امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1393 - 12:32
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر در پاسخ به اتحاد جنوب:

اتحاد جنوب: معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد جنوب، اظهار داشت: تعیین مسیر و تامین مالی خیلی به هم ربط ندارند و ابتدا باید اعتبار آن تامین شود، بعدا اگر نیاز به اصلاح مسیرش باشد می توان توافق کرد، باب این موضوع باز است و الزاما اینطور نیست که قابل تغییر نباشد و اگر استان پیشنهادی در این زمینه داشته باشد قابل بررسی است ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد جنوب، اظهار داشت: الزاما اینطور نیست که مسیر پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز قابل تغییر نباشد و اگر استان پیشنهادی در این زمینه داشته باشد قابل بررسی است.


گفتگوی کوتاه اتحاد جنوب با رضا عوض پور، معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر را می خوانید:
سوال خبر نگار اتحاد جنوب: حق دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان و شاهراه ارتباطی استان بوشهر با استان های جنوبی کشور در پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز نادیده گرفته شده و با انتخاب مسیری طولانی تر (بوشهر ـ اهرم ـ فراشبند ـ شیراز)، که بالتبع اجرای آن، هزینه بیشتری نیز برای استان و دولت در پی خواهد داشت، دشتستان از مسیر این پروژه عظیم خارج شده است. علت نادیده گرفتن حق دشتستان در پروژه راه آهن چیست؟


پاسخ معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر: من در جریان تعیین مسیر نیستم،  این کار در حوزه صلاحیت من نیست و همکاران حوزه عمرانی و راه و شهر سازی باید پاسخگوی این امر باشند و من تنها در بحث تامین مالی این پروژه مسئول هستم که در حال حاضر نیز پیگیر تامین مالی آن هستم و انشالله نتیجه هم خواهیم گرفت.


سوال خبر نگار اتحاد جنوب: فکر نمی کنید نیاز باشد قبل از اینکه برای تامین مالی پروژه نتیجه ای حاصل شود، اصلاح مسیر صورت گیرد؟


پاسخ معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر: تعیین مسیر و تامین مالی خیلی به هم ربط ندارند و ابتدا باید اعتبار آن تامین شود، بعدا اگر نیاز به اصلاح مسیرش باشد می توان توافق کرد، باب این موضوع باز است و الزاما اینطور نیست که قابل تغییر نباشد و اگر استان پیشنهادی در این زمینه داشته باشد قابل بررسی است ولی این امر مربوط به حوزه عمرانی است و باید از طریق این حوزه پیگیری شود است.

 

گفتنی است تا این لحظه تلاش خبرنگار اتحاد جنوب برای ارتباط با معاون عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر برای پاسخگویی به پروژه راه آهن بوشهر ـ شیراز بی نتیجه مانده است./س



