امروز: جمعه 07 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1393 - 16:41

اتحاد جنوب: دوشنبه پانزدهم اردیبهشت بین نماز مغرب و عشاء اعلام شد بعد از نماز عشاء حجت الاسلام سید حمید روحانی که مسئولیت نگارش تاریخ انقلاب را بر عهده دارد، در جمع نمازگزاران پیرامون جریان شناسی انقلاب اسلامی و خط امام سخنرانی می کند. از آنجا که سخنان آقای حمید روحانی برای خیلی ها عجیب بود و پرسش هایی را در اذهان ایجاد کرده است با رعایت اصل ....

نقدی بر سخنان آقای مورّخ

اتحادجنوب: مسجد فاطمه زهرا(س) کوی گلستان برازجان، پس از مسجد جامع اهل البیت علیهم السلام، یکی از فعال ترین و پیش روترین مساجد در زمینه های مذهبی و فرهنگی است. دوشنبه پانزدهم اردیبهشت بین نماز مغرب و عشاء اعلام شد بعد از نماز عشاء حجت الاسلام سید حمید روحانی که مسئولیت نگارش تاریخ انقلاب را بر عهده دارد، در جمع نمازگزاران پیرامون جریان شناسی انقلاب اسلامی و خط امام سخنرانی می کند.

اگر چه اطلاع رسانی چندان مناسبی در سطح عموم برای مراسم سخنرانی به عمل نیامده بود پس از نماز عشاء تقریباً بیشتر نمازگزاران رفتن را بر ماندن ترجیح دادند اما اینجانب علاقمند بودم سخنرانی آقای روحانی را بشنوم. از آنجا که سخنان آقای حمید روحانی برای خیلی ها عجیب بود و پرسش هایی را در اذهان ایجاد کرده است با رعایت اصل امانت داری ابتدا بخش هایی از سخنان آقای روحانی را نقل می کنم سپس نکاتی را برای تنویر افکار عمومی و قضاوت شما یادآور می شوم.

« ... فرزندان امام، فرزندان انقلاب؛ فرزندان اسلام ناب محمدی رسالت دارند. انسان هایی که رسالت دارند مسئولیت شان جدی است. نگذارند راه شهدا و امام کمرنگ بشود. امروز بعضی متأسفانه شیوه ای در پیش گرفته اند که شیوه معاوبه است. امروز شیوه برخی که در این کشور مسئولیت سیاسی دارند، شیوه ی معاویه است که در مقابل علی ایستاده بود و امروز با همه قدرت تبلیغاتی و مادی خود علیه مقام رهبری سمپاشی می کنند. چرا مقام معظم رهبری ناگریز شدند جریان مذاکره ژنو را بپذیرند، زیرا به شیوه معاویه برای مردم جا انداختند که اگر مشکلات گرانی، بیکاری، تورم است، مقصر ایشان است. از آن روزی که مسئله مذاکره شروع شد اینها سر تسلیم فرود آوردند و آنها تحقیر کردند. آنها اگر آمریکا بیاید آتش روی سرشان هم بریزد باز هم می گویند باید با آمریکا مذاکره کرد. این ننگ بر جبین آنها پاک نخواهد شد. ننگ بر شما که اسم آنرا تعامل می گذارید، خاک بر سر شما که اسم این را تعامل می گذارید. تعامل این نیست که بنشینید سر کج کنید، گردن کج کنید، تو دهنی بخورید، پشت گردنی بخورید، خطر جدّی است. انچه که ما امروز وظیفه داریم باید خط امام و رهبری را بشناسیم. از روزی که مسئله مذاکره شروع شد و انها سر تسلیم فرود اوردند در طول این هفت هشت ماه، ملت ایران را تحقیر کردند. به ملت ایران اهانت کردند که در طول این 35 سال سابقه نداشته است. این ننگ بر جبین کسانی که پای مذاکره نشستند پاک نخواهد شد. قرارداد تنظیم کردند نمی دانند متن قرارداد چی هست؟ باید در مقابل این حرکت ضد انقلابی ضد اسلامی ضد رهبری، ساکت ننشینید. باز تأکید می کنم نمی گویم بروید جار و جنجال و هیاهو راه بیندازید، بلکه با نامه با طومار با اعتراض. اگر از هر شهرستانی از هر استانی چند نامه چند طومار با مقامات مسئول به دولتمردان نوشته شود و از آنها توضیح خواسته شود که چرا در مذاکرات ژنو مردم را بی خبر گذاشتید؟ چرا خط امام را زیر پا گذاشتید؟ خط امام یکی از بزرگ ترین ویژگی اش این بود که با مردم روراست بود، هیچ مسئله ای را از مردم پنهان نمی کرد.»

