امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 20 ارديبهشت 1393 - 09:14
هامون را به پرسشگری، شورا را به پاسخگویی و شهردار را به استقلال فکری دعوت می کنم

اتحاد جنوب: آیا شورای شهر از جلسه پرسش و پاسخ واهمه دارد؟ اگر ندارد پس چرا خود جلسه ای برگزار نمی کند تا سوء تفاهمات این چنینی بر طرف شود؟ به زعم بنده اثرات اینگونه جلسات را می توان در عملکردهای آتی شورا دید و میتوان دقت عمل را بیشتر کرد. شهردار با وجود اینکه توسط شورا انتخاب می شود بایستی استقلال خود را حفظ نماید و خود را مدیون کسی نبیند. شورا که ...

هامون پرسش گر، شورای پاسخگو و شهردار مستقل!

درپی تماس تلفنی سرکار خانم امیری مطلع شدم که قرار است جلسه ی پرسش و پاسخی برپا شود و آمادگی خودرا جهت شرکت اعلام کردم. اگرشهروند مسئولیت پذیر باشد و مسئول پاسخگو می توان رضایتمندی و نشاط را درجامعه دید. از این روی مسئولیت پذیری انجمن هامون را قدر می نهم و می ستایم و از تک تک اعضای آن بابت دغدغه و دردشان در خصوص شهر سپاسگزارم.  به هر روی توفیق نداشتیم و جلسه پرسش و پاسخ بنا به دلایلی لغو گردید. باشد که در آینده ای نزدیک شاهد این جلسات به طور مستمر باشیم که بنده ابایی از پاسخگویی ندارم و حتی خوشحال می شوم برای روشن شدن مسائل از دید مردم محترم پاسخگو باشم. برخود لازم و واجب دیدم پاره ای از مسائل را توضیح دهم و باشد که مقبول طبع اهل فهم و درک بیافتد و بنده را از انتقادات و پیشنهادات ارزنده خود محروم نفرمایید.
1-انجمن هامون در صفحه اول روزنامه وزین و مردمی اتحاد جنوب با کادر زرد رنگ اعلام کرده است « نخستین جلسه  پرسش و پاسخ عمومی شهروندان با اعضای شورای شهربرازجان » ذکر این  نکته لازم است در عمر شوراها در شهر برازجان این سومین می بود و جلسات پرسش و پاسخ در دوره های قبل از طرف کانون همیاران جوان برگزار شده است. انجمن هامون بنا به نامه دریافتی از فرمانداری محترم به شورا فاقد مجوز لازم برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ بوده است. علی ایحال بنده آمادگی خود را جهت شرکت در این گونه جلسات اعلام می نمایم. بهتر می بود با برنامه ریزی و درایت خاصی این جلسه را مهیا می نمودید. کما اینکه این حرکت انجمن هامون هرچند که به زعم بنده بهتر می توانست باشد، موثر و حاوی پیام می دانم  و از دل دردمند شما سپاسگزارم.
2- بهتر است اشاره کنم نقد چارچوب دارد و همه شما که اهل علم، درایت و خردگرایی هستید برآن واقفید. یکی از ویژگی های نقد منصفانه و عاری از احساسات بودن آن است در نگر خواهی هامون در صفحه 6 اتحاد جنوب شماره 788 به تاریخ چهاردهم اردیبهشت به استثنای مطلب شهردار سابق شهر برازجان جناب آقای حسین آبادی تقریباً همه مطالب دوستان اهل معرفت یک جانبه و مغرضانه به نظر می رسید. نگاهی به تیتر مطالب دوستان نشانگر این ادعا است. « اعضای شورا قیم مردم یا نماینده مردم؟!  ، شورا بدل به دکور پروسه دموکراسی نشود، ائتلاف؛ انحراف شورا، سایه شوم ائتلاف ،جناح بندی های سیاسی و حزبی در شورا، شورای شهر برهم زننده ی امنیت روانی مردم».
بانگاهی ساده می توان نتیجه گرفت همه بر چسب هستند و اثر گذاری درد آنها در لابه لای منفی نگری آنها ناپدید شده است.
