امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 شهريور 1393 - 00:40
روی خط مدیر مسئول؛

اتحاد خبر- اکبر صابری: 12شهریورماه  یک چهارم از عمر شوراهای دور چهارم به پایان می رسد. من معتقدم علیرغم گذشت چند دوره از عمر انجمن های شهر و روستا در حکومت پهلوی و چند دوره در جمهوری اسلامی هنوز شوراها به جایگاهی که باید در کشور ما نرسیده اند. از طرفی شوراها عملکرد قابل قبولی نداشته اند که دولت به آنها اعتماد بیشتری کند و اختیارات بیشتری را...

شورای شهر برازجان و انتظاراتی که برآورده نشد!

اکبر صابری
12 شهریورماه  یک چهارم از عمر شوراهای دور چهارم به پایان می رسد. من معتقدم علیرغم گذشت چند دوره از عمر انجمن های شهر و روستا در حکومت پهلوی و چند دوره در جمهوری اسلامی هنوز شوراها به جایگاهی که باید در کشور ما نرسیده اند.
از طرفی شوراها عملکرد قابل قبولی نداشته اند که دولت به آنها اعتماد بیشتری کند و اختیارات بیشتری را تفویض نماید، از طرفی همین نداشتن اختیارات کافی باعث شده است افراد نخبه و اصلح کمتر به عرصه انتخابات شوراها ورود کنند. به نوعی دور تسلسل باطلی دامن گیر شوراها شده که رهایی از آن طرح و برنامه دقیق و کارشناسی شده ای را می طلبد.
به هر ترتیب اینکه در سطح کلان و کلی، شوراها در چه جایگاهی قرار دارند و چالش ها و محدودیت های آن چیست از حوصله این یادداشت خارج است. ولی سالروز آغاز به کار شورای چهارم بهانه ای است تا نگاهی به عملکرد شورای شهر و دیار خود انداخته و برخی نکات را یادآور شویم. ضمن پاس داشت یکسال تلاش و زحمت عزیزان در شوراهای شهر و روستاهای استان؛ طرف خطاب من در ادامه این یاداشت اعضای محترم شورای اسلامی شهر برازجان است.
1. قطعاً شورای اسلامی شهر برازجان نیز مثل شوراهای مناطق دیگر نقاط مثبتی داشته اند که بابت دغدغه ها و وقتی که برای پی گیری مشکلات شهر گذاشته اند از آنها تشکر می گردد. اما دوستان شورایی اجازه دهند در این مقال بیشتر در مورد انتقادات و انتظاراتی که شورای شهر برآورده نکرده است با آنها سخن گفته شود.
2. شاید اولین انتقاد و ایراد جدی که به شورای شهر برازجان وارد است نحوه شکل گیری ائتلاف 4 و 5 نفره است. نفس ائتلاف و تشکیل فراکسیون های مختلف از جمله اکثریت و اقلیت در شوراها بد نیست؛ بلکه در مواردی ضرورت دارد. لیکن نحوه شکل گیری ائتلاف 4 و 5 نفره در شورای شهر برازجان بحث دیگری است که نگارنده تاکنون نتوانسته است مبنایی سیاسی، مذهبی، طایفه ای، برازجانی و غیر برازجانی و.... برای آن بیابد. به نظر می رسد بیشتر ائتلافی بر مبنای برخی منافع صورت گرفته است. در این راستا ائتلاف 5 نفره همه مناصب حساس و مهم شورا را بین خود تقسیم کرده و ائتلاف 4 نفره را عملا از چرخه مدیریت شورا خارج کردند. در مسائل مهم تصمیمات در فراکسیون اکثریت گرفته می شد و در صحن شورا رسمیت می یافت. طی یکسال گذشته ائتلاف 4 نفره کمتر به بازی گرفته شد و عملا شورای شهر برازجان به شورایی 5 نفره تقلیل یافته بود. از افرادی که ادعای تدین و تعهد و خدمتگزاری دارند اتخاذ تصمیماتی که مبنای آن منافع ائتلافی است بعید است و لذا اولین انتظار شکستن این ائتلاف نامیمون و ناصواب است.
