امروز: پنجشنبه 30 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 19 فروردين 1393 - 09:04

در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است آیا به این فکر کرده ایم که برای مشاهیر فرهنگی و مفاخرمان چکار کرده ایم؟ چه اندازه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجم دشمنانمان را ماندگار کرده ایم؟ میرزا محمد خان برازجانی معروف به غضنفرالسلطنه  اگر تا چند ماه پیش کسی  آن را نمی شناخت دیگر با حرف و حدیث ها و ...

اتحادجنوب: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است آیا به این فکر کرده ایم که برای مشاهیر فرهنگی و مفاخرمان چکار کرده ایم؟ چه اندازه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجم دشمنانمان را ماندگار کرده ایم؟

میرزا محمد خان برازجانی معروف به غضنفرالسلطنه  اگر تا چند ماه پیش کسی  آن را نمی شناخت دیگر با حرف و حدیث ها و داستنهایی که نصب تندیسش در جراید و فضاهای مجازی نقش بست همه آن را شناختند. همه فهمیدند که غضنفرالسلطنه فردی متدین و فرهنگ دوست بود.اولین مسجد در برازجان را با هزینه مادر بزرگش بنا کرد. بحق می توان غضنفرالسلطنه را بنیانگذار فرهنگ برازجان دانست زیرا که اولین مدرسه را در برازجان تاسیس نمود.

میرزا محمد خان از مبارزان بنام و دلیر در مبارزه با استعمار بود و از معروفترین مبارزاتش به نبرد در سربست چغادک با مستعمران می توان اشاره کرد.

 

این مطالب یادآوری شد تا مسئولینی که غضنفرالسلطنه را نمی شناسند بیدار شوند و بدانند چه گنجی در خانه دارند و صاحب این آرامش امروز آنان دلیر مردیست که غیرت و غرورش نگذاشت این آب خاک به دست چپاولگران بیفتد. هر جای این مرز و بوم احترام مشاهیر و مفاخر خود را دارند ولی در دشتستان و استان ما قضیه فرق میکند. آن از نصب تندیس غضنفرالسلطنه این هم از آرامگاهی که ساخته شد ولی نگهداری نشد و روز به روز به خرابه های اطرافمان بیشتر همسو می شود و هیچ کسی هم نه نظارت دارد و نه محافظت میکند.اگر واقعا ما نمی توانیم از بنایی نگهداری کنیم بنایی هم نسازیم و هزینه اش را در جای دیگر خرج کنیم.

تصاویر زیر مربوط به آرامگاه غضنفرالسلطنه برازجانی می باشد که به دفتر ثبت خاطرات رهگذران تبدیل شده و هر کس از هر کجا می آید نامی مینویسد تاریخی میزند و میرود بدون این که کسی جلویش را بگیرد. مسئولین عزیز هم اگر گذرشان به  اینجا خورد انشالله  نامشان را بنویسند تا بقیه دوستان لایکش کنند و دست مریزاد بگن.

به امید این که اداره میراث فرهنگی به حال این اثر و آرامگاه که نماد غیرت دشتستان در مقابل استعمار انگلیس بوده تدبیری اندیشه نماید.