3-سوالات آقای حسین آبادی از دومنظر مثبت هستند. یک، انتظارات به حق مردم را به شورا انتقال می دهد و دو آنکه من شورایی را به فکر فرو می برد که بایستی چگونه درمقام پاسخگویی عملکرد خود برآیم. بدون آنکه شورا را مورد حمله قرار دهد پرسشگری می کند. درخصوص میزان عملکرد شورا در جلب مشارکت عمومی بایستی بگویم که کار گروهی تخصصی تشکیل شده است و اساسنامه شورای محلات در دست تدوین است و تایک ماه آینده در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به بحث گذاشته می شود وپس ازآن در صحن علنی شورا به تصویب خواهد رسید.
4- از اینکه شورا وظایف خود را شناخته و به اختیارات شهرداری احترام می گذارد  بایستی کارشناسان و متخصصان عملکرد شورا و شهرداری را واقع بینانه و بدون غرض ورزی مورد تحلیل قرار دهند تا شهردار محترم یا اعضای شورای شهر در تصمیم گیری خود دقت کنند.
5- در اینجا لازم می بینم عرض کنم چرا شهردار محترم با وجود اینکه فقط چند ماهی نیست که معاونین خود را نصب کرده است دست به عزل دو تن از معاونین خود می زنند؟ آیا او با شناخت کافی و برنامه ریزی آنها را انتخاب نکرده بود؟
آیا کسانی در شورا در عزل و نصب ها دخالت می کند؟ و آیا شهردار محترم استقلال مدیریتی ندارد؟
اینجاست که نقش هامون ها مصداق می یابد و با نقدی های منصفانه و واقع گرایانه می توانند بر تصمیم گیری شهردار یا شورا اثر گذاری داشته باشند. وقتی شهردار و یاشورا می بینند چشمانی تیزبین و خردگرا آنها را می نگرند و بدون حب و بغض به مردم انتقال می دهند مردم در انتخاب خود دقت می کنند و انسانهای شایسته وحق گرایی را انتخاب می کنند وشورایی ها نیز در انتخاب شهردار خود. پس این یک کار ریشه ای است و زمان بر. در این روند هامون ها به طور مستقیم و غیر مستقیم تبدیل به اتاق فکر شورا و شهرداری می شوند کما اینکه نقاط قوت شهردار محترم بایستی ذکر و تقویت شود.
6-ارزیابی عملکرد شورا را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد. اول، عملکرد کلی شورا  و دوم عملکرد فردی هر عضو در کمیسیون های تخصصی مختلف. به طریق مختلف اهداف کلی شورا  به طور مثال در سال 93 می توانید درخواست کنید اولویت های شورا را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و یا حتی اولویت بندی نمایید. بعد به نقد بنشینید و دلایل ضعف و قوت آنها را آسیب شناسی کنید. در خصوص عملکرد فردی هر عضو می توان میزان پیشرفت و اقدامات هر فرد را در کمیسیون خاص تحلیل کنید و دلایل ضعف و قوت شخص را اعلام نمایید. هامون می تواند طرح های خود را به صورت مکتوب ارائه دهد تا در کمیسیون ها مطرح و مصوب شوند.
7-پیشنهاد می کنم انجمن هامون براساس هر کمیسیون یک دیده بان قرار دهند و به صورت تخصصی با کمیسیون ها در ارتباط باشند و مسائل را به صورت علمی و خردگرایانه سمت و سو دهند تا کنش گران واقعی باشند نه براساس عملکرد مثبت یا منفی شورا واکنش گر ظاهر شوند.
8-شوراها اساساً یک نهاد مدنی هستند و بایستی از سیاسی کاری به دور باشند ولی وجود نگرش های فکری و سیاسی متفاوت در بطن شوراها امری اجتناب ناپذیر است. بایستی از این ظرفیت های فکری مختلف به نحو احسن استفاده نمود و آنها را به فرصت تبدیل کرد. اقلیت و اکثریت در هرنهاد دموکراتیک یک واقعیت است. نظرات صد درصد موافق و صحیح یک حقیقت ایده آل و شاید دست نیافتنی به نظر برسد. پس بایستی همه تلاش کنیم تصمیمات شورا کارآمدتر و عقلانی تر شود.
