امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1393 - 17:31

اتحاد جنوب: نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران ادوار گذشته بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده بوشهر در مجلس و فرمانداران مرکز استان همزمان با روز شوراها برگزار شد.

اتحاد جنوب: نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران ادوار گذشته بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده بوشهر در مجلس و فرمانداران مرکز استان همزمان با روز شوراها برگزار شد.

در این نشست محمد دوانی، عبدالرحمان تنگستانی، داریوش پوربهی، حمیده ماحوزی و محمد دمشقی از اعضای سابق شورای شهر بوشهر غایب بودند.

گزارش «خلیج فارس» از این نشست را در ادامه می خوانید:

برزگرزاده: شوراهای شهر و روستا نمایشی از یک نظام مردمی است

رییس شورای شهر بوشهر گفت: شوراها برای خدمت به مردم نقش موثری دارند زیرا که از دل مردم جامعه انتخاب شده اند.


 


عبدالخالق برزگرزاده  اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا نمایشی از یک نظام مردمی است که  برای اداره محل زندگی مردم با رای اعتماد آنها مشخص می شوند.

 وی با بیان این که رسیدن به جایگاه واقعی در عرصه های مختلف در سایه همدلی و تفاهم ایجاد می شود افزود: برای داشتن شهری زیبا با مردمان سرزنده باید با برنامه ریزی و وفاق و با استفاده از تجربیات گذشتگان به مردم خدمت کرد.

امام جمعه: سیاست زدگی از آسیب های شوراهاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که شوراها  نماد مردم سالاری دینی هستند و یک سری فرصت ها و تهدیدها دارند افزود: با همدلی و وفاق در بین تصمیم گیران و حضور افرادی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند می تواند در راه موفقیت و رسیدن به جایگاه مورد نظر موثر باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اگر مسایل فرهنگی نادیده و فقط مسایل عمرانی مورد توجه قرار گیرد، یک آسیب جدی است و با توجه به شعار امسال، در حوزه‌های فرهنگی بوشهر باید تحقیقات علمی بیشتری انجام شود.

 
امام جمعه بوشهر با اشاره به این که باید در حوزه شهری بوشهر یک برنامه مدون 10 ساله طراحی شود، گفت: بوشهر قله ای است که ما امروز در دامنه آن می باشیم.

وی با بیان این که باید فضایی به وجود بیاید تا اختلافات حل شود ادامه داد: سیاست زدگی و حزبی شدن آسیبی است که مانع کار کردن شده و اعضای شورا باید حواس شان به این مورد باشد.
 
نماینده مجلس: نگاه مسئولان کشوری باید نسبت به بوشهر تغییر کند

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز در نشست هم اندیشی اعضای ادوار شوراهای شهر بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان بوشهر وجود دارد نگاه مسئولان کشوری باید نسبت به بوشهر تغییر کند.

عبدالکریم جمیری افزود: شورا باید در نزدیک ترین وضعیت با مردم در ارتباط بوده و خدماتی را که به آنها ارائه می کنند حل کننده مشکلات مردم باشد.

فرماندار: تشکیل اتاق فکر با حضور شهرداران و شوراهای سابق
فرماندار بوشهر نیز در این نشست گفت: هر دوره شورای اسلامی شهر و روستا برگرفته از نگاه و خواست مردم است و مسئولان نیز باید از این نهاد حمایت کنند.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه اولویت شوراها پیگیری کارهای بر زمین مانده باشد، پیشنهاد کرد: خانه شورا با حضور شهرداران و اعضای سابق شوراها تشکیل شود تا به عنوان اتاق فکر به شوراهای کنونی مشاوره دهند.


در ادامه این نشست برخی از اعضای سابق شوراهای اسلامی بوشهر دیدگاههای شان را مطرح کردند:

سیدحسن موسوی:

شورای اول با چالش ژنراتورها شروع کرد

 
سید حسن موسوی عضو شورای اول شهر بوشهر در سخنانی با بیان اینکه روی کار آمدن شوراهای شهر و روستا انتظارات زیادی را در مردم از این نهاد ایجاد کرد، اظهار داشت: این درحالی بود که
تنها قانون 29 بندی داشتیم که نیازمند آئین نامه بود، ضمن اینکه محلی برای برگزاری جلسات نداشتیم.

موسوی با بیان اینکه اولین اقدام شورای اول اجاره مکانی در میدان امام بوشهر بود، افزود: پس از آن آئین نامه داخلی شورا و کمیسیون ها مشخص شد و اولین دستور کار مهم ما انتخاب شهردار بود که چون نباید در این خصوص شتاب زده عمل می کردیم، با 7 رای اسکندرپور شهردار وقت را ابقا کردیم.