فاریاب نیوز گوشه ای از قسمت های تخریبی این بنا را به تصویر کشیده است.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/01/26 - 08:56
0
0
سایت محترم اتحاد جنوب چرا نظر مرا در مورد درخواست از مسولین برازجان جهت نصب پیکره ومرمت مزار شهید میرزامحمد خان بزرگ را درج نکرده اید اشکالش چه بود ؟لطفا" در صورت امکان پاسخ بفرمایید
1393/01/25 - 21:31
0
0
بابا جواب این همشهری (که البته تابلو هست از دشتستان عزیز نیست) رو ندهید!!!!!!!!جواب این عزیزان !خاموشیست...
1393/01/25 - 21:25
0
0
شهید میرزا محمد خان برازجانی جهت حفظ دین و ناموس و دفاع از کشورمان با قشون انگلیس جنگ کرد تا اینکه در این راه به شهادت رسید و هیچ نیازی نیست که همشهری ایشان را شهید بداند شهیدان پیش خداوند مقام والائی دارند
1393/01/25 - 19:27
0
0
جهت اگاهی مثلا" همشهری باید بگویم که رییس علی توسط یکی از بستگانش بقتل رسید اما بخاطر خدماتش او را شهید نامیدند تاریخ را اندکی ورق بزن ذر حالیکه میرزامحمد خان به دستور رضا شاه کشته شد وانقدر صحنه حزن الود و غم انگیز بودکه قاتل خود نیز گریست حال چرا نباید مزین به نام شهید باشد؟؟؟ میرزای بزرگ شهید راه دین ومیهن است
1393/01/25 - 12:50
0
0
البته جواب ابله هان خاموشی است ولی کسی که نام همشهری را برخودنهاده که حتما همشری ما نیست پشت سر شهیدان والامقام میهن سنگر گرفته و به شیهد والامقامی دیگر بی ادبی خود را نشان میدهدشرم باد بر .......
1393/01/25 - 12:46
0
0
اگر غضنفرالسلطنه بوشهری بود ...............خلیج فارس را هم بنامش میکردن
1393/01/24 - 23:43
0
0
واقعا نمیدانم چرا ما زود بازیچه شخصیتی پلید با نام همشهری میشویم در صورتی که نباید به مغلطه ها این افراد اهمیتی داد شاید این شخص برای بازی با احساسات وطن دوستان دست روی نقطه ضعف مردم میگذارد تا به آشفتگی ما بخندد و سرگرم باشد واقعا نمیدانم کسی که وطن و تاریخ کشورش را نداند چطور میخواهد از کشورش دفاع کند جناب همشهری شما دشمن شماره یک اسلام و وطن و فرهنگ هستید و بیشتر به روانکاوی و روانشناسی نیاز دارید . از خوانندگان و کامنت نویسان عزیز خواهش میکنم پس از این به این گونه نظر گذاری های مشکوک جوابی ندهند و شاید همین مشکل شهر ما باشد که بیش از صد هزار جمعیت نتوانستند از حق خویش دفاع کنند و چهار نفر ناشناس توانستند خواسته خود را به کرسی بنشانند /ج
1393/01/24 - 17:00
0
0
کسی که در راه اسلام و قرآن برای دفاع از استقلال کشورش میجنگد و منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهد، شهید است. شهید میرزا محمد خان برازجانی نمونه بارز این نوع شهادت می باشند زیرا برادر ایشان بنام محمود در جنگ با دشمنان ایران به شهادت رسید و خود ایشان نیز پس مدت ها جنگ و شبیخون به نیروهای دشمن و آوارگی ناشی از جنگ در مناطق صعب العبور به شهادت رسیدند. در ضمن آقا یا خانم که اسم خودت را گذاشتی همشهری ایشان از برازجان فرار نکردند برای تشکیل اردوی نظامی و سنگربندی و تجدید قوا برای دفاع از برازجان به خارج از برازجان عزیمت نمودند
1393/01/24 - 16:44
0
0
من که از برازجان نیستم از گفته های به اصطلاح همشهری متاسف و متاثر شدم. کاش در شهر ما چنین مبارز راه استقلال و راه اسلام وجود داشت- هر چند میرزای برازجانی متعلق به همه استان می باشد- ما میدانیم چگونه از شهیدی که از منافع و اموال خود گذشت تا درس استقامت و آزادگی به مردم دهد چگونه از ایشان حداقل تجلیل را بعمل آوریم.
1393/01/24 - 14:04
0
0
با تشکر فروان ازجناب آقای یونس حیدری که اشعاری چند از شهید میرزا محمد خان برازجانی را نقل کردند من از سخنان آقای همشهری نتیجه می گیرم که ایشان از افرادی است که تاریخ مبارزات این شهید را مطا لعه نکرده است که بداند چهار سال جنگ کردن باانگلیس در 3 جایگاه وتسلیم نشدن کار آسانی نیست فقط محققان تاریخ دشتستان ارزش مبارزات ایشان را می دانند که پس از برداشتن تندیس صدها نفر کتبا در رسانه ها اعتراض کردند .
1393/01/24 - 10:04
0
0
مایه تاسفه
1393/01/24 - 09:23
0
0
چه می کشد از دست شب ؟
گل آفتابگردان !!!
.
.
.
دوستان ،دوستان ،اندکی صبر ومدارا
جواب ... خموشی.....
1393/01/24 - 01:47
0
0