3. به نظر نگارنده اگر شورا را به مثابه پیکر و بدن انسان تصور کنیم، رییس شورا مانند مغز آن است، لذا انتخاب رییس شورا خیلی مهم است. شاید فردی بسیار متدین و متعهد و دارای بسیاری صفات حسنه باشد ولی شرایط مدیریت و ریاست را نداشته باشد. به نظر نگارنده عملکرد ریاست شورای شهر برازجان – علیرغم ارادت شخصی که به ایشان دارم- عملکردی در حد و اندازه مدیر شورای شهر یکصد هزار نفری نبود و در مجموع عملکرد بسیار ضعیفی داشتند. رییس، موتور محرکه مجموعه است و ایشان است که باید با مدیریت صحیح ، با برنامه و فعال، شورای شهر را شورایی با برنامه ، پویا و پیگیر اداره نماید. قبول کنیم مردم قاضیان بی غرضی هستند و انتخاب رییس برای سال دوم فعالیت شورا را به دقت رصد می کنند.
4. شورای موفق شورایی است که در ابتدای دوره چهارساله خود سند چشم اندازی را برای توسعه شهر آماده کند و از همان اول دوره مشخص نماید در پایان هر سال از دوره چهار ساله می خواهد به چه اهدافی دست پیدا کند؟ آیا شورای شهر برازجان سند چشم اندازی برای چهار سال فعالیت خود تدوین و منتشر کرده است؟
5. عدم توجه به خواست افکار عمومی نقطه ضعف دیگر شورای شهر برازجان است. متاسفانه خیلی از مجامع شورایی حتی مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان محترم پس از انتخاب به نظر شخصی خود عمل می کنند و در مواردی رای آنها نظر موکلانشان نیست. شورای شهر نماینده مردم است و باید مکانیسم هایی را طراحی و به اجرا بگذارد تا بصورت مستمر و یا در موارد خاص از نظر مردم مطلع و مطابق خواست آنان تصمیم گیری نماید. متاسفانه در این خصوص از شورای شهر برازجان اقدامی مشاهده نشده است.
6. نصب تندیس غضنفرالسلطنه  از جمله مواردی است که خواست 90 درصدی مردم برازجان پشت سر آن قرار دارد. محل نصب آن در میدان مرکزی شهر (دژ) خواست 70 تا 75 درصدی مردم شهر بوده است . برای نگارنده جای سئوال است چرا شورای شهر برازجان خواست و انتظار مردم شهرش را در این خصوص آن طور که باید درک نکرده است؟! نگارنده علیرغم اطلاعی که از جزییات تمام مباحث مربوط به نصب تندیس شهید میرزا محمدخان غضنفرالسلطنه دارد نمی تواند تاخیر در براورده شدن خواست مردم را درک نماید؟ چنانچه پاسخ این باشد که میدان ورودی از بوشهر که برای نصب تندیس در نظر گرفته شده هنوز آماده نیست؛ سئوال این است که چرا جایی که باید ماه ها برای آماده سازی آن زمان صرف شود برای نصب تندیس درنظر گرفته شد و چرا شورا به نصب تندیس در محلی که اکثریت قاطع مردم به آن نظر داشته و دارند تمکین نکرده و نمی کند؟
7. ضعف دیگر شورای شهر برازجان ناتوانی و یا سهل انگاری در نام گذاری روزی به نام برازجان است ؛ علیرغم اینکه دو سال پیش اینجانب طرحی مکتوب دال بر ضرورت این مهم به شورای دور سوم برازجان ارایه و در جلسه ای حضوری از ضرورت آن دفاع نمودم و طرح به تصویب رسید ولی تاکنون اقدامی عملی و مطابق با خواست مردم در این زمینه صورت نگرفته است. در حالی که چند شهر کوچکتر از برازجان در همین استان بوشهر نسبت به این مهم اقدام کرده و از برکات و محاسن آن بهره برده اند دومین شهر بزرگ استان بوشهر از تصمیم در این خصوص ناتوان و عاجز مانده است.
