امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1392 - 17:11

درد امروز جامعه ي ما تنها درد بي مهري به شهيد غضنفرالسلطنه برازجاني يا بد دفاع كردن از شهيد چمران نيست. ما كوتاهي و كم لطفي در معرفي سرداران شهيد دوران دفاع مقدس خود را نيز به اوج رسانده ايم. اين كمترين در دوره اي هرچند بسيار اندك ، توفيق نبرد در ركاب آن سرداران نامدار ايراني در دوران تهاجم رژيم بعث عراق به خاك پاك ايران اسلامي را داشته ام و از نزديك با منش و...

اندر حكايت مظلوميت مردان بزرگ/ غضنفرالسلطنه

محمد باقر عباسي سملي:
كسب عنوان بزرگي و درخشش بر ستيغ تابناك تاريخ از جمله آرزوهاي ارزشمند و متعالي جامعه ي بشري از ديرباز بوده، هست و خواهد بود. ليكن صعود از قله ي انسانيت مسيري بس دشوار است، كه همگان را بدان راه نيست و تنها انسان هايي موفق به فتح اين اوج مي شوند كه در ظرف زمان و مكان خويش نمي گنجند، و از بد حادثه رمز و راز مظلوميت اين بزرگان نيزهمين فرا زماني زيستن آنان است.
و جالب اينجاست كه كساني را كه در حق اين بزرگان ستم روا مي دارند را نيز نمي توان و نبايد متهم و مقصر پنداشت و شماتت كرد، زيرا انسان هاي فرو زماني، به دليل اينكه قادر به درك همنوعان فرازماني خويش نيستند، در ترسيم سيما و تصوير آنان معمولا به اشتباه افتاده دچار افراط و تفريط مي شوند. يا آنان را مبراي از هر نوع عيب و ايراد پنداشته، چنان بزرگشان مي كنند كه از دسترس خارج مي شوند و عملا بلا استفاده مي مانند. يا چنان تحقيرشان مي كنند كه رغبت رجوع به آنان از جامعه سلب مي گردد. كه هر دو حالت با فلسفه و راز بزرگي شخصيت هاي تاريخي در تضاد است.
شايد اشارت به روايت حضرت مولانا از داستان پيل هندوستان، در تبيين حقيقت، خالي از لطف نباشد. آنجا كه هركسي وجهي از پيل را لمس مي كند و پيل را مطابق فهم و تجربه ي خويش تشريح مي نمايد. يكي آن را مانند ستون و ديگري مانند بادبيزن و ... ، دليل روايت هاي گونه گون ، ناقص و بعضا متضاد از يك موجود توسط چند نفر، عدم ديد و بصيرت لازم به دليل قرار گرفتن پيل در تاريكي است. حال نگاه و قضاوت فروزمانيون به فرا زماني ها نيز به دليل خارج بودن بزرگان از شعاع ديد انسان هاي فرو زماني امثال اين كمترين، نمي تواند غير از اين باشد.
اما آنچه باعث نگارش اين مطلب شد، از يك سو بحث ادامه دار نصب تنديس شهيد غضنفرالسلطنه برازجاني آن سردار نامدار مبارزه با استعمار پير انگليس در شهر و خانه خويش است، كه اين روزها در صدر دغدغه وطن پرستان مسلمان عزيز دشتستاني قرار دارد. و از سوي ديگر انعكاس خبر نصب تنديس سردار شهيد دكتر مصطفي چمران، آن انساني كه به حق بايد او را از استثنائات تاريخ معاصر نه تنها ايران بلكه جهان به شمار آورد، در ميدان شهيد چمران شهر برازجان است.
