امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 31 خرداد 1393 - 07:40

کارلوس کروش : امروز روی ایران شرط می بندم، نه روی آرژانتین!/شاید آرژانتین را ببریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت که تیمش می‌خواهد در سطح آرژانتین بازی کند.

به گزارش اتحادجنوب به نقل از خبرآنلاین: یک روز پیش از بازی ایران و آرژانتین، همه استرس دارند ولی کروش سعی می کند نشان دهد کوچکترین استرسی ندارد. کروش می گوید حاضر است تمام شرط هایش را روی ایران ببندد، نه آرژانتین بزرگ. او طوری با اطمینان حرف می زند که نمی تواند نگوید: «شاید ببریم.» او عین این جمله را به زبان می آورد و خبرنگاران و مردم که مثل بازی نیجریه، امروز امیدوارانه بازی تیم ملی را تماشا خواهند کرد.

فردا ایران آرژانتین را متعجب خواهد کرد؟

اولین ماموریت ما این است که بازی خودمان را به بهترین حالت برسانیم. ما می دانیم با تیمی مواجه هستیم که به یک جام جهانی دیگر بازمی گردد. ما اینجا هستیم که که یک بازی را ببریم و بتوانیم به رقابت بپردازیم، با احترام. بعد بتوانیم در همان سطحی بازی کنیم که آرژانتین بازی می کند. ما می خواهیم یک رقیب ارزشمند باشیم. این بازی سختی برای ما خواهد بود اما بازی ای که در تاریخ فوتبال ایران می ماند. ما هرگز مقابل چنین تیم برجسته ای بازی نکرده بودیم. بازیکنان من حاضر نیستند این بازی را با تمام دنیا عوض کنند.

شما قبلا تجربیانی در پرتغال داشته اید اما نحوه ای که تیم ملی جام جهانی را ترک کرد، ممکن است در ایران هم تکرار شود؟

90 درصد افرادی هستند که اینجا هستند نمی دانند در آن جام چه اتفاقی افتاد. برای من این خجالت آور است که امروز درباره اش حرف بزنم. من اینجا روی ایران تمرکز کرده ام، به ویژه به خاطر فرصتی که برایمان پیش آمده است. ما باید مقابل سه تیم معتبر دنیا بازی کنیم که یکی اش را برگزار کرده ایم. این نکته برای ما مهم است. سفر ما به برزیل، سخت بود. اینکه بتوانیم در آسیا به نتیجه برسیم و به جام جهانی صعود کنیم، کار راحتی نبود. این فرصتی عالی است که در برزیل هستیم. حالا می توانیم مقابل بازیکنان بزرگ آرژانتین بازی کنیم. تیم ایران داری بازیکنان مصممی است. تیمی است که به منظور برد جام جهانی دارد تلاش می کند، در عین حال آرژانتین هم به دنبال گرفتن جام جهانی است.

*نمی دانم، آیا شما آگاه هستید که کاستاریکا ایتالیا را شکست داد. چنین بردی می تواند انگیزه تیم کوچکی مثل ایران را برای شکست آرژانتین افزایش دهد.

دقیقا همینطور است. خیلی چیزها هست که باید در فوتبال به اثبات برسد. یکی از امور این است که هیچ مسابقه ای برنده اش قبل از بازی مشخص نیست. هر تیمی که در زمین رقابت می کند، می تواند برنده شود. خیلی سخت است که بتوانیم بگوئیم برنده کیست. در NBA شما می توانید برنده را حدس بزنید ولی در فوتبال نه. نمی توانی حدس بزنی واقعا کدام تیم برنده است. یک قانون اثبات شده دیگر این است که بهترین تیم ها همیشه نمی برند و بدترین ها، همیشه نمی بازند. این دقیقا جایی است فرصت در اختیار ما قرار می گیرد. این فرصت را داریم که چطور مسابقه دهیم و بازی کنیم. باید به اندازه کافی هم متواضع باشیم. باید بدانیم مقابل یک تیم برجسته بازی خواهیم کرد. ما باید همواره مصمم باشیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و بتوانیم به گل دست پیدا کنیم. همینطور نشان بدهیم که چرا ایران برای جام جهانی انتخاب شد. ما در بازی اول موفق شدیم.

آقای کروش بعد از تماشای بازی آرژانتین و بوسنی، آیا امید بیشتری به دست آوردید تا مقابل این تیم امتیاز بگیرید؟ شما در مقابل مسی و اسپانیا بازی کردید، چطور این بازیکن را مهار می کنید.

