امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 16 مرداد 1393 - 00:27

با گذشت زمان و پیروزی انقلاب، مردی ایثارگر برای ابقاء و تهیج مردم در راه ارتقاء فرهنگ و بیداری هر چه بیشتر جامعه مجوز نشریه اتحاد جنوب را گرفتند. جوانان تحصیلکرده و علاقمند به سرزمین پربار دشتستان به یاریش شتافتند، تخصصی در کار نبود ولی آنقدر نوشتند تا امروز ...

اتحادجنوب زیر بنای کاخ فرهنگ و ادب در دشتستان

متن سخنرانی استاد سروش اتابک زاده در جشن انتشار هشتصدمین شماره اتحاد جنوب:

بسم ا... و به نستعین
مدعوین ارجمند/ جناب دکتر کواکبیان/ هم استانی های عزیز از اینکه منت گذاشته با این گرمای نفس گیر در اینجا حضور یافته اید مقدمتان را گرامی می دارم. جناب کواکبیان بنده در این زمان کوتاه به دو مورد که تا حدودی در محدوده ی کاری شماست اشارتی کرده انتظار دارم پیام را به نمایندگان ملت ایران در مجلس و صاحب منصبانی که با آن ها در ارتباط هستید برسانید.
این شهرستان علیرغم نداری ها، کاستی ها، تبعیض و بی عدالتی آشکار دارای بیشترین تحصیلکرده دانشگاهی در کل استان است، حدود یک قرن پیش، سردار دلیر ایران اسلامی میرزا محمدخان اولین نشریه را بنام «ندای حق» در برازجان منتشر نمود گرچه متأسفانه تاکنون نسخه ای از آن بدست نیامده اما وجودش نشان از بینش و خواست عقلانی مردم این دیار دارد با گذشت زمان و پیروزی انقلاب، مردی ایثارگر برای بقاء و تهییج مردم در راه ارتقاء فرهنگ و بیداری هر چه بیشتر جامعه مجوز نشریه اتحاد جنوب را گرفتند. جوانان تحصیلکرده و علاقمند به سرزمین پربار دشتستان به یاریش شتافتند، تخصصی در کار نبود ولی آنقدر نوشتند تا امروز  ژورنالیست شناخته شوند، بنابر آنچه عرض شد به باور بنده جناب صابری سنگ زیربنای کاخ فرهنگ و ادبی را گذاشتند که تأسیس نهادهای آموزشی تأثیر آن را نداشتند. 16 سالست ما با درد و رنج مردم همراه هستیم در مبارزات و انتخاب ها همه نوع بی مهری و حتی اهانت را با جان و دل خریدیم تا کورسوی این شمع خاموش نشود و مرهم زخم های عمیق تبعیض، بی عدالتی، نداری ها و گرفتاری های آن ها باشیم در این سال ها وزرای محترم ارشاد هر یک با نگاه خاص خود آمدند و رفتند که از امد و شدها نصیب ما حذف سهمیه کاغذ و یارانه،  احضار به دادگاه و گاه و بی گاه تهمت و افترا بود، دریغ از یک خط رضایت چه استانی و چه کشوری از مدیر مسئول گرفته تا هیات تحریریه و خبرنگار و بالاخره تهران مرکز رسانه هاست، آن ها چه ارتباطی با شهرستان ها دارند؟

