کد خبر: 33431 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 مرداد 1393 - 10:03
استاندار بوشهر در آیین تجلیل از خبرنگاران:
خانه مطبوعات استان بوشهر تا 15 مهر راه‌اندازی شود

اتحادجنوب:استاندار بوشهر گفت: تشکیل نهاد صنفی خبرنگاری در دستور کار قرار بگیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تا 15 مهر ماه خانه مطبوعات راه‌اندازی کند.دکترمصطفی سالاری در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران در رونق، توسعه، پیشرفت، وحدت و یا در رکود ، عقب ماندگی و تنش و ناامنی نقش مهمی دارند  گفت:دولت در جهت حل مشکل خبرنگاران...
 

اتحادجنوب:استاندار بوشهر گفت: تشکیل نهاد صنفی خبرنگاری در دستور کار قرار بگیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تا 15 مهر ماه خانه مطبوعات راه‌اندازی کند.
 
به گزارش اتحادجنوب به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران در رونق، توسعه، پیشرفت، وحدت و یا در رکود ، عقب ماندگی و تنش و ناامنی نقش مهمی دارند  گفت: دولت در جهت حل مشکل خبرنگاران در ابعاد گوناگون دستورات لازم را صادر و بر اجرایی شدن قانون گردش آزاد اطلاعات تاکید کرده است.
 
وی با بیان اینکه حفظ امنیت شغلی خبرنگاران از مهم‌ترین اولویت این حرفه است گفت: تشکیل نهاد صنفی خبرنگاری در دستور کار قرار بگیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تا 15 مهر ماه خانه مطبوعات راه‌اندازی کند.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه حفظ حرمت خبرنگاران باید در جامعه نهادینه شود تاکید کرد: مدیران باید در هرموقعیتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران که پیگیرمطالبات مردم هستند باشند.
 
سالاری با اشاره به سیاست‌های دولت برای کاهش تورم و نقدینگی در جامعه گفت:  برای جلوگیری از تورم و کاهش نقدینگی در جامعه دولت به هیچ عنوان از بانک مرکزی استقراض نمی‌کند.
 
وی با بیان اینکه تکمیل مسکن مهر با استقراض ازبانک مرکزی محقق نمی‌شود افزود: استقراض از بانک مرکزی برای تکمیل مسکن مهر سبب تورم
می‌شود که بر این اساس برای حل این مشکل تسهیلات مسکن از 200 به 300 میلیون ریال و 50 میلیون تسهیلات می‌تواند تاثیرگذار باشد که پیشنهاد این تسهیلات به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده است.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه صداقت و رعایت اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاران باید نمود داشته باشد افزود: انتظار ما از رسانه‌ها این است که درنهایت صداقت و اخلاق حرفه‌ای بدنبال دفاع از حقوق مردم در مقابل دولت باشند.
 
وی با بیان این نکته که گرایش سیاسی نباید تاثیری در پیگیری مطالبات مردم داشته باشد گفت:  خبرنگاران باید با حفظ گرایش و علائق سیاسی با نقد منصفانه وکارشناسانه و پیگیری مطالبات مردم دنبال باشند که پیامد آن توسعه در پی دارد.
 
دکترسالاری با اشاره به مراحل تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر در دولت و و پیگیری‌های که در مجلس می‌شود خاطرنشان کرد: با حمایت معاون اول رئیس جمهور تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهردرچرخه دولت تمام شد و اکنون لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر با امضای رئیس جمهور ظرف چند روز آینده به مجلس ارائه  می‌شود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به ویژگی‌های منطقه آزاد تجاری گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد تجاری ضمن اینکه از معافیت گمرکی برخوردار هستند از پرداخت تعرفه‌های گمرکی معاف می‌شوند که این خود انگیزه برای سرمایه گذاری افزایش می‌دهد.
 