آنچه از خاطر گرامی خوانندگان محترم گذشت تقریباً بخش عمده سخنرانی آقای روحانی را شکل می داد. به مدد رسانه های دیداری و نوشتاری و هم چنین فضای مجازی که امروز در اختیار همگان قرار دارد، مردم ما خود بهترین داور منصف هستند و با فرو نشستن گرد و غبار های سیاسی حقایق و واقعیت ها را آنطور که بوده خواهند دانست. مردم ما نشان داده اند هر کجا لازم باشد، همدل و همزبان فریاد سر خواهند داد و مشکلات پیش رو گروه های ناگشوده را خواهند گشود. همچنانکه با عزم استوار خود در 24 خرداد بر گفتمان اعتدال، تدبیر و امید، مهر تأیید زدند. موضوع پرونده ی هسته ای ایران از آغاز تا امروز روندی را طی کرده است که مجالی برای واگویه ی آن نیست. اما این موضوع برای ما ایرانیان آنقدر مهم است که در این چند سال و حتی سالیان دراز، از فضای جامعه سیاسی و حافظه ی تاریخی ما کمرنگ نخواهد شد و می تواند منشأ تحولات شگرف سیاسی اجتماعی و اقتصادی فرهنگی در جامعه ما باشد.

از زمان امضای تواقفنامه مقدماتی ژنو تاکنون، بحث های فراوانی درباره ابعاد و جزئیات این توافق نامه و چشم انداز حصول توافقنامه نهایی مطرح شده است. مخالفان این توافق نامه بعضاً برای اثبات دلایل مخالفت خود به مواردی اشاره کرده اند که یا اساساً درست نیست و یا در بردارنده ی تنها بخشی از حقیقت بوده است. بنظر می رسد در آستانه ی برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5 +1 ، مخالفان توافق هسته ای ژنو بیش از هر زمان دیگری فعال شده و در یکی دو هفته اخیر، نشست ها و جلسات متعددی از این قبیل با موضوع انتقاد از توافق نامه مذکور را در دستور قرار داده اند.

در چارچوب آزادی بیان، نمی توان بر اظهارات آقای سید حمید روحانی خرده گرفت. زیرا عرصه ی افکار عمومی، مجال عرضه ی باور ها و پندار هاست و در این بازار هر کس متاع خود را در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می دهد. اما وقتی آقای حمید روحانی در کسوت تاریخ نگار انقلاب که مسئولیت بزرگی در انعکاس منصفانه و عالمانه و دقیق حوادث انقلاب دارد، مبانی فکری حضرت امام در خصوص وحدت کلمه در جامعه را نادیده می گیرد، جای بسی تأمل و تأثر دارد و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

متأسفانه یکی از روش های ناپسند برای مجادلات سیاسی و از میدان راندن افراد، سوء استفاده از مذهب است که متأسفانه در سال های اخیر، برخی با شبیه سازی تاریخی برای رسیدن به استفاده های شخصی و گروهی خود حتی منافع ملی را هم به راحتی زیر پا می گذارند. مقام معظم رهبری در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، ضمن حمایت از مجموعه مسئولان و مذاکره کنندگان با 5 +1 ، تأکید کردند: « این ها فرزندان انقلاب و ماموران جمهوری اسلامی هستند که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مسئولیت سخت خود می باشند و هیچ کس نباید آنها را تضعیف کند، مورد توهین قرار دهد یا سازشکار بداند.»

