امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 10 اسفند 1392 - 23:19

آقای پرآور! شما هرگز به سوال خبرنگار اتحاد جنوب پاسخ لازم را ندادید تا برداشت مردم از بیانات شما همچنان در هاله ای از یاس و نو امیدی باشد، چون اکثریت برازجانیها و دشتستانیها می دانند که توقف پروژه مربوط به تفکر و خواست اعضای شورای اسلامی می باشد و گرنه مردم با یک دلی و همراهی....

آقای پرآور مصاحبه شما راه گشا نبود

سروش اتابک زاده:
چند سال پیش که شورا و شهرداری برازجان تصمیم گرفتند از سردار شهید غضنفرالسلطنه مجسمه ای بسازند تا امروز این جمله کلیشه ای دایم از سوی آن دو نهاد به مناسبت های مختلف عنوان می شود:
تندیس باید در محدوده ای که در خور شان و مقام وی باشد نصب گردد. مگر مردم خواستار بر پایی مجسمه در یک جای دور افتاده، نازیبا و غیر امن بوده اند که امروز طی گذار از ساخت تا انبار کردنش چنین عنوان می شود. یاد آوری این نکته ضرورت دارد که وقتی (بختیاری) شهردار برازجان بود، یعنی اوایل انقلاب نامه ای از سوی اینجانب، دکتر مالکی و عبدالرسول خلیل نژاد برای تبیین شخصیت انسانی و فرهنگی، دلیر مردی بنام غضنفرالسلطنه به شهردار وقت تسلیم شد. (شورا آن زمان وجود نداشت) تا یک موسسه آموزشی، میدان یا خیابانی مهم بنام وی نامگذاری کنند، آن پیشنهاد وسیله دکتر مالکی به وی تسلیم شد. مدت زمانی به گفتگو نشستند تا شهردار با بخشی از ابعاد زندگی آن راد مرد آشنا و با دیدن مستندات تسلیم شد، اکنون حدود سی سال از آن تقاضا می گذرد، علت عدم انجام آن پروژه چیست؟ چرا آن دو نهاد بدون پیش زمینه یا برنامه ای درست چنان هزینه ای را بر مردم برازجان تحمیل کردند و اساسا این اختلاف نظر و عقیده باید چه زمان و توسط چه نهادی که خواست مردم در آن متجلی باشد تحقق یابد، پروژه ای که علی القاعده می بایست در دستور کار مقام عالی استان قرار داشته باشد.

آقای پرآور گفته اند: این تندیس باید بر اساس سیاستگذاری شورا و شهردار و جایی که مردم متقاضی هستند نصب شود و ادامه میدهند تصمیم گیری در این خصوص به شورا و شهرداری و فرمانداری داده شده. قرار بود برای این تندیس میدانی خاص خودش در نظر گرفته شود و قرار نبود تغییر نام صورت گیرد.
میدانی خاص بودجه و زمان می خواهد وانگهی مگر از میدان شهید گنجی تا سه راهی برازجان، گناوه، بوشهر بنام غضنفرالسلطنه نبود؟ میدان و پایه مجسمه ساخته نشد؟ چرایی این تغییر را شما باید دنبال کرده و علت آن را جویا می شدید، آیا شما به عنوان یکی از مقام های ارشد استانداری به سایت های خبری و نظر خواهی صادقانه ی اتحاد جنوب مراجعه کرده اید؟ نگر خواهی چه پیامی در بر داشت و عکس العمل شورا و شهرداری در برابر سیل کامنت ها و ایده ها چه بود؟ یا اظهار داشتند: نصب تندیس مشاهیر یک سیکل دارد که روال قانونی آن باید طی شود. تمام حرف و حدیث ها بر سر همین (سیکل و روال قانونی) است.
آقای پرآور! سیکل و روال قانونی چگونه تعریف شده؟ آیا خورموج ، اهرم، بوشهر، تهران و شیراز در سیکل و قانون مورد نظر شما قرار ندارد یا برازجان منشا قوانین ابداعی است؟ شهردارها و شوراهایی با نام های مختلف آمده و رفته اند اما هیچ یک برای پایان این پروژه اراده و خلاقیتی از خود نشان نداده اند. به نظر میرسد دفتری در استانداری باید گشایش یابد تا گفته ها، نوشته ها، ایده ها و... مردم استان را به صورت هفتگی منظم کرده در اختیار استاندار قرار داده تا وی با اشراف بر آنها موضع و تصمیم لازمه را اتخاذ نمایند.
آقای پرآور! شما هرگز به سوال خبرنگار اتحاد جنوب پاسخ لازم را ندادید تا برداشت مردم از بیانات شما همچنان در هاله ای از یاس و نو امیدی باشد، چون اکثریت برازجانیها و دشتستانیها می دانند که توقف پروژه مربوط به تفکر و خواست اعضای شورای اسلامی می باشد و گرنه مردم با یک دلی و همراهی کوشش کردند بلکه معضل حل گردد، بحث سردیس دکتر شهید چمران تنها بهانه ای است که خود را بدان پیوند زده اند و گرنه نزدیکی دو یادمان از دو شهید والا مقام در کنار یکدیگر هم نمی تواند موضوع را چنان پیچیده کند که شما هم در یافتن راهی برای پایان بخشیدن به آن مجبور شوید از حقیقت واقع عبور کنید. /ح



