امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 14 تير 1393 - 16:49
پاسخ استاندار بوشهر به خبرنگاران در چهارمین نشست خبری:

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد جنوب که از وی پرسید چه تمهیداتی برای جلوگیری از رانت در این همکاری تجاری اندیشیده شده است؟ گفت: قطعا با ایجاد هر کار قتصادی، امکان وجود برخی حواشی نیز وجود دارد اما در حال برنامه ریزی دقیقی هستیم که بخش عمده مردم درگیر این فعالیت باشند و کسانی که محصولات را تولید می کنند ذینفع اصلی باشند نه اینکه عده اندکی بهره مند شوند و سایرین فقط مشغول تماشا باشند.

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: چهارمین نشست خبری استاندار بوشهر پیش از ظهر امروز، شنبه برگزار شد و دکتر سالاری ابتدا از خبرنگاران خواست سوالات خود را پیرامون توافقات تجاری ایران و قطر مطرح کنند تا ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران، جزئیات تفاهم نامه را بیان کند.

جزئیات تفاهم نامه همکاری اقتصادی بوشهر و قطر

به گزارش اتحاد جنوب؛ استاندار بوشهر اظهار کرد: اسفند ماه سال گذشته وزرای خارجه ایران و قطر، مذاکراتی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی دو کشور داشتند که بنا شد مناطق آزاد مشترکی بین دو کشور ایجاد شود به دنبال آن، دو نقطه در هرمزگان و یک نقطه در بوشهر از سوی ایران به قطر پیشنهاد شد که پس از بازدید هیات قطری از این سه نقطه، بندر بوشهر مورد انتخاب قطری ها قرار گرفت.
دکتر مصطفی سالاری افزود: این به آن معنا نیست که الزاما باید در بوشهر منطقه آزاد وجود داشته باشد که روابط تجاری با قطر دنبال شود بلکه در چارچوب روابط قید شده است که نه منطقه آزاد و نه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، اختصاصی قطر نیستند و تنها بخشی که برای سرمایه گذاری قطر مورد نیاز است به آنان اجاره داده می شود و تا زمان ایجاد منطقه آزاد در بوشهر، آنان از زمین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر استفاده خواهند کرد.
وی گفت: بازدید هفته گذشته هیات ایران از قطر در پاسخ به بازدید آنان بود زیرا طبق قرارداد، قطر هم باید زمینی را در اختیار بوشهر به نمایندگی از ایران قرار می داد.
مدیرارشد استان ادامه داد: بندر الرئیسی به دلیل داشتن پس کرانه مناسب و محدودیت های کمتر برای صادرات مصالح ساختمانی و دوحه نیز برای صادرات مواد غذایی انتخاب شدند و تفاهم نامه ای در این زمنیه بین دو کشور منعقد گردید.


سالاری بیان داشت: میزان پولی که در این معاملات رد و بدل می شود بستگی به فعالیت بخش خصوصی دارد.
وی گفت: بوشهر به عنوان محور همکاری اقتصادی بوشهر با قطر انتخاب شده و با این که سایر استان ها هم وارد این همکاری شوند منافاتی ندارد.
استاندار بوشهر ابراز داشت: در صادرات خاک نباتی به قطر، محدودیت داریم اما برای صادرات شن و ماسه که به وفور در استان یافت می شود هیچ محدودیتی نخواهیم داشت.
سالاری با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده قطری ها در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر امکانات فراوری، بسته بندی،سردخانه، کشتارگاه و انبار ذخیره ایجاد خواهند کرد افزود: این سرمایه گذاری نشان دهنده فعالیت تجاری بلند مدت آنها در بوشهر است و ما باید با فراهم کردن زمینه های لازم پاسخگوی آنها باشیم تا این همکاری استمرار یابد.