8. در حالی که شورای شهر نهادی مدنی است و انتظار می رود از نهادها و تشکل های مردم نهاد حمایت نماید، تشکل خودجوش "کنشگران مدنی برازجان" با 30 عضو فعال، تحصیل کرده و صاحب نظر در این شهر اعلام موجودیت کرد و در ویژه نامه ای ضمیمه هفته نامه اتحاد جنوب  ضمن معرفی اعضای خود، طرح ها و پیشنهادات خود را به شورای شهر ارایه نمود؛ چرا  شورای محترم شهر و به خصوص ریاست شورا، این تشکل را حداقل به عنوان جمعی از شهروندان این شهر به رسمیت نشناخت و از حرکت آنها در احساس مسئولیت نسبت به شهرشان استقبال نکرد؟ فاجعه ناشی از این بی توجهی را فقط آنانی که کمی درد مردم و فعالیت های مدنی دارند می توانند درک نمایند.
9. در سال آخر فعالیت شورای سوم برازجان، وقتی قرار شد بالاخره کمیته ای برای نامگذاری روز برازجان تشکیل شود به این جرم که اکبر صابری و اتحاد جنوب با انتقادهایش شورا را تخریب می کند، (با اینکه طرح روز برازجان را من به شورا ارایه و دفاع کرده بودم تا به تصویب برسد) از انتخاب صابری به عنوان عضو کمیته نامگذاری امتناع نمودند. حال نیز می دانم به جرم انتقادهای امروزم از هر کمیته ای که باید شورای شهر انتخاب نماید اسم اکبر صابری خط خواهد خورد ولی رسالت من در گفتن و انتقاد کردن است؛ به خط خوردن نامم نیز افتخار می کنم. مهم این است که شورای شهر برازجان نصب تندیس غضنفرالسلطنه، تعیین روز برازجان و سایر مطالبات مردم این شهر را به سرانجام برساند حتی اگر درخواست کتبی اکبر صابری برای 20 دقیقه وقت حضور در جلسه علنی شورا و طرح برخی دغدغه ها 8-9 ماه بی پاسخ بماند.                 
10. همه اعضای شورای شهر از آنجا که منتخب مردم هستند قابل احترام هستند و انتقادات نگارنده از جنبه عمومی و کار ضعیف تشکیلاتی در شورای شهر است و قطعاً به لحاظ حقیقی اینجانب برای همه اعضای محترم شورای شهر احترام قایلم. ضمن اینکه امیدوارم دوستان شورایی تحمل پذیرش برخی انتقادات را داشته باشند و در صدد رفع آنها برآیند./ج



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/06/19 - 16:23
0
0
آقای صابری
کجاست آن رسالتی که ازش دم میزنید چرا برای یک تندیس بیجان ارزش قائلید اما برای جان دادن یک انسان در عمق چاه ارزش قائل نیستید؟
آیا افرادی را که آنان را درد شناس مردم قلمداد میکنید آیا این درد بزرگی نیست که آتش نشانی یک شهر از نجات دادن جان یک انسان عاجز است؟
آقای صابری چرا نمخواهیم بدانیم که مردم این دردها را باید به چه کسی بگویند؟
بفرموده حضرت امام که فرمودند این مردم بزرگند به آنان بزرگی نفروشید. چرا در مقاله خود دم از انتظارات مردم میزنید اما از درد دل مردم سخن نمیگوئید؟
چرا تاکنون نخواسته اید که از نابسامانیهای امدادی شهروندان خود سخن بگوئید و آنان را بنابه فرمایش خویش درک کنید؟
آقای صابری ما همه را نظاره گریم اما تمام این مسائلی را که شما از آن سخن میگوئید حکایت از بی دردی ماست که نیمخواهیم افرادی پر تلاش داشته باشیم ؟
پاسخ: با احترام به دغدغه هایی که اشاره کردید حتما همکاران من در اتحاد جنوب این موضوع را پیگیری و گزارش لازم را تهیه خواهند کرد.
