امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1393 - 19:39
اختصاصی اتحاد جنوب/ در همایش مدیران مدارس دشتستان مطرح شد:

اتحادجنوب: همایش مدیران مدارس دشتستان (پروژه مهر 93) امروز یکشنبه 23 شهریور ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش دشتستان و معاونین وی و جمعی از مدیران مدارس این شهرستان، در محل کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر: تا مشکلات معلمان حل نشود نمی توانند تعلیم...

اتحاد جنوب- سیده هدیه بیت سیاح: همایش مدیران مدارس دشتستان (پروژه مهر 93) امروز یکشنبه 23 شهریور ماه با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش دشتستان و معاونین وی و جمعی از مدیران مدارس این شهرستان، در محل کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر: با شعار نمی توان مدرسه را اداره کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این مراسم ضمن آرزوی شفای عاجل برای مقام معظم رهبری و موفقیت دولت تدبیر و امید گفت: افتخار می کنم دو الگوی بزرگ این نظام یعنی شهید رجایی و شهید باهنر، معلم بودند.

وی سیستم اداره آموزش و پرورش از جمله وزارت، مدیر کلی، مدیر اداره شهرستان و مدیر مدارس را به هرم تشبیه کرد و گفت: هرم خدمتگزاری در آموزش و پرورش باید وارونه شود به عبارتی هر مدیر مدرسه ای، خود را به مثابه ی یک وزیر تلقی کند و با برنامه های قوی، مدرسه را اداره کند چرا که تعلیم و تربیت در مدارس صورت می گیرد و اقدامات اساسی در نظام آموزشی در مدارس انجام می پذیرد.


اصغر حصیری با اشاره به مشکلات مالی معلمان و فرهنگیان گفت: با شعار نمی توان مدرسه را اداره کرد، وقتی معلمان ما دغدغه بیمه، حقوق، اقساط بانکی و ... را داشته باشند نمی توانند آنگونه که باید به تعلیم و تربیت بپردازند.

وی ادامه داد: عزت معلمان بیش از مسائل مالی است، اما باید حداقل ها فراهم شود تا معلمان بدون دغدغه کار کنند.


چرا چهره معلمان افسرده است؟

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: چرا چهره معلمان ما در کوچه و بازار شناخته شده است و به دلیل افسردگی که در چهره آنها وجود دارد به راحتی قابل شناسایی هستند؟

وی ادامه داد: ما اگر کشوری پیشرفته می خواهیم، باید آموزش و پرورشی پیشرفته داشته باشیم لذا باید مشکلات مالی این افراد حل شده تا دغدغه ای نداشته باشند.


افزایش 26 درصدی بودجه سال جاری آموزش و پرورش

حصیری خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید جهت مرتفع سازی مشکلات آموزش و پرورش، بودجه سال جاری این وزارت خانه را با 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین کرده است که این خود می تواند مشکلات زیادی را مرتفع سازد.


180 هزار دانش آموز امسال در استان بوشهر به مدرسه می روند

وی با اشاره به سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر، سال تحصیلی خود را با 15 هزار و 500 فرهنگی و بیش از 180 هزار دانش آموز که از این تعداد دانش آموز 19 هزار و 900 نفر کلاس اولی هستند در 5680 کلاس درس و در قالب 2180 مدرسه آغاز خواهد کرد.

حصیری عنوان داشت: فردا دوشنبه 24 شهریور ماه، معلمان سراسر استان بوشهر به صورت نمادین به مدارس خواهند رفت تا کم و کاستی های مدارس و کلاس های درسی خود را تا قبل از شروع سال تحصیلی مرتفع سازند.


مدیر آموزش و پرورش دشتستان: تغییرات در مدیریت مدارس به حق بود

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز در این مراسم با اشاره به سند چشم انداز توسعه 1404 گفت: اهداف و برنامه های آموزش و پرورش در این سند بر پایه 6 ساحت آموزشی از قبیل تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای و تربیت علمی و فن آوری استوار است که مدیران و معلمان مدارس باید این اهداف را شالوده کارهای خود قرار دهند.


سید حسن لواسانی با اشاره به فعالیت یک میلیون فرهنگی در سطح کشور افزود: سال گذشته 121 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش کشور اختصاص یافت که 99/3 درصد این بودجه صرف حقوق پرسنل این نهاد شد و تنها 0/7 درصد از بودجه مذکور به مسائلی چون تجهیزات، امکانات رفاهی دانش آموزان و ... تخصیص یافت.