9- نظر بنده حقیر در خصوص مسائلی همچون انتخاب شهردار، هیئت رئیسه شورا، آرامستان و نصب تندیس میرزا محمد خان مشخص می باشد و دلایل خود را مطرح کرده ام. حال اگر موفق نشده ام اصل دموکراسی حکم می کند به رای اکثریت احترام بگذارم و تلاش خود رابیشتر کنم. همانگونه که واقفید این می تواند از آفات دموکراسی باشد ولی اینگونه است. حال اگر به طور مثال تندیس میرزا محمد خان را موفق نشدیم در جلوی کاروانسرای مشیر الملک( دژ) نصب کنیم و خارج از شهر قرار است نصب شود بیایید تحلیل کنید چرا وچگونه این اتفاق افتاد وتاثیر گذاری نمایید ولی بنده با وجود اینکه مخالفم باز به رای اکثریت احترام می گذارم ومردم را ازتصمیم خود مطلع می سازم.
10-سرکارخانم دهملایی و جناب آقای کاشف ادعا می کنند این شورا از پایین ترین لایه های اجتماع سر برآورده اند. همه می دانیم که فقط کلام خدا قطعیت دارد. آنچه که در این دنیای ماده قطعیت دارد نسبیت است. چرا به قطع و یقین همه اعضای شورای شهر را زیر سوال می برید؟
منظور شما از لایه های زیرین اجتماع چیست؟
لایه های بالایی اجتماع کدام هستند؟ چرا مردم از لایه های زیرین انتخاب کردند؟ آیا این خود نشانگر این نیست که انجمن هامون خود را قیم روشنفکران می داند؟ و نسخه تجویز می کند. به زعم بنده وظیفه و رسالت روشنفکران انعکاس واقعیت ها و تحلیل آنهاست نه تجویز و تحمیل نظرات وعقاید خود. این امر موجب می شود احساساتی قضاوت کنیم. جناب اقای روئین تن شما حتی یک متخصص و مجرب دراین شورا ندیده اید؟ بهتر است اعتدال را درهر طیف فکری یا سیاسی رعایت کنیم و به یکدیگر برچسب نزنیم و با عینک بد بینی به مسائل نگاه نکنیم .
11-چرا انجمن هامون شورای شهر را درتقابل با خود قرار داده است؟ انجمن هامون یا هرانجمن دیگری می تواند با شورا تعامل داشته باشد. بنده اطلاع دارم نیت شما خیراست ودرد مشکلات شهر را دارید نه درد مطرح شدن و بزرگ نمایی خود. حال به گمان من برخی از اعضای شورا شما را به عنوان تندروهای طیف روشنفکری می انگارند و دلیل برهم زننده امنیت روانی  مردم و اینکه شهر را به حاشیه می برید.
12-حال سوال من از ریاست شورای شهراست. که چرا برنامه ای دراز مدت ندارد و اگر دارد چرا اعلام نمی کند؟ پیشنهاد می دهم شورای شهر برازجان از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده نماید واولویت های شهر را درحوزه های مختلف اعلام کند که مردم بتوانند عملکرد آنها را تحلیل کنند و منصفانه قضاوت کنید اگر ضعفی باشد درصدد رفع آن برآیید و اگر قوتی بود تقویتش کنید.
13- آیا شورای شهر از جلسه پرسش و پاسخ واهمه دارد؟ اگر ندارد پس چرا خود جلسه ای برگزار نمی کند تا سوء تفاهمات این چنینی بر طرف شود؟ به زعم بنده اثرات اینگونه جلسات را می توان در عملکردهای آتی شورا دید و میتوان دقت عمل را بیشتر کرد.
14-شهردار با وجود اینکه توسط شورا انتخاب می شود بایستی استقلال خود را حفظ نماید و خود را مدیون کسی نبیند. شورا که عصاره وچکیده مردم است را به اتاق فکر خود تبدیل نماید و در برابر در خواست های غیر منطقی به خاطر مردم مقاومت کند و در رسالت مدیریتی خود مستقل عمل نماید.
15- هامون را به پرسشگری همراه با انصاف ، شورا را به پاسخگویی و شهردار را به استقلال فکری دعوت می کنم. در پایان از همه هامونی ها سپاسگزارم که با همه درایت خود دلسرد نمی شوند. و به خاطر شهر و مردمشان فکر می کنند و سپس قلم می زنند.


بهادر قائدی برازجانی
عضور شورای اسلامی شهر برازجان



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/02/27 - 13:55
0
0
با سلام ،آقای قائدی اشتباه برداشت کردید. عبارت اینجانب "...شورایی که قرار بود واسط شهروندان با ساختارهای اجرایی و حکومتی باشد چرا که این نهاد از پایین ترین لایه های اجتماعی مدنی زایش می کند" بود و این به معنای انتخاب مردم از لایه های زیرین نبود!!