1393/06/18 - 09:42
0
0
اقای صابری ما از شما تشکر ویژه میکنیم ،انتقاد های شما واقعا به جاست و امیدارم روزی فرا رسد که اصلاحاتی عظیم در دشتستان ایجاد شود/ج
1393/06/17 - 10:19
0
0
باسلام و احترام . به دور از شان و منزلت شما و حرفه شریف خبرنگاری است که از درج افکار مخالف خود ان هم درصورتیکه درچاچوب اخلاقی بیان شده خودداری می نمایید . من از بدو تاسیس هفته نامه اتحاد جنوب تا کنون از مشترکین پر و پا قرص شما بوده ام و به عنوان مخاطب دائمی شما حق بیان آزاد نظرات خود را محترم می شمردم اما در پاسخ به مطالب جناب آقای قائدی دو سری کامنت با نام دشتستان و دشتستان بزرگ ارسال نمودم که متاسفانه شما با نگاه مغایر با اصول خبرنگاری و برخلاف سیاست های همیشگی خود از درج آن خودداری نموده اید بسی جای تعجب دارد و از سوی دیگر ناامیدی ....
حیف و صدحیف است که سابقه درخشان خود را در عرصه خبر و خبر رسانی با نگاه های جناحی خدشه دار نمائید . من از شما بودم که حالا دیگر مرا از خود نمی دانید و بازهم جای تاسف . خدانگهدار اتحاد جنوب
پاسخ: شما و همه کاربران موافق و مخالف برای ما محترمید. چنانچه نظری منتشر نشده است احتمالا محدودیت های قانونی و یا مورد غیر قابل انتشاری در آن بوده است.
1393/06/14 - 12:19
0
0
همين چهار نفر...
ب نظر بنده محل نصب تنديس غضنفرالسلطنه برازجاني، همون ميدان وردي شهره، ك جلوي چشم همه ي كسايي باشه م وارد شهر ميشن. دليل نظرم اينه ك الان حتي ي بچه ي ٦ ساله هم غضنفرالسلطنه رو ميشناسه، ما بايد غضنفر رو ب اونهايي ك برازجوني نيستن و ب شهر ما مسافرت ميكنن بشناسونيم. بوشهري ها اشتباه كردن ك تنديس رئيس علي دلواري رو بردن كنار دريا نصب كردن، و الان شوراي شهر بوشهر در صدد اينه ك تنديس رئيس علي رو ب ميدان جديد ورودي شهر بوشهر انتقال بدن، ك همه ي كساني ك ب شهر بوشهر ورود ميكنن اون تنديس رو ببينن و جلوي چشم همه باشه.
در ضمن بريد تپه هاي تنب گوراب. ...
1393/06/12 - 11:15
0
0
حاجی جان حرفت خیلی حسابه اماجایی که حرف حساب حالیشون باشه نه اینجا
1393/06/12 - 10:10
0
0
حاج اکبر با تمام وجود با افکارت مخالفم ولی از ته قلبم دوستت دارم چون شما انسانی پاک و وارسته با دیدگاه سیاسی متفاوت هستید معلم خوب زمان راهنمایی من توفیق شما را از خداوند می خواهم .
پاسخ: مخالفان صادقی مثل شما دوست داشتنی اند. موفق باشید./ با احترام- صابری
1393/06/12 - 07:12
0
0
جناب آقای صابری مدیریت محترم پایگاه خبری اتحاد جنوب ،با درود فراوان ، من نیز همسو و هم رای با دغدغه های حضرتعالی نیک می دانم که شهر برازجان شایسته شورایی با کارآمدی و اثر بخشی بالایی است و ازاینکه افراد متخصص و شایسته این شهر در انتخابات شورا به عنوان کاندیدا حضور نمی یابند دلگیرم و امیدوارم انتقادهای شما منشا اثر مثبتی گردد و از شما نیز توقع دارم به عنوان فردی که در عرصه اطلاع رسانی در این شهر با نگاهی مردمی عمل نموده اید فرصتی فراهم گردد تا نکات مثبت ائتلاف 5 نفری شورا نیز بیان گردد
در پایان از اینکه صادقانه برای نظرات شهروندان احترام قائل هستید و پاسخ بنده را درج نمودید سپاس گزارم .
