امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1392 - 09:34

ورزش دنیا درسال 1392اتفاقات تلخ و شیرین فراوانی را پشت سرگذاشت که ازماندن کشتی درالمپیک می توان به عنوان یکی ازمهمترین و در عین حال شیرین ترین آنها دست کم برای مردم کشتی دوست ایران یاد کرد.

اتحاد جنوب: صعود ایران به جام جهانی 2014، انتخاب توکیو به عنوان میزبان المپیک 2020وحادثه ای که برای شوماخر قهرمان صاحب نام آلمانی اتومبیلرانی فرمول یک روی داد از دیگر رخدادهای مهم در سال 1392 بودند.


** کشتی در المپیک ماندنی شد

شهریور ماه بود که تکلیف کشتی بعد از چندین ماه پر استرس برای علاقمندان به این ورزش باستانی مشخص شد و کشتی توانست جایگاه خود را در المپیک حفظ کند.

کمیته بین المللی المپیک در زمستان سال 91 تصمیم گرفت ماندن کشتی را به همراه هفت رشته دیگر (اسکواش، بیس بال، کاراته، ووشو، اسکیت، صخره نوردی و موج سواری روی تخته) برای ماندن در برنامه بازی های المپیک به رأی بگذارد و تصمیم نهایی را شهریور سال 92 بگیرد.

فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) نیز در این مدت به کمک کشورهای پیشرو دراین رشته یعنی ایران، آمریکا وروسیه تمام تلاش خود رابه کار بست تا با ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در مدیریت فیلا و همچنین قوانین کشتی، مانع حذف آن از المپیک شود.

این تلاش ها درنهایت جواب دادوکمیته بین المللی المپیک در شهریور 92 تصمیم گرفت کشتی را در المپیک نگه دارد.


** توکیو میزبان المپیک 2020 شد

کمیته بین المللی المپیک در نشست شهریورماه خود در بوینوس آیرس آرژانتین علاوه بر حفظ کشتی تصمیم مهم دیگری هم گرفت.

این کمیته از بین سه شهر توکیو، مادرید و استانبول، پایتخت ژاپن را به عنوان میزبان المپیک 2020 انتخاب کرد.


** باخ بر کرسی ریاست کمیته بین المللی المپیک نشست

در همین نشست انتخابات ریاست کمیته بین المللی المپیک (آی او سی) برای تعیین نهمین رییس این سازمان نیز برگزار شد و توماس باخ آلمانی با کسب حداکثر آرا به جای ژاک روگ انتخاب شد.

** جام کنفدراسیون، پیش درآمدی برای جام جهانی 2014 برزیل

مسابقات جام جهانی بزرگترین و پرطرفدارترین تورنمنت ورزشی بعد ازبازی های المپیک است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود اما یک سال قبل ازبرگزاری هر دوره، مسابقاتی تحت عنوان جام کنفدراسیون ها با حضور قهرمانان شش قاره به همراه میزبان و قهرمان دوره گذشته در کشور میزبان برگزارمی شود تا توانایی کشور برگزار کننده محک زده شود.

جام کنفدراسیون های برزیل نیز باهمین هدف برگزارشد امابرخلاف ادوار گذشته خیابان های برزیل قبل و در جریان مسابقات صحنه اعتراض های مردمی بود. اعتراض هایی که به دلیل افزایش بهای حمل و نقل عمومی در برزیل آغاز شد و بعدپای هزینه های هنگفت برگزاری جام جهانی و توجه ناکافی دولت به خدمات عمومی چون آموزش و پرورش و سلامت را به میان کشید.

در پایان این رقابت ها تیم ملی فوتبال برزیل با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم ملی اسپانیا، به مقام قهرمانی رسید.


** صعود ایران و 31 تیم دیگر به جام جهانی 2014

اواخر آبان ماه چهره 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 مشخص شد و بعد از قرعه کشی این رقابت ها تیم ملی ایران در گروه F با تیم های آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروه شد.


