امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 29 اسفند 1392 - 23:52
اصحاب رسانه استان بوشهر، دغدغه های خود را با استاندار در میان گذاشتند:

اتحاد جنوب: استاندار بوشهر پس از گذشت حدود 100 روز فعالیتش در استان، اصحاب رسانه را به دور خود جمع کرد تا ضمن شنیدن دغدغه ها و خواسته هایشان و پاسخ به آنها، گزارشی از فعالیت خود در این مدت و برنامه هایش برای آینده استان را گزارش دهد. به گزارش اتحاد جنوب؛ در ابتدای این نشست خبری، خبرنگاران و مدیران رسانه های استان، خواسته ها و دغدغه های خود را با....

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: استاندار بوشهر پس از گذشت حدود 100 روز فعالیتش در استان، اصحاب رسانه را به دور خود جمع کرد تا ضمن شنیدن دغدغه ها و خواسته هایشان و پاسخ به آنها، گزارشی از فعالیت خود در این مدت و برنامه هایش برای آینده استان را گزارش دهد.

به گزارش اتحاد جنوب؛ در ابتدای این نشست خبری، خبرنگاران و مدیران رسانه های استان، خواسته ها و دغدغه های خود را با استاندار در میان گذاشتند و استاندار نیز به آنان پاسخ گفت.

 

در ادامه خواسته های اصحاب رسانه و پاسخ های دکتر مصطفی سالاری را می خوانید:


بتول سهراب‌پور ـ خبرنگار هفته نامه و سایت خبری تحلیلی اتحاد جنوب:

چند سالی پیش بود که با تشکیل تعاونی مسکن روزنامه نگاران در استان، بنا بود خبرنگاران را با پرداخت ماهیانه 145 هزار تومان صاحب خانه کنند، اما پس از گذشت چند ماه و با تغییر قرارداد، مبالغ اقساط را تا حدی بالا بردند که برای هیچ خبرنگاری مقدور نبود که آن را پرداخت نماید و پس از آن بود که این پروژه متوقف شد و نه تنها خبرنگاران صاحب خانه نشدند بلکه مبالغ پرداختی خود در این مدت را نیز از دست دادند؛ لذا از استاندار محترم و مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر تقاضا می شود پروژه متوقف شده تعاونی مسکن روزنامه نگاران را از هاله ابهام بیرون آورده و مشکل بیش از 100 خبرنگار را حل نمایند.

 

یعقوب علیزاده ـ خبرنگار خبرگزاری ایلنا:

با تاکید بر سخنان خبرنگار اتحاد جنوب، از استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر می خواهم، مشکل مسکن روزنامه نگاران را حل کنند، زیرا ما با عضویت در این تعاونی شانس استفاده از سهمیه مسکن مهر را نیز از دست داده ایم.

 

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر، بحث تعاونی مسکن روزنامه نگاران را پیگیری نموده و راهکار ارائه دهید، چون در این مسئله من اطلاعاتی ندارم و اهل این هم نیستم که صرفا قولی بدهم و اجرا نشود و سری بعد که در خدمت خبرنگاران باشم مورد نقد آنها قرار بگیرم. با ارائه گزارش و راهکار توسط دکتر ماحوزی، هر کاری از دست من ساخته باشد حمایت می کنم تا خواسته دوستان انجام شود.

 

 

کیانی ـ سایت خبری گام نیوز:

دلیل تاخیر 100 روزه در نشست استاندار با خبرنگاران چه بود؟

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

دلیل اینکه پس از گذشت 100 روز از تصدی استانداری بوشهر در جمع اصحاب رسانه حاضر شدم این بود که در این مدت سعی داشتم بیشتر با داشته ها و نداشته ها و ظرفیت های استان آشنا شوم، آگاهی بیشتری نسبت به نیروی انسانی کسب کنم و برنامه های کلی توسعه استان نیز تدوین شود.