1393/06/11 - 21:35
0
0
مدیر محترم اتحاد جنوب شما که نظر خود را فرمودید ولی به عرض حضرتعالی برسانیم که ما به اعضای شورا که رای داده ایم پشیمان نبوده و نیستیم از بچه های ارزشی هستند و برای موفقیت و سلامتی انان دعا میکنیم/ج
1393/06/11 - 16:55
0
0
باتشکر از آقای صابری مدیر محترم اتحاد جنوب که در حقیقت زبان گویای مردم دشتستان هستید و آنچه مردم این شهر خواستار آن هستند به آن توجه نموده اید و اما در جواب آقای امینی ایشان نه خواب وحشتناکی دیده است و نه قصد تخریب افرادی را دارد بدیهی است که اگر ائتلاف 5 نفره با4 نفر دیگر مخالفت نکرده بودند تندیس این شهید مبارز تاکنون نصب شده بود و اکنون مدت 6 سال است که این تندیس ساخته شده است اما در انبارها پنهان شده است !!! آیا از ضعف عملکرد ائتلاف 5 نفری نمی باشد؟ میدانی که 6 ماه است درحال ساخت است و تاکنون آماده نشده است جهت نصب تندیس از ضعف عملکرد شورا محسوب نمیشود؟
ما نباید در مقابل عملکرد ضعیف گروه 5 نفری بی تعصب باشیم چون نکاتی که آقای صابری اشاره کرده اند همه ی مردم دشتستان خواهان اقدام آن هستند وقصد تخریب گروه 5 نفری را ندارند.
1393/06/11 - 15:59
0
0
نظر بسیار شجاعآنه جناب استاد صابری در مورد روز برازجان ونصب تندیس میرزامحمدخان برازجانی مورد تایید اکثریت مردم است، درد های نگفته ای که اگر مردم برازجان یکدل شوند می توانند، و عدم اتحاد آنها در انتخابات شورا باعث شد شورا امروز به بن بست برسد برای مثال با اینکه بنده در بیش
از چهل مسجد و مکان های عمومی در انتخابات شورای شهر برای اتحاد مردم برازجان را خواستار شدم ولی به دلیل عدم هزینه تبلیغات گسترده و نداشتن لاوی ها ی بزرگ حدود سه هزار آرا کسب نمودم که نشان دهنده خیلی از مسایل.... است باید ابتدا خودمان بخواهیم آگاهانه رای دهیم تا گرفتار این روز ها نشویم.../ج
1393/06/11 - 15:55
0
0
نظر بسیار شجاعآنه جناب استاد صابری در مورد روز برازجان ونصب تندیس میرزامحمدخان برازجانی مورد تایید اکثریت مردم است، درد های نگفته ای که اگر مردم برازجان یکدل شوند می توانند، و عدم اتحاد آنها در انتخابات شورا باعث شد شورا امروز به بن بست برسد برای مثال با اینکه بنده در بیش از چهل مسجد و اماکن عمومی درانتخابات شورای شهر برای اتحاد مردم برازجان را خواستار شدم ولی به دلیل عدم هزینه انتخابات تبلیغات گسترده و نداشتن لاوی ها ی بزرگ حدود سه هزار آرا کسب نمودم که نشان دهنده خیلی از مسایل.... است باید ابتدا خودمان بخواهیم آگاهانه رای دهیم تا گرفتار این روز ها نشویم...
1393/06/11 - 15:17
0
0
مدیریت شورا هم مثل دولت ......... چهار سال بگذره شاید یه کاری بکنند/ب
1393/06/11 - 14:20
0
0
به نظر اینجانب شورای شهر باید در جلسه ای عمومی پاسخگوی خواست مردم باشد.