پاسخ دکتر سالاری به خبرنگار اتحاد جنوب: برای جلوگیری از رانت برنامه ریزی داریم
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد جنوب که از وی پرسید چه تمهیداتی برای جلوگیری از رانت در این همکاری تجاری اندیشیده شده است؟ گفت: قطعا با ایجاد هر کار قتصادی، امکان وجود برخی حواشی نیز وجود دارد اما در حال برنامه ریزی دقیقی هستیم که بخش عمده مردم درگیر این فعالیت باشند و کسانی که محصولات را تولید می کنند ذینفع اصلی باشند نه اینکه عده اندکی بهره مند شوند و سایرین فقط مشغول تماشا باشند.
استاندار بوشهر افزود: به دنبال تدوین ساختاری هستیم که اتحادیه های صنوف مختلف را با تجار قطری وارد مذاکره نماییم و محوریت ما این است که تمرکز تجارت را با واحد های تولیدی قرار دهیم.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه بوشهر قصد تولید در قطر ندارد افزود: زمینی که برای بوشهر در قطر در نظر گرفته شده، به عنوان محل نمایشگاه عرضه مواد و یا دپوی مصالح ساختمانی استفاده خواهد شد.

 



پاسخ دکتر سالاری به سوال دوم خبرنگار اتحادجنوب: به ذینفع شدن اکثریت جامعه در همکاری اقتصادی با قطر خوشبین هستم
وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار اتحاد جنوب مبنی بر اینکه چه تعداد از جوانان جویای کار استان در این همکاری اقتصادی مشغول به کار خواهند شد ابراز داشت: اشتغال جوانان به عزم خودشان و برنامه ریزی ما بستگی دارد، تمام تلاش ما این است که تولیدکنندگان را درگیر این همکاری تجاری  کنیم و به شخصه خوشبین هستم که بخش قابل توجهی از جامعه، درگیر شوند و سود ببرند.

 

زیرساخت های منطقه ویژه آماده برای فعالیت صنعتی قطر است

استاندار بوشهر اظهار داشت: اگر قطر بخواهد در منطقه ویژه اقتصادی آغاز به سرمایه گذاری نماید، زیرساخت ها موجود است و اگر احیانا منطقه آزادی شکل بگیرد، زیرساخت های اصلی مثل آب، برق، گاز، مخابرات و... آنرا مسئولین مربوطه منطقه احداث خواهند کرد و زمین را به صورت استیجاری در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار خواهند داد.

 

پیش بینی صادرات سالیانه 500 میلیون دلاری به قطر

سالاری بیان کرد: با اجرای مفاد تفاهم نامه تجاری که اخیرا با کشور قطر منعقد شد پیش بینی می شود سالانه بیش از 500 میلیون دلار صادرات مصالح ساختمانی و مواد غذایی به این کشور انجام دهیم.
وی افزود: اگر سالیانه 20میلیون تن صادرات مصالح ساختمانی به قطر داشته باشیم حدود بیش از 300 میلیون دلار صادرات فقط در این یک قلم خواهیم داشت.



  به محض ایجاد اشتغال جدید در پارس جنوبی، سهمیه 50دصد بومی را پیگیری می کنم
استاندار بوشهر در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اتحاد جنوب که از وی پرسید در روزهای اخیر اعتراضات جوانان بومی جویای اشتغال در پارس جنوبی شدت گرفته و آیا مسئولان استان برای دفاع از این خواسته به حق آنان عاجز هستند؟ گفت: بیشترین مشکل ما در حال حاضر این است که فرصت اشتغال جدیدی در پارس جنوبی ایجاد نشده نه اینکه سهم جوانان بومی ما داده شده یا نه.
دکترسالاری افزود: حتما به محض ایجاد اشتغال جدید در این منطقه برای تحقق مصوبه 50 درصدی اشتغال بومیان تمام تلاش خود را به کار می گیریم.
وی با اشاره به اینکه ما میزبان وزارت نفت هستیم و تعامل خوبی با هم داریم افزود: ما نیاز طرفینی به هم داریم و پریروز که با وزیر نفت صحبت کردم تمایل به برطرف کردن نیازها و حمایت از مطالبات استان داشتند و دیدگاه های مثبتی در این زمینه وجود دارد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با ایجاد تحرک در پارس جنوبی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در این منطقه تلاش می کنیم سهم جوانان استان از اشتغال این منطقه محقق شود.


 توضیحی بر انتصاب بخشداران

سالاری پاسخ به خبرنگاری درباره انتصاب یک نظامی بعنوان بخشدار بوشکان بیان کرد: هر کس که واجد شرایط لازم باشد می تواند بخشدار شود و قرار نیست در شغل جدید عنوان شغل سابق خود را یدک بکشد، ضمن اینکه نظامی بودن یک شخص، برای وی جرم محسوب نمی شود.
وی تصریح کرد: طبق قوانین وزارت کشور کسی که از شغل سابق خود برای همیشه کنار بکشد می تواند وارد وزارت کشور شود و منع قانونی در این زمینه وجود ندارد و کسانی وقتی دلیل قانع کننده ای ندارند، یک فرد را به چنین بهانه هایی مورد تخریب قرار می دهند که برای ما حائز اهمیت نیست.