 

علی هوشمند، فعال رسانه‌ای:

  یکی از سایت‌های استان تصویر بنده را در کنار استاندار در جشن روز بوشهر منتشر کرده و از آن به عنوان مرکز فساد نام برده است،چگونه ممکن است در مراسماتی که به مدت هفت شب با حضور مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده و دوستان این برنامه‌ها را رصد می‌کردند، به عنوان مرکز فساد نام برده شود؟


 

وی که به شدت از اقدام برخی سایت‌های خبری بوشهر ناراحت و گلایه‌مند بود با حالتی بغض‌آلود با اشاره به پیگیری‌های خود از طریق مراجع قضایی گفت: زنان و دختران بوشهری بدحجاب باشند یا باحجاب دختران ما هستند اما تصاویر آنان توسط افرادی غیربومی در فضای مجازی منتشر شد و این افراد با کلیپ کردن این تصاویر خسارت بزرگی به شهروندان بوشهری از نظر حیثیتی وارد کردند.
این فعال فرهنگی خطاب به استاندار بوشهر اظهار داشت: از آقای استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی استان می‌خواهم این فضای هتاکی را مهار کند.

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

همه ما مسلمان و مخالف کوچکترین عمل خلاف شرع هستیم، اگر در هر عرصه ای کمترین خلاف شرعی انجام شود ما رسالت شرعی داریم امر به معروف و نهی و نهی از منکر به شیوه ای منطقی و معقول که خدا، اسلام و علما بپسندند انجام دهیم. مسایل حاشیه ای ایجاد شده، حساسیت اضافه و یک سری بازی های سیاسی است و من قصد ورود به آنها را ندارم بلکه می خواهم برای استان و مردم کار کنم.

عباس صبوری، مدیر سایت خبری دلیران تنگستان:

  وی با ذکر خاطره‌ای از برادر استاندار بوشهر که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده بود، فضای نشست را عوض کرد و ضمن انتقاد از بد حجابی در کنسرت های "هفته بوشهر" و عملکرد فرماندار تنگستان، حضور استاندار در فیسبوک و گزارش عملکرد از این طریق را مورد نقد قرار داد و گفت چرا به جای ارائه گزارش فعالیت در سایت های خبری استان از فیسبوک که فیلتر شده است استفاده می کند؟

 

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

دکتر سالاری بدون هیچ واکنشی در این زمینه ها، این سئولات را بی پاسخ گذاشت.


حمید آب‌آذر ـ مدیر مسئول هفته‌نامه بهارستان:

کسی به رسانه‌ها دستور ندهد چه بنویسند یا ننویسند، وقتی قانون اساسی حاکم است باید تابع قانون باشیم و دوست نداریم چیزی غیر از قانون اساسی مزاحم کار ما باشد، آرزو دارم خانه مطبوعات احیا شود، در رسانه‌های استان چیزی از مسائل زیر پوست شهر بیان نمی‌شود،

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

 این دولت بنای دستور به رسانه ها را ندارد که چه بنویسند یا ننویسند و قانون حاکم بر روابط ما خواهد بود. حتی جایی که نقد غیرمنصفانه نیز از من بوده، بی پاسخ گذاشته و گلایه نکرده ام تا با سعه صدر فضای پرنشاطی در استان رقم زده شود. الان هم می گویم به فضای آزاد اطلاع رسانی معتقدم و اعلام حمایتم از رسانه ها را نقض نخواهم کرد.

 

سلمان ندومی ـ سرپرست خبرگزاری فارس در بوشهر:

  با سوالی از استاندار در ارتباط با موضوع منطقه آزاد بوشهر گفت: در دولت قبل، استاندار سابق در سفر رئیس‌جمهور به روستای چارک عنوان کرد فقط منتظر امضا رئیس‌جمهور هستیم تا این موضوع اجرایی شود و اینک منطقه آزاد بوشهر چه وضعیتی دارد؟ موضوع دیگری که سال‌ها مسکوت مانده مربوط به شورای اطلاع‌رسانی استان است که یکی دو نشست آن برگزار شد اما فعال خبری از این شورا نیست لذا از استاندار می‌خواهیم نسبت به احیای شورای اطلاع‌رسانی استان اقدام کند.
ندومی همچنین با اشاره به قول مدیرکل ارشاد مبنی بر احیا خانه مطبوعات گفت: اگر قرار است خانه مطبوعات بوشهر مجددا احیا شود انتظار داریم بدون نگاه‌های سیاسی و جناحی، فرصتی برای خبرنگاران فراهم شود تا در این خانه مطبوعات به تبادل اندیشه با هدف حل مشکلات استان بپردازند.
سرپرست فارس در بوشهر در پایان یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در دعوت از خبرنگاران در مراسمات مختلف صورت می‌گیرد نبود بانک اطلاعاتی از خبرنگاران استان است و نبود این بانک موجب شده در این نشست جای خالی ورزشی‌نویسان هم استانی به شدت احساس شود.

