امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 22 خرداد 1393 - 21:22
به مناسبت سالروز حماسه تاریخی 24 خرداد

اتحاد جنوب: شعار اعتدال نباید بهانه حفظ مدیران ناکارآمد و غیر همسو با دولت شود؛ گرچه به کارگیری مدیران اعتدال گرا که معتقد به شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید هستند هیچ ایراد و اشکالی ندارد.... تحقق همه شعارهای رییس جمهور روحانی مطالبه به حق کسانی است که به ایشان رای داده اند؛ ضمن اینکه می دانیم انجام این مهم راه همواری در پیش ندارد ولی..... 

مطالبه طرفداران روحانی، تحقق شعارهای رییس جمهور است

اکبر صابری:

نیمه شعبان میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) آخرین ملجا و امید شیعیان و اصلاح طلبان عالم برای نجات و سعادت بشر تبریک و تهنیت باد.


24 خردادماه 1392 بار دیگر ملت ایران با حضور در صحنه و شرکت فعال و معنادار در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن خلق حماسه سیاسی، قطار از ریل خارج شده مدیریت اجرایی کشور را به مسیر صحیح خود برگرداندند.

یادمان نرود که حتی دو سه هفته مانده به انتخابات نیز فضای رخوت انگیزی بر جامعه حکم فرما بود و بویژه اصلاح طلبان انگیزه چندانی برای شرکت در انتخابات نداشتند اما تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و اتخاذ تاکتیک های انتخاباتی بسیار سنجیده و حساب شده توسط چهره ها و شخصیت های سیاسی اصلاحات باعث شد شور و انگیزه لازم در مردم تقویت شده و حضوری تاثیرگذار در انتخابات به نمایش بگذارند.


نامزدی فداکارانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات علیرغم اینکه ایشان با هوش و ذکاوت و تجربه بالای سیاسی خود احتمال رد صلاحیتش را پیش بینی می کرد شوک بزرگی به فضای انتخاباتی وارد کرد و جامعه را از آن حالت رخوت و انجماد بیرون آورد و کورسوی امیدی را برای اصلاح طلبان و منتقدان طیف حاکم به وجود آورد.

 

تدابیر خردمندانه سید اصلاحات ایران سید محمد خاتمی و همکاری ایثارگرانه دکتر عارف در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را به هیچ عنوان نمی توان از نظر دور داشت. کناره گیری دکتر عارف در فاصله دو سه روز مانده به انتخابات و پیوستن اصلاح طلبان به اردوگاه اعتدال گرایان، اصولگرایان را چنان دچار شوک و سردرگمی کرد که تا یکی دو هفته بعد از انتخابات هنوز در تحلیل اینکه چه اتفاقی افتاده است عاجز و ناتوان مانده بودند.


ضمن اینکه حمایت شخصیت های محبوب و سرشناس دیگری مثل سید حسن خمینی از جناب دکتر روحانی را نباید از نظر دور داشت.

 

در تحقق این اتفاق مبارک، برنامه ها و شعارهای انتخاباتی شخص دکتر روحانی نیز نقش بسیار مهمی در جذب آراء مردم داشت.

«دولت تدبیر و امید» ،     « تدوین و تصویب منشور حقوق شهروندی» ، «نجات اقتصاد» ، «احیای اخلاق» و «تعامل با جهان» پنج شعار و برنامه محوری و اصلی روحانی بود.


  "من سرهنگ نیستم، حقوقدانم" سخنی سنجیده و حساب شده بود که نور پر تشعشعی را در دل اصلاح طلبان و فعالان مدنی ایران روشن کرد. طیف گسترده ای از مردم این شعار را نوید بخش باز شدن فضای بسته سیاسی ارزیابی کردند.  

 

به هر روی گرچه حسن روحانی رسماً کاندیدای اصلاح طلبان نبود ولی گفتمان او اصلاح طلبانه بود. شعارهایش بخش مهمی از مطالبات اصلاح طلبان را برآورده می کرد و این شد که روحانی موفق گردید به قول علی مطهری که فردی مستقل و غیر اصلاح طلب است 95 درصد آراء خود را از اردوگاه اصلاح طلبان کسب نماید. و به قول صادق زیباکلام: "این پیروزی ثمره ائتلاف جریان اصلاح‌طلب‌هاست و قاطعانه باید گفت رهبری اصلاح‌طلب‌ها و حمایت آنان سبب این پیروزی شد."   

 

حماسه 24 خرداد دستاوردهای ارزشمندی داشت که مهمترین آن باز شدن نسبی فضای بسته سیاسی و بازگشت امید و نشاط به جامعه ‌ای بود که از اتفاقات تلخ 8 سال حاکمیت مفتضحانه احمدی نژاد و باندش سرخورده و مایوس شده بود.