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/08/09 - 10:40
0
1
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوارکج
مسیر کارشناسی درحال احداث بزرگ راه بوشهر شیراز 221 کیلومتر طراحی شده است آنگاه مسیر به اصطلاح کارشناسی شده و سفارش شده شیراز فراشبند بوشهر 439 کیلومتر منطق حکم می کرد با درنظر گیری رفاه مردم و هزینه ، راه آهن نیز از مسیر 221 کیلومتری همجوار بزرگراه می گذشت و به خط آهن جنوب و درحال توسعه ماهشهر بندرعباس در آینده متصل می شد. اما کو گوش شنوا.برگیریم جلو اشتباه وضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. اما شهامت می خواهد. مسیر فراشبند برای بوشهر مثل لقمه دور دهان چرخاندن است استان فارس می توانست جهت فراشبند خط جداگانه می کشید که باز هم جمع دو خط به اینقدر نمی شد و لازم نبود بوشهر را دراین مسیر طولانی درگیر می کرد. که اکنون صرفه اقتصادی برای مردم نداشته باشد.و کسی حاضربه سرمایه گذاری نشود.
1396/08/09 - 09:57
0
1
خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوارکج
مسیر کارشناسی درحال احداث بزرگ راه بوشهر شیراز 221 کیلومتر طراحی شده است آنگاه مسیر به اصطلاح کارشناسی شده و سفارش شده شیراز فراشبند بوشهر 439 کیلومتر منطق حکم می کرد با درنظر گیری رفاه مردم و هزینه ، راه آهن نیز از مسیر 221 کیلومتری همجوار بزرگراه می گذشت وبه خط آهن جنوب و درحال توسعه ماهشهر بندرعباس در آینده متصل می شد. اما کو گوش شنوا. برگیریم جلو اشتباه وضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است. اما شهامت می خواهد. مسیر فراشبند برای بوشهر مثل لقمه دور دهان چرخاندن است استان فارس می توانست جهت فراشبند خط جداگانه می کشید که باز هم جمع دو خط به اینقدر نمی شد و لازم نبود بوشهر را دراین مسیر طولانی درگیر می کرد. که اکنون صرفه اقتصادی برای مردم نداشته باشد.و کسی حاضربه سرمایه گذاری نشود.
1393/04/16 - 15:09
0
1
با سلام خدمت مسئولین بخصوص استاندارمحترم و فرماندار گرامی و بخشدار ان برزگوار بخش های ارم و بوشکان ، نمیدانم که آیا اینها وقت دارند که اینگونه مطالب را با چشمان مبارکشان نظر کنند و محدوده حافظه و ادراکشان وارد کنند یا خیر ، یا نوشته ما بیهوده باشد در قدیم که از لحاظ امنیت در درجه پایینی برخوردار بودیم و مشکلات حاد بود و عبور مرور به سختی انجام می گرفت و حتی سالم خان نیز برای آمدن به برازجان مسر ننیزک ، ارغون ،تنگ ارم و گره بالا ده و کازرون را انتخاب کرده بود و قبل از ورود به برازجان مدتی را در خانه های امامزاده شاهزاده ابراهیم سپری کرد و غضنفر سلطنه نیز زمانی که از دست انگلیسی ها فرار کرد برای رفتن به شیراز همین مسیر را طی کرد و طبق نظر کارشناسان زمین ، کوههای این مسیر چندان مقاوم نیستند و کمتر زمین کشاورزی است و بیشتر مراتع و منابع طبیعی است .راه امن و کوتاهی می باشد و حتی جهت بزرگراه نیز در نظر گرفته شده ، هر مکانی که بخواهد رشد کند باید کارهای زیر بنائی از جمله راه آن درست باشد که بتوان تولیدات آن را در اسرع وقت به مقصد رساند از آنجایی که دشتستان از مراکز مهم تولیدات کشاورزی بخصوص خرما و گوجه فرنگی ..... می باشد و حتی بخش اعظم سبزی روسیه نیز فراهم می نماید داشتن راه آهن ضروری است و در کنار آن مشاغل متعددی ایجاد خواهد شد که برای توسعه شهرستان بسیار مفید است و برای محقق نمودن آن به تلاش و پیگیری های مسئولین محترم فوق الذکر و نماینده محبوب و زحمتکش مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و بزرگان و کارشناسان نیاز است برای آبادانی و پیشرفت و توسعه و ترقی شهرستان تلاش کنید
1393/02/07 - 23:27
1
0
بدانید وآگاه باشید که راه آهن به لطف پروردگار وهمت جوانان بخش از مسیر اصلی خویش تغییر نخواهد کرد.
باتشکر
1393/02/03 - 01:11
0
1
حدودا15 سال پیش مردم کازرون جلوی کار ماشینهای حفر کانال جهت عبور لوله گاز را گرفتن و اعلام کردن تا زمانی که به خود کازرون گاز ندهند اجازه ادامه لوله گذاری را نمیدهند همانطور هم شد اول به کازرون گاز دادند بعد تونستند ادامه حفر کانال را انجام بدهند تا حالا مردم دشتستان چندتا تومار نوشتند یا چند بار اعتراض کردند بایدم راه آهن را از دشتستان دور کنند چون بوشهریا کینه ای هستند دوست ندارند پیشرفت دشتستان را ببینند
1393/02/02 - 10:19
0
1
ای کسانیکه از صبحگاهان تا شامگاهان در فکر انحراف مسیرهای راه آهن و اتوبان از برازجان و منزوی کردن آن می باشد ! بدانید و آگاه باشید که برازجان به لطف مردمان و موقعیتش ، سال به سال پویاتر و پیشرفته تر و آبادتر میشود. خداوند مکر ماکران را به خودشان بر خواهد گرداند و شما آرزوی انزوای برازجان را با خود به گور خواهید برد
1393/02/02 - 08:42
0
0