آرژانتین همیشه خوب است، به همین خاطر انتظار داریم که بازی خوبی ارایه دهیم. علاوه بر این محتاط خواهیم بود. توجه زیادی به بازی به خرج می دهیم. به همین دلیل نباید گفت که آرژانتین کار خودش را تمام خواهد کرد. ما تلاش کردیم قوی و آماده باشیم. دوباره تکرار می کنم آرژانتین تیمی پر از نوابغ است. افرادی برجسته هستند. ولی خوب می دانیم در فوتبال فقط نباید با نوابغ بازی کرد، بلکه به بازیکنان دیگر هم احتیاج دارید. ما نیاز داریم فداکار باشیم و غیرت مان را نشان بدهیم. ما تنها یک هدف در تیم داریم؛ شما می دانید که نمی توانید معجزه های زیادی را در فوتبال ایجاد کنید ولی تلاش خود را خواهیم کرد.

*آقای روحانی رئیس جمهور از تیم ملی و شما به خاطر بازی اول حمایت کردند و امیدوارند مقابل آرژانتین هم بازی خوبی انجام بدهید. مردم شما و تیم ملی را خیلی دوست دارند بعد از جام جهانی بمانید؛ این هم به خاطر شخصیت خوب شماست. دوست داریم صحبت های شما را برای رئیس جمهور، مردم ایران و کسی که فوتبال ایران را به اینجا رسانده، بدانیم.

طبیعتا این افتخاری بوده برای من که بدانم رئیس جمهور ایران و هواداران قدردان هستند از کار ما. ولی الان زمان این رسیده که بیشتر بتوانیم خودمان را نشان بدهیم. همینطور بتوانیم کاری را به نتیجه برسانیم. کلماتی که رئیس جمهور گفته، تنها مسئولیت و تعهدمان را بیشتر کرده است. این کلمات را مبنایی برای جشن تلفی نمی کنیم، بلکه مبنایی است برای کار بیشتر. امیدوارم مقابل آرژانتین رقیب خوبی باشیم و در آخر بتوانیم سربلند از زمین خارج شویم. به بازیکنانم می گویم مهم نیست چه اتفاقی در زمین می افتد، بلکه باید با اطمینان خاطر وارد زمین و بعد خارج شویم. مسئولیت داریم که برای هواداران بازی کنیم و برایشان افتخار ایجاد کنیم، از جمله رئیس جمهور ایران.

تیم های بزرگی از جمله انگلیس و اسپانیا حذف شدند. نظر شما درباره این حذف ها چیست؟

این مربوط به جام جهانی است، زیبایی مسابقات. شما هیچوقت نمی دانید چه می شود. هر بار که شما به یک در ضربه می زنید، شاید یک شیطان پشت آن باشد. کاستاریکا مربی خوبی داشته و یک تیم خوب؛ آنها همه را متعجب کرده اند. اولین چیزی که مهم است این است که باید امیدها و انتظارات مردم را برآورده کنیم. وقتی شما به اینجای دنیا می آئید فکر می کنید همه چیز تحت کنترل شماست ولی وقتی به جام جهانی آفریقا برمی گردید یاد اینالیا یا اسپانیا می افتید. وقتی حذف شدند.... در آفریقا هم این اتفاقات افتاد. همیشه این اتفاق ها وجود دارد. انگلیس احتمالا حذف شد ولی این بدان معنا نیست که بازی خوبی انجام ندادند. اسپانیا هم باخت ولی نمی توانید بگوئید که بازی بدی کردند. نمی توانید آن ها را تحسین نکنید. در عین حال ملیت های دیگری مثل ژاپن، ایران و... هستند که دوست دارند در مسابقات بمانند. این چیزی است که دنیا انتظار دارد. چیزی در برزیل قابل پیش بینی نیست. بعضی نتایج احساسات را برمی انگیزد و رسانه ها در این موضوع نقش دارند. این دقیقا زیبایی جام جهانی است.

مربی آرژانتین را چطور می بیند. چقدر با تفکراتش آشنا هستید.

ما بازی های این تیم را دنبال کرده ایم. من تلاش کردم که ذهن مربیان روبرو را بخوانم، در هر تصمیمی که می گیرم. فکر می کنم وقتی افکارش را دنبال می کنیم، می فهمیم چطور مقابل ما بازی خواهد کرد. ولی باید بگویم تیم ما به اینجا آمده که بازی خوبی انجام بدهد و در مقابل آرژانتین هم همینطور خواهد بود. به اینجا آمده ایم تا بازی کنیم، به بهترین شکل ممکن. آموزش هایی داشته ایم و سعی می کنیم آنها را در زمین انجام بدهیم. می خواهیم بجنگیم و مبارزه کنیم. همیشه از بازیکنانم می خواهم که دنبال تور باشند، وقتی توپ را پیدا کردند به دنبال تور بروند. باید تلاش کنند و از فرصت ها استفاده کنند تا تیم بازی را ببرد.