موفقیت‌ در مذاکرات هسته‌ای به ویژه اجلاس ژنو، کنترل نسبی تورم و سیر نزولی آن، اجرای طرح تحول نظام سلامت و اقداماتی که دولت برای سامان دادن به اقتصاد ویران شده کشور کردند و در همین راستا مبارزه با فساد اقتصادی و بر ملا کردن بخشی از فسادهای گسترده مالی در دولت گذشته، بخشی از موفیقت هایی است که این دولت تاکنون بدست آورده است.


به کار بردن واژه "نسبی" در بسیاری از موفقیت های دولت یازدهم به این معناست که انتظارات و مطالبات مردم بیش از این حد است و هنوز وعده ها و شعارهای عمل نشده زیادی بر زمین مانده است که مردم ایران و به خصوص کسانی که به دکتر روحانی رای داده اند منتظر تحقق آنها هستند.

 

گرچه "تغییر" در ایران بعد از 24 خرداد 92 کاملاً محسوس است ولی این تغییرات تاکنون در حدی نبوده است که دست انحصارطلبان و اقتدارگرایان را از سر مردم کوتاه نماید. هنوز برخی مدیران همفکر دولت احمدی نژاد در مصدر امور این مردمند که با نفاق و تظاهر به همراهی با دولت یازدهم دارند تیشه به ریشه دولت تدبیر و امید می زنند.

شعار اعتدال نباید بهانه حفظ مدیران ناکارآمد و غیر همسو با دولت شود؛ گرچه به کارگیری مدیران اعتدال گرا که خود را اصلاح طلب نمی دانند ولی معتقد به شعارها و برنامه های دولت تدبیر و امید هستند از نظر نگارنده و بسیاری از اصلاح طلبان هیچ ایراد و اشکالی ندارد. اما ابقاء مدیران امتحان پس داده که همسویی آنها با تفکرات دولت قبل غیر قابل انکار است و به سهم خود در خیانت ها و مشکلات بازمانده از دولت قبل سهیم و شریکند؛ آن هم 10 ماه پس از شروع به کار دولت جدید در کشور چندان پذیرفته نیست.

  
تحقق همه شعارهای رییس جمهور روحانی مطالبه به حق کسانی است که به ایشان رای داده اند؛ ضمن اینکه می دانیم انجام این مهم راه همواری در پیش ندارد ولی رییس جمهور تاکنون مصمم نشان داده و همچنان که او امیدوار است ما نیز به آینده امیدواریم. گرچه توطئه ها و کارشکنی دلواپسان! وامانده از قدرت را نباید دست کم گرفت.

 

