امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 ارديبهشت 1393 - 19:21
مشروح سومین نشست خبری استاندار بوشهر:

موافقت رییس سازمان انرژی اتمی با تاسیس کمیته راهبری مشترک امور عمومی نیرگاه اتمی در بوشهر/حاضرم برای حل موضوع راه آهن بوشهر از تمام خواسته های دیگر استان بگذرم/سالاری در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب: در اصلاحات جدید، مشکلات زیست محیطی عسلویه و کنگان حل می شود/توضیح استاندار در خصوص برخورد با یک خبرنگار در عسلویه/در صدد تقویت سازمان های مردم نهاد و سمن ها هستیم

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر روز پنج شنبه با برگزاری سومین نشست خبری  و با حضور در میان خبرنگاران به تمامی سوالات آنان در ارتباط با سفر معاون اول رییس جمهور به استان پاسخ داد.



به گزارش اتحاد جنوب؛ دکتر مصطفی سالاری گفت: مطمئنا آثار و دستاورد های عملی این سفر در چندین ماه آینده مشخص خواهد شد اما هدف از برگزاری این نشست اطلاع رسانی در خصوص توافقات و تصمیمات گرفته شده در این سفر است.


وی اولین دستاورد این گونه سفرهای مسئولین کشوری به استان را مطرح کردن انتظارت، مطالبات و مشکلات استان توسط مسئولین استان دانست و افزود: با این کار زمینه ذهنی مسئولین شکل می گیرد و اگر در جلسه هیات دولت قرار بر تصمیم گیری باشد احتمال نظر مثبت برای مطالبات استان تقویت می شود.

 

موافقت رییس سازمان انرژی اتمی با تاسیس کمیته راهبری مشترک امور عمومی نیرگاه اتمی در بوشهر

مدیر ارشد استان بیان داشت: قبل از سفر هیات دولت به استان، دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به استان سفری غیر رسمی داشت که طی آن سفر با طرح پیشنهادی استان برای تاسیس کمیته راهبری مشترک امور عمومی نیرگاه اتمی موافقت کرد.


دکتر سالاری با بیان اینکه برای کمک مالی در ساخت و احداث دانشکده مهندسی هسته ای در دانشگاه خلیج فارس موافقت دکتر صالحی گرفته شد، گفت: همچنین مقرر شد در حریم نیروگاه فضای سبز با کارکرد تفریحی ساخته شود.


وی افزود: رییس سازمان انرژی اتمی در زمینه حمایت از فعالیت های پزشکی هسته ای در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را نیز قول مساعد داد.


استاندار بوشهر تعریف  یک ساختار برای پیگیری امور نیروگاه با کمترین مشکل را مهم ترین توافق انجام شده دانست.

 

راه آهن؛ اولویت شماره یک استان از نگاه دکتر سالاری

مصطفی سالاری اولویت شماره یک استان را راه آهن اعلام کرد و بیان داشت: با اتصال به راه آهن، بندر، تجارت،کسب و کار، بازرگانی و اشتغال که دغدغه همه است، رونق می گیرد و متحول می شود.


وی گفت: فاینانس پروژه راه آهن در شورای اقتصاد مصوب شده است و وزیر اقتصاد در سفر روز گذشته خود به چین، موضوع تامین اعتبار این پروژه از طریق فاینانس را با چینی ها نهایی می کند.

 

حاضرم برای حل موضوع راه آهن بوشهر از تمام خواسته های دیگر استان بگذرم

عالی ترین مقام استان با بیان اینکه به معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی گفته ام حاضرم برای حل موضوع راه آهن بوشهر از تمام خواسته های دیگر استان بگذرم اظهار داشت: ایشان نیز قول داده اند که در کوتاه مدت عملیات اجرایی این پروژه عظیم شروع شود.


وی تصریح کرد: اصل کاری که راه آهن برای استان انجام می دهد را نه فرودگاه و نه آزاد راه نمی تواند برای استان انجام دهد بلکه توسعه اقتصاد استان را به حرکت در خواهد آورد.


استاندار بوشهر گفت: وزارت راه با مشارکت بخش خصوصی به زودی محور دوخطه آزادراه بوشهر شیراز را چهار خطه خواهد کرد.


سالاری، به کارگیری نیروهای بومی استان در بخش های تخصصی نفت را از مطالبات مطرح شده با وزیر نفت بیان کرد و اضافه نمود: معاون اول رییس جمهور در این زمینه به وزیر نفت تاکید کرد.