سالاری بر انتصاب جوانان به عنوان بخشدار برای چندمین بار تاکید کرد.

 

سد چم شیر در حال اجراست

استاندار بوشهر در پاسخ به خبرنگاری با اشاره به اجرای پروژه سد چمشیر بیان داشت: اصل سد چمشیر در خارج از استان ما است که قابلیت آبیاری 35 هزار هکتار اراضی، معادل 25درصد از این سد برای ما وجود دارد.

سالاری ادامه داد: منابع مالی این پروژه از طریق فاینانس چین تامین خواهد شد که پرداخت آن حال پیگیری است ضمن اینکه این پروژه بدون توقف در حال اجراست و پیمانکار معطل تامین فاینانس نمانده است که البته تامین منابع مالی بر سرعت انجام کار خواهد افزود.
وی اضافه کرد: بخش اصلی کار یعنی حفاری تونل اصلی انتقال آب با دستگاه مخصوص آغاز شده و هم اینک نصف این تونل در استان بوشهر قرار دارد.


توضیح سالاری درباره پرونده رباخواری میلیاردی در بوشهر

 استاندار بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با پرونده رباخواری میلیاردی در استان گفت: دستگاه قضایی و امنیتی به این پرونده ورود کرده اند و با توجه به میزان موجودی توقیف شده از متهم که خیلی کمتر از پولی است که از مردم گرفته اند، دستگاه قضایی بدنبال شناسایی مالباختگان برای برنامه ریزی لازم در این زمینه و احقاق حق آنان است.


بانک ها را مکلف به گردآوری کتابچه ای از نحوه ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران کرده ایم

سالاری در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص تعامل بانک ها با سرمایه گذاران اظهار کرد: پس از برگزاری نشست با بانک ها تعامل آنان با سرمایه گذاران و متقاضیان ایجاد اشتغال نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: بانک ها مکلف شده اند اطلاعات لازم در مورد نوع و میزان تسهیلات و روند پرداخت ها و بازپرداخت ها را در قابل کتابچه ای گردآوری کنند تا در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

مدیر ارشد استان افزود: باید نسبت خوبی بین منابع درآمدی و مصارف بانک ها ایجاد شود و با کنترل و نظارت در این زمینه به دنبال افزایش درآمد نسبت به مصارف شان هستیم.

 

تاثیر حوزه ترانزیت در اشتغال بسیار مهم است و برای آن برنامه داریم

دکتر سالاری در پاسخ به سوال پنجم اتحاد جنوب که از وی پرسید با توجه به اینکه بوشهر نزدیکترین پل ارتباطی بین قطر و کشورهای اروپایی است و آیا در زمینه همکاری بوشهر و قطر در حوزه ترانزیت هم اقدامی صورت گرفته است؟ بیان داشت: ما در حوزه ترانزیت نسبت به بقیه موقعیت بی نظیری داریم که باید از آن استفاده کنیم.
وی افزود: به ویژه اگر راه آهن بوشهر اجرا شود یا عملیات اجرای آن آغاز شود، همزمان باید بتوانیم زیرساخت هایی برای پردازش کالا به صادرات مجدد و استفاده از آن مسیر ترانزیتی ایجاد کنیم.
استاندار بوشهر با اشاره به فاصله کمتر بوشهر با کشورهای غرب دریای خزر نسبت به بنادر دیگر آن را یک مزیت دانست و افزود: برنامه ریزی ما استفاده از این مزیت است.
سالاری ادامه داد: به غیر از بحث کالاهای تولیدی، با راه افتادن منطقه آزاد بوشهر، این مسیر ترانزیتی کمک بیشتری در خصوص پردازش و مونتاژ اولیه کالا به منظور صادرات به کشورهای مورد اشاره به ما خواهد کرد.
وی حوزه ترانزیت را بسیار مهم خواند و گفت: قطعا این حوزه برای ما درآمد و اشتغال بسیاری ایجاد خواهد کرد که برای آن برنامه ریزی داریم.