ـ پاسخ استاندار بوشهر:
کار ایجاد منطقه آزاد بوشهر به شکل جدی و محرمانه در حال انجام است که در صورت نهایی شدن مسئله، آنرا به اطلاع مردم خواهم رساند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز قول احیای خانه مطبوعات در سال آینده را به خبرنگاران داد.

 

اکبر اقبال مجرد ـ خبرنگار خبرگزاری ایرنا:

تاخیر پروازها، توزیع نشریات را با مشکل روبه رو کرده است، چه اقدامی در این خصوص انجام می دهید؟

 

 

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

مشکل پروازها در همه حوزه های استان بوشهر مشکل ایجاد می کند و برای ایجاد رقابت، شرکت هواپیمایی اترک که بخش خصوصی است در این استان در هفته سه پرواز را انجام می دهد.

 

نوشاد نوشادی ـ مدیر سایت خبری تحلیلی جنوب نیوز:

چه برنامه ای برای اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب دارید؟

 

 

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

این مهم به معنای ریاضت و محدود کردن مصرف نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های ملی است و ما هم در برنامه های خود آن را مد نظر قرار خواهیم داد.

 

حامد فکوری ـ خبرنگار ایکنا :

از استاندار خواستار ساماندهی رسانه‌ها و تدوین ساختار به نگاه وحدت و همدلی برای کمک به استان شد و گفت: برای برنامه های قرآنی  چه میزان اعتبار در نظر گرفته اید؟

ـ پاسخ استاندار بوشهر:

حضور ذهن ندارم که در این زمینه چه میزان اعتبار گذاشته ایم ولی قطعا همانطور که در سال 92 تخصیص اعتبار در این حوزه داشته ایم در سال آینده نیز این تخصیص اعتبار انجام می شود. وی سپس با لبخند به فکوری گفت: نبی اکرم (ص) وقتی قرآن را به مردم آموزش می داد به دنبال اعتبار نبود، خیلی به دنبال اعتبار برای آموزش قرآن نباشید و خواندن و آموزش قرآن را منوط به دریافت اعتبار نکنید. 

 

عبدالرسول میگلی‌نژاد ـ مدیر مسئول هفته‌نامه صدای بوشهر:

بدون حمایت مالی کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری میسر نیست، نشریات از نظر اقتصادی در حال احتضار هستند، فرهنگ تبلیغات در نشریات به ادارات نیز کشیده شود.
میگلی‌نژاد در ارتباط با حواشی کنسرت روز بوشهر نیز عنوان کرد: در روز بوشهر نواقصی وجود داشت اما این دلیلی نمی‌شود کل برنامه‌های هفته بوشهر را به باد انتقاد بگیریم.

 

گفتنی است، استاندار بوشهر بخشی از سولات خبرنگاران را در حین ارائه گزارش فعالیت 100 روزه اش در استان پاسخ گفت و برخی مباحث مطروحه را ترجیح داد بدون پاسخ بگذارد.

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1393/01/07 - 11:56
0
0
درود بر سالاری سلام برماحوزی امیدوارم این جلسات تداوم داشته باشد تا بیشتر از توانمندیهای این عزیزان بهره ببریم
1393/01/03 - 08:16
0
0
باعرض سلام واداب به استانداروخبرنگاران خبرنگاران محترم ومحترمه قبول داريد استانداراستاندارخوب وتحصيل كردي است تمام جوابهاي كه بايد بده درچهارچوب قانون جواب داد آفرين به مرد شجاع وتحصيل كرده وبافكر دشتستاني درود براستاندار
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...