 

سالاری در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب: در اصلاحات جدید، مشکلات زیست محیطی عسلویه و کنگان حل می شود

وی در پاسخ سوال خبرنگار اتحاد جنوب مبنی بر اینکه جهت حل آلودگی هوای عسلویه در سفر هیات دولت به استان چه تصمیمی اتخاذ شد؟ گفت: وزیر نفت در خصوص نصب ها و احداث هایی که از قبل انجام شده نظرش این بود که تغییر اساسی نمی توان در آن ها ایجاد نمود اما در طراحی و اصلاحات جدید، مباحث زیست محیطی حتما در نظر گرفته خواهد شد تا مشکلات زیست محیطی شهرستان های کنگان و عسلویه که اکنون دغدغه جدی مردم است، حل شود.


استاندار بوشهر گفت: وزارت نفت برای پروژه آبرسانی به جم موافقت کرد که بوسیله آبشیرین کن، تامین و انتقال آب به این شهرستان را حل کند ضمن اینکه در خصوص احداث جاده جم به پالایشگاه و ریز، هم اقدام لازم را انجام دهند.

 

سرمایه گذاری 3 هزار میلیاردی در جزیره نگین انجام می شود

دکتر مصطفی سالاری با اشاره به بازدید وزیر راه از بافت قدیم بوشهر اظهار کرد: مهندس آخوندی با تامین اعتبار دو برابر بودجه استانی برای راه اندازی فاز اول دانشکده معماری این بافت و پذیرش دانشجو در مهر ماه امسال و طراحی زیرساخت های بافت قدیم موافقت کرد.


وی توسعه بندر در کرانه جزیره نگین را مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: بیش از سه هزار میلیارد توسط سرمایه گذار این وزارتخانه به توسعه این بندر اختصاص خواهد یافت.


استاندار بوشهر، وجود بیش از 400 هکتار پس کرانه در این بندر را از مزیت های آن دانست و افزود: این قابلیت برای بارانداز و لجستیک و امثالهم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

توضیح استاندار در خصوص برخورد با یک خبرنگار در عسلویه

سالاری در خصوص برخورد یکی از اعضای همراه معاون رییس جمهور با یکی از خبرنگاران بوشهری در سفر به عسلویه ضمن اظهار تاسف گفت: پس از برگشت از عسلویه در جریان این موضوع قرار گرفتم و قطعنا در این گونه مراسمات بعضی رفتارهای این چنینی پیش می آید که خوشایند هیچ کس نیست.
وی گفت: کاری که پیش آمده کار درستی نبود و نه من و نه دکتر جهانگیری با این برخورد موافق نیستیم و در سفرهای بعدی با هماهنگی بیشتر شرایط بهتری برای خبرنگاران استان فراهم می کنیم چرا که آزرده خاطر شدن خبرنگاران موجب آزرده خاطرشدن ما هم هست  ضمن اینکه حضور و اطلاع رسانی شما به نفع ما مسئولین استان است.


استاندار بوشهر در پاسخ به سوال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: جاهایی که استخدام دولتی دارند، قطعا درصد سهم فرزندان شاهد و ایثارگر رعایت می شود و در غیر اینصورت اعتراض آنها قانونی و قابل رسیدگی است.


سالاری یادآور شد: بخش عمده ای از بکارگیری نیرو در شرکت های نفت و گاز غیر دولتی انجام می شود ولی ما تاکید می کنیم که حق و حقوق این قشر ضایع نشود.

 

ملاک من در تغییر مدیران دستگاه های حرفه ای و تخصصی، سیاسی نیست

وی با بیان اینکه برخی می گویند مدیران به سرعت عوض می شوند و برخی خبرنگاران نیز امروز منتقد دیر عوض شدن مدیران هستند، تصریح کرد: ملاک من در دستگاه های حرفه ای و تخصصی، سیاسی نیست لذا مدیرانی که کارشان را خوب انجام می دهند، چرا عوض شوند و آنها که خوب انجام وظیفه نمی کنند، بدون تعارف و حتما تغییر می یابند.


نماینده عالی دولت در استان افزود: برای تعویض مدیران دستگاه های اجرایی، استاندار، تصمیم گیرنده انحصاری نیست و وزارت خانه با هماهنگی استانداری، مدیر را تعیین می کند، لذا برخی نیروها را که من سه ماه و نیم قبل معرفی کرده ام، با وجود پیگیری ها، هفت روز پیش منصوب شده اند.
سالاری با تاکید گفت: برای تغییر در نیروهای مدیریتی دیدگاهم درست انتخاب کردن و تصمیم گرفتن است تا نفر جدید با حفظ حرمت نفر قبلی جایگزین وی شود.