اين كمترين در زماني كه مسئوليت ميراث فرهنگي استان را در دولت نكونام اصلاحات بر عهده داشتم، وقتي براي زيارت و بازديد از مرقد مطهر امامزاده شاه پسر مرد و چند اثر تاريخي ديگر به مناطق شرقي دشتستان رفته بودم، براي اولين بار توفيق زيارت مقبره ي شهيد غضنفر السلطنه برازجاني نصيبم شد. و با مشاهده ي وضعيت رقت بار مقبره اين مرد بزرگ آه از نهادم بر آمد. در همان لحظه يكي از اعضاي تيم فني همراه كه آرشيتكت زبردستي بود، خواستم تا با طراحي نمادي در خور شان ، مقبره شهيد غضنفر السلطنه را از آن وضعيت خارج نمايد. هرچند امكانات آن روز ما قادر به معرفي جايگاه آن شهيد والا مقام نبود ، اما تداوم وضعيت پيشين نيز از ديد بنده گناهي بود نابخشودني.
در همان زمان نيز با نشستي با مسئولان وقت دشتستان پيگير احداث نمادي در شهر برازجان شدم كه با استقبال چنداني مواجه نشد، ليكن سنگ بنايي شد، تا ساير علاقمندان به نكوداشت بزرگان اين ديار پيگير آن باشند. پيشنهاد من در آن زمان همين ميدان شهيد چمران بود براي نصب نماد شهيد غضنفر السلطنه در كنار نماد شهيد چمران.
و امروز باز به عنوان يك شهروند علاقه مند به تاريخ و فرهنگ اين ديار از اعضاي محترم شوراي شهر و شهردار محترم برازجان درخواست مي نمايم و در تكميل آن پيشنهاد مي كنم ، ميدان شهيد چمران به ميدان سرداران يا ميدان شهدا تغيير نام يابد، تا نه تنها امكان نصب تنديس شهيد غضنفر السلطنه بلكه فرصتي جهت نصب تنديس سرداران شهيد دشتستاني دوران دفاع مقدس، نيز در اين ميدان مركزي شهر كه در مجاورت يك اثر ارزشمند تاريخي نيز قرار گرفته است فراهم شود.
نگارنده يك جو ترديد ندارد كه اگر امروز سرداران شهيد مصطفي چمران، غضنفرالسلطنه برازجاني و سرداران شهيد دوران دفاع مقدس، در قيد حيات بودند، همگان دست در دست و پشت به پشت هم در مسير تعالي اين مرز و بوم گام بر مي داشتند. همانگونه كه در اين مسير سوختند تا به ظلمات ما روشني بخشند. پس روا نيست كه با ايجاد تقابل بين سرداران ملي و محلي از قدر و منزلت هر دو در بين علاقه مندان به آن عزيزان بكاهيم.
آن هم در زماني كه اگر نگوييم دشمنان ، رقيبان ما بر بال امواج شبانه روز زير و بم تاريخ و فرهنگ و هويت ما را نشانه رفته در مي نوردند. رقيبان تهي دست از پيشينه ي فرهنگي و تاريخي با جعل هويت براي خويش، با زبردستي تمام ، همه هويت ما را به زير سوال مي برند.
اين روز ها در غرب زمان برگزاري اهداء جوايز اسكار است، آيا نبايد اندكي در عمل كرد خود تامل كنيم ، و ببينيم كه چگونه غربي ها با چهره سازي از هنرپيشه هاي خود مشغول الگو سازي براي جوانان ما هستند ، آنگاه ما با الگوهاي تاريخي و فرهنگي خود چه مي كنيم؟ آيا زمان تجديد نظر در عملكرد مخرب هويت ، تاريخ و فرهنگ ما فرا نرسيده است. مخاطب اين مطلب قبل از همه خود اين كمترين است و فرد يا گروهي خاص را منظور نظر ندارد.
من از دوران كودكي و نوجواني از ارادتمندان شهيد چمران بوده و هستم ، و اكنون كه بيشتر مطالعه مي كنم بيشتر به حسن انتخاب الگوي خويش پي مي برم و شكوه و عظمت شهيد چمران بيش از پيش برايم هويدا مي گردد. چند روز پيش در پي يك تحقيق در حوزه تخصصي خويش به جمله اي از شهيد چمران برخوردم كه حيف است آن را در اينجا براي شما ذكر نكنم.