از منظر حضرت امام خمینی (ره) ایجاد خلل در وحدت از گناه کبیره و «جرم بزرگی» قلمداد می شود و می فرمایند: «اگرچه در یک وقتی هم همچو مطلبی واقع بشود، ان هم یک جرم است، امروز این مسئله تضعیف قوای نظام و تفرقه افکنی «جرم بسیار بزرگی» است. (صحیفه نور ج12 ص118)

همچنین حضرت امام راحل (ره) در جای دیگر می فرماید: «باید وحدت داشته باشید تا حفظ بشوید، دسیسه ها برای اختلاف است و شما توجه داشته باشید که یک کلمه اختلاف امیز از گناهان بزرگی» است که مشکل است خدای تبارک و تعالی بیامرزد، چه این کلمه صادر بشود از دشمن های ما، چه این کلمه صادر بشود از دوستان ما، چه از اشخاصی که ادعای قداست می کنند و چه از اشخاصی که این ادعا را ندارند. یک کلمه اختلاف انگیز در یک همچو موقعی که اسلام در معرض کفر است این از گناهانی است که به زودی نمی شود ازش گذشت.(صحیفه نور جلد20 ص 84)

حال بازگردیم به صحبت های آقای سید حمید روحانی و انچه در بین نمازگزاران برازجانی گفت: «امروز برخی مسئولان سیاسی به شیوه معاویه در مقابل مقام معظم رهبری ایستاده و او را ناگریز به قبول مذاکرات ژنو کردند.» وی همچنین مذاکرات ژنو را حرکتی ضد انقلابی ضداسلامی و ضد رهبری قلمداد کردند و مردم را به جمع اوری طومار نامه و اعتراض علیه مسئولین و مذاکره کنندگان هسته ای کشود دعوت کردند.

سؤال این است آیا دعوت مردم به مخالفت و اقدام علیه تصمیمات مسئولین نظام که در عالی ترین سطوح گرفته می شود کاری مذموم و بدعتی خطرناک که تبعات امنیتی زیادی بدنبال دارد، نخواهد بود؟! در خبر ها آمده بود آقای علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: «به عنوان نماینده مجلس در کمیته هسته ای شورای عالی امنیت ملی حضور دارم و در جریان مباحث قرار دارم و کمیته هسته ای یک حلقه از حلقه های تصمیم گیری در خصوص مذاکرات هسته ای است و آخرین حلقه، جلسه ای است که در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می شود و در آن چارچوب مذاکرات نهایی شده و تیم مذاکره کننده در همان چارچوب مذاکره می کند.» گمان نمی رود امثال آقای روحانی از این مسائل خبر ندارند یا پاسخ گرفتن برای ابهامات شان کار سختی باشد، اهداف و مقاصد آنها هر چه باشد باید در جای دیگری جستجو کرد.

گفتار خود را با فرازی از سخنان ارزشمند ریاست جمهوری جناب آقای روحانی در جمع منتخبین استان ایلام به پایان می رسانم که اظهار داشت: « اگر در جامعه افراط نباشد از همه مشکلات عبور خواهیم کرد. باید در برابر افراط پیروز گردیم. به حول قوه الهی در برابر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود.»