مردم گریزی گزینه مناسبی نیست و مصداق سر در برف فرو نمودن است.
امیدوارم اعضای محترم شورای شهر هر چ سریعتر در پاسخگویی به اذهان عمومی در مسائل مدیریت و مبلمان شهری بخصوص نصب تندیس شیرمرد ایران زمین غضنفرالسلطنه قهرمان تعجیل نمایند.
1393/06/11 - 13:50
0
0
از ماست که برماست
1393/06/11 - 13:01
0
0
با تشکر از حاج اکبر صابری عزیز ضعف عمده شورای شهر برازجان رییس شورای شهر است که انشا الله فردا باخردگرایی جمعی برای همیشه به انزوا خواهد رفت با حضور این آقا یکسال پر از استرس تمام خواهد شد هر کس به جای ایشان انتخاب شود جای بسی خوشحالی و سرور است.
1393/06/11 - 12:58
0
0
باتشکر ازاقای صابری مطمین باشید بعضی اقایان شورا هیچ نکنند زمین های خارج از محدوده شهر بعضی ها را حل میکنند.
پاسخ: انتشار این نظر به معنای رد یا تایید مفاد ان نمی باشد.
1393/06/11 - 10:40
0
0
جناب آقای امینی
در بند یک یاداشت من گفته شده شورا نقاط مثبتی هم داشته است. در بند آخرش هم گفته شده انتقاد ما به بازده کاری و تشکیلاتی شوراست و الا از بعد شخصی و حقیقی من برای همه اعضای شورای شهر برازجان احترام قایلم.
ضمن اینکه بهتر بود جنابعالی می فرمودید کدام بند از انتقادات بنده بی جاست و بوی تخریب می دهد؟
دیگر اینکه من از آنجا که خیر 5 نفر ائتلاف اکثریت را می خواهم انتقادات شفاف و صریحی کردم تا اصلاح کنند و بیش از این خلاف نظر اکثریت مردم این شهر حرکت و تصمیم نگیرند که 2 سال و نیم دیگر مردم به آنها جواب نه دهند.
1393/06/11 - 07:54
0
0
با تشکر وقدردانی از جناب آقای حاج اکبر صابری جانباز محترم ، بزرگترین مشکل شورای شهر برازجان داشتن رئیسی است که دارای تعصبات جناحی می باشد ودستورات کار خودرا از بیرون از شورا می گیرد !!! بنا براین هر چند در مواردی مانند نصب تندیس متوجه باشد که باید به خواست مردم این شهر توجه شود اما چون وابسته به تعداد افرادی که مخالف نصب تندیس هستند می باشد واز نظر جناحی باوی همسو هستند اقدام می کند و تا کنون نتوانسته است دراین زمینه رئیس شورای موفقی باشد.
پاسخ: انتشار اینگونه نظرات به معنای رد یا تایید مفاد آن نمی باشد.
1393/06/11 - 07:47
0
0
دو نکته مهم عنوان شد: نصب تندیس شهید غضنفرالسلطنه و تعیین روز برازجان
ولی جناب صابری، ای کاش به مواردی نیز اشاره می فرمودید که دغدغه مردمان این دیار جهت رفع مشکلاتشان می باشد مواردی به غایت کلان تر
اینان که فرمودید بی شک مهمند، اما گره گشاتر مسایلی است که از ستون پیامکهای هفته نامه وزین اتحاد جنوب قابل رویت هستند و شورای چهارم دربرآورده کردن آنها دست به چرتکه برده و دودوتای سیاسی می کردند
و دربعد مشکل شورای شهر برازجان از یک اصل مهم زاییده میشود « عدم صداقت اعضای شورا »
1393/06/11 - 07:37
0
0
سلام.درست گفتيد مديريت شوراضعيف بود
1393/06/11 - 07:32
0
0
آقای صابری احتمالا شما دیشب با کابوسی هراسناک از خواب بلند شده اید و دست پاچه نه برای انتقاد های سازنده بلکه برای تخریب دیگران دست به هر کاری می زنید. شما که الحمداله متخصص در هر زمینه و صاحب نظرید چرا به عنوان کاندیدا در انتخابات شورا حاضر نمی شوید و شاید فرصت برای ساماندهی به قول شما این همه نابسامانی شوید.