به آقای همشهری اگر با یک نفر در قران پیمان نوشته و امضا کنی بعد طرف مقابل خیانت کند و از جایی که خبر نداری شلیک به طرفت کند و ار جنگ هم باشی اگر کشته شوی بهت چه می گویند
1393/01/24 - 01:39
0
0
آوخ که شدم دستخوش مردم احمق از گردش وارونه هین چرخ مطبق
از خلق نبینم بجز خاری بجز دق. زین قوم بسی خسته و وامانده ام الحق
اقبال که برگشت دگر چاره ندارد
واقعا این بزرگ مرد آینده نگر بود می دید در آینده هم قدر زحماش را کسی نخواهد فهمید که چنین شعری سرود روحت شاد یادت گرامی
1393/01/23 - 23:11
0
0
تا چند تا تحفه مانند این خانم و ان اقا هست نیازی به دشمن نیست
1393/01/23 - 22:43
0
0
جواب علی
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی .......
واقعا برای شما متاسفم که چنین افکاری دارید فکر کنم شما در آن زمان جزئ 300 نفر بوده اید
برو فکر آخرتت بکن نه فکر خان زاده هایی که ....
1393/01/23 - 19:26
0
0
جناب همشهری ناگرامی ببین ترسو شما هستید که تو فضای مجازی بدون اسم کاملت نظر میگذاری چون ترس و خجالت وجودت رو فرا گرفته شرم داری حتی برادرت هم بفهمه چنین حرفی را تو گفتی از خدا و امام حسین که ترس نداری ترس تو از آدم خاکیه پس در پیش وجدان خاموشت خجالت بکش اینحقیر بارها گفته ام دوباره هم میگویم بیایید به عقاید هم احترام بگذاریم ما کسی نیستیم که بخواهیم در برابر خداوند عنوان شهیدی را ازش بگیریم یا به کسی عنوان شهید بدهیم ای انسانی که کل تصورات و عقایدت به 8 سال ختم میشه چشمت رو باز تر کن ببین اسلام و وطن و خاک و ناموس مثل شما تابع زمان نیستند و از بدو شروع اسلام تا کنون انسانهای زیادی در راه اسلام و در شرایط گوناگون شهید شده اند و شما نمیتوانید بگویید فقط شهیدان جنگ تحمیلی از ایران دفاع کرده اند و دیگران هیچ ! اصلا شهیدان جنگ تحمیلی به طرفداری و برداشت اشتباهی شما نیازی ندارند چون با طرز بیان اشتباه باعث کمرنگ شدن هدف بزرگشان میشوی و شما ارزش شهیدان جنگ تحمیلی را کم میکنی والا ما به اندازه کافی شهیدان جنگ تحمیلی و شهیدان گمنام را میشناسیم و همه را به یک اندازه احترام میکنیم و مدیون شان هستیم پس خواهش میکنم اگر در مورد چیزی اطلاع کافی نداری بهتره ساکت باشی .
1393/01/23 - 17:55
0
0
جناب همشهری جواب شکر خوردنت سکوته .
1393/01/23 - 12:38
0
0
آقای همشهری چرا ازبی اطلاعی وبدون مطالعه صحبت میکنی؟ این شهید با 300 نفر تفنگچی از برازجان به سربست چغادک رفت و برای خفظ ناموس و وطن خود با قشون انگلیس جنگ کرد. در زمان رضا شاه که نیرو نظامی تعقیب ایشان بودند مدتی با آنان در نبرد بود تا اینکه به شهادت رسید.
1393/01/23 - 12:07
0
0
واقعا ازسطح فکر آقای همشهری و بی اطلاعی ایشان در مطالعه تاریخ دشتستان متاسفم همه مردم کشور ما شهیدان را دوست دارند وبرایشان احترام قائل هستند این شماهستید که با ناآگاهی مبارزات وخدمات این شهید را ناد یده گرفته اید و جنگ کردن ومبارزه را فرار نام گزاری می کنید بهتر است کتاب دلاوران دشتستان را مطالعه کنید تا بدانید چه کسانی مبارزه کرده اند وچه کسانی خیانت کرده اند و بعد قضاوت کنید .
1393/01/23 - 11:02
0
0
شاه پسر مرد کجاست؟ چرا شما همش چسبیدید به غضنفرالسلطنه؟ بگو حالا تو برای برازجان چکار کردی؟ چند تا مدرسه ساختی؟ چهل سال پیش برازجان یک بیمارسنان داشت ، الان هم یک بیمارستان داره.
1393/01/22 - 16:27
0
0
آقای نعمت الله در خارج آقایانی مانند اصولگرایان افراطی که در شورای شهرما وجود دارد نیست و اگرهم حزبی برنده شد تمام مسولین کشورشان آن حزب را حمایت می کنند در شهرما چون این تندیس درزمان دولت یازدهم نصب شد؛ فرماندار قبلی که یک اصولگرای افراطی است به شدت از این اقدام ناراحت شد وتندیس را برداشت که مبادا این امتیازی برای دولت آقای روحانی در دشتستان باشد و اکنون بعضی افراد که در شورای چهارم هستند به عناوین مختلف کارشکنی می کنند !!!! که با توجه به مجوز صادرشده این تندیس نصب نشود چون از طرفداران آقای خرمی از باقی مانده دولت دهم هستند!!!!!!!!
1393/01/22 - 13:52
0
0
کجاش شهید بوده ایشان برای نجات جان خود از برازجان فرار کرده و اونجا کشته شده
واقعا متاسفم برای شما ها که شهیدان هشت سال دفاع مقدس رو فراموش کرده اید

کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی
یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس بخیر که برای ناموس و وطن خود جنگیدند نه اینکه برای نجات جان خود فرار کردند

1393/01/21 - 18:16
0
0
در خارج کشور یک آدامس جویده شده آقای فرگوسن را در موزه نگهداری میکنند،آنوقت وضعیت مقبره سردار بزرگ شهید ما میرزا محمدخان برازجانی به این حال و روز است!!!!
1393/01/21 - 10:04
0
0
وزین نامه اتحاد جنوب مدتهای مدید است که در باره این شهید والا مقام اطلاع رسانی میکند و تو بچه حسین اباد هم اینطور که پیداست با این سایت اشنایی پس چگونه گوهر یکدانه تاریخ دشستان بزرگ را نمی شناسی؟ و بعد هم چرا عملکرد ناشایست عده ای قلیل که از روی جهالت است را به همه مردم تعمیم میدهی ؟و جنین میگویی ایشان بر خلاف نظر شما دوستداران وهوا خواهان بی شماری دارند و داشته اند که اگر غیر از این بود پیکر عزیز و پاکش را در جوار امامزاده بخاک نمی سپردند
1393/01/21 - 09:08
0
0
نفرین خدا وپیامبر اسلام بر .......... و.......باشد که بابی شرمی وبی فرهنگی تمام تندیس شهید درراه وطن را برداشتند وبااین کار خشم مردم دشتستان را تا همیشه بر افروختند وبا این اقدام ناپسند تیشه به ریشه فرهنگ دشتستان زدند وروح این شهید که بنیا نگزارفرهنگ این شهر میباشد را آزرده ساختند که به افسوس بگوید حیف از آن بانی فرهنگ بودن برای این افراد که متاسفانه ارزش زحمات 90 سال پیش ایشان را در توسعه علم ودانش درک نکر ده اند !!!! واگر درک کرده بودند چنین اقدامی انجام نمی دادند.
1393/01/20 - 23:47
0
0
نفرین خدا و پیامبر انش بر این محدود... که حرمت این شهید ارزشمند را از روی جهالت و نااگاهی پاس نمیدارند حتی از امامزاده هم شرم نمیکنند قلب هر انسان ازاده ای از دیدن تصاویر به درد می اید من از ته دل گریستم
1393/01/20 - 19:04
0
0
شب و روز خواب ندارم اگر محل زندگیم نزدیک آنجا بود حاضر بودم هر روز گردنه را بالا بروم و مزار پاکش را تمیز کنم و با گلاب ناب بشویم و اطراف مزارش را پر از گل و گلدان کنم و برای همگان از دلیری و شجاعت و غیرت این بزرگ مرد بگویم . این کار را نه تنها برای شهید میرزا محمد خان حاضرم انجام دهم بلکه برای همه شهیدان حاضرم اینچنین رفتار کنم زیرا معتقدم اگر کسی سرور و سالار شهیدان را بشناسد و برای ایشان عزاداری کند و بر سر و سینه خود بکوبد ولی شهیدان وطن خویش را نشناسد و نسبت به ایشان بی تفاوت باشد در روز قیامت باید به خداوند جواب پس بدهد و همچنین اعتقاد دارم ادامه دادن راه و هدف والای شهیدان بزرگ اسلام و وطن بزرگترین خواسته خداوند و شهیدان بزرگ اسلام میباشد .
1393/01/20 - 12:05
0
0
