیامبر اعظم وجود نداشته مانند جاده ها ، خودرو ها ، خودروسازان، سبقت های غیر مجاز ، موبایل ، اینترنت ، محیط زیست ، ریختن زباله در طبیعت ، پارکینگ های اجباری ، موتور بگیرو ، یک لیتر بنزین سوزاندن تاکسی برای هزار تومان ، فقر ، بیکاری ، نا امنی ، پیامک های ضد قومی لری و ترکی و رشتی ، پیامک های جوکی سانحه هواپیما و عصبانیت دکتر شریعتی و هزاران هزار مشکلات دیگر که عینا در قران نیست ! آیا فقط بد حجابی معضل شده ؟ آیا پژو 405 که با انبوهی از گازوییل قاچاق سبقت غیر مجاز میگیره و عده ای رو به کام مرگ میکشه معضل نیست چونکه در قران نیامده ؟ آیا با بر هم زدن سالن کنسرت و برپایی نماز در روی سن کسی مسلمان میشود و یا امر به معروف میشود ؟ بنده فکر میکنم کسانی که اینکار ها را انجام میدهند .......... بعد دست به انجام کاری بزنند ! بنده با برخورد با بد حجابی یا برخورد با هر موردی که مشکلی برای جامعه بوجود آورد موافق هستم ولی این راهش نیست تهاجم فرهنگی را با تهاجم نمیشود مهار کرد مگر بد حجابی با زد و خورد و رعب و وحشت وارد جامعه شده است ؟ بلکه راه و روش مروجان ، ورود نرم به مغزها و آرام آرام زهن ها را مجذوب کردنه و قطعا برخورد فیزیکی و زبانی آنهم با استدلال هایی که به ذهن مردم قدیمی است راه به جایی نخواهد برد باید مفهوم زیبایی برای مردم زیبایی الهی و معنوی حجاب باشد نه قفس حجاب از ترس گشت ارشاد ! /ب
1393/06/29 - 13:40
0
0
جناب پوف! اگر منکری آشکار باشد یعنی در ملا عام انجام شود در همانجا هم باید تذکر داده شود. به نظر شما فردی که در ملا عام مرتکب امری منکر می شود حق دارد اما ناهی از منکر حق ندارد در اجتماع نهی از منکر کند؟؟؟ البته برخورد فیزیکی باید در مرحله آخر و با مجوز حکومت باشد.
جواب سوال دوم. امر به معروف و نهی از منکر جزء واجباتی است که 1400 سال پیش و در زمان پیامبر(ص)دستورش و بقول شما اذنش داده شده ((باید از شما گروهی باشند که بسوی خیر دعوت نمایند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.سوره آل عمران آیه 104)) البته باید صبر کنیم و ببینیم انصار حزب الله چه برنامه ای دارند. ولی در کل اگر بدون مجوز حکومت باشد امری خلاف و باطل است.
1393/06/29 - 12:08
0
0
جناب قاسم و یس به سوال من پاسخ بدید:
- آیا حضرت محمد(ص)، ائمه اطهار و یارانشون برای امربه معروف و نهی از منکر میرفتن تو اجتماع و در حضور دیگران به یک نفر تذکر میدادن!!؟
و آیا آنان این فریضه رو بدون اذن خداوند انجام میدادن!؟/ب
1393/06/29 - 10:40
0
0
ماشاءالله چقدر غیبگو در مملکت داریم!!!مخالفین حرکت انصار حزب الله از کجا میدانند که اینها قراره چه حرکتی انجام دهند که از الان موضع گرفته اند؟چرا قصاص قبل از جنایت می کنید؟وانگهی مسئولین فرهنگی این دولت و دولتهای قبل آنقدر کم کاری کرده اند که اینها مجبور به انجام این کار شده اند.جناب پوف هم بدانند برخورد فیزیکی نیاز به مجوز دارد اما تذکر لسانی وظیفه همه است و نیازی به مجوز ندارد.اگر من و شما وظیفه تذکر لسانی را انجام می دادیم امروز نیاز به این حرکتها نبود.مقصر اصلی من و شما هستیم عزیز!/ب
1393/06/29 - 07:24
0
0
بهههه پوف عزیز
یه مدت نیومده بودم تو سایت دلم برات تنگ شده بود
حجاب یعنی پوشاندن تمام اعضای بدن به جز گردی صورت و مچ دست به پایین
واین واجب است.
حالا اگر کسی جاهایی که باید بپوشاند نپوشاند حجاب را رعایت نکرده و به نوعی بدحجاب است
حالا گروه انصار حزب الله بخوان فعالیتی داشته باشند باید با مسئولان مربوطه صحبت کنند و اقدامات قانونی را باید انجام بدهند.
1393/06/29 - 06:35
0
0
افرین به غیرت و شرف انصار حزب الله
1393/06/28 - 21:12
0
0
مگر ما چند دولت داریم ؟دولت در دولت که نمیشه یاشاید بشه ماخبرنداریم .هراقدامی باید با مجوز دولت باشد .