در اوايل انقلاب كه بحث برتري تعهد بر تخصص يا بالعكس زياد داغ بود و طيف عظيمي از متخصصين نامدار ما نيز از دم تيغ تحجر طيفي خاص ( كه متاسفانه هنوز هم در جامعه وجود دارند) گذشتند. شهيد چمران جمله اي دارد كه بايد آن را با آب طلا زينت داد و بر سردر تمام ادارات ما نصب كرد. شهيد چمران در همان بحبوحه مي فرمايد :
" شما مي گوييد تقوي از تخصص برتر است ، قبول من هم مي پذيرم ، اما مي گويم كسي كه عهده دار كاري مي شود كه در آن تخصص ندارد بي تقواست."
بايد فرازماني ها را تنها در افق فرازماني ها ديد و به قضاوت نشست. شهيد چمران پس از شهادت شهيد دكتر شريعتي به دست تروريست هاي برون مرزي ساواك ستم شاهي، مرثيه اي براي معلم انقلاب مي سرايد كه خواندنيست. در بخشي از اين مرثيه آمده است " ... اي علي ، تو نماز مني ، همانگونه كه نماز مرا به ياد خدا مي اندازد ، ياد تو نيز مرا به ياد خدا مي اندازد..."
جالب است بدانيم كه شهيدان دكتر چمران و دكتر شريعتي در طول عمر كوتاه اما سراسر بركت خود ، هرگز موفق به ملاقات حضوري نمي شوند. اما چمران بزرگ شريعتي بزرگ را اينگونه كه آمد به تصوير مي كشد. چون هر دو فرازماني زيسته اند.
من از قول پيشينيان شنيده ام  كه قاتل نگون بخت شهيد غضنفرالسلطنه گفته بود : " تنها كسي كه به فرمان من به قتل رسيد و بر قتل او گريستم شهيد غضنفر السلطنه برازجاني بود. زيرا عظمت روح و اوج دانش و جوانمردي او بر من پوشيده نبود. ليكن از سر اجبار حكومت او را كشتم. و ادامه مي دهد كه اگر بجاي كشتن غضنفرالسلطنه مجبور به انجام فلان كار ( كه ذكر آن در اينجا بدور از شان است) مي شدم تحملش برايم آسان تر از قتل مردي به بزرگي غضنفر السلطنه بود."
درد امروز جامعه ي ما تنها درد بي مهري به شهيد غضنفرالسلطنه برازجاني يا بد دفاع كردن از شهيد چمران نيست. ما كوتاهي و كم لطفي در معرفي سرداران شهيد دوران دفاع مقدس خود را نيز به اوج رسانده ايم. اين كمترين در دوره اي هرچند بسيار اندك ، توفيق نبرد در ركاب آن سرداران نامدار ايراني در دوران تهاجم رژيم بعث عراق به خاك پاك ايران اسلامي را داشته ام و از نزديك با منش و روش اين عزيزان تا حدي آشنايم و اوج عظمت روح و به مهار كشيدن تمام تمنيات دنيايي آنان را از نزديك نظاره كرده ام.
اما امروز چند جلد كتاب در معرفي حقيقت روح آنان نوشته ايم. خوشبختانه جمع كثيري از اين عزيزان، هرچند بازنشسته و از ياد رفته ، اما در ميان ما زندگي مي كنند. در الگو سازي از آنان براي نسل جوان چه كرده ايم. آيا جوانان ما امروز اين سرداران در قيد حيات را به اندازه ي فلان خواننده، فوتباليست يا هنر پيشه ي غربي مي شناسند.؟ نگارنده قصد جسارت به حرفه هاي پيش گفته را ندارد و براي همگان احترام قائل است. بحث بر بي مهري به بزرگان خويش است.
همين سردار حاج حسين كارگر، اين سردار نامدار ايراني ( كه البته شايد تاريخ در آينده قدر او را بشناسد) امروز چه نام و نشاني در رسانه هاي ديداري ، نوشتاري و مجازي ما دارد. آيا با خود انديشيده ايم كه ساختن تنديسي از اين يادگار دفاع و شهادت و ايثار در زمان حيات آن عزيز و نصب آن در ميدان (پيشنهادي) سرداران برازجان به عنوان يك افتخار استاني در كنار نماد سرداران دشتستاني و ملي چه تاثير مثبتي بر نسل جوان مي تواند به جا بگذارد.