توضیح دکتر سالاری درباره مکان منطقه آزاد بوشهر

استاندار بوشهر در پاسخ به خبرنگاری در ارتباط با منطقه آزاد بوشهر اذعان داشت: هرچند هنوز مکان منطقه آزاد تجاری اعلام نشده اما طرح آن تاثیر خود را بر بازار گذاشته است و در صورت عملی شدن آن تاثیری بیش از این را شاهد نخواهیم بود.

سالاری اضافه کرد: مکان منطقه ازاد تجاری بوشهر قطعا دهان به دهان اعلام خواهد شد ولی این منطقه در محدوده شهر بوشهر نیست بلکه در نقطه ای در شهرستان بوشهر پیش بینی شده است.
وی با قاطعیت گفت: منطقه آزاد وقتی در شهر بوشهر نباشد بر قیمت زمین و مسکن تاثیری نخواهد داشت.
مدیر ارشد استان در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با تعامل سرمایه گذاران قطر با بخش خصوصی بوشهر اظهار کرد: خود سرمایه گذاران قطری هم تمایل ندارند که اقامت دائمی در بوشهر داشته باشند و اولویت ما این که که در صورت موافقت آنها، بخش خصوصی ما با آنان همکاری و مشارکت داشته باشد.

 

زمان شروع اجرای توافقات با قطر

دکتر سالاری گفت: طبق توافقات انجام شده امروز مکان درنظر گرفته شده در بوشهر به قطر معرفی خواهد شد و بعد از عید فطر دو شخصیت برجسته قطر در بوشهر حضور می یابند تا این همکاری عملا آغاز شود. /س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
با سلام وارزوی قبولی طاعات وعبادات ،،،، جناب دکتر سالاری اگر روند روبه رشد را همینجور با تفکر نو و جوان گونه خود و مشاوران پیش ببرن قطعا استان بوشهر پله های ترقی ا خیلی سریع طی خواهند کرد جناب استاندار خداقوت ما را پذیرا باش و در تمامی صحنه ها روی دهیاران خودت حساب ویژه داشته باش این معامله بزرگ با قطر و انجام چنین معاملاتی در فکر و تفکر دیگران نیست و اگرم بوده نخواستن انجام دهند شما استان بوشهر را از قلب دوست دارید و به ان اهتمام میورزید درود بر شما و همکاران دست در دست هم مینهیم تا استانمان جهانی شوند/ج
1393/04/15 - 19:12
0
0
به امید موفقیت دولت تدبیر وامید و استاندار محترم / بعداز خواندن مطالب در خصوص اشتغال در پارس جنوبی و شرکتهای تابعه و پیمانکاران باید بگم که صحبتهای اقای استاندار با توجه به اشراف وی در پارس جنوبی قانع کننده نیست ..چرا حتی 25 درصد بومیها محقق نشده تا برسیم به 50 درصد واقعی ؟ اقای دکتر سالاری جنابعالی واقفید که اشتغال در پارس جنوبی و تمام فازها و پترو شیمیها باید پارتی داشته باشد حتی برای ابارچی انهم صرفا برای بومیها؟ مدیریت کا واشتغال پارس جنوبی شده یک حلقه تشکیلاتی چند ساله که افراد فاقد پارتی نمی توانند از ان گذر کنند..؟ چرا غیر بومیها در اکثر به 90 درصد شاغلند و حاکم بر بومیها و صدایی در نمی اید؟ بهتر نیست جنابعالی بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر وامید برای یکبار هم که شده مو ضوع فراموش شده ی بکار گیری بومیهای واقعی در پارس جنوبی را دنبال و خبر خوش انرا در یک مصاحبه نه چندان دور به مردم محروم نگه داشته شده استان بوشهر برسانید؟ به امید انروز....موفق باشید
1393/04/14 - 20:30
0
0
جناب آقای دکتر سالاری شما بسیار شخصیت محترم و محبوبی هستی اما مواظب باشید بازماندگان دولت دهم درادارات باعث کندی اقدامات شده اند خواهشمندم با آنان برخورد قاطع شود تا خیال نکنند از خوب بودن می توانند سو ء استفاده کنند وباعث نارضایتی مردم ازدولت یازدهم بشوند
1393/04/14 - 17:38
0
0
آفرین به خانم سهراب پور که جای تمام خبرنگاران صحبت کرد.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 5 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...