امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1393 - 17:56
رونمایی از سایت شورای روابط عمومی استان بوشهر؛

اتحاد جنوب : استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتقاد دارم خدمات کلان دولت از حیث رسانه ای و روابط عمومی، مظلوم واقع شده است، گفت: خدمات به نحو مطلوب به مردم ارائه نشده است. به گزارش اتحاد جنوب؛ پیش از ظهر امروز دکتر مصطفی سالاری در نخستین گردهمایی علمی و تخصصی روابط عمومی استان بوشهر در محل سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتقاد دارم خدمات کلان دولت از حیث رسانه ای و روابط عمومی، مظلوم واقع شده است، گفت: خدمات به نحو مطلوب به مردم ارائه نشده است.


به گزارش اتحاد جنوب؛ پیش از ظهر امروز دکتر مصطفی سالاری در نخستین گردهمایی علمی و تخصصی روابط عمومی استان بوشهر در محل سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: یکی از انتظارات از روابط عمومی های دستگاههای اجرایی این است که کارهای بزرگی که توسط دولت صورت گرفته است با شفافیت و صداقت به مردم اطلاع رسانی کنند.


وی با اشاره به  اجرا شدن "طرح نظام سلامت" توسط دولت بیان داشت: پس از اجرای این طرح، تحول عظیمی در خدمات حوزه سلامت به مردم شده و می توان گفت تقریبا خدمات به صورت رایگان صورت می پذیرد اما این کار بزرگ آنطور که باید به  مردم اطلاع رسانی نشده است.


استاندار بوشهر اضافه کرد: دولت در بحث  کنترل نقدینگی سختی زیادی را تحمل می کند و علیرغم  فشارهای سنگینی که دستگاه های اجرایی در حال تحمل آن هستند می کوشد تا تورم زیادی برای مردم ایجاد نشود و وظیفه روابط عمومی ها این است که این مسائل را به زبان ساده و قابل فهم برای همه اقشار مردم اطلاع  رسانی کنند.


سالاری با بیان اینکه دولت بر صداقت و شفافیت تاکید دارد افزود: هیچ مدیری از روابط عمومی انتظار ندارد که کار انجام نشده ای را به دروغ به مردم بگوید انجام شده است و یا بزرگ نمایی کند ولی معتقدم کارهایی که اتفاق افتاده و برنامه و سیاست دولت در دستگاه های اجرایی مختلف است باید به صورت شفاف به مردم منتقل شود.


وی روابط عمومی ها را پل ارتباطی جامعه و مسئولان خواند و اظهار داشت: دولت با فعالیت بهتر روابط عمومی ها در مقیاس ملی و استانی می تواند مراوده بیشتری با جامعه داشته  باشد و لازمه اینکار، خلاقیت و نوآوری،  پرهیز از روزمرگی، اولویت بندی امورو انجام کارهای مهمتر به جای کارهای غیر ضروری است.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها به عنوان ویترین سازمان ها باید به شان و منزلت ارباب رجوع احترام بگذارند، ادامه داد: با نقش آفرینی در این زمینه کاری کنید که کسی از سازمان ناراضی بیرون نرود.


دکتر سالاری، انعکاس تحلیل شده نظرات مراجعین به مدیر دستگاه اجرایی را از دیگر وظایف از روابط عمومی ها خواند و گفت: در کنار انتقادات مردم، نظرات،  پیشنهادات و ایده های خود را با مدیران درمیان بگذارید.
استاندار بوشهر با بیان اینکه رسانه ها، ارتباط مردم و مسئولین را فراهم می کنند، از همه مدیران، فرمانداران و بخشداران خواست ارتباطشان با رسانه ها را بیشتر کنند.

 

به تقابل با انتقادات رسانه ها نخواهم پرداخت

مصطفی سالاری افزود: روابط عمومی ها، حرف ها و انتقادات رسانه ها را جدی گرفته و به مدیران انتقال دهند، اما در پاسخگویی به انتقادات رسانه ها، به شکل تقابل عمل نکنند، کما اینکه من هیچ گاه به صورت تقابل با رسانه ها برخورد نخواهم کرد حتی اگر نقد غیرمنصفانه کنند.