شما یک جلسه ای داشتید، در زمین. زمین را مشاهده کردید. راجع به چه چیزی با بازیکنان تا صحبت کردید؟

من فکر می کنم فوتبال، بازی ساده ای است. من مربی اس هستم که اعتقاد ندارد که امروز را پیچیده کرد. من تلاش می کنم به بازیکنانم امور ساده ای را بگویم؛ مثلا استادیوم زیباست و میحط زیبایی است. اما چیزی که امروز اتفاق می افتد این است که ما در چارچوب این زمین بازی می کنم. من تنها توجه بازیکنان را به این زمین جلب کردم و گفتم اگر بازیکنان توجه کنند به آنچه در این چارچوب اتفاق می افتد، با آنچه که در ایران اتفاق می افتد متفاوت نیست. دو گزینه در پیش داریم؛ اول توجه کنیم به اتفاقات داخل زمین یا توجه کنیم به استادیوم. قطعا قطعا در بازی آرژانتینی ها بیشتر خواهند بود ولی امروز برزیلی ها هم از ما حمایت می کنند. بازی برای ما ساده خواهد بود، اگر بازیکنان متوجه شوند که بازی مقابل نیجریه را در یک زمین کوچکتر، مقابل آرژانتین انجام بدهد. در واقع چارچوب زمین، برای ما یک چارچوب فکری است. ما 90 دقیقه تمرکز نیاز دارند و باید از بازی خودشان لذت ببرند. ایرانی ها می دانند که از لحاظ سیاسی و اقتصادی در شرایطی قرار دارند که به آنها فرصت های برابر نرسید؛ برای اینکه آماده شوند. ما نتوانستیم به اندازه تیم های پرتغال و اسپانیا و ... آماده شویم. ما تنها با تیم های دوستانه بازی کردیم که کم هزینه بود. وقتی تیم ها قرعه کشی شدند ما اصلا نمی توانستیم تصور کنیم جلوی آرژانتین بازی خواهیم کرد. ما حاضر نیستیم بازی با آرژانتین را با هیچیک از تیم های دنیا عوض کنیم. الان بازیکنان من خوشحال هستند که می توانند در این بازی باشند. همه در سه ماه گذشته تمرین کرده اند تا بتوانند در بازی امروز حاضر باشند. می خواهیم امروز خوش بگذرانیم، 90 دقیقه بازی کنیم و کاری کنیم که زندگی آرژانتی ها سخت شود. این ماموریت ماست.

*یکی از مربیان در سال 2008 گفته بود با تاکتیک کروش توانستیم مسی را مهار می کنیم...

من به خاطر دارم که چه اتفاقی افتاد. البته این کار سختی است. مسی در آرژانتین فرق دارد؛ همدیگر را می شناسند. آرژانتین تیمی است که در هر لحظه از زمان فقط به دنبال بازی خوب نیستند؛ می بینید با اینکه دو گل زده اند مطبوعات انتقاد می کنند. این ها مسایلی است که ما باید نسبت به آن آگاه باشیم. این تیم دیسیپلین خوبی دارد ولی در زمین هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

آقای کروش من در بازی های کنفدراسیون اینجا بودم. این روزها اعتراضاتی درباره میزبانی جام جهانی وجود دارد. نظر شما در این باره چیست؟

به نظر من این یک جشن عالی است در فوتبال. نه تنها خوشحال هستم بلکه اعتقاد دارم هرکس فوتبال را دوست دارد، خوشحال است. من فکر می کنم برزیل در حال نشان دادن این امر است که می خواهد درون زمین و خارج از زمین جشن بگیرد. من دیده ام که همه اینجا هم زیستی دارند، بدون مشکلی در خیابان ها حرکت می کنند. به نظر من فوتبال اول باید صلح را به ارمغان بیاورد. وقتی من سه سال و نیم پیش پذیرفتم که به ایران بیایم، گفتم اوه ما یک جام جهان دیگر در برزیل خواهیم داشت. یکی از دلایلی که پذیرفتم سرمربی ایران شوم، همین بود چون فکر می کنم این جام جهانی ماندگار می شود.

آقای کروش شما در مصاحبه ای گفتید که تیم ملی ایران را رها خواهید کرد. آیا شما علاقه ای دارید در برزیل کار کنید. چرا دو ساعت طول کشید به اینجا برسید؟

در پاسخ به اولین سوال شما باید بگویم آنچه بعد از جام جهانی رخ خواهد داد، الان مهم نیست. نمی خواهم راجه به آن حرف بزنم. هر چیزی یک آغاز و پایان دارد. ما هنوز مسیر طولانی در پیش داریم. دو بازی مهم باقی مانده است. 10 روز باقی مانده و این انگار یک مسئولیت ابدی برای من است. خیلی خوشحالم اینجا هستم. رفتن یا بودن من یک روز اتفاق می افتد. درباره تاخیر باید بگویم که تمرین ما از هتل بسیار دور بود. یک روز قبل از بازی اینهمه حرکت کردن خوب نیست. الان باید یک ساعت هم زمان بگذاریم تا برویم هتل. تیم نباید اینقدر تحت فشار قرار بگیرد.