در جواب بچه حسین آباد این شخصیت بزرگوار شهید میرز محمدخان برازجانی سردار مبارز دشتستان در جنگ جهانی اول میباشد که جهت حفظ دین و دفاع از کشورمان مدت 4 سال با قشون انگلیس در نبرد بود ومدتی با نیرو های انتظامی رضاشاهی که درتعقیب وی بودند به مبارزه پرداخت تا اینکه سرانجام درسال 1308 شمسی در گردنه امام زاده شاه پسر مرد با زبان روزه به شهادت رسید ایشان خدمات باارزشی در دشتستان بخصوص شهر برازجان انجام داده است که ازآن جمله بنیانگزار فرهنگ شهر برازجان وموسس اولین مدرسه دراین شهر میباشد و3 مسجد با هزینه ایشان ساخته شده است .
1393/01/19 - 22:54
0
0
ملت که قبرشو کردن دفتر خاطرات اگه میخواستنش این کار نمی کردند
1393/01/19 - 22:53
0
0
باسلام
فعلا که برای زندها کاری نمیکنند شما برای مرده ها داری تلاش میکنند خونه مردم تو زلزله داغون شد قرار شد بیست روز درست بشه ولی ...
انشالله که درستش کنند ولی من چشمم آب نمی خوره راستی این بنده خدا کی هستش من که نمیشناسمش آخه اطلاع رسانیتون ضعیف هستش
1393/01/19 - 16:39
0
0
اینجا کجاست محل دقیق ؟
پاسخ: امامزاده شاه پسر مرد
1393/01/19 - 16:23
0
0
رئیس علی دلواری مرد بزرگی بود ولی وقتی مردانی بزرگ در دشتستان بوده چرا نام سد را با نام غضنفرالسلطنه برازجانی ثبت نکردند با این کارشان عظمت دشتستان و بزرگ مردی این شهید بزرگوار برازجانی را زیر سئوال بردند.
1393/01/19 - 15:45
0
0
بعد نقش اون دو تا بلند گو بالای منار چیه؟ نکنه ازش اذان پخش می کنن ؟!
1393/01/19 - 15:43
0
0
یه دوستی ارزشمند می گفت: هر زمان خواستی کسی را تحقیر کنی کافیست شناسنامه اش و یا هویتش و یا اصالتش را ازش بگیرید. آنگاه نه کسی او را می شناسد و نه مورد اعتبار خواهد بود.
دشتستان هویت دارد، ریشه دارد، اصالت دارد و بزرگانش همه شناسنامه این منطقه می باشد. هر روز که می گذرد باید شاهد برخورد کج فهمان، بی سوادان و نابخردان بوده و از رفتار جاهلانه آنان ملیت، غیرت، وطن پرستی در بین جامعه جوان و نوظهور کم رنگ می شود. اگر هر جوان دشتستانی بداند که نیاکانشان در زمانی که جهل و ظلمت همه جا را فرا گرفته بود و فرمانروایان ستمگر و زورگو مملکت را به یغما می دادند چگونه قیام کرده و با جوانمردی در مقابل آنان با پشتوانه مردمی از خاک و مال و ناموس خود دفاع میکردند هیچوقت آلوده اعتیاد و فساد نمی شد و غرورش را زیر پا نمی گذاشت.سالهای جنگ ایران و عراق فیلم رئیسعلی دلواری حماسه ساز بود و ایرانیان هنوز این فلم پرآوازه را از آن زمان می شناسند و الگوی غیرت جوانان این مرز و بوم بود.امید دارم در سالی که با فرهنگ نامگذاری شده شاهد توسعه فرهنگی در این خاک دلاور خیز باشیم.
1393/01/19 - 13:38
0
0
مسئولان محترم رسیدگی کنید. اگر این شخص در شیراز بود هم واقعا همینجور مورد بی مهری قرار داده میشد؟
1393/01/19 - 13:34
0
0
بادرود خدمت نویسنده عزیز بنده بعنوان یکی از صدها هزار هوادار این سردار سترگه فقط می توانم به قسمتی از شعراین سردار که درحال اسارت در وصف الحال خود سروده اکتفاکنم .
زین قوم دل غمزده غمخواره ندارد این طایفه جز خون جگر خواره ندارد
جز درد جفاجوی ستمکاره ندارد پاس نمکم هیچ نمک خواره ندارد