 

قطع آگهی شرکتهای نفت و گاز به نشریات استان توسط وزارت نفت پیگیری می شود

وی در پاسخ به انتقادات خبرنگاران درباره بخشنامه روابط عمومی وزارت نفت برای قطع آگهی شرکت های نفت و گاز به نشریات استان اظهار داشت: این مسئله را نمی دانستم و اکنون که مطرح کردید حتما آن را پیگیری خواهم کرد.


استاندار بوشهر در جواب به سوال خبرنگاری درباره اعتصاب در پایانه کارگری ابراز داشت: دو شب و روز است که کارگران در نقطه ای محدود در قسمت باری اعتصاب کرده اند که بنا است همین امروز جلسه ای در این زمینه برگزار و این قضیه را حل کنیم.

 

احداث 4 نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر

سالاری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر گفت: احداث دو نیروگاه در کنار نیروگاه فعلی قطعی شده است و احداث دو نیروگاه محتمل هم در دست بررسی و مطالعه می باشد.


وی ادامه داد: در نشست با رییس سازمان انرژی اتمی کشور به وی تاکید کردم که تکلیف مردم ساکن در مجاورت نیروگاه تعیین شود، اگر قرار است بروند بگویید و اگر قرار است بمانند، همه شرایط و امکانات مورد نیازشان اعم از شرایط ایمنی، رفاهی و ... تامین شود که دکتر صالحی و دکتر نوبخت قول دادند این مسئله در شورای امنیت ملی مطرح، تصمیم گیری و اجرایی شود.

 

در صدد تقویت سازمان های مردم نهاد و سمن ها هستیم

مدیر ارشد استان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه فرهنگی استاندار، بیان داشت: به کمک اصحاب رسانه در صدد تقویت سازمان های مردم نهاد و سمن ها هستیم، لذا رسانه ها جوانان را به فعالیت صنفی بیشتر در این نهادها ترغیب نمایند تا ما هم آنان را از راه های قانونی فرهنگی و هنری پشتیبانی و حمایت کنیم.


سالاری تصریح کرد: شاید بعدا برخی به ما فشار بیاورند ولی تا جایی که قانون به ما اجازه داده، فرهنگیان و هنرمندان را دفاع خواهیم کرد و به فشار عده ای توجه نخواهیم نمود، چون این دفاع را وظیفه خود می دانیم.

 

شان هنرمندان و اهل فرهنگ و هنر آنطور که شایسته هستند باید حفظ شود

وی با تاکید گفت: شان هنرمندان و اهل فرهنگ و هنر آنطور که شایسته هستند باید حفظ شود و تا آنجا که ممکن باشد در مراسم آنان باید شرکت نمود.


استاندار بوشهر تصریح کرد:مسئله بیرون کشیدن کشتی رافائل از دریا، مورد دغدغه همه مردم است و با همه توان جلوی این کار خواهم ایستاد حتی اگر لازم باشد هزینه زیادی بابت خسارت پرداخت شود زیرا این کار از لحاظ زیست محیطی و لحاظ اینکه زیستگاه ماهی ها شده، محل اشکال است.

 

اورژانس هوایی دیر در تعهد وزارت نفت است

دکتر مصطفی سالاری درباره سوال خبرنگاری از وضعیت اورژانس هوایی دیر پاسخ داد: قرارداد این کار منعقد شده، زمین آن هم انتخاب شده و اجرای آن در تعهد نفت می باشد که همراه با ده پروژه باقیمانده از تعهدات نفت، پیگیری خواهد شد تا شاهد شروع به کار آن باشیم.

 

افزایش قیمت شن و ماسه کنترل شد

وی مبارزه با تورم را که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شده بود، بحث بحقی دانست و افزود: متاسفانه بعضی اوقات فضایی ایجاد می شود و برخی از آن سوء استفاده می کنند.
مدیر ارشد استان با بیان این که قبول دارم که اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، برخی قیمت ها را افزایش داده افزود: ولی تصمیم دولت بر این بوده که فعلا افزایش قیمتی نباشد و جاهایی مثل شن و ماسه و کالاهای قابل کنترل که با افزایش قیمت مواجه بود به قیمت قبل برگردانده شد و جاهایی هم که به طور موردی افزایش قیمت را ببینیم حتما بنا به برخورد جدی داریم و تعارفی با هیچ کس نخواهیم داشت.

 

گلایه مندی سالاری از یک رسانه در خصوص مقصر جلوه دادن استاندار در گرانی برنج

دکتر سالاری با گله مندی از یکی از رسانه های استان گفت: دولت، قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تصمیم به افزایش 10 درصدی تعرفه برنج برای حمایت از کشاورزان داخلی گرفته بود و این امر باعث افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت برنج در بازار شد اما این رسانه طوری مسئله را منعکس نمود که گویی مسئولین استان به قصد اذیت کردن مردم، این تصمیم را در بوشهر گرفته و اجرا کردند.