آيا گمان مي بريم در زماني كه چهار گوشه ي مرز هاي ما شعله هاي كينه و حسد بدخواهان ايران و نظام اسلامي زبانه مي كشد، بي مهري به بزرگان، جز زيان چيزي را براي ما به ارمغان خواهد آورد؟ براستي ستيز با خود چرا ، تا كي و تا كجا.؟
در پايان با ذكر غم سروده اي از خود مطلب را به پايان مي برم و همگان را به خداي بزرگ مي سپارم .

پيشه ام گر كه شود كوبش بر نشتر مشت
نزد من سهل تر از هم سخني با سفها
آخر اين درد مرا خواهد كشت
درد دريوزگي عالم و جهل رقبا

 

بار خدايا به شكوه و جلالت قسم كه ما واماندگان قافله ي عشق را بيش از اين شرمنده ي شهدايمان نفرما.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/12/27 - 21:22
0
0
کسانی مثل داریوش چه میفهمند تاریخ و گذشته یک ملت و یک قوم چه ارزشی دارد همینها چند سال دیگه شهدای انقلاب را هم انکار میکنند .
1392/12/26 - 17:58
0
0
آقای داریوش متاسفم برای اینکه بدون مطالعه مطلب گذاشتی.
1392/12/25 - 13:51
0
0
با اجازه اقا یاخانم زمان
سنگ بد گوهر اگر {کاسه } زرین بشکست......................چون شیشه زرین نیست
1392/12/25 - 07:54
0
0
سنگ بد گوهر اگر شیشه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نکند
1392/12/23 - 12:09
0
0
سرکار خانم مژده گرامی ازاین که این برادر کوچک خود رامورد لطف قرار داده اید بی نهایت سپاسگزارم .خواهر محترمه اگر چه این حقیر کمترین سراپا تقصیر خود محتاج ونیازمند پند واندرزم اما برادر عزیزمان داریوش خان ودگر داریوش های که یقینا وجود خواهند داشت و بر اثر جوانی وکم تجربه گی گاه ناسنجیده چنین سخن میگویند برشما ودگر خواهران وبرادران بزرگوار است که باارشاد وراهنمایی ، ارایه نقشه راه ومعرفی کتب تاریخی هدایت گرشان باشید و ایمان داشته باشیم که این برادر غزیزمان وسایر نوجوانان وجوانانی که نه زمان حمله وقشون کشی {بریتانیای کبیر} وادوات مدرن وپیشرفته انزمان انان وقلت امکانات مردم دشتستان اما شجاعت ودلیرمردی شیرمردان وشیرزنانش ونه حتی حمله دمنشانه {بعثیهای }چند ساله اخیر به کمک بیشتر قدرتهای جهانی ودفاع جانانه مردم این مرزوبوم رادرک کرده ونه زحمت مطالعه احوالات رزمندگانی که قفس تن را شکسته وجان شیرین خود را فدای ایران اهورایی کرده اند را کشیده ونه حوصله شنیدن حرفهای معمرین را بخود داده اند خیلی بعید نیست .
1392/12/22 - 21:32
0
0
داریوش جان لطفا به روستای چاه کوتاه برو وتندیس شیخ حسین خان چاه کوتاهی را نگاه کن وبدان که خان بودن مانع از مبارزات یک انسان نیست !!!!!!!
1392/12/22 - 14:07
0
0
جناب آقای حسین برازجانی از اینکه چنین زیبا به داریوش پاسخ داده اید بسیار سپاسگزارم ومایه مباهات بنده است که همشهریان روشنفکر و آزاده ای چون شما دارم.امیدوارم آقای داریوش نیز ادبیات خویش را عوض کنند و با مطالعه صحبت کنند. چون فرق انسان با حیوان قدرت تفکر و تعقل است.