نکته پایانی که یادآوری آن را ضروری می دانم تلاش اصولگرایان دلواپس! برای انشقاق و اختلاف در اتحاد اصلاح طلبان و اعتدال گرایان می باشد. لذا علیرغم برخی اختلافات جزیی و سلیقه ای که البته طبیعی می باشد؛ طرفداران دکتر روحانی با گرایش های مختلف سیاسی باید هوشیار باشند و بازی دلواپسان وامانده از قدرت و ثروت را نخورند و همچنان اتحاد حود برای حمایت از دولت تدبیر و امید را حفظ نمایند. ضمن اینکه از انتقادهای سازنده و دلسوزانه از دولت و مدیران آن غفلت نورزند.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/03/30 - 12:02
0
0
بادرود بر استاد صابری جانباز دوران دفاع مقدس - نمی دانم زندگی دو روزه در این دنیا چقدر می ارزد که با تندروها آرامش خود وجامعه رابرهم زنیم ،اعتدال تنها راه برون رفت است ولاغیر
1393/03/30 - 09:43
0
0
اقاي صابري شما يك روز روي مين رفتي پايت را دادي تا چادر از سر ناموسمان نيفتد انگار بدجور معبر را گم كرده اي به جكجا چنين شتابان؟
1393/03/27 - 21:28
0
0
مرگ بر افراطیون مرگ بر منفعت طلبانی که اسلام را فقط برای منافع خود دوست دارند والا دم از ولایت زدن و وقتی این دولت اوامر ولایت فقیه را اجرا میکند جلویش میاستند معنایی ندارد، مرگ بر کسانی که با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه میخواهند به ولایت فقیه و رهبر عزیزمان ضربه بزنند
پاسخ: دوست عزیز "نصرالله"
تفاوت شما با اصولگراهای افراطی می تواند این باشد که شما شعار مرگ ندهید. برا هیچکس حتی افراطیون. شعار هدایت و اصلاح بدهیم بهتر است.
1393/03/27 - 21:23
0
0
آقای مرگ بر ضد ولایت فقیه امثال شماها ریشه ولایت فقیه را در می آورید ! تویی که حاج اکبر صابری را نمیشناسی ، چه میدانی دین و اسلام یعنی چه ! شماها هم مثل غربیها با مطالعه دین سعی در ریشه کن کردن آن دارید که انشاءا... موفق نخواهید شد .
مطمئنا باید در اعتقادات امثال آقای مرگ بر ضد ولایت فقیه شک کرد چون در اسلام به کسی اجازه توهین و یا اتهام ناروا و بی پایه و اساس نداده اند! الآن تندروهای افراطی در عراق هم خود را مسلمان واقعی میدانند ولی کارهایی که میکنند از هیچ حیوان درنده ای سر نمیزند! ننگت باد احمدی نژاد که این ارث شوم افراطی گری را برای مردم به ارمغان آوردی . والسلام
سلام انهایی که دارند جلوی خوشحالی و خواسته عمومی مردم می ایستند و مردم را دارند از همه چیز زده می کنند از نماز از راهپیمایی ازاسلام اینها منافق و ضد انقلاب هستند یا انهایی که خود را فدای مردم می کنند./ج
1393/03/25 - 04:24
0
0
سلام.
آقای اکبر صابری و گروه هامون شما مصداق بارز آیه10سوره مجادله هستید که خداوند کریم میفرمایند: جز این نیست که نجوای[منافقان و و بیمار دلان] برخاسته از وسوسه های شیطان است [او آنانرا به نجوای وا میدارد] تا کسانی که ایمان آورده اند را اندوهگین و پریشان سازد؛ ولی دسیسه های شیطان زیانی به آنان نمیرساند مگر آنکه خدا رخصت دهد.
پاسخ: آقا یا خانم "مرگ بر ضد ولایت فقیه" شما که معتقد به قرآن و مدعی دیانت و صداقت هستید نسبت منافق به دیگران دادن به همین راحتی هم نیست و فردای حساب دلیل و مستندات خداپسند می خواهد. اتقوالله
1393/03/24 - 10:12
0
0
سلام اقای .......... اینکه شما با ناراحت کردن دیگران خوشحال شده ای اوج کفر است اوج ظلم است اوج بی ایمانی است در کنسرت موسیقی پاشایی که به ناموس مردم تجاوز نمی شد شما هیچ وقت در فکر ناموس مردم نبوده ای و الان هم نیستید در کنسرت موسیقی سوار بر ماشین به ناموس مردم در روز روشن تجاوز نمی شد شما اطلاع داریید در روز روشن کنار منازل سازمانی کنار ............. و در ماشین به ناموس مردم تجاوز می کنند چرا شرع در این جا نیست دختر 6 ساله در شهر برازجان موقعه ای که مشغول بازی کودکانه است مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد اینجا شرع نیست و غیره وغیره وغیره و غیره و غیره شما با این حرکت تمام مردم را اصلاح طلب کردید .........
پاسخ: باعرض پوزش قسمتی از پیام شما قابل انتشار نیست
1393/03/23 - 17:15
0
0
اینقدر از دولت تدبیر و امید تعریف نکن . یاد آور روزی اصول گرایان برای احمدی نزاد سینه سپر کردند و بعد اصول گریان واقعی نظام پشت به او کردند.
جناب آقای صابری اگر دکتر روحانی روزی جلوی رهبری 11 روز خانه نشینی کند بازهم امید و تدبیر می گویی؟؟؟
خدا کند تو هم مثل ............
1393/03/23 - 11:21
0
0
درود بر حاج محمد باقر سعادت
1393/03/23 - 00:52
0
0
سلام بر آقای اکبر صابری فهیم و عزیز
چرا همیشه فکر می کنید وقتی در یک انتخاباتی اصلاح طلبها پیروز می شوند اون انتخابات یک انتخابات معنا دار است ولی وقتی شکست می خورند فکر می کنید مردمی که رای داده اند یه عده عوام هستند و انتخاب آنها معنا ندارد
1393/03/22 - 23:06
0
0
امیدوارم استاندار محترم در دام شما افراطی های اصلاحات نیفتد که خوشبختانه تا کنون علیرغم جوان بودن ، بسیار پخته و فهمیده برخورد کرده است و برخی عصبانیت های شما نیز ناشی از همین است.امیدوارم فرماندار محترم نیز من بعد با پختگی بیشتری برخورد کرده و همچون موضوع کنسرت دشتستان خود را در موقعیت دو سر باخت قرار ندهد.
1393/03/22 - 22:26
0
0
به امید خدا همه ی افراد روشنکفر در 24 خرداد شرکت خواهند کرد وباعث نا امیدی دشمنان خواهند شد ودر انتخابات 4 سال آینده هم موفق خو اهیم شد به امید اتحاد وپیروزی درمسیر فرهنگ ودوستی بیشتر وراستگوئی وخوش اخلاقی
1393/03/22 - 21:47
0
0
مطلب شایسته ای است. مردم شرایط دولت تدبیر و امید را درک می کنند. ما مردم هوادار دکتر روحانی و دولتش هستیم. صبر پیشه می کنیم تا انشالله اوضاع بهتر شود و مابقی مدیران دولت قبلی جای خود را به مدیران متخصص و پاکدست این دولت دهند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...