 

تخصیص دو خودرو جهت تردد دبیران به بخش های تنگ ارم و بوشکان

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید دو مدرسه شبانه روزی در بخش تنگ ارم ادغام شدند تا بتوان امکانات بهتری به آن اختصاص داد همچنین با همکاری منطقه ویژه اقتصادی عسلویه دو خودرو جهت تردد دبیران مقطع متوسطه به مدارس بخش های ارم و بوشکان تخصیص یافته است تا نیروی انسانی را در این بخش ها تأمین کنند.

 

تغییرات در مدیریت مدارس به حق بود

مدیر آموزش و پرورش دشتستان ضمن انتقاد از موضع گیری برخی از مدیران مدارس از تغییرات و جابه جایی ها گفت: حق هر دولتی است که از افرادی که تفکرات همسو با آن دولت را دارند استفاده کند اما مطمئن باشید تغییراتی که در آموزش و پرورش دشتستان صورت گرفته است به حق بوده است و تغییرات بر اساس دیدگاه افراد صورت صورت نگرفته است.

لواسانی اظهار داشت: بسیاری از مدیران برکنار شده به دلیل نزدیکی سن آنها به بازنشستگی، تغییر کرده اند تا از نیروهای جوان و با سواد جهت اداره مدارس استفاده گردد تا انگیزه و نشاط را به محیط های آموزشی بیاوریم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مدیران برکنار شده از این اقدام من ناراضی شده و حتی با راه اندازی سایت هایی اقدام به تخریب هایی نیز داشته اند که این امری بسیار ناپسند است.

 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دشتستان: راه اندازی قریب الوقوع تعاونی و درمانگاه فرهنگیان

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش دشتستان نیز  از راه اندازی قریب و الوقوع تعاونی و درمانگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: به زودی با تقویت اعضا و کالا و تخصیص محلی مناسب جهت این امر، تعاونی فرهنگیان راه اندازی خواهد شد همچنین رایزنی هایی نیز با تأمین اجتماعی دشتستان جهت استقرار درمانگاه فرهنگیان در محل قبلی واقع در ابتدای خیابان ماحوزی نیز صورت گرفته است که با مرتفع سازی مشکلات حقوقی آن، شاهد راه اندازی این درمانگاه نیز خواهیم بود.

وی افزود: همچنین اقداماتی در خصوص راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان صورت گرفته است تا از کنکوری های سال جاری جهت این امر استفاده شود.

 

معاون اموزش ابتدایی آموزش و پرورش دشتستان: کسر 220 معلم در مقطع ابتدایی به دلیل بازنشستگی

کمالی معاون آموزش ابتدایی شهرستان دشتستان نیز گفت: در سال گذشته 220 معلم مقطع ابتدایی این شهرستان بازنشسته شدند که با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا از 88 نفر از انها مجدداً در کادر آموزشی استفاده شود اما با همه این شریط، کمبود نیرو جزء مهمترین مشکلات این اداره است.


 معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان: مشاوره از مقطع ابتدایی و متوسطه حذف می شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان نیز از حدف نیروهای مشاوره از مقاطع ابتدایی و متوسطه اول خبر داد و گفت: به جای مشاورها از نیروهای امداد مشاور استفاده خواهد شد.

بوستانی افزود: در حال حاضر 24 مشاور مذهبی، 70 روحانی و 120 مربی و معاون پرورشی در مدارس دشتستان فعالیت دارند.


رئیس نهضت سواد آموزی دشتستان: اغلب بی سوادهای دشتستان سنی زیر 50 سال دارند

رئیس نهضت سوادآموزی دشتستان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش ادغام شده تا با همکاری این اداره به امر آموزش اقدام کند.

عیدی افزود: غالب بی سواد ها در دشتستان سنی زیر 50 سال دارند که با همکاری مدیران مدارس باید اقدامات لازم جهت سوادآموزی آنان انجام شود.

 

در پایان این مراسم تعدادی از مدیران جدید آموزش و پرورش معرفی شدند. 



















کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
تا زمانی که در میان جامعه فرهنگیان متاسفانه فرهنگیانی را داریم که فقط منافع شخصی خود رامیبینندو برروی واقعیات چشم میبندند نخواهیم توانست متحد بوده وبه حقوق واقعی خودبرسیم'چرا عملکرد و ندانم کاریهای آقای .............را نمی بینید 'چرا سعی دارید با.......بودن ایشان بازار عوام فریبی راه بیندازید 'دیگر زمان این گونه حرکات گذشته'مردم فقط واقعیات وعملکرد افرادرا میبنند/ج
1393/06/29 - 00:50
0
0
کاربران ارجمند ؛ سلام.
دوستان گرامی؛ نقد خوب است و طبیعتاً اگر کارشناسانه و به موقع باشد اثر مثبت در اصلاح امور مربوطه دارد.
اما توهین کردن و کینه توزانه سخن گفتن بی انصافی است.
کاربری با نام " فرهنگی 3 " که اصولا نباید فرهنگی باشند ، در نظر خود که ابتدای آن آقایان صابری را خطاب قرار داده ، سید حسن را فردی تند رو در کارهای خود تصور کرده که این گونه سخن گفتن شایسته ی یک فرهنگی نیست.
در جلسه ی امتحانی ( معمولا امتحانات نهایی ) ، به رییس یا ناظر یا مراقبی که قانونی عمل میکند و مقررات را بر اساس دستورالعمل و با توجه به عدالت رعایت میکند و اجازه ی تقلبی و ... به دانش آموزان نمیدهد می گویند " سخت گیر " است.
متأسفانه و بهتر عرض کنم بدبختانه ، این گونه تفکرات و در پی آن این گونه واکنشهای غیر اخلاقی و غیر منطقی ، کم نیست و این جای تأسف است که در برخی از مواقع می بینیم که به جامعه ی فرهنگی نیز سرایت کرده است.
در حالی که بزرگترین معضل و اساسی ترین و زیربنایی ترین گرفتاری جامعه ی ما عدم اجرای قانون و نادیده گرفتن قانون و یا دور زدن قانون در سنوات مختلف و بویژه سالهای اخیر بوده است و هر فکر سلیم و اندیشه ی آزادی بر این سخن صحه میگذارد ، شایسته نیست اگر آقای سید حسن لواسانی و مجموعه ی تحت رهبری ایشان ، تأکید بیشتری نسبت به مدیران گذشته ، بر اجرای قانون و دستورالعمل ها دارند ،مورد هجمه های مختلف و متنوع و حتی برنامه ریزی شده قرار گیرند . این دور از انصاف است.
صدها دلیل وجود دارد که اگر خوب بنگریم لازم است تا ایشان را حمایت کنیم نه اینکه به دلیل هم حزب نبودن و یا نرسیدن به اهدافی کوچک و ... ،سنگی جلوی پایشان باشیم..یا علی گفتیم و عشق آغاز شد ... یا علی.
1393/06/27 - 14:26
0
0
آقای حاج اکبر صابری و آقای محمد رضا صابری که برایم خیلی محترم هستید مطالب حقیقی و واقعی گفتن در رابطه با آقای لواسانی در سایت و هفته نامه شما چه نفعی برای شما دارد که آن را حذف می کنید با این کارتان نه تنها نفعی نبردید بلکه آن اعتباری که هفته نامه شمادر نزد ما داشت از بین رفت. من و خانواده پر جمعیتم فکر می کردیم هفته نامه شما یک هفته نامه بی طرف ، وزین و آزادی است. و از طرفداران پروپا قرص هفته نامه شما بودیم. اما حیف ...............! اعتبار هفته نامه را روی حمایت از یک شخص که در مسیر خود دارد خیلی تند حرکت می کند و اطرافیان خود را نمی بیند و توصیه بزرگان و باتجربه تر از خود را نشنیده می گیرد گذاشتید. این مطلب گفته شد تا آقای لواسانی بخواند شاید تا دیر نشده به خود بیاید اما مثل اینکه نه تنها آقای لواسانی بلکه دوستانش هم نمی خواهند بشنوند. الان متوجه شدم خیلی حرفهایی که واقعیت هم دارد در سایت شما گفته می شود اما چون به مزاق شما خوش نمی آید حذف می شود . پس چرا به دولت قبلی اشکال می گرفتید. اینکه مستقیم به ایشان گفته نشد چون ظرفیت انتقاد را ندارد و مجبور شدم در سایت شما بنویسم.
با تشکر از همکاری شما.
پاسخ: اگر ذیل همین خبر دقت فرمایید انتقادات زیادی از عملکرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان منتشر شده است. البته نظر شما به دلیل دوتا کلمه ی نامناسب به ارشیو غیر قابل انتشار رفته بود که پس از این تذکر و گلایه شما توسط سردبیر جای ان دوتا کلمه نقطه چین گذاشته شد و نظرتان فعال گردید.