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1392/12/20 - 20:02
0
0
با سلام خدمت استاد ارجمند، بسیار زیبا و رسا خواسته مردم را گوشزد فرمودید،
زنده باد استاد اتابک زاده عزیز
1392/12/17 - 12:17
0
0
برادران بزرگوار جناب قاسمی وجناب رزمجو / از آگاهی وبصیرت شما وعنایتی که به بنده فرموده اید سپاسگزارم ، بنده درجهت آبادانی دیارم درحد بضاعتم می کوشم و از آنانی که مشکلات رابرنمی تابند انتظاری نیست .
1392/12/15 - 18:49
0
0
جناب اتابک زاده عزیز و مورد احترام مردم و فرهیختگان دشتستان بوده و هست و انشاءا... خواهد بود . / هر کسی از حقیقت و مردم دفاع کند کارش سخت است چون برای هر کسی شنا کردن در جهت آب بسیار راحت تر است / البته منظور از جریان آب مسئولین فعلی شورا و شهرداری است نه مردم . موفق و منصور باشید استاد اتابک زاده بزرگوار
کمی تامل و تحقیق و انصاف لازمه جوابیه یک مسلمان تحصیلکرده است ! اگر استاد اتابک زاده عذر خواهی میکند در اصل وظیفه شما را که بلد نیستید یادآوری کرده ! حرف ایشان حرف اکثریت مردم است ! یا شما خود را جزء برازجان نمیدانید و یا کلا" مثل آقای احمدی نژاد هر چه را که خودتان قبول دارید باید جایگزین نظر مردم شود ! افراطیگری که شاخ و دم ندارد هر کس بدون منطق و دلیل و بدون در نظر گرفتن خواست مردم به دنبال تحمیل نظر خود است و بر خلاف نظر اکثریت اقدام میکند افراطی است ! بله همین مردمی که میگویید فهیمند کدامشان با شماها هم نظرند ؟!!!
1392/12/13 - 12:44
0
0
آقاحسین باید بر افروخته بشه آخه افراطی گری دریک کشور آزاد معنا ندارد کجا ایشان توهین کرده بود. شما توهین که چه بگم به مردم یک شهر شدیدا جسارت کرده بودید. آیادفاع از حقیقت توهین است، همین نشریه اگه آزادی حق و نظر را احترام نمیکرد کامنت شما را منتشر نمیکرد. داشتن نظر مواق ومخالف با اهانت بدیگران فرق دارد.
1392/12/13 - 11:32
0
0
اقای حسین از ماست که بر ماست واقعا دربرابر چنان افرادی ادم درمانده میشه .
1392/12/13 - 11:20
0
0
آقای حسین چی شد چرا برافروخته شدی؟شما که اهل علم وادبیات ومعرفت هستید راستی چرا هرکسی نظری مخالف شما داشته باشه رو تندرو وافراطی خطاب می کنید؟دلیلش چیه؟لطفا ....اگه نظر افراد مهم است ودم از دموکراسی ومردم میزنید.خب یکی نظر موافق غضنفرداره ویکی هم مخالف وهردوهم محترمن دیگه چرا توهین می کنید.شماادعای فرهنگی رو دارید که خودتان بهش....
1392/12/13 - 00:49
0
0
قول شرف می دهم این شخصی که با نام برازجانی پیام گذاشته برازجانی نیست.
1392/12/12 - 20:45
0
0
جناب برازجانی ! اول چشم / اگه بنده بنام یه برازجانی حق اظهارنظر ندارم ،متاسفانه اشتباه کرده ام از همه ی عزیزانی که چنین حقی برای بنده قائل نیستند درنهایت ادب پوزش می طلبم .
1392/12/12 - 17:00
0
0
آقای برازجانی شمابهتر است اول به نکات املائی وانشائی کامنت خودتوجه کنید وبعد به ایراد گیری بپردازید هیچ کس به نصیحت شما نیاز ندارد شما ازترقی این شهر بدتتان می آید مردم شهرهای دیگر از پیشرفت شهرشان خوشحال میشوند ولی شما با این تفکر تندروی وافراطی گری باعث عقب افتادگی می شوید و اکنون که افراد فرهنگی پیشرفته از حق ضایع شده دفاع میکنند شما اعتراض می کنید شما بهتراست چند کتاب تاریخ دشتستان را مطالعه کنید بعد نظر خود را بنویسید باکامنت دادن بدون مطالعه نمی توانید نظرات محققان تاریخ را ارزیابی کنید.