منظور از پایین ترین از لحاظ سلسله مراتب هست ،شورا در یک اجتماع شهری(برازجان) بالاتر از از آن نماینده مجلس (در اجتماع بزرگتر شهرستانی مانند دشتستان) و بالاتر از آن رئیس جمهور (در یک اجتماع کشوری)... و اتفاقا برعکس برداشت شما، منظور از این جمله کم اهمیت قلمداد کردن شورا نبود بلکه به خاطر بیشتر نزدیک بودن شورا به مردم به عنوان پایین ترین حلقه ارتباطی ، اهمیت بسیاری عملکرد شورای شهر برای ما دارد.
1393/02/27 - 07:20
0
0
آقای شهروند از نظر شما مشکلات ارائه شده از طرف انجمن هامون پیش پا افتاده می باشد از نظر مردم دشتستان مهم ترین مشکلات می باشدبر اثر بی تفاوتی امثال شما می باشد که حق مسلم مبارزان دشتستان در سریال دلیران تنگستان ضایع شد ودشتسان باآن مبارزانی که در 3 جایگاه سربست چغادک ، لرده ، رود فار یاب با سپاه انگلیس در نبردبو دند وبیشترین مبارزه را در دفاع از کشور داشتند نادیده گرفته شد و دشتستان منزوی شد و اکنون رقیبان دشتستان می خواهند راه آ هن را از دشتستان سلب کنند !!!!!! بر عکس نظر شما انجمن هامون که مشکلات مهم مردم دشتستان را مطرح کرده است بزر گترین خدمت را به مردم انجام داده است
1393/02/25 - 21:08
0
0
به نظر من هامون اگر اینقدر که به سمفونی واپرا علاقه داره به مشکلات پیش پا افتاده مردم در محله های محروم برازجان توجه می کرد محبوبیت بیشتری میداشت
1393/02/23 - 09:41
0
0
درود بر جناب قائدی بزرگ که نشان دادی فرزند خلف مرحوم قائدی هستید. روال دموکراسی اینه . جوابگویی و در عین حال انتقاد پذیری و منتقد بودن لازمه ی یک جامعه ی پویا هست . اگر در جامعه افکار متفاوت وجود نداشت و همه یکدست بودند خطر ات بمراتب بیشتر و فاصله با دموکراسی بیشتر میشد. ایکاش در تمام ادارات دولتی هم انتقادپذیری باب میشد تا آفتی که اکنون دامنگیر آنها شده از بین میرفت . درود بر همه ی عزیزان در دو طرف قضیه که هدفتان ارتقاء شهر برازجان میباشد.
1393/02/22 - 12:36
0
0
سلام بر شورای شهر برازجان .حرامتان باشد ارایی که طرفداران من به شما دادند می دانید طرفداران من بیش از 80 درصد مردم می باشند درود بر شاپور خرمی و کورش دهقان که تندیس مرا برداشتند و دوباره مرا زنده کردند. من پیش دانش اموز سوم دبستانی هم مشهور شدم. منم غضنفر السلطنه مرد شجاع ایران زمین. منم غضنفر که از میهنم و سرزمینم دفاع کردم. من دیندار به تظاهر نبودم من دروغ مردم ندادم در قالب دین.
از اقایی که دوباره مرا زنده کرد متشکرم .
1393/02/21 - 21:27
0
0
درود بر قایدی عزیز که همیشه اماده ی خدمت به مردم بوده و هست.انشاالله که با روحیه ی و پتانسیل جوانی خود در کنار دیگر عزیزان حاضر در شورا (4 نفر محبوب مردم) در جهت شکوفایی شهر تلاش کنید.مردم همیشه پشتیبان شما هستند .خدا قوت./ب1
سلام اقای قایدی و هامونیای عزیز این حرفها برای من محل نصب نمیشود من شرمنده رای مردم و بی تفاوتی شورای اسلامی نسبت به مردمم هستم. اگر میتوانستم شبانه سر از خاک بیرون می اوردم و بجای سوار اسب بودن در تندیسم .سر خم میکردم و بوسه به پای مردم بزرگوارم میزدم .