ان شاء الله /ص



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/02/24 - 18:22
0
0
بردارمان جناب ميگلي به طرززيبنده اي حق مطلب رااداكرده اند.هم باذكرنمونه اي ازادبيات آقاي حميدروحاني كه مُبلغ ... است وفضايي آنتاگونيسمي(ستيهندگي)رابه پيرامون خودالقاءمي كندوهم درپاسخ جانب ادب رارعايت كرده وتلاش نموده كه به جاي رويكردآنتاگونيستي رويكردي آگونيستي(موافقت وهمدلي)راترويج ومعرفي نمايد.خداوندبه دست وقلم ايشان قوت دهد./ب
1393/02/24 - 10:08
0
0
هرچه بدبختی توی مملکت داریم ازافرادتندرو و افراطی مثل حمید روحانی است مردم انتخابات آینده مجلس سیلی نهائی رابه اینهاخواهند زد.
1393/02/22 - 18:53
0
0
سلام بر ملت بزرگ ایران تشکر از اقای میگلی
اقای روحانی شما به صندوق رای اعتقاد نداری شما مگر در پاکستان درس خوانده ای چرا ارامش مردم را بهم میزنی این کشور بزرگترین سرمایه اش امنیت هست ولی شما تفکر تفرقه داری 8 سال استرس بس هست شما باعث شدید که دین کم رنگ شود از خودت بگو از کیسه کسی دیگر بر ندار
1393/02/21 - 08:03
0
0
با تشکر فراوان از سایت وزین اتحاد جنوب که چنین روشنگری می کند ولی ای کاش نظر بنده را به عنوان مخالف این مطلب منتشر می کردید و مطمئن هستم چونکه می ترسید مردم حقایق را بفهمند این مطلب را منتشر نمی کنید و اطلاع دارم که دیکر نظرات دوستان برازجانی را هم منتشر نکردید. لذا خود جنالعالی پاسخ به این سوال را در سایتتان بزنید تا مردم متوجه شوند 1- آیا در این توافقنامه حق غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شده است یا خیر ؟ 2- آیا آمریکا به تعهدات خود بعد از گذشت 4،5 ماه عمل کرده است یا خیر ؟ آیا ما برای پیشرفت در بحث انرژی به انرژی های نو با سانتریفیوژهای نسل نو نیاز داریم یا خیر؟ نیروگاه اتمی بوشهر به چند سانتریفیوژ نیاز دارد و الان چند تای آن فعال است ؟ چرا آب سنگین اراک باید طبق توافقنامه ژنو به حال نیمه فعال تبدیل شود و پروسه بازفراوری در آن متوقف شود؟ چرا هیچ حقوقدانی توافقنامه ژنو را تایید نکرده است ؟ و ده ها سوال دیگر .اگر ادعای حقیقت دارید فقط به این چند سوال پاسخ دهید یا این مطلب را منتشر کنید.بعدا در مورد دلواپسی آقای مورخ مطلب بزنید.
1393/02/20 - 19:40
0
0
متاسفانه دولت روحانی داره همینها رو نجات میده
1393/02/20 - 10:29
0
0
درود بر روحانی و تیمش ک خواست ملت را عملی کردند....اگر ملت تندروی را میخواستند آقای جلیلی را به رئیس جمهوری انتخاب میکردند
1393/02/20 - 07:19
0
0
هرچه بد بختی می کشیم از قبل افرادی مثل همین ... است
1393/02/20 - 07:04
0
0
شما که این مطلب رو نوشتی چیکاره هستی؟ چه اطلاعاتی داری؟ آخه برادر عزیز چون دولتی که شما حامیش هستی رو کاره اینو مینویسی ولی اگه دولت مال شما نبود فقط تخریب!! اگه احمدی نژاد هشت سال رفت شما 4 سال هم نمیرید
1393/02/20 - 06:54
0
0
با سلام
بر همگان واضح است که دولت کنونی نسبت به دولت پیشین بسیاری از امور را مدبرانه و پخته طراحی و اجرا می کند.به عنوان مثال از روزی که فاز 2 هدفمندی کلید خورد و البته هنوز ادامه دارد چقدر گرانی و حاشیه های ناشی از آن را داشتیم؟
اما در دولت قبل متاسفانه تا یک برنامه مطرح می شد،پیش از اجرا جامعه به هم می ریخت و هزار اتفاق عجیب و غریب می افتاد که دولتمردان می ماندند با این مشکلات عجیب و غریب چه کنند؟(بیشتر وزرای دولت قبل قوی نبودند در حدی که حریف همه حاشیه ها شوند.)
متاسفانه از چندی پیش،تعدادی از دوستان من که یه جورایی در جبهه مخالفین دولت کنونی قرار می گیرند حرف هایی می زدند که فهمیدم از همین حالا جریان تخریب چهره دولت را دارند کلید می زنند.
من عقیده دارم: باید از دولت حمایت کرد ولی آنجا که می بینیم برنامه ای اشتباه قرار است اجرا شود و یا مشکلاتی را از سوی دولتی ها می بینیم باید با آنها متذکر شد و با انتقاد سازنده دولت را همراهی کرد تا از تصمیم نادرست برگردد.
افراط و تفریط آفت هر چیزی است./ب1
1393/02/18 - 21:07
0
0
دومطلب خیلی مهم است یکی توهین به مسئولین کشور ودیگری تهمت وافترا به دیگران در هشت سال گذشته کدام توافق به دست آمد؟ فقط تحریم ، گرانی ، فقر بر مردم تحمیل شد!!! این سخنان در حقیقت باعث اختلاف وبی نظمی در جامعه میشود شما اجازه دهید یکسال از کار دولت بگذرد وبعد نتیجه را ارزیابی کنید . مسولیت یک کشور خیلی مهم است یک خانه نیست که فوری کار آن صورت گیرد وبعد تمام اقدامات هیئت مذاکره کننده با اجازه رهبر معظم انقلاب بوده است.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 14 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 10 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...