واژه استفاده از مدیران با سواد برداشت خبرنگار محترم این نشریه بوده، و ایشان غالبا از نیروهای با نشاط و پر انگیزه به جای مدیران باز نشسته استفاده می کند، جهت اطلاع عزیزان و همشهری محترم که از اولویت اصلی مدیر یت فعلی رسیدگی و ساماندهی واقعی به امور باز نشستگان است، با اینکه کانون آنها مستقل از آموزش و پرورش است، ولی ایشان قول مساعد داده اند فضای مناسب و آبرومندی برای اسکان آنها در نظر بگیرند، بدنبال سرویس دهی مناسب به کارهای نرم افزاری آنهاست تا کارهایی از جمله رسید فیش حقوقی و احکام کارگزینی به راحتی در دسترس آنها قرار بگیرد و مراسم جشنی برای بازنشستگان سال گذشته در شروع سال تحصیلی دارد که بزودی اطلاع رسانی میشود.
1393/06/25 - 23:25
0
0
جناب آقای لواسانی حقیر واقعا به شما مفتخرهستم.انسان فرهیخته ای نظیر جنابعالی مایه مباهات بیت شریف حضرت آیت الله حاج سیداسماعیل مهدوی سعد آبادی(ره)میباشد.رحمت خداوند به روح والدین بزرگوارتان
1393/06/25 - 21:35
0
0
آقای لواسانی متاسفم برای شما با این برنامه و اندیشه ها و مشاورانت،روز معارفه شما یادتان است که چقدر سالن پر بود از فرهنگیانی که امید داشتند شاید شما بیاید و امید را در دل فرهنگیان بیشتر کنید امید که زنده نشد ناامید تر هم شدند. این مسئله را می توانید از جلسه اخیرتان متوجه شد از 300 مدیر شهرستان چه تعداد در سالن حاضر بودند نصف سالن خالی بود که خود شما ناچار شدید مدیران را تهدید کنید که علت عدم حضور خود را کتبا بنویسند.
آقا سید ............... روز معارفه خودتان گفتید که من برای انتخاب معاونانم بخدا با هیچ کس هماهنگی نشده است در صورتی که تمام افرادی که شایع شده بود از آقای حسین آبادی ، آقای آتشی ، خانم کمالی ، آقای بوستانی همه بعداز معارفه شما در پستهای شایع شده منصوب شدند به جز آقای حیاتی که این شخص هم جز برنامه بود اما چرا انتخاب نشده معلوم نیست. در همان جلسه اعلام کردید که مدیران مدارس خیالشان راحت باشد که تغییری در آنها ایجاد نمی شود ولی تا آنجا که من شنیدم فقط در مقطع متوسطه 1و2 می خواهید 10 مدیر عوض کنید در مقطع دبستان چون نیرو کم دارید مجبور هستید مدیران را نگه دارید. در جلسه اخیرتان گفتید که مدیران جدیدی که انتخاب شده خیلی بهتر از مدیران قدیم است جوانترو موفق تر. انشاءالله که اینطور باشند. در صورتی که اکثر وزرای دولت تدبیر و امید از افراد باتجربه و حتی مدیر کل آموزش و پروش استان خود گویا بازنشسته بوده که مجددا به کار گرفته شده . پس افراد با تجربه نمی توانند موفق باشند ؟. در جلسه تودیع و معارفه نماینده آموزش و پرورش بوشکان گفتید که هر مسئولی بیشتر از چهار سال نباید باشد و باید تغییر کند . انشاءالله این موضوع در مورد خودت و دیگر منصوبین هم صادق باشد. البته اگر مدیر کل فعلی باشد.
می گویید انتقاد پذیر هستید در صورتی که اینطور نیستید.
1393/06/25 - 14:47
0
0
کجا ودر چه محفلی ایشون به بازنشستگان توهین کردند؟ تا آنجا که من دیده ام فقط احترام بوده متواضع بوده.
1393/06/25 - 14:45
0
0
آقای همشهری واقعا مشکل شما چیه ؟ به عنوان یک باز نشسته تا الان مورد احترام به اندازه این مدیر نبوده ام . قدری ، یه ذره منصف باش !!! کانون بتزنشستگان بوسیله ایشون احیائ شده ، وما به اینده امید وار شده ایم حالا چون داری باز نشسته می شوی ناراحت هستی و لی ایشون اعلام کرده اگر تشخیص داد نمی تواند کار کند خودش بدون مراسم تودیع می رود و نیازی به بدرقه شما ندارد.
1393/06/25 - 00:49
0
0
دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش راکنیم آباد