** جام جهانی کشتی در تهران

مسابقات جام جهانی کشتی قبل از نشست بوینوس آیرس به میزبانی تهران برگزار شد و در پایان کشتی گیران 10 کشور مطرح کشتی دنیا دست در دست یکدیگر روی تشک ایستادند تا حمایت خود را از این رشته اعلام کنند.


** نبرد روی ریل

آمریکا به عنوان یکی از سه کشور مطرح در عرصه کشتی در تلاش برای حفظ این رشته درالمپیک، مسابقاتی را تحت عنوان«نبرد روی ریل» ترتیب داد. مسابقاتی که با حضور سه قدرت برترکشتی دنیا یعنی ایران،آمریکا و روسیه روز 15مه (25 اردیبهشت) در سالن واندربیلت در ترمینال بزرگ مرکزی شهر نیویورک برگزار شد.

دراین رقابت هاآزادکاران ایران موفق شدند با اقتدار و با نتیجه 6 بر یک تیم آمریکا میزبان خود را شکست دهند.


** گواردیولا رسما به بایرن مونیخ پیوست

گواردیولا در بارسلونا با کسب سه قهرمانی در چهار فصل لالیگا و دو قهرمانی و با رسیدن به نیمه نهایی در چهار فصل لیگ قهرمانان اروپا، دوران طلایی را رقم زد.

وی در نهایت پس از کسب چهارده عنوان قهرمانی در چهار سال این تیم را ترک کرد و با امضای قراردادی سه ساله به بایرن مونیخ پیوست.

وی در تابستان کار خود را با بایرن مونیخ در حالی آغاز کرد که نخستین جلسه تمرین او در ورزشگاه آلیانس آره نا با استقبال بی نظیر هوادارانش روبرو شد.


** سفر بلاتر به فلسطین

سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا)تیرماه با هدف رفع مشکلات فوتبالیست های فلسطین به این کشور رفت و در این سفر میزبانی کنگره فیفا در سال 2017 را به فلسطین اعطا کرد.


** سفر بلاتر به ایران

آبان ماه نیز شاهد سفر تاریخی سپ بلاتر رییس فیفا به ایران بود. سفری که بازتاب گسترده ای دررسانه های جهان داشت.بلاتر دراین سفر دو روزه با حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز دیدار کرد.


** دوپینگ دو دونده مشهور آمریکایی و جاماییکایی

اواخر تیرماه تایسون گای دونده سرعت صاحب نام آمریکا و آسافا پاول رکوردار سابق دوی 100 متر جهان از جاماییکا دوپینگی اعلام شدند.

پاول قبل از یوسین بولت آخرین فردی بود که رکورد سریعترین زمان در دوی 100 متر را در سال 2008 در اختیار داشت.


** رکابزن بریتانیایی قهرمان صدمین دوره توردوفرانس شد

درهمین ماه عنوان قهرمانی درصدمین دوره رقابت های دوچرخه سواری توردو فرانس به کریس فروم بریتانیایی رسید.این دومین قهرمانی متوالی یک بریتانیایی در معتبرترین رقابت های دوچرخه سواری جهان بود.


** دو و میدانی قهرمانی جهان

چهاردهمین دوره مسابقات جهانی به میزبانی مسکو برگزار شد و با قهرمانی روسیه به پایان رسید.

در این دوره از رقابت ها دوندگانی از 206 کشور در 42 ماده به رقابت پرداختند و سه رکورد جهانی در سه ماده جا به جا شد.

یوسین بولت دونده مطرح جاماییکایی نیز به سه مدال طلا در 100 متر، 200 متر و 4 در 100 متر رسید.


** دنیا به خاطر مرگ ماندلا در سوگ نشست

اواسط ماه آذرمرگ نلسون ماندلا قهرمان مبارزه باتبعیض نژادی و رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، دنیا و حتی جهان ورزش را به سوگ نشاند.