اقبال که برگشت دگر چاره ندارد

1393/01/19 - 12:16
0
0
از مسولین استان خواهشمندیم که آرامگاه مفاخر دشتستان شهید میرزا محمدخان براز جانی سمبل مبارزه ، ایثار ، فرهنگ ، شهادت را مرمت نمایند دلیر مردی که درزمان جنگ جهانی اول با 300 نفر تفنگچی با هزینه کلیه ی مهمات جنگی از برازجان عازم سربست چغادک شد وباقشون انگلیس به نبرد پرداخت و دراین نبردها برادر ایشان میرزا محمود خان که شجاعانه با دشمن در مبارزه بود به شهادت رسید و میرزا محمدخان در 2 جایگاه دیگر در لرده و رود فاریاب باسپاه انگلیس به مبارزه پرداخت که درنبرد لرده به کمک مردم سلحشور لرده که زنان مردان لردهای ایشان را یاری کردند توانست تعداد زیادی از سپاه انگلیس را از بین ببرد وپس از جنگ جهانی اول به علت مخا لفت با رضاشاه درحالی که نیروهای نظامی ایشان را تعقیب می کردند پس از مدتی مبارزه در مناطق ارغون ، خون ، کلمه ، فاریاب ، طلحه سرانجام در گردنه امام زاده شاه پسر مرد با زبان روزه به شهادت رسید واکنون مقبره ایشان در جوار امام زاده شاه پسرمرد می باشد ایشان درآن زمان برای حفظ دین وفاع از کشورمان مجاهدت نمود اکنون ما هستیم که باید ارزش مبارزت وخدمات ایشان را بدانیم.
وی درشهر برازجان خدمات ارزشمندی دارد که به علت تکرار صرف نظر میشود .
1393/01/19 - 12:03
0
0
جای تاسف دارد.
1393/01/19 - 11:50
0
0
با درود فراوان خدمت شما نویسنده عزیز
واقعا از لطف جنابعالی کمال تشکر و قدر دانی را دارا میباشم
و ممنونم که این ها را به گوش مسئولان میرسانید
امیدوارم موفق و سربلند باشید
1393/01/19 - 11:35
0
0
با سلام
اونایی که در حق یک شهید بد می کنند تو اون دنیا چطوری می خوان از پل صراط رد بشن؟
برای شادی روح این شهید بزرگوار همه با هم یک فاتحه و صلوات.
1393/01/19 - 11:31
0
0
با سلام با برداشتن تندیس مرد مبارز برازجانی غضنفرالسلطنه برازجانی ان مرد مبارز با اندازه ای مشهور شد که بچه 5 ساله هم می داند که غضنفر السلطنه برازجانی چه مرد بسیار مبارزی بوده و غضنفر السلطنه بسیار بسیار مشهور شد برداشتن تندیس بسیار کار اشتباهی بود چون درخواست عمومی مردم دشتستان بود واز فرماندار محترم دشتستان دکتر زارع خواهشمندیم نسبت به نصب تندیس ان مرد مبارز جلوی دز اقدام نماید و دستور فرمایند ارامگاه دلیر مرد برازجانی بازسازی شود .
بادرود بر روان رشید وسلحشور میرزامحمد خان برازجانی رادمرد زنده در قلب مردم ضداستعمار گرای دشتستان - به دوراز انصاف است که اینگونه آرامگاه این ستاره خاکی فرسوده شود باید مسوولان چاره ای بیندیشند
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/01/29
  • بارش باران باعث ورود خسارت به تاسیسات برق استان بوشهر شد
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • اتمام طرح گردشگری دریایی نوروزی بنادر استان بوشهر / ارائه خدمات به 675 هزار و 950 گردشگر دریایی
  • برترین‌های مدیریت دانش اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تجلیل شدند
  • افزایش ۵درصدی تردد درون استانی در ایام نوروز
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی بوشهر پیرامون حجاب صادر شد
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تکنیک های کنترل خشم کودک و نوجوان توسط والدین
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق 1 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 4 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 4 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 5 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 7 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 8 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 9 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 12 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 12 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 12 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...