کد خبر: 28947 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1393 - 13:30
بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین و نخبه استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

اتحاد جنوب: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بانك اطلاعاتي بانوان كارآفرين و نخبه استان بوشهر راه‌اندازي مي‌شود.

اتحاد جنوب: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بانك اطلاعاتي بانوان كارآفرين و نخبه استان بوشهر راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش اتحاد جنوب به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري بوشهر؛ فاطمه دهقاني در نشست مشترک کارگروه بانوان و خانواده شهرستان‌های دشتستان و تنگستان در فرمانداري دشتستان اظهار داشت: بانوان کارآفرین و استعدادهای برتر در این استان شناسایی و اطلاعات آنها در بانک امور بانوان استانداری ثبت می‌شود.

وي افزود: در این ارتباط کمک مشاوران فرمانداران و نمایندگان امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی ضروری است.

اين مسئول اضافه کرد: از این بانک اطلاعات برای معرفی بانوان نخبه استان بوشهر در سطح ملی و حمایت از آنها استفاده خواهد شد.

دهقانی بیان کرد: ارتقای سلامت بانوان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تشکل و نهادمندسازی و تخصصی کردن تشکل‌های زنان و سازمان‌های مردم نهاد در اولویت برنامه‌های کاری اداره کل امور بانوان استانداری است.

وی گفت: بانوان توانایی زیادی در حوزه‌های مختلف دارند و اجرای برنامه‌های مهم و اثرگذار به عهده این قشر توانمند است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار کرد: در مورد سلامت جسمی، روحی و اجتماعی زنان برنامه‌های موثری تدوین شده که در این ارتباط کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: در زمینه‌های اجتماعی و آسیب‌های بعد از طلاق باید برنامه‌ریزی شود.

فرماندار دشتستان نيز در اين نشست گفت: توفیق تاسی و پیروی از اندیشه‌های والای بزرگان دینمان مایه سرافرازی و سربلندی در زندگی دنیوی و اخروی خواهد شد.

ارسلان زارع افزود: بانوان نقش غیرقابل انکاری در توسعه دارند و هر جامعه‌ای که توانسته بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون و زمان‌های تعریف شده کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برای بانوان گام بردارند مسیر توسعه را بهتر طی کرده‌اند.

وی یادآور شد: خودباوری و اعتماد به نفس بانوان که در فضای جمهوری اسلامی احیا شد و نقش‌آفرینی بیشتر آنها به عنوان یک ضرورت در کشور ما ملموس است.

زارع اضافه کرد: با توجه به سابقه‌ای که بانوان از خود نشان داده‌اند در افزایش تولید ناخالص ملی موثر خواهند بود در این ارتباط کوشش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه‌ساز فعالیت و مشارکت و نقش آفرینی آنها را در همه عرصه‌ها باشیم.

در این نشست برخی از نخبگان و کارآفرینان برتر زن شهرستان‌های دشتستان و تنگستان ضمن معرفی و بیان فعالیت و تجربیات خود تجلیل شدند./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/28947