1392/12/21 - 21:28
0
0
آقا داریوش شما نام یک پادشاه بزرگ را بر خود گذاشته ای ولی متاسفانه از نظر فکری ترقی نکرده ای تا زمانی که افرادی مثل شما دراین شهر که باتندیس مبارز و میراث فرهنگی و رقص آب مخالف هستید وجود دارد شهر ما هیچ ترقی نخواهد کرد!!! و ما فقط نظار گر ترقی شهرهای همجوار خواهیم بود چشمت را باز کن و ببین شهرهای دیگر برای مبارزانشان چقدر احترام قائلند و بعد در نظام مقدس جمهوری اسلامی هرکس به هر نامی مبارزات و خدمات داشته است از او تجلیل و قدردانی شده است چرا نمی خواهی بفهمی متوجه شدی ؟
1392/12/21 - 16:46
0
0
آقا داریوش شما بجای کامنت بی مطالعه چند کتاب تاریخ را بخوان تا واقعیت را بدانی که چه کسانی مبارزات وخدمات داشته اند وخان بودن ایشان در آن زمان باعث شد که مخارج 300 نفر را از فشنگ و تفنگ تا مواد غذائی وسایر مهمات جنگ را فراهم و عازم میدان نبرد با قشون انگلیس در سر بست چغادک شد و تا آخرین نفر با سپاه انگلیس در نبرد بود ومدتی هم با ارتش رضاشاهی در پشتکوه برازجان به مبارزه پرداخت تا اینکه سر انجام به شهادت رسید .
1392/12/20 - 22:02
0
0
اقا داریوش عزیز چرا اینگونه می فرمایید اول مگر شهید برنا میرزا محمد خان درحال حاضر دارای کدام پست ومقامی است ویانواده گان ونبیره های ایشان کدام نان ونوا را تقسیم میکنند که بشما سهمی نرسیده در ثانی حضرتعالی باکدام سند یامدرک وبدون رای گیر ی ورفراندم رسمی ویا حتی تحیق وبررسی میدانی به چنین نتیجه ای رسیده اید که اکثریت مردم از شهیدی که بدستور رضاشاه بشهادت رسید وشما ایشان راخان سلطنتی نام میبرید ناراضیند انشاالا خداوند بشما فرصت مطالعه ی چند جلدازبیشمار کتابها ی تاریخی که در احوال بزرگان ومبارزین دشتستان بخصوص ان شهید والا مقام نوشته شده راعنایت فرماید
1392/12/20 - 17:59
0
0
آقای دایوش اگر شما تاریخ مبارزات وخدمات شهید میرزا محمدخان را مطالعه کنیدخوا هید دانست که ایشان باشاهان میانه خوبی نداشته است وحتی علیه رضا شاه قیام نمود که بدستور رضاشاه به شهادت رسید !!!!! بنا براین شما بجای قضاوت بدون مطالعه یهتراست که تاریخ مبارزات ایشان را مطالعه کنید اگر به شهرهای مشهد اردبیل سیستان وبلوچستان رفتید به تندیس این پادشاهان نگاه کنید تا بدانید که پسوند سلطنه مانع از خوب بودن یک انسان نیست و بعد اگر ایشان خان بوده است یک خان متدین ، مبارز ، و بنیانگزار فرهنگ شهر برازجان بوده است
1392/12/20 - 13:34
0
0
جناب داریوش فکر کنم شما خیلی از چیزها را نمی فهمید!!!!!
1392/12/19 - 15:51
0
0
ما بازاریان و کسبه ازاین که بعضی از افراد شورای شهر تندیس سردار شهید میرزا محمد خان براز جانی را نصب نمی کنند اعتراض خودرا اعلام میداریم وخواهان هر چه سریعتر نصب تندیس این شهید مبارزمیباشیم
1392/12/19 - 15:15
0
0
غضنفرم شده وسیله ای برای اینکه بعضیا خودشونو مطرح کنن وبه نون ونوایی برسن.اکثریت مردم برازجان ازنصب مجسمه این خان سلطنتی ناراضی اند چرا نمی فهمید.