به جرأت می گویم در بین شخصیت های کشور هستند که نام دشتستان و برازجان محروم و مصائب دیده را نشنیده و حتی نمی دانند کجاست. جناب دکتر به یمن انتشار 800 مین شماره اتحاد جنوب، برازجان را از نزدیک می بینید. شورا، شهرداری، اداره ارشاد آیا نباید برای ارج نهادن به عملکرد افراد صاحب نام این شهرستان اماکنی را بنامشان نام گذاری کنند. انصافن جناب صابری حقی غیرقابل انکار دارند. این مردم بدون حمایت دولت وقت در برابر آخرین حمله انگلیس به خاک مقدس ایران جانفشانی ها کردند، مظهر مقاومت بدستور استعمار به شهادت رسید که از واگویی پیرامون آن می گذرم.
دشتستان از نمایندگان ملت در مجلس استدعای حمایت دارد چه تفاوت می کند که نماینده کدام منطقه است مهم این است که نماینده جامعه ایرانی ست و در رابطه با عمران، سربلندی و پیشرفت کشور متعهد است. این خواست دشتستانی ها در راستای منافع ملی می باشد بحث استان و شهرستان نیست.
و اما در مورد گروه های سیاسی از دسته و جبهه و حزب گرفته تا باندهای کوچک تر متصل به قدرت های مطرح.
وزارت کشور به گذشته احزاب به دقت بنگرد، نام ها اغلب روی کاغذ و آن هم در هنگامه انتخاب ها رایج می شود و پس از آن از سر زبان ها می افتد/ در واقع آنچه را ما شاهدیم حزب سیاسی، فرهنگی و ... نیستند بلکه باندهای قدرتی هستند که بوقت لزوم ابراز وجود می کنند/  هیچ یک از آن ها در شهرستان ها دارای دفتر و کارمندی نمی باشند وقتی چنین است مردم چگونه برای انتخاب اصلح می توانند با هم رایزنی و همفکری داشته باشند. شایسته آنکه دولت یا اساسن مجوز ندهند یا اگر موافقت می کند ساختار واقعی خواست مجلسیان باشد و با توجه به شرایط ایران، برنامه ویژه و مترقیانه حزب را تقدیم مجلس نمایند.
آقای دکتر شما در همایش کرمانشاه فرموده اید:
مجلس باید خانه تکانی جدی شود/ مگر مردم جز این می گویند؛ اگر احزاب، مرامنامه،اساسنامه و مجمع سالانه داشته باشند، دبیر کل حزب برابر دانش، داشته ها و شایستگی اش انتخاب می گردد بی تردید از دل آن ها نمایندگانی شایسته ظهور می کنند و این شامل شوراهای اسلامی روستا، شهر، شهرستان و استان، مجلس شورای اسلامی و به تبع آن می توان با انتخاب مطمئن تری برای ریاست جمهوری دست یافت. رهبران احزاب باید از میان شخصیت های نخبه حزب به مقام دبیر کلی برسند، پسندیده نیست که یک چهره همیشه مطرح باشد و شایسته های حزب به هر بهانه و دلیل تماشاگر صحنه باشند. پس این همه جوان تحصیل کرده و داغ برای خدمت بوطن باید هم چنان خارج از مدیریت کلان کشور نظاره گر بمانند.
آقای خاتمی هم دارای همین دیدگاه ست، ایشان تأکید بر حضور احزاب شناسنامه دار می کنند، این در حالی بیان می شود که اکثریت ملت ایران از داشتن حزبی شناسنامه دار بی اطلاع هستند. بنام، چرا؟ می شناسیم اما از ثبت و ساختار قانونمند آن ها گزارشی داده نشده. بنده شخصن تحت سیطره حزب و دسته و گروهی نیستم و افتخارم به حزب ملت ایران ست/ با اعتقاد به این شعر حماسی حکیم توس.
چو ایران نباشد تن من مباد // بدین بوم و بر زنده یکتن مباد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/05/26 - 20:47
0
0
جناب برازجانی عزیز / دردوره فرمانداری مرحوم وکیلی حدود دهه 40 ایشان باتوجه به بخشها و روستاهای تابعه بنظرشان رسید که نام برازجان کل منطقه را در برنمیگیرد زیرا تمامی آن آبادیها خود را دشتستان می دانستند نه برازجان، باچنان نگاهی واعتبار بخشیدن به برازجان ومنطقه با نظر خواهی از بزرگان منطقه به وزارت کشور پیشنهاد داد تاشهرستان بنام دشتستان تغییر نام یابد و برازجان مرکز شهرستان خوانده شود /با این پیشنهاد وزارت کشور موافقت کرد وشهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان در تقسیمات کشوری ثبت وضبط گردید .بنابراین برازجان شهرستان نیست بل مرکز شهرستان می باشد، همچون استان پارس که مرکز