وی با اشاره به اینکه به مدیران درباره ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها در ادارات تاکید خواهم کرد، تصریح کرد: جایگاه انسان ها به میزان فعالیت، ابتکار، خلاقیت، نوآوری سیستمی و گروهی و داشتن جذبه است و اگر این موارد انجام شود مسلما، مدیر به صورت روزانه از روابط عمومی نظرخواهی خواهد کردو نیاز به بخشنامه و آیین نامه در این زمینه نیست.


استاندار بوشهر بر لزوم وجود ارتباطات دو سویه تاکید کرد و گفت: در این راستا سامانه 111 به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و با ضبط مطالبات مردم در 24 ساعت شبانه روز و پیگیری مسئولان ذیربط، پاسخگوی درخواست‌های مردم هستیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای روابط‌عمومی‌های استان بوشهر
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در این همایش تصریح کرد: روابط عمومی‌ها چشم و چراغ سازمان خود هستند و سازمان‌ها بدون روابط عمومی پویا هویتی نخواهند داشت چرا که امروزه ارتباط درون و میان سازمانی برعهده این بخش است.


کریم جعفری با اظهار تاسف از اینکه روابط عمومی‌ها اکنون در جایگاه واقعی خود قرار ندارند اضافه کرد: هر چه مدیر یک دستگاه اهمیت بیشتری برای روابط عمومی سازمان خود قائل شود، شان و منزلت روابط عمومی، مدیران و کارشناسان آن سازمان بالاتر خواهد رفت.

وی تصریح کرد: گردهمایی امروز بدون تبلیغات محیطی و تنها با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین برگزار شده، و تنها از شیوه های نوین روابط عمومی در دعوت از میهمانان بهره گرفته شد.


مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر با گلایه مندی از مدعوینی که در این همایش حضور نیافته اند ابراز داشت: روابط عمومی‌ها در ارتباط با یکدیگر iهمچنان ناهماهنگ عمل می‌کنند و قرار است استانداری به عنوان یک روابط عمومی مرجع تبدیل عمل کند ولی برای جمع‌آوری راه‌های ارتباطی روابط عمومی‌ها دچار مشکل هستیم و بعد از گذشت یکماه هنوز برخی روابط عمومی‌ها همکاری خوبی را در این زمینه نداشته‌اند.

جعفری با اشاره به راه اندازی سایت شورای روابط عمومی‌های استان بوشهر خاطر اظهار داشت: با رونمایی از این سایت،انتظار داریم انسجام در بین روابط عمومی‌ها، ارائه اطلاعات و مقالات تخصصی دراین باره بیشتر شود.

وی از برگزاری کلاس‌‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی مختلف برای بالا بردن سطح علمی و آگاهی روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از کارهایی که در این اداره کل برنامه‌ریزی شده است خبر داد.

هدف از وجود روابط عمومی، مردم داری است
مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر نیز گفت: روابط عمومی، عصاره دو کلمه تفیم و تفاهم، تسهیل کننده و عامل هم افزایی سازمانی است.
عباس قلی پور بیان داشت: هر نهادی که برای مخاطب ارزش قائل است دارای روابط عمومی است ، هدف از وجود روابط عمومی، مردم داری است و اگر مردم از سازمانی ناراضی باشند مشخص است که روابط عمومی به خوبی عمل نکده است.


وی جایگاه روابط عمومی را هدایت افکار عمومی دانست و ادامه داد: روابط عمومی اگر نتواند فرهنگ تدبیر و امید، فرهنگ اعتدال و میانه روی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را در جامعه نهادینه کند، هیچ کاری صورت نکرده است.


مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری بوشهر، مهم‌ترین اصل در روابط عمومی را برخورداری از خدمات حرفه‌ای و توان استفاده از خدمات حرفه‌ای بیرون خواند و گفت: روابط عمومی باید سخنگوی دستگاه اجرایی باشد و لازم است مسئولان روابط عمومی پژوهش محور باشند درحالی که بیشتر آنها توجیه‌گر هستند.

قلی پور تصریح کرد: سازمان آگاهی، مخاطب آگاهی، جامعه آگاهی، بهره هوشی بالا، قدرت نویسندگی، آراستگی ظاهر و باظن، قدرت رهبری و جذبه لازمه کارگزاران روابط عمومی ها است.
وی سامانه  تلفنی 111 و سامانه پیامکی 10002211 را پل ارتباطی مردم برای مطالبه خواسته هایشان عنوان کرد و گفت: روزانه همه مطالباتی که مردم از این طریق مطرح می کنند پیگیری می شود.