1392/12/18 - 16:56
0
0
مردم خونگرم ومتعصب دشتستان من اطلاع کامل دارم که بعضی از افراد شورای شهر برازجان بانصب تندیس مبارز دشتستان مخالف هستند ولی چون مجوز نصب از طرف شورای تامین استان صادر شده است مکان نصب تندیس را بهانه قرار داده اند وبه عناوین مختلف اشکال تراشی می کنند که تندیس این شهید مبارز نصب نشود برای مثال فرماندار محترم شهر اعلام نماید که تندیس رادر مکانی مناسب نصب نمایید بعد شما متوجه گفتار من با شید صحت وثقم گفتار من مشخص خواهد شد بعضی از افراد شورای شهر هنوزاز فرماندار قبلی دستور می گیرند زیرا انتخاب شدن خود را مدیون ایشان می دانند و خواست مردم برایشان اهمیت ندارد !!!!!!!
1392/12/17 - 16:59
0
0
برادران عزیز وخواهر محترمه اعضای شورای اسلامی شهر عزیزبرازجان با عرض سلام شما ادعا دارید نمایندگان واقعی مردم هستید که خوشبختانه همینگونه هم هست و بارها تک تک شما نظر موافق خود را درتایید نصب تندیس شهدمیرزا محمد اعلام نموده اید اما نه بصورت گروهی وصدور یک بیانیه رسمی واین فکر در شهروندان القا شده که نکند احدی از شما خدای ناخواسته عقیده ای جز رای اکثریت مردم دارید ودر حال حاضر هم که شایعاتی مبنی بر نصب تندیس از جلو کاروانسرا به محل دیگر که خواسته مردم نیست قوت گرفته باز عده ای قصد دارند این توب را بزمین شما بیندازند ومصبب این جابجایی مثل ورودی جاده بوشهر ومکانهای دیگر شما را مقصر قلمداد کنند خواهشمندم هشیارانه عمل کنید وچنانچه خواهان این حرکت مخالف بارای مردم خودتان نیستید رسما نظر خودتان را جهت ارامش واطمینان مردم اعلام نمایید.
1392/12/17 - 13:35
0
0
lآقای محسن برازجانی ضمن تشکر از تعصب شماشورای تامین استان دستور نصب تندیس راداده است ولی مکان نصب را اعلام نکرده است این خبر تایید نشده ممکن است از طرف بعضی افراد شورا که خودشان مخالف نصب تندیس هستند اعلام شده باشد !!!!!!
1392/12/17 - 11:02
0
0
خبرها حکایت شایعاتی رادارد که جناب ترک زاده عضوشورا در جمعی گفته است بدستور شورای تامین استان با نامه دستور ی که داده اند شورا حق نصب تندیس در کنارکاروانسرا و میدان ورودی شهر ازسمت بوشهر را ندارد خواهشا فوری بررسی شود اگر واقعیت دارد ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1392/12/17 - 08:36
0
0
باتشکر وقدردانی ازمطالب ارزشمند جناب آقای سملی موقعی که میرزا محمدخان به دستور رضاشاه بازبان روزه در گردنه امام زاده شاپسر مرد غریب وار به شهادت رسید مردم خداپرست امام زاده در حالی که اشک میریختند ایشان را بخاک سپردند و زن وفرزند اایشان پس از مدتی سرگردانی درکوهستان سرانجام درحالی که شخصیت بزرگی راازدست داده بودند با غم وانده فروان به قلعه دربرازجان که ازدست نیروهای رضاشاهی ویران شده بود بر گشتند آن زمان با مظلومیت کامل وشهامت وشجاعت و سرانجام به شهادت رسیدن ایشان گذشت اکنون که پس از سالیان دراز انتظار کشیدن مردم دشتستان انتظار نصب تندیس این شهید مبارز را دارند افرادی ناآگانه وبدون مطالعه تاریخ از نصب تندیس این شهید دورازو شهر ودیار جلو گیری می کنند وهمنطور که مظلومانه به شهادت رسید ظالمانه حق ایشان درفیلم دلیران تنگستان که درسال 1353 تهیه گردیدضایع شد !!!!!!