من یکی از مخاطبین دائمی این سایت می باشم لازم می دانم از مدیریت محترم سایت خبری اتحاد جنوب نهایت سپاس گزاری را داشته باشم به لحاظ اینکه همیشه حتی نسبت به نظرات مخالف با ایده های سیاسی و استراتژی کلی خود نیز نرمش داشته و نظرات مختلف را بدون کم و کاست منعکس می نماید. حالا اگر چه من نیز فردی با افکار اصلاح طلبانه می باشم اما درج این نوشته و سو گیری های مغرضانه آشکار را حداقل به احترام مردمی که به آقایان ناخایی ، نیک جو ، ترک زاده ، قدوسی و خانم حسینی رای داده اند صحیح نمی دانم . لطفا درج فرمائید . باسپاس
1393/06/11 - 06:58
0
0
جناب آقای صابری عزیز شما نظرتون رو گفتین ولی اجازه بدین ما هم از زبون مردم جمله ای کوتاه در مورد شورا بگیم.
1-شورا مآمنی شده برای اقتصاد طلبی (منظور صاحب شدن زمین های سگوشی که این طرف و آن طرف گوشه شهر با موقعیت تجاری ول میشه و آقایان صاحبش میشن)
2 -شورا مآمنی برای قدرت طلبی شده به گونه ای که هر نفر از اعضا ساز بندری خودش رو میزنه و بریک رقص خودش رو داره
3 ثابت شده کسایی که با ندای پاکی اومدن همون کسایی بودن که ملک پدری خودش رو بدون اینکه تو حریم خیابان در حال ساخت باشه کارشناسی کردن و از شهر داری پول گرفتن
4 بهتر بگوییم شورا یعنی احترام به افکار همه ملت که ......................
خلاصه بگم که شورا باید جای ادم های باکلاس و با سواد و با اخلاق باشه نه جای .......
پاسخ: انتشار اینگونه نظرات به معنای رد یا تایید مفاد آن نمی باشد و صرفا جهت اطلاع اعضای محترم شورای شهر از نظرات مردم می باشد.
1393/06/11 - 06:34
0
0
با سپاس فراوان از جناب صابری؛
حرف دل مردم را زدید، به نوبه خود به عنوان یک دشتستانی از مطرح کردن چنین انتقاداتی در حوزه شهرم خوشحال میشوم چون باعث تقویت شورا خواهد شد و فرهنگ انتقاد منطقی را افزایش میدهد.
1393/06/11 - 06:15
0
0
حاج اکبر عزیز
به قول سی طالب : مث کسی که بر کنه توسون تشی...زحمتی بی فویده هاسی میکشی...
این مردم مظلوم نیاز به یک نماینده ی قوی دارند ، چیزی که سالها ازش محرومند باید به یاری خدا خودتون وارد گود بشید...
تبعیدگاه یعنی جایی که مردمش آرزو دارن تندیس قهرمان وطنیشون رو تو مرکز شهرشون ببینند ولی...
تبعیدگاه یعنی جایی که نماینده هاش وقتی تو حوزه ی مطالبه ی حقوق مردم به گوشه ی عبای حضرات برمیخورند سر و ته میکنند...
بیائید تا برای برخی از دوستان شورا مشخص شود نظر واقعی این مردم چیه!!! و نظرسنجی های اتحاد جنوب ساختگی نیست.../ج
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • حضور کشتی گیران استان بوشهر در مسابقات بین المللی جام شاهد
  • حضور پنج بازیکن بوشهری در اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: افسری حدود 17 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 21 ساعت قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 4 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 7 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 9 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 11 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...