1393/02/21 - 09:52
0
0
سلام ودرود بر اقای قایدی اگر کوچکترین خواسته مردم می خواهیید اجرایی شود نصب تندیس غضنفر السلطنه هیچ راهی نمانده جزع به اینکه به مردم اعلام کنیید ما 4 نفر عضو شورا به خاطر مردم ودرخواست عمومی مردم استعفا می دهییم .دیگه هیچ راهی نمانده .جلسه گذاشتن .مطلب روی سایت گذاشتن .مصاحبه کردن هیچ فایده ندارد اقای کورش................ با درخواست بسر ................... خواسته مردم را برش داد و با جرثقیل برداشت و در انباری انداخت . تندیس در ان محل نصب نمی شود سرتان را به درد نیاوریید برازجان یاسوج نیست ای اهل قلم .
1393/02/21 - 09:23
0
0
جناب قایدی انچه درجوابیه خودمطرح نمودیدخارج ازدرست یانادرست بودن ان ارزش گذاری شمابه امرنقد پذیری در یک جامعه از مردم سالار است واین ازروحیه دینی وایمانی شما نشات میگیردای کاش دیگر اعضای شوراهمچون شما واقای نیکجوپیشقدم شده وبابرگزاری جلسه پرسش وپاسخ به اذهان عمومی پاسخ میدادید حال میزبان هر که میخواهد باشد/ب
با سلام خدمت استاد بزرگ جناب قایدی ، بنده حقیر فکر می کنم که شان شما در حد این شورا نیست والسلام . /ب
1393/02/20 - 21:20
0
0
عرض کنیم که مشکل ما از این حرف ها گذشته جناب قایدی .از مطالب ارزندهاتتان استفاده کردیم.کاش بقیه اعضا هم پاسخگو بودند./ب
1393/02/20 - 21:16
0
0
با تشکر از جناب قائدی و توضیحات کامل و مفید ایشان.
متشکرم از اینکه به این خوبی مسائل را توضیح می دهید و تفسیر می کنید./ب
با سلام.از راهنمایی شما سپاسگزارم.با دقت نظرات شما را می خوانم و لحاظ می کنم/ب
1393/02/20 - 17:54
0
0
آقای قائدی مردم از شما و3 نفر دیگر راضی هستند مشکل مردم باائتلاف 5 نفری می باشد که بجای اینکه به خواست مردم شهر برازجان عمل کنند جواب مایوس کننده می دهند !!!! شما جوابهای خانم حسینی را بخوان توام باتهدید می باشد با توجه با این که اعضا شورا که نماینده مردم شهر هستند باید جواب منطقی و قانع کننده به مردم بدهند از طرفی از بس افراد شورای شهر بی تفاوتی در مورد خواسته های مردم نشان داده اند که مردم را نا امید کرده اند مثال موقع ورود آ قای دکتر رو حانی جهت بازدید زلزله زدگان ، بر داشتن تندیس ، افتتاح بیمارستان غیر استاندار شهید گنجی ، مشکل آ رامگاه ، لوله کشی گاز به تمام شهر منحل شدن درمانگاه فرهنگیان که مردم منتظر اقدام شورا بودند ولی سکوت کردند افراد هامون هم همین سوال را مطرح خواهند کرد در واقع خواست مردم را به شورای شهر انتقال خواهند داد.
1393/02/20 - 17:44
0
0
با تشکر از استاد قایدی تا بوده وما یادمونه انسانی واقعگرا بوده
1393/02/20 - 14:09
0
0
آقای قائدی از اینکه دست به قلم شدید سپاسگزارم .
1393/02/20 - 12:51
0
0
سلام جناب قایدی چرا سولات هامون را باسوال جواب داده اید ما پاسخ می خواهیم
1393/02/20 - 11:37
0
0
سلام اقای قایدی یادت مرتب در مساجد حسین اباد شعر حافظ می خواندی در تبلیغات شورا چرا الان نمی روی در حسین اباد سری به زندگانی مردم بزنید.
چرا مردم حسین اباد و علی اباد باید راه را ببندند. حافظا ......حافظا.... حافظا.....
می بخور منبر بسوزان مردم ازاری مکن / اهالی حسین اباد هم نباید فراموش شوند.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • از دست اندركاران معاینات ادواری كاركنان پتروشیمی پردیس تقدیر شد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 5 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...