دکترسالاری برداشتن روادید برای سرمایه گذاران خارجی را از دیگر خصوصیات بندر آزاد تجاری دانست وگفت: ایجاد امنیت لازم و برداشتن روادید برای خارجی‌هایی که قصد سرمایه گذاری در منطقه آزاد دارند فراهم است.
 
 وی با اشاره به اینکه محل بندر َآزاد تجاری در استان بوشهر تعیین نشده گفت: در لایحه بندرآزاد تجاری استان بوشهر این بند در به اختیار دولت قرار داده شده است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی جانمایی بندرآزاد بوشهر به عهده دولت است.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: با تخصصی شدن شوراهای حل اختلاف در استان بوشهر شورای حل اختلاف مطبوعات این استان که درسنوات گذشته تعطیل شده، بزودی کار خود را از سرمی‌گیرد.
 
حیدربحرانی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری حرفه مقدسی است  گفت: در دوران دفاع مقدس، آن رشادتها و حماسه آفرینی‌ها که به جامعه منعکس می‌شد با درایت خبرنگاران ایجاد شد که صدها تن از خبرنگاران دراین راه به شهادت رسیدند.
 
وی با اشاره به اینکه جلب اعتماد عمومی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران باید باشد گفت: خبرنگاران نقش مهمی در انسجام و وحدت جامعه دارند و واقع نگری و صداقت در انعکاس خبر که می‌تواند سبب جلب اعتماد عمومی شود مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند تاکید کرد: این پل مهم‌ترین نقش خبرنگاران در جهت ارتقا، توسعه و پیشرفت جامعه درابعاد گوناگون ایفا می‌کند.
 
بحرانی با بیان اینکه خبرنگاران استان بوشهر تاکنون نقش خود را در جامعه خوب ایفا کرده‌اند به انعکاس مطلوب پرونده قرارداد مضاربه صوری در استان پرداخت و گفت: این پرونده بسیار فاجعه آمیز بود بگونه‌ای که پول‌های مردم که در اختیار افرادی خاص بود به انحا گوناگون خرج وهزینه می‌شد که با همکاری خبرنگاران با اطلاع رسانی مطلوب پرونده این خاطیان دنبال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید خطوط قرمز نظام را رعایت کنند گفت: کمک کردن به ارکان نظام باید مد نظر خبرنگاران قرار داشته باشد اما مراقب باشند از خطوط قرمز نظام عدول نکنند.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه خبرنگاری یک حرفه تخصصی است افزود: حمایت از خبرنگاران درچارچوب خاصی  قرار دارد  ولی نیاز است خبرنگاران اخلاق حرفه‌ای در ابعاد مختلف را مد نظر داشته باشند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم  گفت: برای تامین مطالبات خبرنگاران ، ضمن راه‌اندازی خانه مطبوعات،  تشکل‌های صنفی خبرنگاران در استان بوشهر ایجاد می‌شود.
 
حمیده ماحوزی با بیان اینکه مردم به دنبال روشنگری و اندیشه پاک هستند افزود: استان بوشهر در زمینه حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی در کشور پیشرو است بگونه‌ای که در این استان هر روزباید روز اندیشه، اطلاع رسانی و روز خبرنگار باشد.
 
وی با اشاره به اینکه برای برطرف شدن مشکلات خبرنگاران وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه‌های متنوعی دارد اظهار کرد: دولت برای تعامل با خبرنگاران خبرنگاران رویکرد جدیدی دارد چراکه تاکید رئیس جمهور این است که باید با رسانه‌ها تعامل ایجاد شود که سبب تحرک درجامعه شود.
 
وی با بیان اینکه آموزش رایگان خبرنگاران و بیمه آنان در دستور کار قرار دارد گفت: نگاه به خبرنگاران و حرفه خبرنگاری باید عمیق باشد تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند از دانش آنها در توسعه ملی و منطقه‌ای بهره مند شود.
 
در این مراسم از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در استان بوشهر تجلیل  شد./م

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/33431