1392/12/12 - 12:06
0
0
آقای اتابک زاده عزیز تفکر شماها دوای درد وباعث پیشرفت این مردم نیست خواهشا چیزی نگید بهتره. مردم فهیمند وخودشون خوب وبد خودشونو خوب میدونن.
1392/12/12 - 11:31
0
0
درود برآقا حسین /واقعیت همینه که ابراز شده است .
1392/12/11 - 14:02
0
0
آقای دوست آقای سروش
دستور نصب تندیس حدود یک ماه پیش از طرف شورای محترم تامین استان صادر شده است چرا شما این موضوع را ارتباط میدهید به سالیان قبل صحبت آقای اتابکزاده کاملا درست است این همه تندیس در کشور و استان بوشهر و حتی شهر برازجان نصب شده است هیچ نیازی به سیکل نبود مثل این می ماند که این اولین تندیس این استان میباشد که می خواهد نصب شود که این همه مقررات دست و پا گیر وضع شده است چرا میدانی که 10 سال پیش بنام شهید میرزا محمد خان بود بدون توجه به قانون ومقررات لازم فوری تغییر نام پیدا کرد و هیچ یک ازمراکز ذیصلاح اعتراض نکردند ولی برای نصب یک تندیس اماده که 5 سال پیش ساخته شده است این همه مقررات کاذب نمایان شده است نصب تندیس جلو کارواسرای مشیر چه ریطی به میدان شهید چمران دارد. 60 متر فاصله دارد.
1392/12/11 - 12:43
0
0
درود بر استاد اتابک زاده که حرف دل مردم برازجان را میزند
1392/12/11 - 11:33
0
0
دوست و ارادتمند سروش؛ عزیز ارجمند/ سالیانی است بنده هم وغم خود را بر همان اشارت جنابعالی گذاشته ام (اتحادجنوب باشماره های متعددشاهد این عمل است) تا جاییکه دوستان ژورنالیست محترم بوشهری مانند جناب خورشید فقیه نه تنها از بنده دلخور شدند بلکه درهمین راستا مقالات تندی نوشتند/ و اگر بحثی درکتاب جایگاه دشتستان شده به بیست سال پیش برمیگردد که مسایل گذشته صدسال پیش منطقه رابررسی کرده ،حضرت والا نصب تندیس چه ارتباطی با بنده و وقایع تاریخی دارد اگر به سخن حقیر اعتنایی میشد اکنون دشتستان اسقلال یافته بود. آنچه بجایی نرسد فریاداست. ازعنایت جنابعالی به اصل مطلب سپاسگزارم .
1392/12/11 - 09:32
0
0
خیابان کنار میدان گنجی تا میدان روبه روی دهقاید به نام غضنفرالسلطنه بود ولی امروزه تغیر نام داده!!!! هم خیابان و هم میدان!! تغییر نام را شورا تصویب کرده یا جناب فرماندار سابق؟ اگر فرماندار سابق این کار را کرده کار غیر قانونی نبوده!!!!!!؟
با عرض سلام خدمت جناب استاد اتابک زاده عزیز ! فرمایش شما بحق و متین و منطقی، ولی دوست عزیز، شما از کنار یک موضوع اصلی و مهم در چرایی عدم نصب تندیس شهید غضنفر السلطنه برازجانی، سهوا و یا تعمدا عبور کرده اید، و آن توقف اغلب دوستان روشنفکر دشتستانی در تاریخ و گذشته های این منطقه است!! وقتی امثال جنابعالی برای مثلا فرمانداری ویژه شدن دشتستان و یا انفکاک آن از استان بوشهر، از واقعیت ها و چند و چون های مثبت و یا منفی موجود میگذرید و باعرض معذرت بصورتی لجوجانه به اختلافات یکی دو قرن پیش حکمرانان بوشهر و برازجان با یکدیگر تکیه میکنید و متاسفانه آن را روز آمد کرده و پای توده ها و نسل های کنونی بعضا نا آگاه نسبت به قضایای گذشته را به میان میکشید و طناب گذشته را به دست و پای خود و دیگران می بندید، نتیجه اش همین میشود که برخی افراد و جریانات نیز متوسل به این بند پوسیده شده و ساز مخالفت مینوازند!! متاسفانه خود کرده را نیز تدبیر نیست! بجای انتقاد از معاون استاندار، خود شکن آئینه شکستن خطاست!!
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...