همکاران محترم: قشرفرهنگی وفضای اموزش وپرورش باچنین بحث ها وادبیاتی سازگار نیست شغل انبیاوپیامبر گونه خودمان رابخاطر مسایل سیاسی واحیانا مالی یاجناحی خدشه دار نکنیم .اقای لواسانی ازسادات جلیل القدروفرهنگی مومن وپرتلاش می باشند ایشان جهت بهبوداوضاع اداره اموزش وپرورش بخصوص وضعیت مالی ورفاهی همکاران وارتقاکیفیت اموزش مدارس برنامه های خوبی دارند ...افرادکهنسال وبازنشسته هر خانواده یا اداره وسازمانی بعنوان ستون واعتباروچراغ راه جوانان می باشند .بیایید بی مهری هاراتفریق ومحبت ودوستی ها راجمع کنیم .انشاالله
1393/06/24 - 11:50
0
0
یک روش اشتباه و غلط در آموزش ما این است که معلم می خواهد یک متن یا مطلب و به اصطلاح دانش را به دانش آموز القا کند بدون اینکه به دانش آموز میدان داده شود که خود نیز به طور جدی در روند یادگیری مشارکت داشته باشد . نتیجه این روش آموزشی اینکه دانش آموز فقط برای نمره آوردن و حفظ کردن آنچه معلم به او دیکته می کند روی آورد و در پایان عدم یادگیری اصولی و عمیق و فراموشی سریع حفظیات است ./ج
1393/06/24 - 01:09
0
0
برای استان دشتستان واقعا متاسفم به جز یکی دو مورد از مدیران مدرسه بقیه ی مدیران مدرسه های برازجان فقط بلد هستن به دانش اموزان بگویند ابرو بر ندارید گوشی نیارید لباس تنگ نپوشید غیر از این هیچی از مدیریت نمیدونن/ج
1393/06/24 - 00:41
0
0
با سلام آقای حصیری افسرده بودن فرهنگی را چگونه تشخیص داده اید؟ این ادبیات خوبی برای بیان مشکلات نیست ؟ البته الحمدالله رفاه شما زبانزد کوچه و بازاری است که خود فرموده اید.
1393/06/23 - 23:48
0
0
آقای حصیری این همه شعارهای رمانتیک ندهید'یک کم مرد عمل باشید'
1393/06/23 - 23:43
0
0
آقای لواسانی شما در هرجمعی به بازنشستگان خیلی توهین میکنید منظورتان از مدیران جدید باسواد چیست؟ یعنی مدیران بازنشسته بیسوادبودند؟! شماگفتیدحق دولت است که از افر اد همفکرخودش استفاده کند! این نظر شما خلاف وزیر آموزش وپرورش وبرخلاف بیانات رهبری است؟! ایشان فرمودند نیروهای مومن راکنارنزنید'حال نظرشماآیا این است'یقینانه! 'انشااله دیر نخواهدبود که همین فرهنگیانی را که مورد توهین شما قرارگرفتند در مراسم تودیع شما شرکت خواهند کرد.
درود بیکران . مدیران محترم اموزش پرورش در این همایش بیان داشته اند که معلمان افسرده اند . تخصیص دو خودرو برای تردد دبیران . راه اندازی تعاونی فرهنگیان و....... / پرداختن به این موارد و تلاش برای حل این مشکلات خوب است و ضروری . ولی چرا از مشکلات اساسی و پایه ای اموزش پرورش نیز یاد نشده که همان روش اموزشی که بر پایه حفظیات است . عدم تحقیق و پژوهش و جدی گرفتن آن در مدارس . عدم همکاری خانواده ها ومدارس به طور جدی . فعال نبودن دانش اموز در پروسه یادگیری و همه کاره بودن معلم در این زمینه . خسته و کسل کنندگی محیط کلاس درس . استرس وفشار گاه بیش ازحد بر دانش اموز در روزهای امتحان و ده ها و...... مورد دیگر که اینجا مجال مطرح کردن آن نیست .











ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 4 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 17 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 22 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...