شما گفتید که این یک بازی ساده است. به نظر می رسد بازی ساده را مسی بازی می کنید. پیچیده ترین امور هم برای شما کنترل مسی است. شما گفتید مسی می تواند معجزه کند، مگر نگفتید؟

مسی اثبات کرده که فوتبال یک بازی ساده است. ما تلاش می کنیم با توپ بدویم... ولی ما می خواهیم با مسی بازی کنیم، نه اینکه روبرویش! اما چطور می توانیم مقابل مسی بازی کنیم؟ با فکر و اینکه بدانیم ویژگی های او چیست. باید تیمی مقابلش واکنش نشان بدهیم. ما باید فضاها را کنترل کنیم. نمی توانیم در سراسر زمین باشیم. تنها وقتی او در موقعیت خاصی است باید واکنش نشان بدهیم. باید 90 دقیقه مقابل آرژانتین و او متمرکز باشیم. الان بحث آرژانتین است. مسی برای بارسا بازی می کند ولی این تیم همیشه نمی برد. او حالا برای ارژانتین بازی می کند و این تیم هم همیشه نمی برد. ما برای متر به متر زمین می جچنگیم، جلوی هر تکل و توپی. لازم است یک گام از آرژانتین جلو باشیم. اگر فضای لازم را داشته باشیم و بازیکنان آن را پیدا کنند، شاید حتی بتوانیم برنده باشیم. ما جلوی یک نفر بازی نمی کنیم بلکه به طور کلی مقابل آرژانتین بازی می کنیم.

اگر شما 10 شرط برای بازی می بستید چند تا روی ایران بود.

من تمام شرط های خودم را روی ایران می بسنم چون این شخصیت من است. دوست دارم یا ببازم یا کامل ببرم. چپرا باید روی تیمی شرط ببندم که همه روی آن بسته اند. پاسخ من این است؛ یا همه چیز یا هیچی.

روی زمین استادیوم هم تمرین نکردید.

آن طبیعی است. چیزی که از همه مهمتر است برای بازیگران این است که زمین خوب است و فردا روی این زمین بازی انجام می شود. من شخصا فکر می کنم تصمیم خوبی است که زمین اصلی را برای بازی حفظ کنند تا خراب نشوند. بازیکنان شایستگی این را دارند که در زمین خوب بازی کند.

 

دو جور فداکاری به نظر من وجود دارد. یکی داخل زمین است، یکی خارج از زمین. شما دو ملت فوتبال دارید. ملت فوتبالی که در باشگاهها برای تیم ملی آماده می شوند و ملت هایی که تیم ملی را آماده می کنند تا در باشگاهها بازی کنند. ایران بازیکنان را در تیم ملی آماده می کند تا بتوانند بعدا در باشگاهها بازی کنند. وقتی انی اتفاق می افتد شما باید فداکاری کنید. لازم است باشگاهها و بازیکنان فداکاری کنند، برنامه خوبی آماده شود. این یک نمونه از فداکاری است که باید در خارج از زمین انجام دهید و بتوانید برای تیم ملی خودتان افتخار بیاورید. 350 میلیون نفر دارند به این بازی ها نگاه می کنند، پس اعتقاد من این است کشورهایی که استاندارد فرانسه و آلمان و ایتالیا و... را ندارند، باید برنامه آماده سازی مناسبی داشته باشند تا به جام جهانی بیایند. بعد به زمین می رسیم، در زمین باید به توازن تیم های ملی توجه داشت. باید یک نقطه نظر مبنایی در این زمینه وجود داشته باشد. خیلی وقت ها ممکن است توپ تحت کنترل نباشد. لازم است شما بازیکنان را با ذهنیت خوب در اختیار داشته باشیند تا بتوانند خوب مقابل کنند. هر وقت فرصت داشتیم توپ را کنترل کنیم، باید به دنبال حمله، گل زدن و بردن بازی باشیم./ب


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • اگر ۷ ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟ (+عکس)
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • چهار درصد باقیمانده از کالاهای متروکه سنواتی بنادر بوشهر در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت /اهتمام ویژه دستگاه قضا برای خروج کامل کالاهای متروکه از بنادر استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 9 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 9 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 21 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری 1 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 7 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 7 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...