1392/12/16 - 11:07
0
0
جناب آقای سملی دلنوشته ات را خواندم و لذت بردم.کاش در مدتی که افتخار در کنار شما بودن را داشتم بیشتر میشناختمت و بهت نزدیکتر میشدم.جناب آقای سملی بی شک تندرویی و افراط که شاید یادگاری شوم از جریان انحرافی و سودجو است امروز یکی از مشکلات حاد ایران عزیز ما گردیده است که در وهله نخست همه آحاد مردم چوب آن را خورده اند و در مراحل بعد بزرگان ما نیز از آن در امان نماده اند چنانچه مسائلی در شهر مقدس قم برای ریاست محترم مجلس رخ داد و .....جای بسی تاسف است که بخاطر مسائل دنیایی و سودجویی بخواهیم اینگونه عمل نماییم و هرچه در راستای منافع ماست ارزش و هرچه خلاف آن است ضدارزش تلقی گردد.ایران عزیز وسرافراز به همه فرزندان و سرداران شهید خویش چون سردار شجاع ولی مظلوم ما شهید میرزا محمدخان میبالد.امیدوارم اعضای محترم شورای شهربرازجان تا قبل از شروع سال جدید با نصب تندیس سردار شهید ما مقابل کاروانسرا ،شادی عید را در کام مردم ومسافران نوروزی دوچندان نمایند.
1392/12/15 - 18:18
0
0
اصلا" تمام مقاله های استاد عباسی سملی حرف مردم مظلوم و فرهیختگان دلسوز استان است . قلمت زبان دردمندان استان است . یا علیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
1392/12/13 - 20:26
0
0
درود بر جناب عباسی که بسیار متین و پر معنا نوشته اید. ما مردم شهرستان دشتستان خواستار این هستیم که تندیس میرزا محمد خان برازجانی را کنار کاروانسرا نصب کنند تا تلفیق جلوه کاروانسرا و تندیس میرزا بیانگر شخصیتی قهرمان و تاریخی باشد و کسانی که از برازجان و از کنار کاروانسرا میگذرند با نیم نگاهی گذرا بدون اینکه تابلویی را بخوانند به وجود قهرمانانی تاریخی در این خطه از ایران پی ببرند. ما مردم شهرستان دشتستان به شکوه و بزرگی شهید چمران هم احترام میگذاریم و تقاضا میکنیم نام و تندیس شهید چمران همیشه بر این میدان جلوه گر باشد.
عذر خواهی میکنم از طرف مردم شهرستانم صحبت میکنم زیرا میدانم در این مورد اکثریت قاطع همین نظر را دارند و نظرات مخالف هم با ذکر دلیل محترم خواهد بود.
1392/12/13 - 18:58
0
0
درود بر عباسی سملی بزرگ . من نمی دانم چرا در این استان از بزرگانی چون عباسی سملی استفاده نمی شود ای کاش می دانستم . البته تا اندازه ای می دانم چون ایشان را تا آنجا که من می شناسم اهل ... نیست لذا از این انسانها در طول تاریخ به نحو شایسته استفاده نشده است امیدوارم که از این عزیز هم استانی در جایی که در خور شأن ایشان باشد استفاده شود تا مردم از وجودش بهره مند شوند
1392/12/13 - 13:22
0
0
بادرود بر درد نویسنده ومردم برازجان که منتظر شورای شهر هستند که تندیس این شیرمردجنوب را جلو کاروانسرا نصب کنند و اما انتظار تاکی؟؟؟؟؟/
1392/12/13 - 11:21
0
0
آقای عباسی ضمن تشکروقدردانی از مطالب شما خواسته مردم دشتستان نصب تندیس شهید میرزا محمد خان جلو کاروانسرای مشیر میباشد چون قدمت دژ با شخصیت میرزا زیبنده میباشد بنابراین میدان شهید چمران متعلق به چمران میباشد .
1392/12/13 - 10:11
0
0
من نوشته هاي شما را با حوصله خواندم . ميدان شهدا نامي مناسب مي باشد .با اميد كه روزي فرا رسد براي نامگذاري ميداني در شهرمان همگان را به زحمت نياندازيم . ......
1392/12/13 - 09:56
0
0
کو گوش شنوا سپاس اقای عباسی
1392/12/12 - 20:53
0
0
آقای عباسی! ضمن تایید گفته هایتان توجه باین نکته بی مصرف نیست همین نوشته شما مخالفان نقابداری دارد که روزی به دشمنی با تو خواهد رسید.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...