این ازآن نقشه هائی است که مردم بوشهر جهت منزوی کردن برازجان دارند سالهاست که این ترفند را علیه مردم دشتستان به شکلهای مختلف بکار برده اند چون در 40 سال پیش قرار بود برازجان مرکز استان بشود بنابراین سعی می کنند به عناوین مختلف موقعیت برازجان را از هر نظر نا کار آمد جلوه دهند که مبادا شهر برازجان که از نظر جغرافیائی اهمیت خاصی داردجلب نظر مسئو لین کشور شود و جهت مرکز استان پشنهاد شود باتوجه به اینکه کوتاهترین راه جهت راه آ هن کنار جاده برازجان شیراز می باشد بنا براین شهر برازجان نباید از راه آهن محروم شود
1393/02/02 - 07:00
0
0
تمامي راههاي روستايي اسفالته همان راههاي عشايري قديم ميباشد براي ازاد را ه بوشهر شيراز چرا ميسر عشاير رو برازجان -تنگ ارم جره_ كوهمره سرخي -شيراز اجرايي نميشود اگر اين ميسر اجرايي نشه بايستي ديد چه كسي پشت پرده مثل بابك خان زنجاني وجود دارد كه دوست داره ميسر ديگري جاده احداث گردد نبايستي بر اساس دوست داشتن فردي و يا افرادي جاده احداث شود بايستي بررسي كرد كدام ميسر هزينه كمتر و فايده بيشتري داره الحمدولله در اين كشور براي اينكه بعضي منافع دارند مطالعات انجام شده بصورت كاملا سري باقي ميماند تا مردم متوجه نشوند و منافعشان از دست برود و گرنه هزينه و فايده مترتب بر هر مسير بايستي شفاف سازي بشود . موضوع ديگر در ايجاد راه،هدف ميتواند مسير راه را بخوبي نمايان نمايد اگر هدف كاهش زمان دسترسي بوشهر و شيراز باشد يك مسير و اگر هدف ارتباط بيشتر جمعيت هاي موجود در مسير راه باشد بايستي نگاه كرد كدام مسير جمعيت بيشتري را در بر دارد ...
1393/02/02 - 06:58
0
0
تمامي راههاي روستايي اسفالته همان راههاي عشايري قديم ميباشد براي ازاد را ه بوشهر شيراز چرا ميسر عشاير رو برازجان -تنگ ارم جره_ كوهمره سرخي -شيراز اجرايي نميشود اگر اين ميسر اجرايي نيشه بايستي ديد چه كسي پشت پرده مثل بابك خان زنجاني وجود دارد كه دوست داره ميسر ديگري جاده احداث گردد نبايستي بر اساس دوست داشتن فردي و يا افرادي جاده احداث شود بايستي بررسي كرد كدام ميسر هزينه كمتر و فايده بيشتري داره الحمدولله در اين كشور براي اينكه بعضي منافع دارند مطالعات انجام شده بصورت كاملا سري باقي ميماند تا مردم متوجه نشوند يك دفع منافعشان از دست برود و گرنه هزينه و فايده مترتب بر هر مسير الترنايتو بايستي شفاف سازي بشود . موضوع ديگر در ايجاد راه،هدف ميتواند مسير راه را بخوبي نمايان نمايد اگر هدف كاهش زمان دسترسي بوشهر و شيراز باشد يك مسير و اگر هدف ارتباط بيشتر جمعيت هاي موجود در مسير راه باشد بايستي نگاه كرد كدام مسير جمعيت بيشتري را در بر دارد ...
1393/02/01 - 18:25
0
0
برازجونی ها که برای دفاع از حقوق خودشون هیچ کاری نمیکنند
متاسفم ؛ یعنی واقعا متاسفم
خدا بیامرزه بابای خانم سهراب پور رو که زحمت میکشه
تا وقتی کسانی که 30 سال است از روستاهای اطراف برازجان به این شهر آمده اند در امر خطیر مسخره کردن برازجان و برازجانی با عزیزان بوشهری همگام و همراه میشوند و خود را برازجانی نمیدانند و با افتخار اینکار را میکنند تا از جمع بوشهریها رانده نشوند نباید انتظار داشتن یک جاده خاکی هم داشت چه برسد به راه آهن
1393/02/01 - 15:29
0
0
مردم باید بخواهند
1393/02/01 - 14:29
0
0
حسادت به حدی در مردم بوشهر نسبت به برازجونی ها زیاده که متاسفانه جلوی مسیر پیشرفت هر دو شهرستان رو گرفته
1393/02/01 - 14:14
0
0
در مملکت ما همه چیز قابل تغییر است فقط پیگیری مسئولین شهرستان و رسانه ها که در صف اول قرار دارند را می طلبد. از مسئولین سایت و هفته نامه اتحاد جنوب بسیار سپاسگزارم.
1393/02/01 - 13:44
0
0
سرکار خانم سهراب پور شما بعنوان یک دشتستانی و یک خبرنگار حرفه ای این سوال را مکرر از مسئولین بپرسید تا حداقل مردم دشتستان تکلیف خود با مسئولین را بدانند.با تشکر
1393/02/01 - 13:06
0
0
با توجه به گستردگی قابلیتها پتانسیل استعداد موقعیت جغرافیایی (دروازه استان)دشتستان واینکه کوتاهترین مسیر اتصال فارس به استان بوشهر (از زمان هخامنشیان تا قاجاریه که مالرو بوده و هم اکنون ماشین رو میباشد) بطور تقریبا مستقیم از دشتستان به ننیزک ــ تنگ ارم ــ پشت پرــ گره«جره» بالاده ــ کوهمره ــ خیرآباد ــ شیراز هم اکنون نیز بجز از آبپای ارغون به تنگ ارم حدود 23کیلومتر مابقی به صورت جاده درجه 2 اسفالته میباشد در نتیجه بهترین گزینه میتواند همین مسیر باشد. قبل از انقلاب نیز همین مسیر مطالعه شده در نتیجه هم کوتاهتر هم دارای راه دسترسی باز جهت تهسیل عملیات ساخت ازاد راه و در شرایط فعلی بسیار اقتصادی تر از گزینه های احتمالی دیگر و..... امیدوارم با دوراندیشی بدور از تاثیرات باندی جناحی سیاسی و..... حداقل بهترین گزینه انتخاب بشه
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 11 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...