وی افزود: آن زمان شهرداری بوشهر در پاساژ قرار داشت که وی پیشنهاد داد ساختمان مستقلی برای ان ایجاد شود و محصول همان پیگیری ها اکنون به ساختمان شهرداری مبدل شده است. ضمن اینکه آن دوران برق، فاضلاب و مخابرات در بوشهر مشکلات عدیده ای داشت که مسئولان وقت انصافا برای حل بخشی از این مشکلات تعامل خوبی با شورای شهر برقرار کرده بودند.

موسوی خاطرنشان کرد: اولین چالش شورای اول بوشهر هم موضوع انتقال ژنراتورهای برق از بوشهر به بندرعباس بود که همزمان با برگزاری آئین تحلیف اعضا، گرفتار یک گرداب ناخواسته شده بودیم، ضمن اینکه یکی از پیگیری های موفق آن شورا را موضوع حمایت از انتصاب فردی بومی به استانداری می دانم که منجر به حضور مهندس تبادار شد که کارنامه اش در این مسئولیت درخشان بود.

این عضو اسبق شورای شهر بوشهر همچنین گفت: کاش امام جمعه و نماینده مجلس پس از سخنرانی در جلسه ما می ماندند، چرا که نمی خواهیم فقط شنونده سخنان مسئولان باشیم، بلکه باید برای ما بگویند حق بوشهر کجای قانون است و سهم این شهر از تولید ناخالص ملی را چه کسی باید بگیرد؟

موسوی در پایان گفت: منابع مالی در شهر و شهرداری زیاد است، ولی مدیریت مالی نیست، وگرنه تغییرات در زندگی مردم در این شهر باید دیده می شد.

شیخ سقا:
در انتقال آرمستان بوشهر تسریع شود


رییس شورای دوم بوشهر نیز با بیان اینکه انتخابات شوراها از نکات روشن کارنامه دولت اصلاحات است اظهار داشت: یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی با انقلاب مشروطه همین شوراهای شهر و روستا بود، چرا که مابقی ارکان تصمیم گیری در آن دوره هم بود.

نعمت الله شیخ سقا در ادامه با بیان اینکه تسریع در انتقال آرامستان به بیرون از شهر یکی از خواست های مردم است، افزود: وجود این محل در شهر آثار روانی بدی بر ساکنان پیرامون آن و خصوصا کودکان دارد و عجیب است که بجای هزینه در زمینه انتقال این آرمستان، شاهد تعمیرات در آن می باشیم.


وی احداث بازارچه ماهی و میگو، استفاده از تجربه شهر یزد در نگهدای بافت تاریخی، رسیدگی به بنای تاریخی مدرسه سعادت و جلوگیری از تخریب آن را  مطرح کرد و در پایان گفت: تعیین 18 اسفند به عنوان روز بوشهر یکی از افتخارات شورای دوم بود که هدف آن معرفی پتانسیل های شهر و جلب مشارکت بیشتر شهروندان بود، نه اینکه صرفا به برخی مجالس محدود شود و بازتاب خوشایندی نداشته باشد.

محمدی باغملایی:
امیدوارم شورای شهر باشد نه فقط شورای شهرداری


رییس شورای سوم شهر بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از حرکت شورای چهارم گفت: بیش از یک قرن از ایجاد بلدیه ها می گذرد که منجر به تحولاتی در شهرها شد، ضمن اینکه از گفتمان ارباب رعیتی تا قبل از مشروطه، در این دوران به گفتمان دولت ملت رسیدیم و برای مردم حقوق اولیه ای تعریف شد تا اینکه بعدها در گفتمان شهروندی نگاه به مردم مدرن تر شد.



اردشیر محمدی باغملایی با بیان اینکه اوج نگاه شهروندی و فعالیت شوراها در دوران ریاست جمهوری خاتمی بود، افزود: اگرچه شوراهای شهر در قانون اساسی بسیار قوی دیده شده و در کنار قوای مقننه، مجریه و قضائیه به عنوان رکن چهارم کشور معرفی شده اند، اما در عمل نقش آنها به شورای شهرداری تنزل داده شده است، با این وجود می توان از همین قوانین نیم بند هم حداکثر استفاده را نمود و مطالبات مردم را با جدیت پیگیری کرد.

محمدی باغملایی ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که شورای شهر به عنوان پارلمان محلی با اختیارات مناسبی بتواند حقوق اساسی مردم را پیگیری کند.

اسدی:
باید از چه کسی مطالبه کنیم


عضو چهار دوره شورای شهر بوشهر هم گفت: باید عدم رشد و توسعه بوشهر به عنوان یک شهر بندری آسیب شناسی شود.

نصرالله اسدی ادامه داد: شورا و شهرداری ها که اختیارات وتوان محدودی دارند، در عوض دولت ها هم که قدرت بیشتری در اختیارشان است می گویند نمی توانیم؛ با این حساب نمی دانم باید حقوق شهر را از چه کسی مطالبه کنیم.
 