به همین مناسبت پرچم تمامی 209کشورعضو فیفابه حالت نیمه افراشته درآمد و تمامی مسابقات بعد از این اتفاق با یک دقیقه سکوت آغاز شد.


** توپ طلای فیفا به رونالدو رسید

طبق روال هر سال مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در دی ماه برگزارشدو کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید موفق شد در رقابت با لیونل مسی و فرانک ریبری توپ طلای فیفا را به خود اختصاص بدهد.


** خداحافظی الکس فرگوسن بعد از 27 سال

سر الکس فرگوسن روز هجدهم اردیبهشت 92از دنیای مربیگری در تیم منچستر یونایتدخداحافظی کرد. وی نوامبر سال 1986 زمام امور این تیم را برعهده گرفت و در این 27 سال با شیاطین سرخ به 36 مقام قهرمانی رسید.


** گرت بیل گران ترین بازیکن جهان

گرت بیل ولزی پس از طولانی ترین ماجرای نقل و انتقال یک بازیکن سرانجام اوایل شهریورماه باامضای قراردادی شش ساله در ازای مبلغ هنگفتی از تاتنهام راهی رئال مادرید شد.


** مایکل شوماخر به کما رفت

اوایل دی ماه مایکل شوماخر قهرمان صاحب نام اتومبیلرانی فرمول یک از آلمان دریک حادثه اسکی در ارتفاعات آلپ فرانسه دچار حادثه شد و به دلیل ضربه مغزی به کما رفت. وی بعد از انجام دو عمل جراحی مدت سه هفته را در کمای مصنوعی سپری کردوپزشکان هم اکنون تلاش می کنند به تدریج وی را از حالت کما خارج کنند.


** پلنگ سیاه با دنیا وداع کرد

اوزه بیو اسطوره 71 ساله فوتبال پرتغال که لقب پلنگ سیاه را یدک می کشید و ازاو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور یاد می شد، روز پانزدهم دی درگذشت.

اوزه بیو در تیم ملی پرتغال و باشگاه لیسبونی افتخارات زیادی را کسب کرد و هفت بار جایزه بهترین گلزن لیگ پرتغال را به خانه برد؛ دو بار برترین گلزن قاره اروپا شناخته شد و یک بار در سال 1965 توپ طلا را تصاحب کرد.

او در مجموع یازده جام قهرمانی با بنفیکا فتح کرد و در 294 بازی برای این تیم 316 گل زد. اوزه بیو 64 بازی ملی هم برای تیم ملی پرتغال انجام داد.


** جنجال بر سر جام جهانی قطر

انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022ازهمان ابتداباجنجال های فراوانی همراه بود. ابتدا بسیاری از برگزاری جام جهانی در کشوری که تابستان های بسیار گرمی دارد انتقاد کردند. اخیرا نیز موضوع مرگ کارگران نپالی مطرح شده است که به دلیل شرایط نامساعد کاری در پروژه های جام جهانی جان خود را از دست داده اند.


** تماشاگران برزیلی سر داور قاتل را بریدند

یکی ازتراژیک ترین اتفاقات سال گذشته بریده شدن سر یک داور به دنبال کشته شدن یک بازیکن آماتور در فوتبال برزیل بود.

دراین اتفاق تماشاگران دریکی ازمسابقات فوتبال برزیل سرداوری که یک بازیکن آماتور را به خاطر تمرد از دستور او برای خروج از زمین به ضرب چاقو کشته بود، از بدنش جدا کردند.


** المپیک سوچی

بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی در سال 2014 از 18 بهمن تا 4 اسفند به میزبانی شهر سوچی روسیه و با حضور بیش از 2800 ورزشکار از 58 کشور جهان برگزار شد.درپایان این بازی ها کشور میزبان با کسب ۱۳ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۹ مدال برنز در صدر جدول توزیع مدال ها قرار گرفت./ب1
ایرنا


کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 6 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...