وی با اشاره به اینکه باید دغدغه شهروندان در خصوص این تصمیم ملی منعکس شود تصریح کرد: اما منتقدان این تصمیم، شرایط کشاورزان را هم در نظر داشته باشند و طوری مسئله را دو پهلو عنوان نکنند که "برنج در بوشهر گران شد"، انگار این کار به عمد و فقط در بوشهر انجام شده است.


استاندار بوشهر با بیان اینکه ما ممنون رسانه ها به خاطر انعکاس دغدغه مردم هستیم چرا که این رسالت کار آنهاست، گفت: اما قضیه ای را بیش از حد به نوع دیگری منعکس کردن، جای تامل دارد، هر چند وظیفه ما هم انعکاس این دغدغه ها به مسئولین بالاتر است ولی افزایش تعرفه برنج یک تصمیم ملی بوده است.


سالاری ادامه داد: افزایش قیمت در اثر افزایش تعرفه با افزایش قیمت در اثر سوء استفاده برخی از سودجویان دو مطلب مجزا است که باید به شکل دیگری مطرح شود چون هر کدام یک نوع مواجه شدن با مسئله را می طلبد.


وی افزود: چرا باید اگر قیمت جنسی به دلیل افزایش 10 درصدی تعرفه توسط دولت، با سوء استفاده سودجویان به میزان 3 برابر گران شد، تصمیم دولت و مسئولین استانی را مقصر جلوه دهیم در حالیکه به محض افزایش قیمت شن و ماسه دولت وارد شد و با کنترل، جلوی این کار را گرفت.


استاندار بوشهر گفت: مسئول کمیته پیگیری های ویژه استان در جلسات آینده با خبرنگاران و جلسات شهرستانی حضور خواهد یافت تا مواردی که نیاز به پیگیری دارد به صورت منظم تر انجام شود.

 

حضور مسئولین کشوری در "روز خلیج فارس" بوشهر پیگیری می شود

سالاری در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا به مناسبت روز ملی خلیج فارس مسئولین کشوری در مراسم بزرگداشت این روز دراستان هرمزگان حاضر شدند ولی در استان بوشهر که بیش از 700 کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس دارند حضور نیافتند؟ اظهار داشت: این بحث مربوط به امسال نیست و همیشه این گونه بوده است و زمانی که به استان آمدم طبق سنوات گذشته برنامه ریزی شده بود ولی این امر مطلب بحقی است و برای سال های آتی پیگیری خواهد شد./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/02/14 - 21:48
0
0
از استاندار محترم کمال تشکر رو دارم و برای ایشون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم استان بوشهر با تلاش مردم و همه مسولان و از جمله استاندار گرامی در مسیر توسعه پایدار قدم های بلندتری برداره
1393/02/14 - 08:16
0
0
جناب آقای استاندار شما فرموده اید که دیدگاهم درست انتخاب کردن است و تصمیم گرفتن .
شما درست انتخاب کردن را باید در مرحله اول رضایت خداوند بزرگ را مد نظر داشته باشید . چرا افرادی را که از
هم اکنون دارند برای انتخابات آینده پستی را آنهم در منطقه اقتصادی بوشهر در دست گرفته چرا قدری تامل نمیکنید . مگر جناب آقای ... بازنشسته ... بعد از سالیان سال نیستند که حالا تازه نفس گرفته و
جای جوانان تحصلیل کرده پر کار را گرفته است . آقای استاندار آیا وقت آن نرسیده است تا دیدگاهتان را با درست
انتخاب کردن بکار بندید . البته ما میدانیم که این آقا از جای دیگری حمایت میشوند اما شما استاندارید و مردم از
شما انتظار دارند . آقای ...باید بدانند که در انتخابات رای مردم است که حرف اول را میزند نه گرفتن پستی
بعد از بازنشستگی از فارس به بوشهر... کنند .
باسلام/
آقای استاندار جدیت و پیگیری های جنابعالی را ارج مینهیم/
باید در عمل نشان داد تفاوت بین استانداردبومی و غیربومی چیست/
از شما تقاضا داریم برای اینکه دشتستان از مسیر توسعه و پیشرفت خارج نشود تدبیری کنید تا مسیر راه آهن از اهرم به سمت برازجان و در ادامه به سمت بوشهر تغیر داده شود /
قطعن مردم دشتستان این اقدام حیاتی را قدردان خواهند نهاد/
در ضمن در راستای اشتغال جوانان تقاضا داریم پتروشیمی دشتستان و گناوه نیز در دستور کارهای ویژه جنابعالی قرار گیرد/
یاعلی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...