1393/06/28 - 19:46
0
0
در کشور ما بد حجابی وجود ندارد : این اقدام گروه 400 نفری فقط قانون شکنی می باشد !! درکشورما قانون باید اجراشود : هرکجا لازم باشد قانون جلو بی قانونی را می گیرد به این شکل اقدام کردن نتیجه آن بی نظمی در جامعه میباشد !! که آن هم نتیجه معکوس دارد
1393/06/28 - 11:44
0
0
با سلام لطفا در این خصوص مردم خودشان تحقیق کنند و بازیچه چند سایت تندرو و زخم خورده نشن.امر به معروف و نهی از منکر دوتا واجب دینی هست.در ابتدا!!! نه قانون در وحله بعد!!!!!زمان امام حسین بر علیه حکومت بلند شدن غیرقانونی بود ولی امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین اسلام امریست که امام ما به ما یاد داده است.کدام مهمتر است قران و امام ما یا قانونی که بعضی از سایتهای افراطی تفسیر می کنند نه اصل قانون نه همه ی قانون بلکه قسمتی از آن، راستی ایا این همه مراسم تو کشور گرفته می شود همه مجوز دارند!!!!؟ ایا برای گرفتن یک مراسم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تا چه اندازه هماهنگی می خواهد....انهایی که اطلاع ندارند بدانند که هماهنگی با نهاد وزارت کشور ، ناجا و راهنمایی و رانندگی صورت میگیرد حالا باید پرسید چه فکری پشت این مطالب است که می خواهند با سیاه نمایی چهره این آزادی خداهان را تخریب کنند.آزادی خواهی یعنی حسین (ع).باتشکر از صبر و حوصله شما.
1393/06/28 - 07:15
0
0
خدا خیرشون بده...مسئولین که خوابن...لااقل در خصوص حجاب به خودشون بیاین
1393/06/27 - 18:33
0
0
سلام وقتی مسئولان اجرایی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران توی فکر نباشند خوب اینجاست که مردمی که به خاطر ناموسشان این همه شهید دادن خودشان وارد صحنه میشوند . این هم یک وظیفه هست و طبق بند م وصیت نامه امام خمینی غیر قانونی نبوده و وظیفه هر مسلمان می باشد!
1393/06/27 - 12:31
0
0
آقا امید بی حجاب یعنی طرف دستمال و روسری و مقنعه به سر نکرده، در صورتی که تو کشور ما تا الان همچین موردی در مکانهای عمومی نداشتیم. به این هنجار میگن بد حجابی................
گروه انصار حزب الله هر اقدام فیزیکی یا شفاهی بخواهد بکند باید مجوز قانونی داشته باشد، والا فردا دیدی هرکسی در هرجای کشور به بهونه امر به معروف هرکاری خواست کرد.
1393/06/27 - 10:40
0
0
چه فايده وقتي به قانون عمل نشه /ب
1393/06/27 - 10:39
0
0
متاسفانه وضعيت حجاب و عفاف در جامعه به معضل داره تبديل مي شود و در بعضي موارد هم از خط قرمز گذشته و داره يه جوري به مردم تلقين ميشه كه بي حجابي نشاني از روشنفكري مي باشد .
ماهواره و تهاجم فرهنگي توانست بصورت كاملا نامحسوس و پنهان قسمتي اعظم از حجاب مردان و زنان رو برداره تقريبا همان كاري كه شاهان پهلوي نتوانستند بزور انجام دهند .غربها قرآن و كانون گرم خانواده هاي ايراني رو هدف قرار داده به اين نتيجه رسيده اگه بتونه اين موارد رو از ايرانيان بگيره يه جوري تمامي سرزمين هاي مادي و معنوي رو تسخير كرده .
تكليف چيه بايد كرد آيا بايد شاهد رواج بي حجابي و بي قيد وبند بودن در جامعه باشيم . آيا بايد گفت دستت رو بزار رو كلاهت باد نبره .متاسفانه شاخص ايمان و اخلاص در افراد بسيار پايين آمده و تمامي دردها از كمبود همين مقوله ها شكل ميگيرد .
بالاخره يه جايي لازم هست تلنگري به افراد وارد شود زيرا وضعيت بي حجابي علاوه بر اينكه به خود فرد آسيب وارد ميكند به جامعه هم آسيب وارد مي كند .
تا آنجايي كه شنيده ام كار بگير و ببند در برنامه اين گروه 4000نفري نيست زيرا مردم ايران متوجه شده اند كه با زور نمي توان جلوي مردم رو گرفت همانگونه كه نتوانستند ماهواره ها رو جمع كنند اول انقلاب اگه اگه به ياد داشته باشيم كميته حتي جلو خودروها رو ميگرفت و نواركاست هاي غير مجاز رو از خودرو ها جمع مي كرد امروز هم نواركاست ها به يك فلش مموري كوچك تبديل شده و هم ديگه اون كميته ...... بگذريم اين كه اين گرو قراره برخورد فيزيكي با مردم الان يا آينده انجام دهند نيست فقط در حد صحبت شفاهي مي باشد خدا كند كه اين تلنگر بتونه افراد رو از خواب بيدار كنه .
زندگي در صدف خويش گهر ساختن است به درون آتش رفتن ونگداختن است
..../ب
1393/06/27 - 07:26
0
0
دولت باید با انها بشدت برخورد کند تا بدونن مملکت قانون داره/ب
1393/06/26 - 13:36
0
0
حضور انصار حزب الله بدون مجوز، نقض صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 4 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 22 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...