توسعه چشمگیر مجتمع بندری نگین در آینده ای نزدیک
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: بوشهر به‌عنوان بندری تجاری با قدمتی قابل توجه یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بنادر تجاری کشور است که توسعه های زیادی داشته و در آینده نیز با توسعه در مجتمع بندری نگین، ظرفیت تجاری این بندر به حداقل 2 برابر افزایش می یابد.


محمد راستاد افزود: استفاده از منابع بخش خصوصی برای تقویت زیربناها و رو بناها برای توسعه بندر بوشهر به عنوان یک الگو پیاده سازی خواهد شد.
وی بیان داشت: استفاده از منابع بخش خصوصی، زیرساخت های مورد نیاز را زودر تامین می کند و سهم بندر بوشهر از تجارت، بازار دریایی و رقابت پذیری را افزایش می دهد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این اداره کل بیشترین سهم اشتغال و رونق اقتصادی استان را داراست ولی شاید خیلی از مردم با کارهای این سازمان، آشنایی لازم را ندارند.
راستاد افزود: در این بین نقش روابط عمومی برای معرفی سازمان به جامعه بیسار برجسته است و می تواند نقش برون و درون سازمانی ایفا نماید.

وی گفت: همایش علمی و تخصصی روابط عمومی گامی موثر برای تعامل بیشتر مسئولان روابط عمومی و ایجاد زمینه‌ای برای معرفی توانمندی‌های استان است و هرچه روابط عمومی ها پررنگ تر عمل کنند، جایگاه سازمانشان در بین مردم بیشتر تقویت می شود.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از سایت شورای روابط عمومی استان بوشهر به آدرس www.prbu.ir توسط استاندار بوشهر رونمایی شد.

 

همچنین از مدیران روابط عمومی های ادارات کل ورزش و جوانان، شرکت گاز استان، پارس شمالی، جهادکشاورزی، بنادر و دریانوردی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان 6 روابط عمومی با اهدای تندیس و هدیه تجلیل شد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/03/07 - 13:45
0
0
باسلام.خسته نباشید.وقتی اصول گراهایی که هشت سال جز ... ملت ودروغ دادن به ملت وسیاه بازی کاری نداشته اند.متاسفانه دردولت تدبیر وامیددراین استان هنوز در پست های کلیدی حضور دارندوهمچنان درحال فعالیت هستند .انتظاری غیرازاین وجود ندارد.پس جناب اقای استاندار تادیر نشده نیاز به تحولات سریع وتصمیمات قاطع ازجانب حضرتعالی بیش از هرچیزی ضروری است.بخصوص دربعد فرهنگی واموزش وپرورش استان وشهرستانها.باارزوی موفقیت جهت دولت وتمامی دست اندرکاران/ب
1393/03/06 - 15:31
0
0
دست دست اندر کاران درد نکنه . برنامه بسیار عالی بود و هیچ اشکالی در اون دیده نمیشد/ج
1393/03/06 - 15:15
0
0
کریم جعفری با اظهار تاسف از اینکه روابط عمومی‌ها اکنون در جایگاه واقعی خود قرار ندارند اضافه کرد: هر چه مدیر یک دستگاه اهمیت بیشتری برای روابط عمومی سازمان خود قائل شود، شان و منزلت روابط عمومی، مدیران و کارشناسان آن سازمان بالاتر خواهد رفت.
مدیران چگونه باید اهمیت قایل شوند برای روابط عمومیشون؟؟؟/ج
1393/03/06 - 15:14
0
0
میشه بفرمایید شیوه نوین که آقای جعفری گفتن برای اطلاع رسانی چی بوده که نوین بوده و خیلی ها خبردار نشدند از این همایش؟؟/ج
1393/03/06 - 09:33
0
0
سلام خدمت اقای استاندار محترم در تصمیمات با جدیت بیشتری حرکت کن فرصت کم هست اقای سالاری اقتدار چیز خوبی هست اگر با اقتدار حرکت نکنید فردای زود مردم از شما ناراضی خواهند شد
1393/03/05 - 17:51
0
0
جناب دکتر جعفری واقعاً دست و پنجه ات درد نکنه که اسمی از روابط عمومی زنده کردی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...