مسعود شکوهی:
شوراها عزم خود را برای دفاع از حقوق مردم به کار بگیرند


عضو دوره سوم شورای شهر اسلامی بوشهرگفت: شوراها باید عزم واراده خود را به کار بگیرند تا بتوانند از این حریم دفاع کنند .

مسعود شکوهی در نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران ادوار گذشته بوشهر اظهار داشت:  شوراها به عنوان نماینده مردم در این نهاد خدمت می کنند و این امانتی که مردم  به دست آنها سپرده اند و همه باید تلاش کنند تا  مشکلات مردم و شهر برطرف شود.

وی افزود: کمبودها و نواقص در قوانین زیاد است و قائدتا  سوء استفاده ها هم بیشتر می شود،اما مهم این است که شوراها عزم واراده خود را به کار گرفته تا بتوانند از حق مردم دفاع کنند.

شکوهی ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه واقعی زمانی موفق می شویم که خود ما  به آن جایگاه  اعتقاد داشته باشیم.


امان الله شجاعی:

هنرمندان بوشهری در خانه خود غریب اند

عضو دیگر شورای سوم اسلامی شهر بوشهر خطاب به رییس شورای شهر بوشهرگفت: آقای رییس مطلع باشید عده ای می خواهند شما را زمین گیر کنند.

امان الله شجاعی در این نشست با انتقاد از حاشیه سازی برخی برای برگزارکنندکان هفته بزرگداشت روز بوشهر اظهار داشت: روزی با تبر به خانه ی فرهنگ و هنر حمله کردند و به همت اصلاحات دسته تبر شکست و امروز با فلزش قفلی ساختند  تا بر درب شوار شهر بزنند که دیگر به دنبال روز بوشهر نباشند.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه بوشهر در خصوص فضای فرهنگی در استان که در این نشست مطرح شد، افزود: باید بگویم آن فرمایشات بسیار ارزشمند و خوب بودند و به جاست پیگیری شود تا حقوق مردم نیز و این نقطه جغرافیایی داده شود.

شجاعی تصریح کرد: هنرمندان بوشهری در پایتخت مجاز به اجرای برنامه هستند اما در شهر خودشان غریب هستند و نمی گذارند بزرگی خودش را نشان دهد، موضوعی که توسط اقلیت قدرتمندی در جامعه دنبال می شود و می خواهند بخش اکثریت را محاصره کنند.

این عضو سابق شورای شهر اظهار داشت: با این فضا، نه تنها به آن قله ای که مورد نظر امام جمعه محترم هست نخواهیم رسید بلکه در قعر تحولات خود ساخته ای خواهیم افتاد که مایه شرمندگی و رفتن به قهقرا است.

وی خطالب به امام جمعه، استاندار و رییس شورای شهر گفت: دِین بزرگی از مردم بر گردن شماست و اگر این مهم ادا نشود به مردم بوشهر ظلم شده است.

شهردار اسبق بوشهر:
نیروگاه اتمی تهدید جدی برای حوزه ملی و شهر است


شهردار اسبق بوشهر نیز در سخنانی گفت: نیروگاه اتمی و پارس جنوبی هر چند برای استان بوشهر نماد افتخار و سربلندی محسوب می شود اما تهدید جدی برای پیرامون خود و شهر است.

فضل الله توسلی اظهار داشت: نیروگاه اتمی تعهدات قبلی اش در ارتباط با بوشهر و مناطق مسکونی پیرامون خود را اجرایی نکرده و اکنون پیگیر احداث نیروگاه جدید در بوشهر می باشد.


وی افزود: در صورت احداث نیروگاه دوم در بوشهر باید مطالبات و خواسته‌های مردم به طوری جدی برآورده شود و در این صورت است که احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر می‌تواند با رضایت مردم استان بوشهر همراه شود.

رباب عبیدی:
پلاژ و پارک بانوان در شورای اول استارت خورد

رباب عبیدی عضو شورای اول و دوم شهر بوشهر نیز گفت: پلاژ بانوان بوشهر یکی از پیگیری های شورای اول بود که اگرچه تنها عضو زن شورا بودم ولی این موضوع با همراهی 6 عضو دیگر همراه و در دوره شورای دوم اجرایی شد.

نایب رییس شورای اول بوشهر افزود: پارک بانونان هم در شورای اول استارت خورد و بعد در شورای دوم اجرایی شد.


عبیدی افزود: امیدواریم شورا با عملکرد مثبت خود و تعامل با مسئولان کارهای موثری انجام و این نها را به جایگاه اصلی برساند.

در پایان این همایش به اعضای سابق شورای شهر بوشهر لوح یادبود اهدا شد.
 













 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 11 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...