آن شیراز ست یاشهرستان تنگستان که مرکز آن اهرم ست یاشهرستان دشتی که مرکز آن خورموج می باشد ، برازجان دشتستان نیست ولی دشتستان برازجان راهم شامل می گردد/ پویا و مانا باشی عزیز
1393/05/26 - 12:07
0
0
درود بر جناب اتابک زاده . استاد بزرگوار لطف بفرماید برای ما جوانان روشن بفرمایید که چرا باید به شهر برازجان بگوییم دشتستان و تشکر از توجه خوبتان به نظرات مردم تشکر استاد گرانمایه
1393/05/26 - 10:57
0
0
سرکار خانم زهرا ! همراه تشکر از توجهتون / بنده ذره ای از ادای وظیفه در رابطه با زادگاهم کوتاهی نخواهم کرد / گزارش واطلاعات بسیاری در دست است که نیاز بزمان ، بودجه وتحقیق مستقلی دارد / بروی چشم در حد توان بیش ازین خواهم کوشید .موفق باشید .
1393/05/25 - 13:16
0
0
برادرم اقای اتابک زاده با سپاس از عشق و تعصبی که به این دیار کهن و شیر یل دشستان سردار شهید میر زا محمد خان بزرگ و مهر افرینانی چون اقای صابری که با رسانه خوبی که در اختیار دارند در اعتلای نام دشستان بزرگ و خان شهید و دلاورش کوشیده اند دارید. امیدوارم با زبان گویا و قلم توانای خویش موارد تبعیض اشکار و نادیده گرفتن حق شهید برازجان و یاران سلحشورش و دیگر مبارزان تاریخی این استان از جانب برخی از سران بوشهری و شاید برازجانی بخوبی بیان کنید و مرقوم نمایید. تا همگان بدانند که نماد مقاومت و مبارزه در این استان فقط رییسعلی نیست و دلیر مردی چون میرزا ی شهید برازجان نیز بسیار بسیار تاثیر گذار بوده و بعلاوه مبارزان بزرگ دیگری نیز بوده اند که سهمی بسزا در مبارزه با استعمار داشته اند.
با امتنان و احترام
1393/05/22 - 21:52
0
0
سپاس از توجه جناب آقای اتابک زاده به بازدید کنندگان سایت بازهم تشکر
1393/05/22 - 13:44
0
0
اتابک زاده دلیرمرد دشتستان
1393/05/22 - 11:16
0
0
مهربان دوست / شادروان رییس باقر از سران ومرد بزرگ طایفه پاپری ، عهد بسته باغضنفر ، از تفنگچیان ونزدیکان وی می باشد/طایف مذکور جز معدودی از آنها نسبت به سردار غضنفر السلطنه همبستگی وارادتی خاص داشتند /لطفن کتاب جایگاه دشتستان در سرزمین ایران نوشته بنده را ملاحظه بفرمایید ، گویا روبروی بانک سپه یه مغازه هستش که دارد .
1393/05/22 - 02:06
0
0
درود بر جناب اتابک زاده . اگر امکانش هست درمورد رییس باقر پاپری هم که نامش در جشن برده شد مطلبی بنویسید با تشکر
1393/05/21 - 21:14
0
0
درود بر استاد بزرگوار اتابک زاده ، تشکر از توجه شما به بنده حقیر
1393/05/21 - 10:34
0
0
عزیزهمشهری ! موجب مباهات است بر من منت می گذا رید / آگاهید که ساکن شیراز هستم ، شماره تلفن دفترم را میدم واگه صلاح دانستید شماره ای بدهید تا وقتی برازجان هستم با هاتون تماس بگیرم .کد 0711__________ 2301077 یا 2351493چون با موبایل مشکل دارم تلفن ثابت دادم خدمتتان /با سپاس فراوان ./ج
1393/05/20 - 23:27
0
0
با سلام خدمت استاد بزرگوار آقای اتابک زاده شما را دوست دارم به خاطر بیان صریحتان و اینکه وام دار کسی نیستید . اگر امکان دارد بفرمایید کی و چه زمانی امکان ملاقات شما هست با تشکر هم شهری شما از برازجان /ج
1393/05/19 - 12:09
0
0
بادرود به عزیز ناشناس با عرض معذرت متن سخنرانی را را یکبار دیگر با دقت بخوانید ملاحظه خواهید فرمود که کوتاهی نشده ضمن اینکه برابر زمان برنامه بخش مهم مطلب را نتوانستم ایراد نمایم .
1393/05/18 - 12:01
0
0
آقای اتابکزاده چرا نام سردار مبارز دشتستان شهیدمیرزا محمدخان برازجانی را که هم روز نامه ی ندای حق را انتشار داد وهم بنیانگزار فرهنگ شهر برازجان می باشد را در کانون بیان نکردید ؟
1393/05/17 - 11:59
0
0
سپاس مهر بانو که مطلب مورد عنایت جنابعالی قرار گرفت / من در محضر جنابعالی می آموزم .
1393/05/16 - 08:02
0
0
استاد بزرگوار، جناب اتابک زاده از شفقت و دلسوزی بی شائبه شما در حمایت از برازجان و برازجانی ها، سپاسگزارم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...